info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای جستجوی کار آلمان

بسیاری برای دستیابی به شرایط درآمدی و آینده ‌ای بهتر برای خود و خانواده شان به مهاجرت می اندیشد. قطعاً آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا و یکی از پنج کشور صنعتی بزرگ جهان که مهاجر پذیر ترین کشور قاره سبز به حساب می ‌آید، یکی از اصلی ترین گزینه های پیش روی متقاضیان مهاجرت کاری می باشد. یکی از راه های مهاجرت کاری به این کشور، اخذ ویزای جستجوی کار آلمان یا ویزای Job Seeker این کشور است. در این مطلب به نحوه گرفتن ویزای جستجوی کار آلمان اشاره می نماییم.



در سالهای اخیر، همه ساله تعداد متقاضیان اخذ ویزای جستجوی کار آلمان رو به افزایش بوده است. دلایل زیادی برای این امر می ‌توان ذکر نمود که مهم ترین آن ها، عدم نیاز قطعی به ارائه مدرک زبان برای اخذ ویزا و همچنین تعداد بالای مشاغل موجود در لیست مشاغل مورد نیاز این نوع ویزا می باشند. اما بر خلاق ویزای کار آلمان که با دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری از یک کارفرما همراه است، در این روش، تنها 6 ماه به داوطلب فرصت داده می شود که با حضور در خاک این کشور، به جستجوی کار بپردازد و در صورت موفقیت در این امر، ویزای جستجوی کار آلمان به ویزای کار این کشور برای وی تبدیل خواهد شد و از این طریق در صورت داشتن شرایط لازم، حتی می تواند بلو کارت اتحادیه اروپا را دریافت نماید. البته باید در نظر داشت که بلوکارت برای افرادی صادر می شود که حقوق ناخالص بالای 54 هزار یورو در سال در این کشور به دست آورند و البته برای برخی رشته ها مانند فناوری اطلاعات و پرستاری، این میزان حداقل، 41808 یورو در نظر گرفته شده است. اما پس از پیدا کردن کار، چه ویزای فرد به ویزای کار آلمان تبدیل شود و چه به بلوکارت این کشور، در هر دو صورت امکان دستیابی به اقامت دائم آلمان برای فرد مهیا می شود. روال بدین صورت است که دارندگان ویزای کار آلمان پس از 5 سال و دارندگان بلو کارت آلمان پس از 21 الی 36 ماه بسته به مدرک زبان آن ها، می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

نکته مهمی که نباید از نظر دور داشت این است که ویزای جستجوی کار آلمان همانند اغلب برنامه های جاب سیکر در سایر کشورها از جمله ویزای جستجوی کار اتریش، قابل تمدید نیست و در صورتی که فرد متقاضی در طول فرصت 6 ماهه موفق به پیدا کردن کار در این کشور نشود، ناچار به ترک خاک آلمان و بازگشت به کشور خود خواهد بود.

نکته دیگری که در مورد ویزای جستجوی کار آلمان یا ویزای جاب سیکر این کشور باید در نظر داشت این است که در طول 6 ماه، متقاضیان شانس همراهی خانواده خود در این کشور را به هیچ وجه ندارند. اما در صورتی که کار پیدا کرده و ویزای آن ها به ویزای کار آلمان تبدیل شود، می توانند برای همسر و فرزندان خود نیز تقاضای ویزای همراه بدهند. در زمان مراجعه خانواده فرد متقاضی به سفارت، وی باید 3 فیش حقوق در آلمان دریافت نموده باشد و آن ها را تحویل سفارت آلمان دهند. همچنین همسر فرد متقاضی باید مدرک زبان آلمانی در سطح A1 نیز ارائه نماید. در نهایت هم در پایان دوره 5 ساله ویزای کار، همسر و فرزندان آن ها نیز اقامت دائم آلمان را بدست می آورند. همچنین در صورتی که بتوانند درآمد بالاتر از حد تعیین شده داشته و بلوکارت آلمان را بدست آورند، پس از 21 الی 36 ماه، هم خود و هم خانواده شان اقامت دائم آلمان را اخذ می کنند. امکان تحصیل در آلمان برای همسر و فرزندان این افراد نیز از دیگر مزیت هایی است که نصیب آنان می شود. اولا دانشگاه ها و موسسات آموزشی این کشور از اعتبار و رتبه بین المللی بسیار بالایی برخوردارند. دوما هزینه تحصیل در آلمان تقریبا صفر است و تحصیل در این کشور از این نظر نیز در دنیا زبانزد است. همچنین با تحصیل در دانشگاه های معتبر آلمان می توانند آینده شغلی درخشانی برای خود ترسیم نمایند.

موسسه پرگاس پارس با سال ها تجربه و تعداد بسیار زیاد پرونده های موفق در زمینه اخذ اقامت آلمان از طرق مختلف از جمله: ویزای کار با اخذ جاب آفر، ویزای جستجوی کار، اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت، اقامت از طریق خرید سهام و همچنین اخذ پذیرش برای تحصیل در آلمان، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد.

 

ویزای جستجوی کار آلمان 2021

بر اساس آپدیت جدید قوانین این کشور که از مارچ 2020 قرار بوده اجرایی شود و البته به علت وقوع پاندمی ویروس کرونا اجرایی آن کمی به تاخیر افتاده، کار در آلمان با مدرک فنی حرفه ای نیز ممکن شده و استخدام نیروی فنی در این کشور تنها مستلزم ارائه مدرک تخصصی فنی حرفه ای است و این افراد نیز می توانند از ویزای جستجوی کار آلمان 2021 استفاده کنند. تا پیش از این معمولا حداقل برای اخذ ویزای جاب سیکر آلمان، داشتن مدرک لیسانس یا کارشناسی لازم بود، اما برای اخذ ویزای جستجوی کار آلمان 2021، با مدرک دیپلم نیز می توان اقدام کرد. در لیست مشاغل مورد نیاز این کشور، رشته هایی که متخصصان آن ها امکان اخذ ویزای جستجوی کار آلمان 2021 را خواهند داشت عبارتند از:

- اغلب رشته های فنی مهندسی شامل:

مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر، مهندسی نرم افزار و یا سخت افزار، مهندسی برنامه نویسی، مهندسی صنایع، مهندسی خودرو، مهندسی مکانیک، مهندسی الکتروتکنیک، مهندسی برق و برق صنعتی، مهندسی الکترونیک، مهندسی معماری، مهندسی عمران، مهندسی ساختمان، مهندسی پروژه، مهندسی تجهیزات بهداشتی، مهندسی جوش، مهندسی پزشکی، مهندسی فناوری حفاری، مهندسی ژنتیک، مهندسی شیمی، مهندسی قدرت، مهندسی مخابرات، مهندسی مکانیک خودرو، مهندسی مواد، مهندسی اپتیک و لیزر، مهندسی احتراق، مهندسی محیط زیست، مهندسی معدن، مهندسی مکاترونیک، مهندسی نفت، مهندسی هوافضا، مهندسی اتوماسیون صنعتی و مهندسی لجیستیک

- تعدادی از رشته های علوم پزشکی:

پزشک عمومی (با شرایطی خاص)، دنداپزشکان (با شرایطی خاص)، دامپزشکی (شرایط خاصی دارد)، پرستاری، مامایی، ارتوپدی، توانبخشی، شنوایی شناسی، بینایی سنجی، زیست شناسی، بهداشت، درمان و مراقبت، مشاغل بیمارستانی و نگهداری سالمند

- مشاغل فنی حرفه ای:

خودرو، ادمین شبکه، علوم پایه، لوکوموتیورانی، رباتیک، مدیر و مهندسی فروش، مدیر و مهندسی پروژه، مدرس اتوماسیون صنعتی، تحقیقات فنی و توسعه علم، مکانیک ساخت و ساز، مشاغل مرتبط با سازه‌ های الکتریکی، تکنولوژی ماشین ‌های الکتریکی، متخصص فن آوری فلزی و فناوری ساخت، مشاغل مرتبط با ساخت و ساز ساختمان، مشاغل مرتبط با لوله کشی، گرمایش، تهویه مطبوع، مشاغل مرتبط با کوره و سیستم ‌های گرمایش هوا، تکنولوژیست صنعت، سنگ تراشی، مشاور شرکت، مدیریت خرید، دستیار فروش، مدیریت توزیع و مدیر منابع انسانی

 

نحوه گرفتن ویزای جستجوی کار آلمان

به طور کلی نحوه گرفتن ویزای جستجوی کار آلمان بدون صورت است که متقاضی باید از سفارت آلمان وقت درخواست نماید و در زمان تعیین شده به همراه مدارک کامل در محل سفارت حضور پیدا کند. البته قبل از این موعد، باید تمامی مدارک خود را به تایید سفارت رسانده باشد. افسر مهاجرت در سفارت آلمان ابتدا مدارک وی را چگ کرده و یک مصاحبه در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه با متقاضی انجام می دهد. سپس باید منتظر اعلام نتیجه توسط سفارت آلمان بماند.

از شرایط گرفتن ویزای جستجوی کار آلمان، داشتن گواهی تمکن مالی بر اساس سند بانکی آخرین موجودی حساب فرد متقاضی است که باید حداقل 5118 یورو باشد. زیرا ممکن است در طول مدت 6 ماه، فرد نتواند کار پیدا کند و باید این میزان از تمکن مالی را داشته باشد که در طول دوره 6 ماهه برای گذران زندگی روزمره خود با مشکل مواجه نشود.

به منظور گرفتن ویزای جستجوی کار آلمان، متقاضیان باید یک انگیزه نامه یا SOP برای نشان دادن دلایل علاقه خود به مهاجرت به این کشور از طریق ویزای جستجوی کار ارائه نمایند که می تواند به زبان های آلمانی یا انگلیسی نگارش شود. ارائه رزومه یا CV نیز به زبان آلمانی یا انگلیسی، الزامیست. متقاضیان گرفتن ویزای جستجوی کار آلمان باید حداقل 3 سال سابقه کاری نیز داشته باشند.

برای دریافت ویزای جستجوی کار آلمان ارائه مدرک زبان الزامی نیست، اما قطعا داشتن مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی تاثیر مهمی بر بالا رفتن احتمال گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان دارد. البته افراد بدون مدرک زبان نیز باید حداقل تسلط نسبی برای برقراری ارتباط داشته باشند. مدارک زبان مورد تایید سفارت آلمان عبارتند از: مدارک زبان آلمانی گوته، ÖKF، مدرک TestDaf و مدارک زبان انگلیسی تافل و آیلتس. مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا انگلیسی در سطح آیلتس 5.5 می تواند حداقل سطح مورد قبول برای سفارت آلمان به حساب آید.

برای گرفتن ویزای جاب سیکر آلمان محدودیت سنی خاصی در نظر گرفته نشده، اما تجربه نشان داده برای متقاضیان بالای 45 سال شرایط سخت تری اعمال می شود.

همچنین روال کار به این ترتیب است که برای مهاجرت به آلمان، مدارک تحصیلی فرد باید جزو مدارک تحصیلی مورد قبول وزارت علوم آلمان باشد. در صورتیکه دانشگاه و رشته تحصیلی فرد، در سایت آنابین یا همان سایت وزارت علوم آلمان مورد تایید قرار گرفته باشند، مدارک مورد تایید سفارت آلمان هستند. در غیر این صورت، متقاضی باید تاییدیه تحصیلی آلمان را از اداره ZAB برای مدارک خود دریافت نماید که این پروسه 4 ماه زمان می برد.

 

هزینه ویزای جستجوی کار آلمان

در حقیقت چیزی به نام هزینه ویزای جستجوی کار آلمان توسط سفارت این کشور دریافت نمی شود و این ویزا رایگان صادر می شود. اما هزینه های جانبی برای اخذ این ویزا می توان متصور بود که اصلی ترین موارد آن عبارتند از: هزینه های ترجمه مدارک به زبان آلمانی، هزینه مصاحبه در سفارت، هزینه وکیل رسمی برای انجام امور و مشاوره برای افرادی که کار را از طریق وکیل مهاجرت جلو می برند، هزینه اخذ تاییدیه های ZAB (در صورت لزوم) و هزینه های سفر برای ۶ ماه.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا به ویژه ویزای کار، ویزای جستجوی کار و اقامت دایم آلمان و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای جستجوی کار آلمان
  • ویزای جستجوی کار آلمان 2021
  • نحوه گرفتن ویزای جستجوی کار آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top