info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون ÖSD چیست و مدرک آن چه کاربردی دارد؟

این آزمون برای سنجش مهارت داوطلبان در زمینه تسلط به زبان آلمانی به ویژه در جوانب ارتباطی زبان می باشد و  ÖSD که مخفف کلمات (Österreichisches Sprachdiplom Deutsch) به معنی دیپلم زبان آلمانی اتریشی می باشد و  برای زبان آموزان آلمانی خارجی که زبان دومشان زبان آلمانی است طراحی شده است. آزمون ÖSD شامل دو بخش می باشد که عبارتند از بخش کتبی و شفاهی  و در ادامه توضیح می دهیم که آزمون ÖSD چیست و مدرک آن چه کاربردی دارد؟



آزمون ÖSD جهت ترویج زبان آلمانی اتریشی در سراسر دنیا  ازجمله ایران مراکزی برای آموزش و برگزاری آزمون دارد.

 

سطوح مختلف آزمون ÖSD

این آزمون در 10 مدل و 6 سطح مختلف طراحی شده و در مراکز دارای مجوز در اتریش و سراسر دنیا اجرا می گردد که سطوح مختلف آن عبارتند از:

ÖSD  kID A1

ÖSD kID A2

 ÖSD Zertifikat A1

 ÖSD Zertifikat A2

ÖSD Zertifikat B1

 ÖSD Zertifikat B1

 ÖSD Zertifikat B1

 ÖSD Zertifikat B2

ÖSD Zertifikat C1

ÖSD Zertifikat C2

داوطلبان شرکت در سطح حداقل A1 این آزمون باید در حد مبتدی و ساده محاوره های روزمره بتوانند کار خود را به زبان آلمانی راه بیندازند.

اما مدرک B1 دیگر یک مدرک مبتدی نیست و گواهی مناسب برای تسلط مناسب به زبان آلمانی است. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های اتریش و بعد از آن کار در اتریش را دارند، با دریافت این مدرک می توانند تا حد بالایی شانس موفقیت خود را در جلب توجه کارفرمایان برای استخدام افزایش بدهند.

آزمون ÖSD Zertifikat B1/ Jugendliche به صورت اختصاصی برای نوجوانان و جوانان بین 12 تا 16 سال برگزار می گردد.

اما افرادی که در سطح B2 Mittelstufe Deutsch هستند باید قادر باشند مکالمه روان و بدون مشکلی را با مخاطبین خود انجام دهند و در زمینه های مورد نظرشان بدون کم و کاست و بدون نیاز به فکر کردن نظرات خود را با جزئیات بیان نمایند. داشتن این مدرک نشان دهنده سطح بسیار خوب این افراد برای ارتباط عمومی در زبانی آلمانی می باشد.

اما آزمون ÖSD C1 Oberstufe Deutsch دیگر بسیار فراتر از محاوره و ارتباطات است و بیشتر ناظر بر مهارت زبان شناختی حرفه ای می باشد.

 

نکاتی در مورد شرکت در آزمون ÖSD

اولین نکته در مورد محدودیت زمانی ثبت نام این است که داوطلبان هر 30 روز فقط مجاز به یک بار ثبت نام در هر یک از ماژول های آزمون هستند.

اگر داوطلب در دو بخش شفاهی و کتبی فقط یکی را قبول شود، مدرکی دریافت می کند که به مدرک منفی شهرت دارد. داوطلب می تواند در طول سال مجددا در آزمون شرکت نماید.

 

 

در انتها لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آلمان و اتریش و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آلمان و اتریش و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

 

  • آزمون ÖSD چیست؟
  • آزمون زبان آلمانی ÖSD
  • مدرک زبان آلمانی ÖSD



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top