info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

به طور کلی رشته هایی که در زمینه علوم پزشکی تعریف شده اند، به این علت که ارتباط مستقیم با سلامت و جان انسان ها دارند، از ارزش بسیار بالایی در سراسر دنیا و به ویژه کشورهای پیشرفته برخوردارند. به طور معمول کشورهای پیشرفته بعلت اهمیت بیشتری که برای مقوله سلامت مردم قائلند، بیشترین سختگیری را در زمینه بحث آموزش و اعطای مجوز کار به متخصصان این رشته ها انجام می دهند و از طرف دیگر بهترین شرایط درآمد و زندگی را نیز برای آنان در نظر می گیرند. یکی از حساس ترین رشته ها در زمینه علوم پزشکی و سلامت، رشته پرستاری به حساب می آید که در مراقبت و حفظ سلامت و کمک به بهبود بیماران نقش اساسی دارد. بسیاری از پرستاران کشور عزیزمان هم برای آینده و درآمد بهتر، مهاجرت به سایر کشورهای دنیا را در نظر دارند. اما نمی دانند بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کدام است. در این مطلب به شرایط مهاجرت پرستاران در سال 2024 به کشورهایی که نیاز به پرستار داشته و برنامه مهاجرت پرستاران را ارائه می کنند خواهیم پرداخت تا پرستاران عزیز هموطن بر اساس اطلاعات ارائه شده بتوانند بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران که مناسب شرایط آنان است را انتخاب نمایند. در ابتدا به معرفی فاکتورهای اصلی جهت انتخاب مقصد مهاجرت کاری مناسب برای پرستاران اشاره می نماییم:



بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران

اولا باید در نظر داشت که فارغ از اینکه بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کدام کشور است، پرستاران نیز به مانند سایر مشاغل حوزه سلامت؛ باید برای دریافت مجوز کار در کشورهای دیگر به معادل سازی مدارک تحصیلی خود بپردازند. در واقع بدون معادل سازی مدرک پرستاری که در همه کشورها با آزمون همراه است نمی توان مجوز کار پرستاری در کشورهای مختلف را گرفت. در برخی کشورها بعلت نیاز شدید به نیروی کار، تسهیلاتی قرار داده شده که فرد بتواند مشغول به کار شده و پروسه معادل سازی مدارک خود را همزمان جلو ببرد.

 

اما بحث مهم دیگر در زمینه انتخاب مقصد مهاجرت برای پرستاران این است که آزمون معادل سازی در هر کشوری به زبان رسمی همان کشور برگزار می گردد. از این جهت افراد متقاضی باید کشوری را برای خود برگزینند که به زبان آن تسلط کافی داشته و بتوانند مدرک زبان با نمره بالا ارائه نموده و همچنین در آزمون معادل سازی مدارک در آن کشور نیز از نظر زبان مشکلی نداشته باشند.

 

در گام بعد در زمینه انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران از میان کشورهایی که فرد به زبان آن ها تسلط دارد، باید میزان کمبود پرستار در آن کشورها مورد مقایسه قرار گیرد. طبیعیست که شانس کار در کشوری که نیاز بیشتری به نیروی کار پرستار دارد بیش از سایر کشورها خواهد بود.

 

همچنین پرستاران عزیز باید در نظر بگیرند که میزان درآمد همتایان آن ها در کلیه کشورها یکسان نیست و همچنین میزان مالیات بر درآمد نیز در کشورهای مختلف متفاوت است، از این رو درآمد خالص پرستاران در کشورهای مختلف دنیا دارای تفاوت است.

 

علاوه بر این باید در نظر داشت که تناسب درآمد و هزینه های زندگی نیز در کشورهای مختلف دارای تفاوت است. پس در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران تمامی موارد باید مد نظر قرار گیرد.

 

بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران کدام است؟

با در نظر گرفتن فاکتورهای ذکر شده استرالیا، کانادا، آمریکا، نیوزلند، انگلستان، آلمان، امارات، نروژ، عمان، بلژیک، ایرلند، دانمارک، اتریش، سوئیس، هلند، سوئد، قطر و کویت بهترین کشورها برای مهاجرت کاری پرستاران به شمار می روند.

 

مهاجرت پرستار به استرالیا

در میان کشورهای انگلیسی زبان شرایط مهاجرت پرستار به استرالیا به مراتب بهتر و سهل تر از سایرین است و بازار کار این کشور نیز تشنه ورود پرستاران جدید می باشد. باور عده زیادی در سراسر دنیا بر این است که استرالیا علاوه بر اینکه بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان است، بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیز می باشد. زیرا فرآیند ورود به بازار کار رشته پرستاری در این کشور در مقایسه با کشورهایی مثل کانادا به مراتب ساده تر است و مهاجرت پرستار به استرالیا را بیش از سایر کشورهای انگلیسی زبان امکانپذیر می کند. برای ورود به بازار کار پرستاری در این کشور ابتدا می بایست در هیئت پرستاری و مامایی استرالیا یا NMBA به عنوان یک پرستار ثبت نام نموده و در آزمون معادل سازی شرکت نمود. این آزمون طبیعتا به زبان رسمی کشور استرالیا یعنی زبان انگلیسی برگزار می شود. از این رو بدون تسلط به زبان انگلیسی نمی توان در آزمون معادل سازی مدارک در استرالیا موفق شد.همچنین متقاضیان مهاجرت پرستار به استرالیا بتوانند مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس ارائه نمایند تا مجوز کار در این کشور را دریافت کنند. کاملا منطقی به نظر می رسد که قوانین استرالیا به پرستارانی که به زبان رسمی مردمان این کشور تسلط ندارند مجوز کار در این کشور را اعطا نکند. زیرا پرستار باید به خوبی بتواند با بیماران و سایر پرسنل کادر بهداشت و درمان ارتباط برقرار کند و زبانی که در استرالیا توسط اکثریت مردم تکلم می شود، زبان انگلیسی است. از این رو تسلط به این زبان لازمه کار پرستاری در استرالیاست. همچنین شورای اعتبار بخشی پرستاری و مامایی استرالیا یا ANMAC وظیفه ارزیابی مهارت برای پروسه اخذ ویزا جهت مهاجرت پرستار به استرالیا را بر عهده دارد.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در استرالیا در سال 2024: 87750 دلار در سال

 

مهاجرت پرستاران به کانادا

کشور مهاجر پذیر کانادا هم شرایط مناسبی را برای ورود پرستاران فراهم کرده که در نتیجه نیاز این کشور به نیروی کار پرستاری می باشد. همچنین بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت داروساز نیز می دانند. سیستم بهداشت و درمان و مراقبت های بهداشت و سلامت این کشور به مانند انگلیس بوده و تحت پوشش خدمات دولتی قرار می گیرد. در این کشور پهناور، مجوز کار پرستاری در هر استان به صورت جداگانه صادر می شود. در حقیقت متقاضیان مهاجرت پرستاران به کانادا می بایست بتوانند در فرآیند معادل سازی مدارک در همان استان این کشور شرکت کرده و مجوز کار در همان استان را دریافت کنند. اما قبل از فرآیند استانی، متقاضیان مهاجرت پرستاران به کانادا باید در آزمون ملی شغل پرستاری در کانادا یا آزمون NCLEX-RN که توسط انجمن ملی هیئت پرستاری دولتی در این کشور برگزار می شود شرکت کنند و همزمان در هیئت پرستاری استان مورد نظر خود برای کار و زندگی ثبت نام نمایند.

 

نکته ای که در مورد این کشور وجود دارد و متقاضیان مهاجرت پرستاران به کانادا باید از آن مطلع باشند این است که آزمون معادل سازی در کلیه استان های این کشور به جز کبک به زبان انگلیسی برگزار می گردد و در استان فرانسوی زبان کبک به زبان فرانسه و انگلیسی. این موضوع نشان می دهد متقاضیان مهاجرت پرستاران به کانادا که کبک را به عنوان مقصد مهاجرت خود برگزیده اند، باید به زبان فرانسه تسلط کافی پیدا کرده و مدرک این زبان را نیز ارائه نمایند.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در کانادا در سال 2024: 76031 دلار در سال

 

مهاجرت پرستاران به آمریکا

بازار کار آمریکا شدیدا با کمبود نیروی پرستار مواجه بوده و از این جهت فرصت مهاجرت پرستاران به آمریکا می تواند بسیار مغتنم باشد. متقاضیان مهاجرت پرستاران به آمریکا باید در نظر داشته باشند که مجوز کار پرستاران خارجی در آمریکا توسط هیئت های پرستاری هر یک از ایالت های این کشور به طور جداگانه اعطا می شود. در فرآیند معادل سازی مدارک جهت مهاجرت پرستاران به آمریکا، شرکت و قبولی در آزمون معادل سازی ضروری است و طبیعتا این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود. از این رو تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر الزامیست. از الزامات کار در پروسه مهاجرت پرستاران به آمریکا داشتن یک پیشنها کاری یا Job Offer از یک کارفرما در آمریکاست. این پروسه می تواند تا 1 سال به طول بیانجامد.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در آمریکا در سال 2024: 82750 دلار در سال

 

مهاجرت پرستاران به نیوزلند

سیستم بهداشت و درمان این کشور تقریبا به مانند استرالیاست و شرایط مهاجرت پرستاران به نیوزلند نیز تقریبا به همان صورت می باشد. افرادی که متقاضی مهاجرت پرستاران به نیوزلند هستند می بایست به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشند و مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس ارائه نمایند. همچنین به مانند هر کشور دیگری فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور نیز با آزمون همراه است که این آزمون به زبان رسمی مردمان نیوزلند یعنی زبان انگلیسی برگزار می شود. از این رو برای قبولی در این آزمون و اخذ مجوز کار پرستاری در نیوزلند نیز تسلط بر زبان انگلیسی یک الزام می باشد. افراد متقاضی مهاجرت پرستاران به نیوزلند پس از اخذ ویزا و مجوز کار در این کشور و مشغول به کار شدن در سیستم بهداشت و نظام درمانی این کشور می توانند تجربه یک زندگی بسیار آرام و با کیفیت را در یکی از بهترین کشورهای مهاجرپذیر دنیا داشته باشند.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در نیوزلند در سال 2024: 72 هزار دلار در سال

 

مهاجرت پرستاران به انگلستان

انگلستان یکی از بهترین و معروف ترین سیستم های بهداشت و درمان در سراسر دنیا را دارا می باشد که به نوعی خدمات درمانی بر اساس آن یکی از موارد خدمات اجتماعی در این کشور به حساب می آید. در این سیستم برای مهاجرت پرستاران به انگلستان نیز شرایط فراهم است. به منظور مهاجرت پرستاران به انگلستان باید ویزای کار انگلیس و مجوز کار پرستاری دریافت نمود، پس ابتدا باید متقاضیان مهاجرت پرستاران به انگلستان در شورای پرستاری و مامایی انگلیس ثبت نام نمایند تا فرآیند ارزشیابی مدارک یا معادل سازی مدارک آنان آغاز گردد.

 

متقاضیان مهاجرت پرستاران به انگلستان باید در نظر داشته باشند که هزینه زندگی در مناطق مختلف در انگلیس، تفاوت های معناداری دارد و به عنوان مثال هزینه زندگی در شهر لندن از سایر شهرها به مراتب بیشتر بوده و هزینه زندگی در مناطقه حومه ای شهرها نیز به مراتب کمتر است. از این رو برای درخواست محل کار، به منظور تناسب بیشتر هزینه های زندگی با درآمد، باید این موضوع مدنظر قرار گیرد. اما به طور کلی شرایط مناسب کار پرستاری در کشور انگلستان موجب شده است بسیاری انگلستان را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران بدانند.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در انگلستان در سال 2024: 33 تا 37 هزار پوند انگلیس در سال

 

مهاجرت پرستاران به امارات

زندگی در کشور امارات به ویژه شهر زیبای دوبی می تواند بسیار جذاب باشد و بسیاری به همین علت مشتاق استفاده از فرصت کار در این کشور هستند. اما پرستارانی که حداقل سه سال سابقه کار بالینی داشته و قصد کار در امارات را دارند باید در آزمون پرومتریک امارات شرکت کرده و مدارک خود را معادل سازی کنند. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود و تسلط به این زبان برای موفقیت در آن لازم است. اما ارائه مدرک زبان معتبر لازم نمی باشد. نامه صلاحیت حرفه‌ای (Good Standing) و تاییدیه دیتا فلو Data Flow حتما باید ارائه گردد.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در امارات: 6400 درهم امارات در ماه

 

مهاجرت پرستار به عمان

یکی از کشورهای منطقه خاور میانه که در سال های اخیر در زمینه های مختلف به جذب سرمایه و توسعه زیرساخت ها اقدام نموده عمان است. این کشور در زمینه بخش سلامت نیز به توسعه زیرساخت ها پرداخته و البته برای استفاده بهینه از این زیرساخت ها و بالا بردن شاخص های سلامت، نیاز به جذب نیروی کار متخصص در بخش سلامت از جمله پرستاران ماهر دارد. از این رو امکان مهاجرت پرستار به عمان برای پرستاران هموطنمان نیز مهیاست. معادل سازی مدرک پرستاری در عمان البته به زبان های عربی و انگلیسی می باشد و نیازی به تسلط به زبان عربی در ابتدا وجود ندارد و این مزیت مهم مهاجرت پرستار به عمان است.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در عمان در سال 2024: 600 ریال عمان در ماه

 

مهاجرت پرستار به قطر

قطر نیز دیگر کشور منطقه خاورمیانه است که با تکیه بر درآمدهای بسیار زیاد صنعت نفت و گاز و همچنین جذب سرمایه گذاران بین المللی در توسعه زیرساخت ها سعی در بالا بردن شاخص های توسعه یافتگی دارد. از این رو به بخش سلامت و بهداشت و درمان نیز نهاست توجه را مبذول داشته و بسیاری از متخصصان در رشته های مختلف از جمله پرستاران را جذب نموده است. از این رو فرصت مهاجرت پرستار به قطر نیز برای پرستاران ایرانی وجود دارد. از مزایای مهاجرت پرستار به قطر می توان به عدم نیاز به معادل سازی در بدو ورود اشاره کرد. بدین ترتیب که متقاضی مهاجرت پرستار به قطر می تواند به این کشور وارد شده و در شغلی که پیشنهاد کاری آن را دریافت نموده مشغول به کار شود و در طی 6 ماه آینده همزمان با کار کردن، فرآیند معادل سازی را نیز طی نماید.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در قطر: 18338 ریال قطر در ماه

 

مهاجرت پرستاران به کویت

کویت کشور نفتی و ثروتمند منطقه خاورمیانه نیز در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری هموطنان عزیزمان به حساب آمده و به طور ویژه متخصصان رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان برای ورود به بازار کار این کشور، اشتیاق از خود نشان می دهند. طبیعتا کشوری که یکی از ارزشمندترین ارزهای دنیا را داشته و سطح درآمدها نیز در بازار کار آن بسیار بالاست، می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیز به شمار رود. از مزیت های کشور کویت برای پرستاران و متخصصان سایر رشته ‌های بخش سلامت این است که این عزیزان می توانند از کشور مبدا یک جاب آفر از کارفرمایان فعال در این کشور دریافت نموده و پس از ورود به کویت برای کارفرمای ذکر شده مشغول به کار شوند. به هیچ وجه لازم نیست که این افراد ابتدا فرآیند معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشور را به طور کامل طی کرده و پس از گذراندن دوره کارورزی در این کشور برای کارفرمای مورد نظر به کار مسئول شوند. بلکه می ‌توانند بلافاصله پس از ورود به این کشور برای کارفرمای ذکر شده به کار مشغول شده و به طور همزمان پروسه معادل سازی مدارک تحصیلی خود را جلو ببرند و پس از موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک در این کشور مجوز کار رسمی در سیستم بهداشت و درمان را به دست آورند. دیگر مزیت بزرگ کشور کویت این است که همان دوره کار برای کارفرمای مورد نظر، به عنوان دوره کارورزی نیز برای این عزیزان محسوب می شود و نیازی نیست که یک دوره مجزا بعنوان کارورزی بگذرانند.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در کویت: 1660 دینار کویت در ماه

 

 

بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت پرستاران

کشورهای فراوانی در قاره اروپا نیز با کمبود نیروی کار پرستار مواجهند. اکثر این کشورها از کشورهای اروپای غربی و مرکزی و همچنین منطقه اسکاندیناوی می باشند. برای اینکه به طور دقیق تر بتوان گفت بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت پرستاران کدامست، باید ابتدا با شرایط کار پرستاران در تک تک این کشورها آشنا شد و از این رو ما به شرایط این کشورها در زمینه بازار کار رشته پرستاری در سال 2024 اشاره می نماییم تا عزیزان بتوانند با چشم باز بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت پرستاران را که مناسب شرایط خود آنان باشد را بعنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب نمایند.

 

مهاجرت پرستاران به آلمان

آلمان قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا در مسیر رشد اقتصادی خود همواره دید متوازن و همه جانبه بودن مسیر توسعه را مدنظر داشته است. از این رو به بخش های مختلف از جمله بخش سلامت و بهداشت و درمان نیز توجه بسیاری معطوف کرده است و چاره کمبود نیروی کار متخصص در این بخش را نیز در اعطای مجوز ورود به متخصصین خارجی دیده است. این کشور بشدت با کمبود پرستار نیز مواجه است و طبیعتا عده متقاضیان مهاجرت پرستاران به آلمان نیز بسیار زیاد می باشد. زیرا پروسه معادل سازی مدارک در این کشور از بسیاری از کشورهای دیگر ساده تر است و تجربه موسسه پرگاس پارس در سال های اخیر نیز نشان داده که اکثر پرستاران اعزامی به این کشور چه در زمینه معادل سازی و اخذ مجوز کار و چه پس از آن در کار و زندگی در این کشور بسیار موفق بوده اند. از این رو عده بسیاری آلمان را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران می دانند. حداقل با قاطعیت می توان گفت که این کشور بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت پرستاران است.

 

یکی از مزایای فرآیند معادل سازی در این کشور که موجب شده نرخ متقاضیان مهاجرت پرستاران به آلمان مرتب افزایش یابد، امکان ورود به این کشور و شروع کار در موقعیت شغلی با پیشنهاد شغلی ارائه شده پیش از گذراندن فرآیند معادل سازی است. در حقیقت متقاضیان مهاجرت پرستاران به آلمان می توانند در این کشور مشغول به کار شده و کارهای معادل سازی خود را همزمان جلو ببرند. آزمون معادل سازی در آلمان به زبان رسمی این کشور یعنی زبان آلمانی برگزار می شود و داوطلبان مهاجرت پرستاران به آلمان می بایست مدرک زبان آلمانی نیز ارائه نمایند. اما بعلت نیاز شدید این کشور به نیروی کار متخصص پرستاری، تسهیلاتی در این زمینه نیز در نظر گرفته شده و مدرک زبان در سطح بالایی از افراد خواسته نمی شود. به طور معمول آلمان از طریق اعطای بلوکارت اتحادیه اروپا به متخصصان در رشته هایی چون پرستاری اقامت اعطا می کند.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در آلمان در سال 2024: 33654 یورو در سال

 

مهاجرت پرستاران به نروژ

این کشور ثروتمند اروپایی نیز با کمبود شدید پرستار مواجه است. البته متقاضیان مهاجرت پرستاران به نروژ باید در جریان باشند که با فرآیند سختی روبرو هستند معادل سازی مدارک و اخذ ویزای کار و مجوز کار پرستاری در این کشور اصلا راحت نیست. متقاضیان مهاجرت پرستاران به نروژ این مورد را هم باید در نظر داشته باشند که دستیابی به استانداردها و کیفیت بالای زندگی در این کشور، به خودی خود یک مزیت بسیار مناسبیست که با دریافت ویزای کار و مجوز کار پرستاری در نروژ می توان به آن دست یافت. برای معادل سازی مدارک در این کشور باید در آزمون شرکت نمود که به زبان نروژی برگزار می شود. همچنین متقاضیان مهاجرت پرستاران به نروژ باید برای اخذ مجوز کار پرستاری در این کشور، باید مدرک زبان نروژی ارائه نمود.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در نروژ در سال 2024: 459 هزار کرون نروژ در سال

 

مهاجرت پرستاران به بلژیک

کشور بلژیک در مرکز اروپای غربی نیز از مقاصد محبوب مهاجرت کاری برای پرستاران به شمار می آید. این کشور سه زبانه است و سه زبان رسمی در آن تکلم می شود که به ترتیب بیشتر مردم بلژیک هلندی زبان، فرانسوی زبان و آلمانی زبان هستند. طبیعتا فردی که قصد دارد در شهری خاص از این کشور مشغول به کار شود باید زبان غالب آن شهر را آموخته و معادل سازی مدارک خود در آن منطقه را نیز به همان زبان انجام دهد.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در بلژیک: 3980 تا 5160 یورو در ماه

 

مهاجرت پرستاران به ایرلند

پس از اجرای برگزیت یعنی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، ایرلند هنوز به عنوان کشوری عضو در این اتحادیه باقی مانده است و برای مشتاقان کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این کشور به عنوان یک گزینه کاملاً ایده‌ آل به حساب می‌ آید. از این رو، مشتاقان مهاجرت پرستاران به ایرلند فراوانند. زبان رسمی این کشور انگلیسی بوده و همین موضوع یکی از مزیت های مهاجرت پرستاران به ایرلند به شمار می ‌آید. طبیعتاً آزمون معادل سازی مدارک پرستاری در این کشور به زبان رسمی این کشور برگزار می شود و هموطنان عزیزمان با تسلط به زبان انگلیسی و دانش پرستاری می توانند با موفقیت از عهده این آزمون برآیند.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در ایرلند: 46 هزار یورو در سال

 

مهاجرت پرستاران به دانمارک

یکی از بهترین کشورهای اسکاندیناوی که در آن نیاز به نیروی کار پرستاری وجود دارد دانمارک است. متقاضیان مهاجرت پرستاران به دانمارک باید در آزمون معادل سازی این کشور شرکت کنند تا مجوز کار پرستاری در این کشور را دریافت کنند. این آزمون به زبان دانمارکی برگزار می شود و طبیعتا تسلط به زبان دانمارکی برای موفقیت در آن الزامی است. از این رو باید در نظر داشت که مهاجرت پرستاران به دانمارک بدون ارائه مدرک زبان دانمارکی امکانپذیر نیست.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در دانمارک در سال 2024: 597 هزار کرون دانمارک در سال

 

مهاجرت پرستاران به اتریش

اتریش نیز سیستمی تقریبا مشابه کشور آلمان دارد و برای هموطنان عزیزمان شرایط مهاجرت پرستاران به اتریش مساعد و فراهم به نظر می رسد. بسیاری از پرستاران هموطنمان که مسلط به زبان آلمانی هستند بعلت مناسب بودن درآمد پرستاران در اتریش و همچنین شرایط سهل و مناسب مهاجرت پرستاران به اتریش که تقریبا به مانند آلمان بوده و از اکثر کشورهای پیشرفته دنیا ساده تر می باشد، این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود بر می گزینند. برای معادل سازی مدارک در این کشور تسلط به زبان آلمانی یک ضرورت است و همچنین متقاضیان مهاجرت پرستاران به اتریش باید در نظر داشته باشند که بدون ارائه مدرک زبان آلمانی نمی توانند مجوز کار در این کشور را اخذ کنند. زیرا یک پرستار که قصد دارد در کشور اتریش کار کند باید بتواند به خوبی با بیماران و پرسنل بهداشت و درمان این کشور ارتباط برقرار کند و طبیعتا زبان تکلم این افراد آلمانیست و برای برقراری ارتباط، نیاز به تسلط به این زبان کاملا حس می شود. بسیاری نیز کشور اتریش را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران می دانند که البته با قاطعیت می توان گفت که حداقل این کشور یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت پرستاران می تواند به حساب آید. امکان اخذ اقامت این کشور از طریق کارت قرمز سفید قرمز اتریش نیز برای این عزیزان وجود دارد.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در اتریش: 2920 یورو در سال

 

مهاجرت پرستار به سوئیس

سوئیس یکی از با ثبات ترین کشورهای اروپاییست که بسیاری از مردم دنیا و متخصصین مشاغل مختلف از جمله پرستاران مشتاق کار و زندگی در آن هستند. اما بحث مهم در زمینه مهاجرت پرستار به سوئیس، نحوه معادل سازی مدارک در این کشور است. در مناطق مختلف این کشور زبان های آلمانی؛ ایتالیایی و فرانسه تکلم می شود. از این رو ابتدا برای مهاجرت پرستار به سوئیس باید در نظر داشت که متقاضی می خواهد در کدام ناحیه این کشور مشغول به کار شود و بر این اساس وی باید مدرک زبانی را که در آن منطقه سوئیس تکلم می شود کسب نموده و در آزمون معادل سازی در همان بخش از این کشور و به زبان همان منطقه شرکت نماید. بدون شرکت در آزمون معادل سازی امکان مهاجرت پرستار به سوئیس و کار در این کشور به هیچ وجه ممکن نخواهد بود

 

  • میانگین درآمد پرستاران در سوئیس: 118 هزار فرانک سوئیس در سال

 

مهاجرت پرستاران به هلند

هلند یکی از کشورهای پیشرفته عضو اتحادیه اروپا نیز می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران به حساب آید. بازار کار اغلب رشته های بخش سلامت در این کشور بسیار مناسب و تشنه نیروی کار ماهر خارجی می باشد. طبیعتاً مشتاقان مهاجرت پرستاران به هلند نیز مانند سایر کشورهای دنیا باید به زبان هلندی که زبان رسمی مردمان این کشور است تسلط بالایی پیدا کرده و مدرک زبان هلندی در سطح بالا ارائه نمایند. همچنین آزمون معادل سازی مدارک تحصیلی پرستاران در این کشور به زبان هلندی برگزار می شود و قبولی در آن بدون تسلط به این زبان امکان پذیر نیست.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در هلند: 3920 یورو در ماه

 

مهاجرت پرستاران به سوئد

این کشور توسعه یافته و صنعتی منطقه اسکاندیناوی در زمینه های مختلف تخصصی با کمبود نیروی کار مواجه می باشد و یکی از این تخصص های مورد نیاز در این کشور، پرستاری است. به علت نیاز بالای این کشور به پرستار، نرخ مهاجرت پرستاران به سوئد بسیار بالا می باشد. اما باید در نظر داشت که بدون معادل سازی مدرک، امکان مهاجرت پرستاران به سوئد نیز موجود نیست. برای معادل سازی مدارک در این کشور هم باید مدرک زبان سوئدی ارائه نمود و هم اینکه باید بتوان با تسلط بالا به این زبان از عهده آزمون معادل سازی که به زبان سوئدی برگزار می شود نیز بر آمد.

 

  • میانگین درآمد پرستاران در سوئد: 527 هزار کرون سوئد در سال

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری پرستاران و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران
  • مهاجرت پرستار به استرالیا
  • بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت پرستاران
  • بهترین کشورها برای مهاجرت پرستاران



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top