info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون CAE چیست؟

آزمون CAE مخفف Certificate in Advanced English یا آزمون زبان انگلیسی سطح پیشرفته دانشگاه کمبریج می باشد. اما ماهیت و ساختار آزمون CAE چیست؟ آزمون CAE که با نام آزمونC1 Advanced  نیز شناخته می شود آزمونی بین المللی ست که چندین مرتبه در سال توسط دپارتمان زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج  در مراکز مورد تاییدش در بسیاری از کشورهای دنیا برگزار می شود. این آزمون به ارزیابی سطح دانش زبانی داوطلبانی می پردازد که معمولا در سطح پیشرفته قرار دارند. معیار سنجش سطح دانش زبانی بر اساس مقیاس مرجع مشترک اروپا (CEFR) بوده و قابل ارائه برای بسیاری از مراکز می باشد به گونه ای که بیش از ۹۰۰۰ موسسه آموزشی، کسب و کار و سازمان های دولتی مدرک آزمون CAE را به عنوان گواهی ای دال بر دانش زبانی در سطح پیشرفته و C1 می پذیرند. آزمون CAE در ۲۸۰۰ مرکز در سرتاسر دنیا برگزار شده و حدود چهار ساعت به طول می انجامد. این آزمون که مشتمل بر چهار بخش می باشد به ارزیابی مهارت های درک مطلب و استفاده از آن، شنیداری، نوشتاری و گفتاری پرداخته و معمولا بخش های درک مطلب، شنیداری و نوشتاری همگی در یک روز برگزار شده و بخش گفتاری می تواند روز آزمون و یا بعد از آن روز صورت پذیرد.



بخش درک مطلب شامل ۸ قسمت با ۵۶ سوال بوده و مدت پاسخ دهی به‌آن ۹۰ دقیقه می باشد. همان طور که از نام این بخش بر می آید، این بخش از آزمون CAE به ارزیابی درک متقاضی از متون مختلف و پاسخ به سوالات مطروحه پرداخته و بخش شنیداری این آزمون که 40 دقیقه زمان می برد شامل ۳۰ سوال بوده و توانایی های شنیداری در درک مطلب و مکالمات را در متقاضی می سنجد. بخش نوشتاری در دو بخش با ۹۰ دقیقه زمان ارائه می شود. بخش اول متقاضی می بایست در خصوص عنوانی مطلبی را نگارش نموده اما در بخش دوم متقاضی می بایست از سه عنوان ارائه شده یک موضوع را برای نوشتن انتخاب نماید. بخش گفتاری این آزمون شامل چهار بخش کوتاه با حضور دو شرکت کننده و دو ممتحن می باشد. دو بخش اولیه آزمون به صورت مکالمه تک نفره و مکالمه یک داوطلب با یکی از ممتحنین بوده و در دو بخش دوم، دو داوطلب با یکدیگر به مکالمه می پردازند. مدت زمان این بخش از آزمون برای هر نفر ۱۵ دقیقه می باشد.

سیستم ارزیابی سطح زبانی در آزمون CAE برای سطح C1 در نظر گرفته شده که نمره آن بین 180 تا 199 می باشد. اما در صورتی که امتیاز اعلام شده برای داوطلب بین ۲۰۰ الی ۲۱۰ باشد، سطح زبانی داوطلب C2 ارزیابی می گردد. باقی سطح بندی های آزمون CAE بر اساس جدول زیر معرفی می گردد:

درجه بندی

سطح بندی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج

سطح بندی زبان CEFR

A

200-210

C2

B

193-199

C1

C

180-192

C1

CEFR B2

160-179

B2

 

 

امتیازهای پایین تر از ۱۵۹ هیچ مدرکی را دریافت نکرده و تنها نتیجه آزمون به آن ها اعلام می شود. این آزمون معمولا چندین مرتبه در ماه برگزار شده و از آنجا که این آزمون در ایران برگزار نمی شود، داوطلبان ایرانی می بایست برای شرکت در این آزمون به کشورهای دیگر مسافرت نمایند. هزینه شرکت در آزمون CAE بسته به مرکز برگزار کننده آزمون متغیر می باشد.

لازم به ذکر است آزمون CAE به دو صورت کامپیوتری (computer based) و کاغذی(paper base)  برگزار می شود که بر همین اساس زمان اعلام نتایج متفاوت خواهد بود. به صورت کلی گواهی آزمون CAE حدود سه هفته بعد از آزمون به مرکز آزمون ارسال شده و در صورتی که آزمون کاغذی بوده باشد گواهی آزمون بعد از هفت الی نه هفته و در صورتی که آزمون اینترنتی باشد گواهی بعد از پنج الی شش هفته بعد از تاریخ آزمون برای داوطلب ارسال خواهد شد.

 

تفاوت مهم بین آیلتس و CAE کمبریج

هر دو آزمون آیلتس و CAE کمبریج مورد قبول و تایید بسیاری از مراکز آموزشی و سازمان ها بوده اما میان این دو آزمون تفاوت هایی نیز به چشم می خورد. تفاوت مهم بین آیلتس و CAE  کمبریج در مدت زمان اعتبار این آزمون هاست. اعتبار آزمون CAE کمبریج مادام العمر و اعتبار آزمون آیلتس تنها برای دو سال می باشد. آزمون CAE حدود چهار ساعت به طول می انجامد در صورتی که آزمون آیلتس دو ساعت و چهل و پنج دقیقه می باشد. بخش گفتاری آزمون آیلتس متفاوت از بخش گفتاری آزمون CAE می باشد چرا که در این بخش از آزمون آیلتس، مکالمه تنها بین ممتحن و داوطلب صورت گرفته درست برخلاف آنچه که در آزمون CAE روی می دهد یعنی حضور دو ممتحن و دو داوطلب با یکدیگر. در آزمون آیلتس با توجه به نتیجه ۴ تا ۹ به شما گواهی ای داده می شود و نمره ردی نخواهید داشت در صورتی که در آزمون CAE کمبریج می بایست حداقل به ۶۰ درصد سوالات پاسخ داده شود و نکته آخر این که گستردگی و تنوع سوالات در آزمون CAE بسیار بیشتر از آزمون آیلتس می باشد.

 

آزمون CAE برای استرالیا

یکی از مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به کشور استرالیا مدرک زبان انگلیسی بوده که برای هر سطحی از زبان، امتیازی خاص در نظر گرفته شده است. مدارکی که وزارت کشور استرالیا به عنوان مدرکی دال بر داشتن دانش و تسلط بر زبان انگلیسی تایید می کند عبارتند از مدارک آیلتس، تافل، PTE، OTE و CAE که امتیازهای در نظر گرفته شده سطوح آزمون CAE برای استرالیا به شرح ذیل می باشد: در صورتی نمره کسب شده در آزمون  CAE حداقل ۱۶۹ در هر کدام از چهار مهارت بوده باشد در دسته قابل قبول قرار گرفته و هیچ امتیاز خاصی به آن تعلق نمی گیرد. کسب نمره ۱۸۵حداقل در هر کدام از چهار مهارت در دسته خوب قرار گرفته و با خود ده امتیاز به همراه دارد و اما کسب حداقل نمره ۲۰۰ در هر کدام از چهار مهارت آزمون CAE در دسته عالی قرار داشته و امتیاز بیست به آن داده می شود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و اقامت کلیه کشورهای انگلیسی زبان و غیر انگلیسی زبان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون CAE چیست؟



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top