info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی

بهترین و معروف ترین دانشگاه کشور آفریقای جنوبی دانشگاه کیپ تاون یا University of Cape Town می باشد. این دانشگاه که در سال 1829 در شهر کیپ تاون تاسیس شده است، امروزه میزبان بیش از 29 هزار دانشجو از سراسر دنیا می باشد  که بیش از 18 هزار نفر از آنان دانشجوی دوره کارشناسی و بیش از 11 هزار نفر دانشجوی مقاطع تحصیلات تکمیلی می باشند. دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی را برترین و معتبرترین دانشگاه کل قاره آفریقا نیز می دانند.  



در بین سال های 1880 میلادی تا 1900 به علت کشف الماس و طلا در شمال کشور آفریقای جنوبی، نیاز به دانش در زمینه کشف و استخراج معادن و فرآوری محصولات معدنی، موجب شد که رشته های جدیدی به دامنه رشته های دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی اضافه گردد. دپارتمان های معدن و زمین شناسی در این دوره به دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی افزوده شدند و مامور تربیت افراد متخصص برای فعالیت های معدنی و صنایع مربوطه شدند. در بین سال های 1902 تا 1918 دپارتمان آموزش و مدرسه پزشکی نیز در ساختار دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی شروع به فعالیت کردند.

از موارد مهمی که موجب ارزش و اعتبار تحصیل دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی برای دانشجویان ایرانی می شود، مورد تایید بودن این دانشگاه از نظر وزارت علوم و بهداشت ایران است. در حقیقت در آخرین لیست اعلام شده دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2020 2021، نام این دانشگاه را می توان مشاهده کرد و این بدین معناست که مدارک تحصیلی دانشجویان ایرانی این دانشگاه که در رشته های غیر از علوم پزشکی تحصیلی می کنند در ایران قابل ارزشیابی است. همچنین در جدیدترین لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2020 2021 نیز، نام دانشگاه کیپ تاون به عنوان یک دانشگاه مورد تایید به چشم می خورد و این نشان می دهد که مدارک تحصیلی رشته های علوم پزشکی این دانشگاه نیز در ایران مورد تایید و قابل ارزشیابی و معادل سازی می باشد.

 

رتبه دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی

اصلی ترین دلیل اشتیاق به تحصیل در این دانشگاه در میان دانشجویان بین المللی علاقمند تحصیل در آفریقای جنوبی، رتبه دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی است. همه ساله رتبه دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی در میان دانشگاه های دنیا، یک رتبه فاخر بوده است. در این بخش برای تبیین بهتر موضوع رتبه دانشگاه کیپ تاون را در یک بازه 4 ساله از سال 2017 تا 2020 بر اساس رنکینگ موسسه QS خدمتتان ارائه می نماییم.

در سال 2017 میلادی رتبه دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی در میان دانشگاه های دنیا 191 بوده و این دانشگاه برترین دانشگاه این کشور به شمار می رفته است. در سال 2018 هم رتبه دانشگاه کیپ تاون در دنیا 191 باقی ماند و این دانشگاه همچنان دانشگاه اول کشور آفریقای جنوبی به شمار می رفت. در سال 2019 رنکینگ دانشگاه کیپ تاون در دنیا به رتبه 200 تنزل پیدا کرد، اما این دانشگاه همچنان با اختلاف زیاد برترین دانشگاه این کشور محسوب می شد. اما در سال 2020 و در آخرین رنکینگ اعلام شده موسسه کیو اس، رنکینگ دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی در دنیا با رشدمواجه شده و به رتبه 198 رسیده است و همچنان این دانشگاه برترین دانشگاه این کشور محسوب می شود. این روند چهار ساله نشان می دهد رتبه دانشگاه کیپ تاون همواره بین 190 تا 200 دنیا بوده و با اختلاف بالا نسبت به دانشگاه ویتواترسرند و دانشگاه استلنبوش عنوان دانشگاه برتر کشور آفریقای جنوبی را از آن خود کرده است.

بر اساس اعلام سیستم رتبه بندی شانگهای، رتبه دانشگاه کیپ تاون در سال 2016 بین رتبه 201 تا 300 طبقه بندی شده است. رنکینگ دانشگاه کیپ تاون در سال های 2017 و 2018 در میان دانشگاه های دنیا، 301 تا 400 تعیین شده است. رنکینگ دانشگاه کیپ تاون در آخرین اعلام سیستم رتبه بندی شانگهای در سال 2019، بین 201 تا 300 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است.

همچنین بر اساس رنکینگ موسسه تایمز، رتبه دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی در سال 2020 در میان دانشگاه های دنیا 136 است.

 

تحصیل در دانشگاه کیپ تاون

زبان دوره های تحصیل در دانشگاه کیپ تاون، انگلیسی است برای اخذ پذیرش از این دانشگاه مدرک معتبر زبان انگلیسی چون آیتس و تافل لازم می باشد. البته نمره زبان مورد نیاز برای هر دوره تحصیلی بر اساس رشته و مقطع تحصیلی توسط دانشکده های این دانشگاه تعیین می شود و برای کلیه رشته ها یک نمره ثابت تعریف نشده است.  تحصیل در دانشگاه کیپ تاون سالانه در دو ترم انجام می پذیرد که ترم اول از ابتدای ژانویه تا 16 جولای و ترم دوم از 17 جولای تا 31 ماه دسامبر به طول می انجامد.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه کیپ تاون

بر اساس رشته و مقطع تحصیلی، هزینه تحصیل در دانشگاه کیپ تاون برای دوره های تحصیلی تعیین می شود و به همین جهت نمی توان یک رقم ثابت را به عنوان هزینه تحصیل در دانشگاه کیپ تاون عنوان کرد. برای مثال هزینه تحصیل در دانشگاه کیپ تاون در برخی دوره های تحصیلی را خدمتتان ذکر می نماییم:

- هزینه تحصیل در دانشگاه کیپ تاون در رشته حقوق: در مقطع کارشناسی 46420 و در مقطع کارشناسی ارشد 51840 راند آفریقای جنوبی در سال.

- شهریه تحصیل رشته های مهندسی در این دانشگاه: بین 43040 تا 52630 راند آفریقای جنوبی در سال.

- شهریه تحصیل در رشته های علوم زیستی و بهداشتی: بین 48620 تا 64370 راند آفریقای جنوبی در سال.

ارقام ذکر شده به عنوان هزینه تحصیل در دانشگاه کیپ تاون شامل هزینه های سالانه ثبت نام و کلاس و آزمایشگاه، امتحانات، استفاده از کتابخانه، استفاده از امکانات ورزشی و بیمه حوادث می باشد. شهریه رشته های علوم پزشکی علاوه بر این موارد هزینه های بیمارستان برای آموزش های بالینی را نیز در بر می گیرد.علاوه بر شهریه، هزینه های اسکان نیز که همراه با هزینه تغذیه حدود 25500 راند آفریقای جنوبی می باشد را نیز باید در نظر گرفت.

 

رشته های دانشگاه کیپ تاون

این دانشگاه یک دانشگاه جامع به شمار می رود و تنوع رشته های دانشگاه کیپ تاون موید این موضوع است. رشته های دانشگاه کیپ تاون در قالب دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد که این دانشکده ها عبارتند از:

- دانشکده مهندسی و محیط زیست (شامل رشته های مهندسی عمومی، مهندسی شیمی، مهندسی برق و الکترونیک، مهندسی مکانیک و هوا فضا، معماری، زمین شناسی، محیط زیست، علوم دریایی و زمینی، علوم کامپیوتر)

- دانشکده علوم (شامل رشته های فیزیک و نجوم، ریاضی و آمار، شیمی)

- دانشکده علوم بهداشت (شامل رشته های پزشکی، دندانپزشکی، و سایر رشته های گروه علوم پزشکی)

- دانشکده بازرگانی ( شامل رشته های مالی و حسابداری، اقتصاد و اقتصادسنجی)

- دانشکده حقوق (شامل رشته حقوق)

- دانشکده علوم انسانی (شامل رشته های روان شناسی، جامعه شناسی، آموزش، جغرافی، مطالعات بین ‌المللی و سیاسی، تاریخ، فلسفه و نظریه شناسی، باستان شناسی، زبان شناسی، زبان و ادبیات)

از این دانشکده ها 4 مورد در حومه شهر کیپ تاون و 2 مورد در داخل کالبد شهر قرار گرفته اند. دانشکده حقوق این دانشگاه شهرت بسیاری دارد و بسیاری از مفاخر این کشور در دانشکده حقوق دانشگاه کیپ تاون به تحصیل پرداخته اند.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه کیپ تاون

اما به مانند بسیاری دیگر از دانشگاه های برتر دنیا، دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی نیز بیشترین متقاضی را برای اخذ پذیرش در رشته های علوم پزشکی دارد. تقریبا اکثر رشته های علوم پزشکی در دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی ارائه می گردد. دانشکده علوم بهداشت این دانشگاه از دپارتمان های متعددی تشکیل شده است که عبارتند از:

دپارتمان پزشکی، دپارتمان زنان و زایمان، دپارتمان بهداشت کودکان و نوزادان، دپارتمان پاتولوژی، دپارتمان بیهوشی و جراحی، دپارتمان آموزش علوم بهداشت، دپارتمان علوم بهداشت و توانبخشی، دپارتمان بیولوژی انسانی، دپارتمان علوم بیومدیکال، دپارتمان بهداشت عمومی و پزشک خانواده، دپارتمان روان پزشکی و سلامت روان، دپارتمان پزشکی پرتو درمانی و دپارتمان جراحی.

خود دپارتمان پزشکی دانشگاه کیپ تاون شامل بخش های متعددی چون کاردیولوژی، هماتولوژی بالینی، فارماکولوژی بالینی، درماتولوژی، دیابت پزشکی و اندوکرینولوژی، هپاتولوژی، بیماریهای عفونی، لیپیدولوژی، نورولوژی، نفرولوژی و پالمونولوژی است.

بیمارستان گروت شور در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه کیپ تاون، 18 بخش بالینی و 10 واحد تحقیقاتی دارد که موارد تخصصی چون عفونت ریه، بیماری های مزمن، پروفری، قلب، سالمندان، لوسمی، ایدز و ایمونولوژی را در برمیگیرد. بیمارستان سامرست، بیمارستان ویکتوریا و بیمارستان آکادمیک خصوصی دانشگاه کیپ تاون، دیگر مراکز درمانی و آموزش پزشکی هستند که دانشجویان شاغل به تحصیل پزشکی در دانشگاه کیپ تاون در آن ها به آموزش و کسب تجربیات بالینی مشغولند.

غیر از تحصیل پزشکی در دانشگاه کیپ تاون، متقاضیان زیادی برای تحصیل در رشته های دندانپزشکی و داروسازی نیز در این دانشگاه همه ساله اپلای می کنند.

 

تحصیل مهندسی در دانشگاه کیپ تاون

دانشگاه کیپ تاون از دانشگاه های مدرن و به روز دنیا به حساب آمده و از نظر رشته های مبتنی بر فناوری های نوین نیز دانشگاهی پیشرفته به حساب می آید. از این رو همه ساله عده زیادی برای تحصیل مهندسی در دانشگاه کیپ تاون اپلای می کنند. مهم ترین و پر متقاضی ترین دوره های تحصیل مهندسی در دانشگاه کیپ تاون عبارتند از:

- رشته های دانشگاه کیپ تاون در گروه فنی مهندسی در مقطع کارشناسی:

کارشناسی مهندسی عمران، کارشناسی مطالعات معماری، کارشناسی مطالعات املاک، کارشناسی مطالعات ساخت و ساز، کارشناسی مهندسی شیمی، کارشناسی مهندسی برق، کارشناسی مهندسی کامپیوتر، کارشناسی مهندسی مکانیک، کارشناسی مهندسی مکاترونیک، کارشناسی مهندسی نقشه ‌برداری و کارشناسی مهندسی ژئو انفورماتیک.

- رشته های دانشگاه کیپ تاون در گروه فنی مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد:

کارشناسی ارشد برنامه ریزی منطقه ای و شهری، کارشناسی ارشد طراحی شهری، کارشناسی ارشد مطالعات حمل و نقل، کارشناسی ارشد معماری، کارشناسی ارشد مهندسی ژئوتکنیک، کارشناسی ارشد مهندسی هسته ای، کارشناسی ارشد مهندسی ساخت، کارشناسی ارشد مهندسی مخابرات، کارشناسی ارشد مهندسی کیفیت آب، کارشناسی ارشد معماری و برنامه ریزی، کارشناسی ارشد مهندسی انرژی های تجدید پذیر و کارشناسی ارشد مدیریت پروژه.

- رشته های دانشگاه کیپ تاون در گروه فنی مهندسی در مقطع دکتری:

دکتری معماری و برنامه ریزی، دکتری مهندسی شیمی، دکتری مهندسی عمران، دکتری مهندسی الکترونیک، دکتری مدیریت مهندسی، دکتری مطالعات انرژی، دکتری ژئوماتیک، دکتری مدیریت و اقتصاد ساخت و ساز، دکتری مهندسی مواد، دکتری مهندسی مکانیک.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آفریقای جنوبی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آفریقای جنوبی از جمله دانشگاه کیپ تاون و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی
  • هزینه تحصیل در دانشگاه کیپ تاون
  • رتبه دانشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top