info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ آلمان یکی از قدیمی ترین دانشگاه های این کشور پیشرفته اروپایی بوده و در سال 1386 میلادی به فرمان کنت روپرت اول تاسیس شده است. این دانشگاه که به دانشگاه کارلز هایدلبرگ نیز شهرت دارد، پنجمین دانشگاه با قدمت بالا در منطقه اروپای مرکزی محسوب می گردد. نام کامل آن، دانشگاه روپرشت-کارلز هایدلبرگ Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg بوده که اگر به لیست دانش آموختگان برجسته دانشگاه هایدلبرگ که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهد شد نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد این دانشگاه یکی از نخبه پرور ترین دانشگاه های اروپا و جهان است و از نظر تحقیقاتی نیز از دانشگاه های پیشرو در دنیا به شمار می رود.



دانشگاه هایدلبرگ کجاست؟

اما با وجود شهرت دانشگاه هایدلبرگ در محافل علمی و تحقیقاتی بسیاری حتی اسم آن را نشنیده اند و حتی نمی دانند دانشگاه هایدلبرگ کجاست و در کدام شهر قرار دارد؟ زیرا اکثریت مردم کشور ما فقط شهرهای معروف آلمان همچون برلین، لایپزیگ، مونیخ، هامبورگ و فرانکفورت را می شناسند. در حقیقت دانشگاه هایدلبرگ، در شهری به همین نام در ایالت بادن وورتمبرگ آلمان قرار گرفته است.

 

رتبه دانشگاه هایدلبرگ

بر اساس رنکینگ سیستم رتبه بندی QS، رنک و رتبه دانشگاه هایدلبرگ در کشور آلمان دوم و در جهان 66 می باشد. در رشته های مختلف و گروه های مختلف آموزشی نیز بدین صورت است: علوم زیستی و دارو (رتبه 29 جهانی)، هنر و علوم انسانی (رتبه 36 جهانی)، علوم طبیعی (رتبه 39 جهانی) علوم اجتماعی و مدیریت (رتبه 144 جهانی) و تکنولوژی و مهندسی (رتبه 216 جهانی). اما بر اساس سیستم رتبه بندی ARWU، رنکینگ دانشگاه هایدلبرگ در دنیا 46 بوده و بهترین دانشگاه آلمان به شمار می رود. بر اساس سیستم رتبه بندی شانگهای نیز، رنکینگ دانشگاه هایدلبرگ  برای سومین سال پیاپی به صورت مشترک با دانشگاه مونیخ،رتبه اول دانشگاه های آلمان و رتبه 47 دنیا می باشد. بر اساس سیستم رنکینگ Times نیز، رتبه دانشگاه هایدلبرگ در دنیا چهل و سوم می باشد.

 

اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایدلبرگ

برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایدلبرگ، باید ابتدا در نظر داشت که اکثر دوره های ارائه شده در این دانشگاه به زبان آلمانی و دوره های محدودی اکثرا در مقطع کارشناسی ارشد  و دکتری به زبان انگلیسی ارائه می شوند. برای تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به زبان آلمانی باید در آزمون زبان آلمانی DSH شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت نمود برای تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ به زبان انگلیسی هم نمره آیلتس بالاتر از 6.5 و معادل آن در آزمون تافل لازم می باشد. زمان اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه هایدلبرگ از اول ماه ژوئن تا پانزدهم ماه جولای برای ترم زمستان و از اول دسامبر تا 15 ژانویه برای ترم تابستان است.

 

رشته های دانشگاه هایدلبرگ آلمان

دانشگاه هایدلبرگ دانشگاهی جامع با اهداف عالی تحقیقاتی می باشد که دارای 12 دانشکده اصلی بوده و طیف وسیعی از دوره های تحصیلی در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی گوناگون را همه ساله ارائه می نماید. رشته های دانشگاه هایدلبرگ آلمان شامل تعداد زیادی از رشته های علوم انسانی، علوم و قوانین اجتماعی، علوم طبیعی، پزشکی، فنی مهندسی و صنعتی می شود. فعالیت این دانشگاه در گذشته های دور با تدریس رشته های الهیات، فلسفه، حقوق و پزشکی آغاز شده و به مرور رشته های تحصیلی ارائه شده در آن رشد چشمگیری یافتند.

دانشکده های دانشگاه هایدلبرگ آلمان عبارتند از: دانشکده علوم زیستی، شیمی و علوم زمین شناسی، فیزیک و نجوم، علوم رفتاری و علوم تجربی فرهنگی، اقتصاد و علوم اجتماعی ریاضیات و علوم کامپیوتر، حقوق، زبان های مدرن، فلسفه و تاریخ، الهیات و دو دانشکده پزشکی در هایدلبرگ و پردیس پزشکی واقع در نوینهایمر.

در پردیس علوم طبیعی، ریاضیات و علوم کامپیوتر این دانشگاه، دانشکده های علوم زمین و شیمی، ریاضیات و علوم کامپیوتر، فیزیک و نجوم و علوم زیستی واقع شده اند. پردیس هنرهای آزاد و الهیات میزبان دانشکده های فلسفه، زبان های مدرن و الهیات بوده و  پردیس حقوق، علوم اقتصادی و علوم اجتماعی نیز در خود دانشکده های حقوق، علوم اجتماعی و اقتصاد و مطالعات رفتاری و فرهنگی را جای داده است. همچنین لازم به ذکر است پردیس های مربوط به رشته های علوم انسانی و هنر در قسمت قدیمی شهر هایدلبرگ و پردیس علوم اجتماعی در شهر برگهایم در حومه هایدلبرگ واقع شده اند.

این دانشگاه در 12 دانشکده خود میزبان بیش از 30 هزار دانشجوست که حدود 6000 نفر از آن ها را دانشجویان بین المللی  تشکیل می دهند و بقیه آلمانی هستند و دانشجویان خارجی مشتاق تحصیل در آلمان، به علت رنکینگ خوب و سطح علمی بالای این دانشگاه، آن را به سایر دانشگاه های برتر اروپا ترجیح داده و تحصیل در آن را برای خود انتخاب نموده اند. این دانشگاه همچنین کادری 15 هزار نفره از کارمندان، اساتید و اعضای هیات علمی در اختیار دارد.

 

دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان

همانطور که پیش تر عرض شد دانشگاه هایدلبرگ دارای 2 دانشکده پزشکی در هایدلبرگ و مانهیام است. دانشکده پزشکی دانشگاه هایدلبرگ آلمان از بهترین دانشگاه های پزشکی اروپا به شمار می رود و همه ساله مقالات بسیاری از آن در مجلات علمی معتبر دنیا به چاپ می رسد.

تحصیل در دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان، و به طور کلی تحصیل علوم پزشکی در این کشور پیشرفته اروپایی شامل آموزش نوآورانه و همراه با شبیه سازی به همراه ترکیبی از آموزش تئوری و عملی دوره های جدید پزشکی و استفاده از بهترین تجهیزات مدرن روز پزشکی می باشد و به همین دلیل از سراسر جهان و از کشور خودمان نیز تعداد زیادی از جوانان مشتاق تحصیل پزشکی در این کشور هستند. همچنین باید در نظر داشت برای اخذ پذیرش تحصیلی در رشته پزشکی در این دانشگاه شرکت در آزمون دوره های تحصیل پزشکی TMS نیز یکی از معیارهای اصلی به شمار می رود.

طول مدت تحصیل پزشکی در آلمان، حداقل 6 سال می باشد و در نهایت به امتحان دولتی و دریافت مجوز تجویز پزشکی منتج می شود. در دو سال اول بخش پیش از بالینی به صورت تئوری به دانشجویان آموزش داده می شود. در سه سال بعدی آموزش های بالینی به دانشجوبا پزشکی داده می شود و سال آخر نیز مرحله نهایی دوره آموزش پزشکی در آلمان بوده و کاملا به صورت فعالیت عملی در بیمارستان خواهد بود. از آنجا که زبان آموزشی دانشگاه هایدلبرگ آلمانی است دوره های زبان آلمانی بین 25 تا 30 ساعت در هفته را برای آموزش این زبان بگذرانند.

علاقه مندان تحصیل روانپزشکی در آلمان نیز باید هایدلبرگ را بهترین گزینه برای تحصیل خود در نظر بگیرند. زیرا این دانشگاه به طور کلی در سال های اخیر تمرکز تحقیقاتی خود را در حوزه های روانپزشکی مدرن، روانپزشکی وراثت، جامعه شناسی مدرن، فیزیک محیطی و تاثیرات روانی داروها قرار داده است و این یک فرصت عالی برای عزیزانی است که مشتاق تحصیل روانپزشکی در آلمان هستند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ

در مورد شهریه و هزینه تحصیل در دانشگاه هایدلبرگ آلمان باید عرض کرد اینقدر این هزینه ها پایین است که تقریبا تحصیل در حد رایگان است. شهریه دانشگاه هایدلبرگ رایگان بوده و فقط حدود 152 یورو بابت موارد جانبی از دانشجو درخواست می گردد که عبارتند از: هزینه های اداری (70 یورو)، هزینه خدمات دانشجویی (49 یورو)، تامین مالی تکمیلی گذرنامه ترانزیت منطقه ای (25.8 یورو) و سایر هزینه ها (7.5 یورو).

 

دانش آموختگان برجسته دانشگاه هایدلبرگ

در میان دانش آموختگان برجسته دانشگاه هایدلبرگ برندگان جایزه نوبل فراوانی مشاهده می شود. از نظر اخذ جایزه نوبل توسط فارغ التحصیلان، دانشگاه هایدلبرگ عنوان بهترین دانشگاه آلمان را به خود اختصاص داده و در سطح قاره اروپا در رده سوم، و در کل جهان در رده سیزدهم قرار گرفته است.زیرا از سال 1901 به این سمت، 11 دانش آموخته این دانشگاه موفق به تصاحب جایزه نوبل به ویژه در رشته های پزشکی، شیمی، فیزیک، فقه و ادبیات  شده اند. 33 نفر از برندگان نوبل نیز روابط نزدیکی با دانشگاه هایدلبرگ داشته اند.

پیوس دوم (پاپ کلیسای کاتولیک رم در بین سال های 1458 تا 1464 میلادی)، کارل ماکسیمیلیان امیل وبر ( تاریخ دان، حقوقدان، جامعه شناس و استاد اقتصاد آلمانی که در فاصله 1864 میلادی تا سال 1920 می زیسته است)، آلفرد وگنر ( دانشمند متخصص در زمین شناسی و ژئوفیزیک و علم هوا شناسی آلمانی که در فاصله 1880 تا 1930 می زیسته است) و آرنولد جوزف توینبی (تاریخ دان انگلیسی)، در زمره دانش آموختگان برجسته دانشگاه هایدلبرگ محسوب می شوند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه هایدلبرگ و سایر دانشگاه های آلمان و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آلمان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

 

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه هایدلبرگ آلمان
  • دانشگاه کارلز هایدلبرگ
  • دانشگاه پزشکی هایدلبرگ آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top