info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه فنی مونیخ آلمان

بهترین دانشگاه کشور آلمان که سال هاست رتبه بین المللی بسیار مناسبی را به خود اختصاص داده دانشگاه فنی مونیخ یا دانشگاه صنعتی مونیخ است که در زبان آلمانی Technische Universität München نامیده می شود و آن را به اختصار دانشگاه TUM هم می شناسند. تاسیس دانشگاه فنی مونیخ آلمان که از بزرگ ترین موسسات فناوری کشور آلمان به شمار می رود، به سال 1868 میلادی بر می گردد که ابتدا یک مرکز تحصیل رشته علوم طبیعی به شمار می رفت. اما در طول زمان رشته های تحصیلی این دانشگاه گسترش پیدا کرد و به همین سبب این دانشگاه از نظر کالبدی نیز پردیش های جدیدی را افتتاح نمود. امروزه پردیس اصلی دانشگاه فنی مونیخ آلمان در خود این شهر واقع است و همچنین در دو شهر Garching و freising-weihenstephan نیز، این دانشگاه دارای پردیس می باشد.



تحصیل در دانشگاه صنعتی مونیخ

این دانشگاه تحقیقاتی بزرگ با هدف ایجاد ارزش پایدار در جامعه آلمان تاسیس شده و به فعالیت خود ادامه می دهد. بودجه تحقیقاتی این دانشگاه در حدود 1 میلیارد و 300 میلیون یورو در سال می باشد که نشان دهنده اعتبار وپروژه های تحقیقاتی بالا در این دانشگاه می باشد.

زبان اصلی تدریس و تحصیل در دانشگاه صنعتی مونیخ، زبان آلمانی می باشد و البته برخی دوره های تحصیلی در این دانشگاه به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی هم ارائه می گردد.

تحصیل در دانشگاه صنعتی مونیخ از همه نظر یک فرصت ایده آل برای جوانان از سراسر دنیا به شمار می رود. 13 برنده جایزه نوبل از فارغ التحصیلان و اساتید و محققین این دانشگاه بوده اند و به همین علت است که از میان 40 هزار دانشجوی دانشگاه فنی مونیخ آلمان، بیش از 8600 نفر آن ها دانشجویان بین المللی می باشند که البته همه ساله در میان آن ها دانشجویان ایرانی نیز می توان یافت.

یکی از مزایای اصلی تحصیل در دانشگاه صنعتی مونیخ، همکاری تنگاتنگ علمی و پژوهشی این دانشگاه با تعداد بسیاری از دانشگاه های برتر دنیا از جمله دانشگاه جورجیا تک، کرنل، استنفورد، MIT از آمریکا و برترین دانشگاه های کلیه کشورهای اروپایی می باشد. بدین ترتیب دسترسی به علم روز دنیا در زمینه های رشته های مختلف تحصیلی در این دانشگاه برای کلیه دانشجویان مشغول به تحصیل میسر است.

 

شرایط پذیرش دانشگاه صنعتی مونیخ

از اصلی ترین شرایط پذیرش دانشگاه صنعتی مونیخ، داشتن مدرک زبان است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد این دانشگاه به زبان انگلیسی حداقل نمره آیلتس 6.5 با حداقل نمره 6 در هر مهارت لازم است. نمره لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی دانشگاه فنی مونیخ آلمان، برای مقطع کارشناسی ارشد،  آیلتس ۷ بوده و داوطلب باید در هر مهارت نیز حداقل نمره 6.5 را اخذ نماید. اما برای تحصیل به زبان آلمانی در دانشگاه فنی مونیخ که بخش عمده دوره های تحصیلی این دانشگاه هم به این زبان ارائه می شود ، می بایست دانشجوی داوطلب حداقل مدرک B2 زبان آلمانی را ارائه نماید.

از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه صنعتی مونیخ، 12 سال تحصیلی و داشتن مدرک دیپلم و همچنین پذیرش و قبولی دانشگاه در کنکور سراسری کشورمان است. افرادی که این شرایط را دارند می توانند وارد کالج های آلمان شده و بعد از 2 ترم تحصیل به زبان آلمانی وارد دانشگاه فنی مونیخ شوند.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ

به مانند سایر دانشگاه های آلمان، هزینه تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ، حدود 130 یورو در هر ترم تحصیلی است. نکته مهم این است که هزینه تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ، بستگی به رشته تحصیلی و مقطع تحصیلی داوطلب ندارد و برای تمامی رشته ها و تمامی مقاطع تحصیلی همین مبلغ می باشد.

انواع خوابگاه های عمومی با اتاق های شخصی و چند نفره و همچنین آپارتمان ها و سایر انواع اقامتگاه ها نیز برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه صنعتی مونیخ در نظر گرفته شده است. هزینه اجاره خوابگاه ها و آپارتمان های محل اسکان دانشجویان دانشگاه فنی مونیخ آلمان بین ۴۰۰ تا ۸۰۰یورو است.

 

رتبه دانشگاه فنی مونیخ آلمان

جهت پی بردن به ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه بررسی رتبه دانشگاه فنی مونیخ آلمان در یک دوره 4 ساله از سال 2017 تا 2020 میلادی بر اساس رتبه بندی موسسه QS خالی از لطف نمی باشد. این دانشگاه در این دوره همواره برترین دانشگاه آلمان بوده و رتبه بین المللی فاخری را نیز به خود اختصاص داده است. در سال 2017 رتبه دانشگاه فنی مونیخ آلمان، شصتم دنیا بوده و در این کشور اول بوده است. در سال 2018 رتبه دانشگاه فنی مونیخ آلمان به 64 دنیا رسیده و همچنان دانشگاه اول آلمان بوده است. در سال 2019 رتبه دانشگاه فنی مونیخ آلمان نسبت به سال قبل رشد کرده و به 61 دنیا رسیده است و همچنان رتبه اول کشور آلمان را حفظ کرده است. اما در آخرین رده بندی اعلام شده توسط این موسسه برای سال 2020 میلادی رنکینگ دانشگاه فنی مونیخ آلمان به 55 دنیا صعود کرده و همچنان هم بهترین دانشگاه کشور آلمان به شمار می رود. از این رو برای علاقمندان تحصیل در آلمان به ویژه در رشته های فنی مهندسی، این دانشگاه یک دانشگاه بسیار محصوب می شود.

 

رشته های تحصیلی دانشگاه فنی مونیخ

تنوع رشته های تحصیلی دانشگاه فنی مونیخ بسیار زیاد است و این دانشگاه با بیش از 5500 عضو هیات علمی به بیش از 40 هزار دانشجوی مشغول به تحصیل در این رشته ها خدمات آموزشی ارائه می دهد. لیست دانشکده های ارائه کننده رشته های تحصیلی دانشگاه فنی مونیخ عبارتند از:

- دانشکده معماری

- دانشکده مهندسی راه و ساختمان

- دانشکده مهندسی مکانیک

- دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر

- دانشکده انفورماتیک

- دانشکده ریاضیات

- دانشکده فیزیک

- دانشکده شیمی

- دانشکده علوم پزشکی

- دانشکده تربیت بدنی و علوم سلامت

- دانشکده علوم طبیعی

- دانشکده مدیریت

- دانشکده آموزش و پرورش

 

از معروف ترین رشته های تحصیلی دانشگاه فنی مونیخ، علوم کامپیوتر است. زیرا این دانشگاه در زمینه علوم کامپیوتر رتبه نهم دنیا را از آن خود کرده است.همچنین دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه فنی مونیخ آلمان از برترین مدارس اقتصاد اروپا و یکی از 10 مدرسه اقتصاد برتر دنیا به حساب می آید.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آلمان و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آلمان از جمله دانشگاه فنی مونیخ و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه فنی مونیخ آلمان
  • تحصیل در دانشگاه فنی مونیخ آلمان
  • دانشگاه صنعتی مونیخ آلمان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top