info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها

درصد قابل توجهی از مشتاقان مهاجرت، برای داشتن آینده ای بهتر برای خود و فرزندانشان به این کار دست می زنند و طبیعتا داشتن تخصص و سرمایه اصلی ترین مواردی است که می تواند دشواری های مهاجرت را برای آنان کم کند. اما دسته ای دیگر از افراد نیز هستند که مشتاق اخذ اقامت کشورهای دیگر هستند ولی قصد ترک کشور و مهاجرت کامل را ندارند و فقط بدنبال داشتن اقامت یک کشور اروپایی می باشند؛ از این دسته افراد می توان به مدیران شرکت ها و کمپانی ها اشاره کرد. در سال های اخیر اشتیاق به اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها بسیار بیشتر شده و عده زیادی از آنان همه ساله برای اخذ اقامت کشورهای اروپایی از روش های مختلف اقدام می کنند.



به طور کلی اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها می تواند مزایای بسیاری را برای این افراد به همراه آورد. طبیعتا اولین مزیت اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها به دست آوردن اجازه اقامت در یک کشور عضو اتحادیه اروپاست که به این افراد و اعضای خانواده شان امکان می دهد بتوانند در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به اخذ ویزا؛ رفت و آمد کنند و حتی به کشورهای دیگر دنیا نیز به راحتی سفر نمایند. این موضوع به ویژه بنا به شغل این افراد بسیار مثمر ثمر است. زیرا فعالین اقتصادی و مدیران شرکت ها به طور معمول برای تجارت به سفر کردن نیاز مبرم دارند.

همچنین دیگر امتیازی که داشتن اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها دارد، امکان افتتاح حساب بانکی در اروپاست که بسیاری از محدودیت هایی که برای هموطنانمان در تجارت بین المللی وجود دارد را از سر راه این افراد بر می دارد. همچنین با تاسیس شعبه شرکتشان در کشور اروپایی مورد نظر می توانند از قوانین تجارت آزاد میان کشورهای اروپایی نهایت بهره را برده و از بازار مشترک کشورهای اروپایی در رونق کسب و کار خود نهایت استفاده را نمایند.

همچنین دیگر مزیت اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها، این است که همسر و فرزندان آنان نیز اقامت کشور مورد نظر را دریافت می کنند و امکان تحصیل فرزندان آنان در اروپا نیز فراهم می گردد. روش های متعددی برای اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها وجود دارد که به آن ها اشاره می نماییم:

 

اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران از طریق تمکن مالی

یکی از روش های گرفتن اقامت اروپا که بسیار مورد توجه مدیران قرار گرفته است، اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران از طریق تمکن مالی است. این روش که به خود حمایتی نیز معروف است ارزان ترین و به صرفه ترین روش برای اخذ اقامت دائم مدیران در اروپا به شمار می رود. در این روش نیازی نیست که متقاضی سرمایه خود را به کشور اروپایی مورد نظر منتقل کند و فقط لازم است به دولت کشور مورد نظر اثبات کند که از طریق سود حاصله از درآند شرکت؛ سود سپرده های بانکی، سود سهام و بورس، اجاره املاک و مستغلات و مستمری بازنشستگی مجموعا درآمدی ماهانه بالاتر از حداقل تعیین شده در آن کشور را در ایران به دست می آورد که با آن می تواند زندگی خود و خانواده اش را در کشور اروپایی مورد نظر تامین نماید و در کشور اروپایی مورد نظر نیازی به پیدا کردن کار و یا کمک های دولتی ندارد. از این رو اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران از طریق تمکن مالی با کمترین ریسک و مخاطره برای سرمایه همراه است و همه ساله بیش از پیش مورد استقبال قرار می گیرد. به طور معمول مدیران هم بعلت تمکن مالی مناسبی که دارند، این روش را بسیار مناسب شرایط خود می بینند. در این روش بنا به قوانین کشور مورد نظر ابتدا اقامتی 1 تا 2 ساله به فرد مورد نظر و خانواده اش اعطا می شود. سپس به صورت سالانه یا 2 ساله این اقامت تمدید شده و در پایان 5 سال در صورتی که متقاضی همچنان شرایط را داشته باشد، می تواند برای اخذ اقامت دائم اروپا اقدام کند، اخذ اقامت فرانسه بدون سرمایه گذاری یا از طریق تمکن مالی از بهترین برنامه های موجود در میان کشورهای اروپایی در این زمینه به شمار می رود. کشورهایی چون یونان، اتریش، اسپانیا، پرتغال و ... نیز این نوع برنامه مهاجرتی و اقامتی را ارائه می دهند.

 

اقامت دائم اروپا برای مدیران از طریق ثبت شرکت

طبیعتا علاوه بر اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران از طریق ثبت شرکت، ثبت شرکت در اروپا نیز روشی برای اخذ اقامت به شمار می رود. همان طور که پیش تر ذکر شد، مدیران شرکت ها با تاسیس شعبه شرکتشان در اروپا می توانند از مزایای مختلفی چون قوانین تجارت آزاد میان کشورهای اروپایی بهره برده و همچنین محدودیت هایی که برای معاملات بین المللی برای تجار ایرانی وجود دارد را نیز پشت سر بگذراند. همچنین برای این افراد و اعضای خانواده شان امکان داشتن حساب بانکی در اروپا وجود دارد. برای خود فرد متقاضی نیز به عنوان یک شخص حقوقی یعنی برای شرکتش، امکان افتتاح حساب تجاری وجود دارد که یک مزیت عالی برای تجار و مدیران به حساب می آید. مدیران با ثبت شرکت در یک کشور اروپایی اقامت کشور مورد نظر را دریافت می کنند و بدین ترتیب می توانند به ایران و آن کشور اروپایی رفت و آمد داشته باشند و همچنین برای مراودات تجاری خود بدون نیاز به اخذ ویزا به هر یک از دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز سفر نمایند. البته هر کشور اروپایی برای اعطای اقامت از طریق ثبت شرکت یک میزان سرمایه گذاری حداقلی را قرار داده است که متقاضی باید این مورد را رعایت کند. شرط اعطای اقامت دائم در پایان چند سال از فعالیت شرکت نیز پرداخت مالیات سالانه بیش از حداقل تعیین شده به دولت کشور مربوطه است.در برخی کشورهای اروپایی می توان از طرق دیگری چون خرید سهام شرکت ها نیز اخذ اقامت نمود. همچنین قوانین ثبت شرکت در هر یک از کشورهای اتحادیه اروپا متفاوت است. به عنوان مثال در برخی کشورها می توان شرکت شخصی ثبت نمود و در برخی دیگر حداقل 3 نفر باید عضو هیئت مدیره باشند. از این رو در انتخاب کشور برای ثبت شرکت در اروپا می بایست به قوانین کشورهای مختلف توجه نمود.

اما در اکثر کشورهای اروپایی راه دیگری هم برای اخذ اقامت وجود دارد و آن سرمایه گذاری در تاسیس یک کسب و کار از طریق راه اندازی شعبه یک کسب و کار زنجیره ای است. به طور معمول بسیاری از مدیران این روش را فقط برای به دست آوردن اقامت کشورهای اروپایی، و همچنین راه اندازی یک شغل خانوادگی برای دوران بازنشستگی خود و همچنین آینده فرزندانشان انتخاب می کنند. برای اخذ اقامت اروپا از طریق سرمایه گذاری در تاسیس شعبه رستوران های زنجیره ای، باید الزامات شرکت زنجیره ای مورد نظر رعایت شود و این شرکت ها برای واگذاری نمایندگی هزینه های مختلفی در کشورهای مختلف را طلب می کنند. غیر از هزینه ای که برای اخذ نمایندگی انجام می شود، برای گرفتن مکان و ملزومات کار نیز هزینه باید صورت گیرد. البته حسن این گونه سرمایه گذاری این است که برند مورد نظر آنقدر اعتبار دارد که هر شعبه تازه تاسیس آن در هر جای دنیا بدون نیاز به تبلیغات می تواند از همان ابتدا دارای مشتری باشد.

 

اقامت دائم اروپا برای مدیران از طریق خرید ملک

با توجه به اینکه مدیران به طور معمول افرادی با توان مالی بالا و سرمایه مناسب هستند و سرمایه گذاری در خرید ملک نیز سال هاست که یکی از مطمئن ترین و پرسود ترین راه های سرمایه گذاری به شمار می رود، روش اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران از طریق خرید ملک با استقبال فراوان روبرو شده است. امکان اخذ اقامت در برخی کشورهای اروپایی با خرید ملک به صورت صرف وجود دارد که عبارتند از پرتغال، اسپانیا، مجارستان، مالتا، اتریش و ترکیه. در بسیاری از این کشورها در صورتی که سرمایه گذاری در خرید ملک از حد تعیین شده بیشتر باشد، متقاضی میتواند مستقیما پاسپورت و شهروندی کشور مربوطه را بدست آورد.

در برخی دیگر از کشورهای اروپایی چون فرانسه و انگلیس، امکان اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران از طریق خرید ملک به صورت صرف وجود ندارد. بلکه خرید ملک می تواند به پروسه اقامت تمکن مالی یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت آنان کمک کند. همچنین فردی که در چنین کشورهایی اقدام به سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات می کند با اثبات اینکه قصد دارد از اجاره این املاک به درآمدزایی پرداخته و به دولت کشور مربوطه مالیات پرداخت کند، می تواند به اخذ اقامت نایل شود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها از روش های مختلف می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • اقامت دائم اروپا برای مدیران شرکت ها
  • اخذ اقامت دائم اروپا برای مدیران



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top