info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک داروسازی در سوئد

سوئد به عنوان یکی از کشورهای منطقه اسکاندیناوی در شمال غربی اروپا همه ساله با خیل کثیر متقاضیان مهاجرت مواجه است. البته این کشور که با پیری جمعیت و کمبود نرخ زاد و ولد روبروست از این فرصت نهایت استفاده را برده و از میان متقاضیان پرتعداد اخذ اقامت و مهاجرت به این کشور، افراد متخصص زبده را جذب می کند. موضوع پیری جمعیت به معنای نیاز بیشتر این کشور به نیروی کار متخصص در مقوله بهداشت و درمان نیز می باشد. از این رو می توان به وضوح دریافت که کشور سوئد به افراد متخصص و کارآمد در رشته های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و کلیه رشته های پیراپزشکی در صورت احراز صلاحیت های کافی، اجازه ورود و مجوز کار می دهد. داروسازی یکی از این رشته هاست که متخصصان آن همه ساله اقبال فراوانی به مهاجرت به سوئد نشان می دهند. اما متخصصان این رشته نیز درست به مانند سایر رشته های علوم پزشکی چون کارشان به طور مستقیم در ارتباط با جان و سلامت انسان هاست، باید حتما با طی فرآیند معادل سازی با موفقیت، صلاحیت علمی خود را به اثبات برسانند تا مجوز کار در کشور سوئد را دریافت نمایند. در این مطلب قصد داریم به فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در سوئد یا همان ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئد اشاره نماییم.



برای داروسازانی که در دانشگاه های کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تحصیل کرده اند طی کردن معادل سازی مدرک داروسازی در سوئد برای اخذ مجوز کار در این کشور الزامی است. اما چرا این سخت گیری وجود دارد و افراد متقاضی مهاجرت داروسازان به سوئد نمی توانند به سادگی و بدون گذراندن فرآیند ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئد، در این کشور مجوز کار دریافت کنند؟ دلیل این موضوع حساسیت بالای این رشته و سایر رشته های مشابه مانند پزشکی و دندانپزشکی بعلت ارتباط مستقیمشان با جان و سلامت انسان می باشد. از این رو سیستم بهداشت و درمان سوئد اجازه نمی دهد که هر تحصیل کرده ای از هر جای دنیا که دارای صلاحیت کافی نیست بتواند وارد نظام سلامت این کشور شود.

افرادی که تحصیل در سوئد در رشته داروسازی را می گذرانند، شرایطشان کاملا متفاوت است. این افراد از هر ملیتی که باشند، چون در نظام آموزشی سوئد و زیر نظر سیستم بهداشت و درمان آن این رشته زیر مجموعه علوم پزشکی را تحصیل کرده اند، از نظر علمی دارای صلاحیت کافی برای کار در نظام سلامت این کشور می باشند. حتی افرادی که در دانشگاه های کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا هم درس خوانده باشند، در صورتی که متقاضی مهاجرت داروسازان به سوئد باشند، نیازی به طی کردن فرآیند سخت معادل سازی مدرک داروسازی در سوئد ندارند. زیرا کلیه دانشگاه های اروپایی از یک استاندارد آموزشی تبعیت می کنند و فارغ التحصیلان آن ها تقریبا از یک سطح علمی نسبتا برابری برخوردار هستند.

 

مهاجرت داروسازان به سوئد

همان طور که پیش تر ذکر شد، فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در سوئد یا همان ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئد پیش نیاز مهاجرت داروسازان به سوئد است و در صورت عدم موفقیت در این پروسه داروسازان نمی توانند مجوز کار در این کشور را دریافت نمایند.

اعطای مجوز کار به پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران و کلیه پیراپزشکان در سوئد بر عهده سازمان ملی بهداشت و رفاه سوئد یا National Board of Health and Welfare است. بدین منظور ابتدا داروسازان باید مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای این سازمان ارسال کنند. پس از دریافت تاییدیه اولیه، این افراد باید مدرک زبان سوئدی که دال بر تسلط آنان به این زبان است را به این سازمان ارائه نمایند. داشتن تسلط به زبان سوئدی برای داروسازانی که قرار است همه روزه با بیماران سوئدی در ارتباط باشند یک ضرورت غیر قابل انکار است. از این رو سیستم بهداشت و درمان سوئد نیز در این زمینه سختگیری فراوان می کند و ارائه مدرک زبان را الزامی می داند. دلیل دیگر نیاز داروسازان به تسلط کامل به زبان سوئدی، این است که این افراد باید پس از ارائه مدرک زبان، در آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در سوئد که به صورت تئوری و عملی است شرکت کنند. این آزمون به زبان سوئدی برگزار می شود و عدم تسلط به زبان سوئدی به معنای عدم موفقیت در این آزمون نیز می باشد. داروسازان پذیرفته شده در این آزمون باید حدود 18 ماه نیز در سوئد به کارورزی بپردازند تا مجوز رسمی کار به عنوان یک داروساز در کشور سوئد را دریافت کنند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور سوئد می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک داروسازی در سوئد
  • مهاجرت داروسازان به سوئد
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی داروسازی در سوئد



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top