info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

هزینه زندگی در آلمان

آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی و صنعتی اتحادیه اروپا و یکی از 5 اقتصاد بزرگ دنیا، برای حفظ روند رشد اقتصادی خود، به نیروی کار ماهر در زمینه های مختلف نیاز مبرم داشته است. از این رو فرصت اشتغال برای افراد متخصص در رشته ها و مشاغل مورد نیاز این کشور که همه ساله توسط دولت آلمان اعلام می شود، برای اتباع خارجی فراهم است و این افراد می توانند از طرق مختلف از جمله با اخذ ویزای کار و ویزای جستجوی کار وارد این کشور شوند. همچنین برای افراد دارای سرمایه، امکان اخذ اقامت آلمان از طرق مختلفی فراهم است که اصلی ترین این روش ها، روش اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت و همچنین اخذ اقامت از طریق خرید سهام در این کشور است. برای کلیه افرادی که به طرق مختلف قصد مهاجرت به این کشور پیشرفته سبز را دارند، دانستن هزینه زندگی در آلمان ضروری می باشد. از این رو برای آشنایی این عزیزان، در این مطلب بر آن شدیم به تفکیک به المان های تشکیل دهنده هزینه زندگی در آلمان اشاره نماییم.



به طور ویژه دانستن هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان و افرادی که با ویزای کار و ویزای جستجوی کار وارد آلمان می شوند، حیاتی است. زیرا دانشجویان با اینکه در آلمان نباید شهریه چندان قابل توجهی پرداخت کنند، اما به علت سطح بالای تحصیلات در این کشور، وقت زیادی برای کار دانشجویی ندارند و باید از قبل به هزینه های زندگی در این کشور اشراف داشته و برای آن اندیشیده باشند. افرادی که با ویزای کار وارد آلمان می شوند نیز در ابتدا امر و تا رسیدن به ثبات اقتصادی و مالی با چالش های فراوانی روبرو هستند. افرادی که با ویزای جستجوی کار آلمان وارد این کشور می شوند به طور ویژه باید با هزینه های زندگی در این کشور آشنا باشند و بدانند تا زمانی که بتوانند کار پیدا کرده و ویزای خود را به ویزای کار این کشور تغییر دهند، چه هزینه هایی پیش روی آنان است.

 

هزینه زندگی در آلمان 2021

برای آشنایی بیشتر مشتاقان مهاجرت به این کشور، در این مطلب قصد داریم به تفکیک اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه زندگی در آلمان 2021 را که شامل مسکن و اجاره خانه، خورد و خوراک، حمل و نقل، پوشاک، قبوض آب، برق و اینترنت، رستوران و ... است، اشاره نماییم. با جمع زدن ارقام ذیل می توان دریافت که هزینه زندگی در آلمان نسبت به بسیاری کشورها بالا بوده و صد البته بیشترین تناسب میان درآمد و هزینه نیز در این کشور برقرار است. از این رو شاغلین در این کشور از رفاه نسبی مناسبی برخوردارند.

 

هزینه مسکن در آلمان

هزینه مسکن در آلمان نیز مانند بسیاری از کشورهای دنیا، بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی خانوارها را تشکیل می دهد. با ذکر مثال هایی در جدول زیر، هزینه مسکن در آلمان، خدمتتان شرح داده می شود:

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

بین 450 تا 1000 یورو و به طور میانگین 675 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 1 خوابه خارج از مرکز شهر

بین 310 تا 750 یورو و به طور میانگین 503 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر

بین 850 تا 2000 یورو و به طور میانگین 1323 یورو

هزینه اجاره آپارتمان 3 خوابه خارج از مرکز شهر

بین 600 تا 1500 یورو و به طور میانگین 959 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر

بین 2500 تا 7000 یورو و به طور میانگین 4349 یورو

قیمت خرید هر متر مربع آپارتمان خارج از مرکز شهر

بین 1800 تا 5000 یورو و به طور میانگین 2942 یورو

 

هزینه خورد و خوراک در آلمان

هزینه خورد و خوراک در آلمان بسته به سبک زندگی افراد می تواند بسیار متغیر باشد. طبیعتا ارقامی که در جدول ذیل ذکر شده در مورد خرید از فروشگاه های لوکس و گران قیمت نمی باشد. بلکه هزینه خورد و خوراک در آلمان در صورتی که خرید از فروشگاه های زنجیره ای همواره تخفیف که در این کشور فراوانند، انجام شود، بدین ترتیب خواهد بود. برخی از اصلی ترین موارد تشکیل دهنده هزینه خورد و خوراک در آلمان عبارتند از:

1 قرص نان

1.14 یورو

1 کیلو برنج

1.79 یورو

12 عدد تخم مرغ

1.70 یورو

1 عدد بطری 1.5  لیتری آب

0.32 یورو

1 کیلو گوشت قرمز (گوشت گاو)

11.16 یورو

1 کیلو سینه مرغ

6.63 یورو

1 لیتر شیر

0.78 یورو

1 کیلو پنیر

7.42 یورو

1 کیلو موز

1.62 یورو

1 کیلو پرتقال

2.31 یورو

1 کیلو سیب

1.04 یورو

1 کیلو پیاز

0.85 یورو

1 کیلو سیب زمینی

1.04 یورو

1 کیلو گوجه فرنگی

2.72 یورو

 

هزینه حمل و نقل در آلمان

آلمان خود یک تولید کننده خودرو و وسایل حمل و نقل عمومی است و کیفیت تولیدات این کشور در دنیا زبانزد است. به همین علت در آلمان نیز مانند اغلب کشورهای اروپایی، برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا حمل و نقل عمومی به خوبی گسترش یافته و مشوق هایی نیز در نظر گرفته شده که مردم به استفاده از آن ترغیب شوند. در صورتی که افراد از وسایل عمومی استفاده کننده، هزینه حمل و نقل در آلمان، ماهانه هزینه چندان زیادی را برای آنان در بر نخواهد داشت. پارامترهای تشکیل دهنده هزینه حمل و نقل در آلمان عبارتند از:

1 لیتر بنزین

1.33 یورو به طور میانگین

بلیط 1 طرفه مترو و حمل و نقل عمومی

2.70 یورو

بلیط 1 ماهه مترو و حمل و نقل عمومی

70 یورو

هزینه سوار شدن در تاکسی

3.50 یورو

کرایه تاکسی به ازای پیمایش هر کیلومتر

2 یورو

کرایه تاکسی به ازای هر ساعت

30 یورو

 

هزینه پوشاک در آلمان

یکی دیگر از بخش های تشکیل دهنده هزینه زندگی در آلمان، هزینه خرید پوشاک است. البته هزینه پوشاک در آلمان کاملا به سبک زندگی افراد وابسته است و افرادی که بخواهند از پوشاک تولید برندهای معروف کرده اند، قطعا بخش بیشتری از هزینه زندگی در آلمان 2020 را برای این کار اختصاص داده اند. اما میانگین هزینه پوشاک در آلمان به شرح زیر است:

یک جفت کفش مردانه چرم

70 تا 150 یورو

یک جفت کفش کتانی

60 تا 120 یورو

یک عدد لباس تابستانی ارائه شده در فروشگاههای زنجیره ای

20 تا 50 یورو

 

هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... در آلمان

مانند سایر نقاط دنیا هزینه قبوض آب، برق، اینترنت و ... در آلمان نیز بخشی ثابت در هزینه زندگی در آلمان به صورت ماهانه به شمار می رود که اصلی ترین قسمت های آن عبارتند از:

هزینه آب و برق و سرمایش و گرمایش ماهانه

115 تا 318 یورو

هزینه اینترنت ماهانه

20 تا 40 یورو

 

هزینه رستوران در آلمان

درست همانند سایر کشورهای دنیا، رفتن به رستوران در آلمان نیز از کارهای لذت بخش به حساب می آید. پارامترهای اصلی تشکیل دهنده هزینه رستوران در اتریش عبارتند از:

وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت

8 تا 14 یورو

وعده غذایی برای 2 نفر در رستوران متوسط شامل پیش غذا، غذای اصلی و دسر

30 تا 60 یورو

مک میل در رستوران های زنجیره ای مک دونالد

6 تا 8 یورو

کاپوچینو

2 تا 3 یورو

بطری 0.33 لیتری نوشابه کوکاکولا یا پپسی

1 تا 3 یورو

 

درآمد در آلمان

می دانیم که این کشور پیشرفته کمترین نرخ بیکاری را در میان کل کشورهای عضو اتحادیه اروپا دارد و بر این اساس شرایط کار در آلمان بسیار مناسب است. این کشور را می توان مهاجرپذیر ترین کشور عضو اتحادیه اروپا دانست، البته تنها افراد ماهر و متخصص می توانند به این کشور وارد شده و مشغول به کار شوند. بیشترین مشاغلی که در آن ها در آلمان به نیروی کار نیاز وجود  دارد عبارتند از: مشاغل مربوط به مکاترونیک، فن آوری اتوماسیون، ساختمان‌ های الکتریکی، مشاغل مربوط به تکنولوژی ماشین الکتریکی، مهندسی برق، برق صنعتی، نصب و راه اندازی خط، الکترونیک، ساخت و ساز ساختمان، بتن، مصالح ساختمانی، نظارت، لوله کشی، سنگ تراشی، عایق صنعتی، گرمایش، سرمایش، پنجره و نمای شیشه ای، متخصص سقف، دیوار و تکنولوژی آب بندی، توسعه نرم افزار، برنامه نویسی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رانندگان و مهندسان حمل و نقل ریلی، حرفه بهداشت، پرستاری در همه شاخه ‌ها، نگهداری افراد مسن، ارتوپدی، بهداشت و کودکان، روانپزشکی و حسابداری. در دوران پاندمی کرونا، نساز به متخصصان رشته های بخش بهداشت، درمان و سلامت نیز در این کشور بشدت زیاد شده است. به طور میانگین درآمد در آلمان برای یک فرد شاغل پس از کسر مالیات و سایر کسورات قانونی، حدود 2181 یورو خواهد بود که البته بسته به رشته، جایگاه شغلی، تجربه و تخصص، شرایط شرکت کارفرما و همچنین شهر و استان محل کار، این رقم می تواند متفاوت باشد. اما افرادی که با ویزای کار و جستجوی کار وارد این کشور شده و یا شاغل به تحصیل در آلمان هستند، نمی توانند از این درآمد به طور کامل برخوردار باشند و به سختی هزینه های زندگی خود را تامین خواهند کرد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و تحصیل و اقامت آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • هزینه زندگی در آلمان
  • هزینه زندگی در آلمان 2021
  • درآمد در آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top