info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت داروساز

داروسازی از رشته های محبوب بین هموطنانمان می باشد که بسیاری حتی برای تحصیل در این رشته سختی غربت را به جان خریده و به کشورهای مختلف می روند تا بتوانند در رشته مورد علاقه خود تحصیل کرده و آینده مورد نظر خود را بسازند. بسیاری از داروسازان چه در ایران تحصیل کرده باشند و چه در خارج از کشور، ترجیح می دهند برای کار در این رشته در یک کشور با شرایط کاری مناسب مقیم و مشغول به کار شوند. از این رو دنبال یافتن بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان هستند. طبیعتا فاکتورهای زیادی برای تعیین بهترین کشور برای مهاجرت داروساز مدنظر قرار می گیرد که مهم ترین موارد، مقایسه درآمد داروسازان در کشورهای مختلف، مقایسه میزان مالیات بر درآمد در میان کشورها، میزان کمبود نیروی کار در کشورها در رشته داروسازی و همچنین مقایسه میزان سهولت پروسه معادل سازی مدارک داروسازی در کشورهای مختلف است.  در ادامه با توجه به شرایط بازار کار داروسازی در کشورهای مختلف در سال 2024 میلادی سعی داریم گزینه های مناسبی را پیش روی داروسازان بگذاریم.



بهترین کشور برای مهاجرت داروساز

باید در نظر داشت که بعلت اهمیت و حساسیت این رشته و ارتباط آن با سلامت و جان بشر، معمولا کشورهای مختلف به دانش آموختگان این رشته از دانشگاه های کشورهای دیگر با شرایط سختی مجوز کار می دهند و فقط افرادی که شایستگی علمی خود را با موفقیت در آزمون معادل سازی اثبات می کنند؛ می توانند در کشور مقصد مجوز کار داروسازی دریافت کنند. طبیعیست در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت داروساز باید سهولت فرآیند معادل سازی نیز مد نظر قرار گیرد.

 

البته باید در نظر داشت که در این سخت گیری در اکثر کشورهای دنیا برای افرادی است که قصد دارند در کشور مقصد مهاجرت به عنوان داروساز در داروخانه ها مشغول به کار شوند. این در حالی است که در اکثر موارد اگر داروسازی یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری برای کار در صنایع و شرکت های دارویی کشور مقصد را داشته باشد، نیازی به طی کردن فرآیند معادل سازی مدارک نخواهد داشت.

 

بحث زبان نیز یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب مقصد مهاجرت کاری برای داروسازان می باشد. طبیعتا میزان درآمد داروسازان و میزان مالیات بر درآمد در کشورهای مختلف نیز باید مورد مقایسه قرار گیرد تا بهترین تصمیم اتخاذ شود.

 

 

بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان کدام است؟

با در نظر گرفتن کلیه فاکتورها کانادا، استرالیا، آلمان، انگلستان، آمریکا، سوئیس، سوئد، ایسلند، نروژ، دانمارک، اتریش، فرانسه و امارات متحده عربی را بهترین گزینه ها برای مهاجرت داروسازان در سال 2024 دانست.

 

 

مهاجرت داروسازان به کانادا

برخی مهاجرت داروسازان به کانادا را بهترین گزینه پیش روی این متخصصان می دانند و این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت داروساز به حساب می آورند. به منظور ورود به بازار کار داروسازی کانادا، متقاضیان مهاجرت داروسازان به کانادا باید بتوانند در آزمون جامع معادل سازی این کشور شرکت کرده و در صورت موفقیت در آن بتوانند با دریافت گواهی تایید PEBC شانس کار در این کشور مهاجرپذیر را بیابند. اما ابتدا باید مدارک تحصیلی و تجربیات کاری این افراد ارسال شده و مورد تایید ابتدایی قرار گیرد تا کار وارد مرحله معادل سازی گردد. در بحث تجربه کاری، کارآموزی نیز مورد قبول می باشد. در صورت قبولی در این آزمون، متقاضیان می بایست در دوره های تخصصی دانشگاه های کانادا شرکت نمایند تا با تطبیق دانش خود با استانداردهای کشور کانادا آماده ورود به بازار کار این کشور شوند. متقاضیان مهاجرت داروسازان به کانادا که در آزمون معادل سازی موفقی ظاهر شده و گواهی تایید دریافت می کنند باید 200 ساعت کارورزی یا 36 ماه تدریس را در این کشور انجام دهند.

 

طبیعیست که آزمون معادل سازی در هر کشوری به زبان همان کشور برگزار می شود و علاوه بر آن ارائه مدرک زبان برای اخذ مجوز کار در رشته های علوم پزشکی و بخش سلامت الزامی است. زیرا باید فرد متخصص مورد نظر بتواند با بیماران و مراجعان به خوبی ارتباط برقرار کند. متقاضیان مهاجرت داروسازان به کانادا می بایست بسته به استانی از این کشور که قصد کار و زندگی در آن را دارند مدرک زبان ارائه نمایند. برای کلیه استان های کانادا ارائه مدرک زبان انگلیسی یک الزام به شمار می رود. اگر فردی قصد کار در کبک را دارد باید حتما مدرک زبان فرانسوی را نیز ارائه نماید.

 

البته باید در نظر داشت که در این کشور نیز بسیاری از شرکت های داروسازی بزرگ حضور دارند و آن ها نیز به دانش آموختگان داروسازی نیازمندند. برای کار کردن در این گونه شرکت ها در بسیاری موارد نیازی به معادلسازی مدارک وجود ندارد.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در کانادا در سال 2024: 97 هزار دلار در سال

 

مهاجرت داروسازان به استرالیا

عده زیادی بر این باورند که استرالیا بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان می باشد. تجربه و تخصص علاوه بر تحصیل دانشگاهی از ملزومات مهاجرت داروسازان به استرالیا است. یکی از مزایای مهاجرت داروسازان به استرالیا این است که در این کشور نیاز بسیاری به نیروی کار در این رشته وجود دارد و کمبود داروساز در این کشور بسیار ملموس است و به همین علت در سال های اخیر همواره رشته داروسازی در میان رشته های مورد نیاز این کشور قرار دارد.

 

به منظور مهاجرت داروسازان به استرالیا، این عزیزان باید مجوز کار در این کشور را از سازمان داروسازی استرالیا APEC دریافت نمایند. بر اساس شرح وظایفی که برای داروسازان در این کشور تعریف شده، داروسازانی که در بیمارستان ها مشغول به کار هستند، علاوه بر تهیه و کنترل درمان در بیمارستان، طیف گسترده ای از سرویس های خاص را ارائه می دهند که از آن جمله می توان به اطلاعات در مورد داروها، قرص های استریل، سرویس های کلینیکی و داروسازی عمومی اشاره نمود.

 

به طور کلی شرایط مهاجرت داروسازان به استرالیا بسیار مناسب تر و سهل تر از سایر کشورهای انگلیسی زبان است و به همین علت به مانند رشته پرستاری که این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران به حساب می آورند، در زمینه رشته داروسازی نیز این کشور یکی از بهترین مقاصد مهاجرت کاری محسوب می گردد. شرایط معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور ساده تر از کشورهایی مانند کاناداست.

 

روند کار بدین صورت است که پس از ارائه مدارک و سوابق کاری و دریافت تایید APEC، متقاضیان مهاجرت داروسازان به استرالیا، باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره 7 و یا مدرک قبولی در آزمون OET را ارائه نمایند. شرکت در آزمون مربوط به علوم داروسازی و مصاحبه و مشاوره باید با موفقیت طی شود. در گام بعدی، داوطلبان باید دوره تمرین یا کارورزی در داروخانه استرالیایی را گذرانده و آزمون عملی جامعی در همین زمینه را نیز با موفقیت طی نمایند.

 

البته در این کشور نیز بسیاری از شرکت های داروسازی بزرگ حضور دارند و آن ها نیز به دانش آموختگان داروسازی نیازمندند. برای کار کردن در این گونه شرکت ها در بسیاری موارد نیازی به معادلسازی مدارک وجود ندارد.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در استرالیا در سال 2024: 75 تا 95 هزار دلار در سال

 

مهاجرت داروسازان به آلمان

طبیعتا به منظور مهاجرت داروسازان به آلمان نیز به مانند سایر کشورهای دنیا، ارائه مدرک زبان رسمی این کشور یعنی آلمانی یک ضرورت به حساب می آید. زیرا در رشته های این چنینی متخصصین می بایست بتوانند به خوبی با مراجعان و بیماران ارتباط برقرار کرده و نحوه مصرف دارو و هر توضیح لازم دیگری را نیز برای آنان ارائه نمایند. البته بعلت اینکه این کشور بشدت با مشکل کمبود نیروی کار متخصص روبروست، تسهیلاتی در این زمینه قرار داده و در بسیاری موارد با داشتن مدرک زبان در سطح B1 نیز به داروسازان مجوز کار اعطا می کند.

 

همچنین متقاضیان مهاجرت داروسازان به آلمان باید برای اخذ مجوز کار داروسازی در این کشور پیشرفته که قلب اقتصاد اروپاست، در فرآیند معادل سازی نیز شرکت نمایند و آزمون معادل سازی مدارک داروسازی در این کشور به زبان آلمانی برگزار می شود. بر این اساس موفقیت در این آزمون و اخذ مجوز کار در این کشور بدون تسلط کافی به زبان آلمانی امکانپذیر نیست.

 

در این کشور نیز بسیاری از شرکت های داروسازی بزرگ از جمله مرک، بایر و بیونتک حضور دارند و آن ها نیز به دانش آموختگان داروسازی نیازمندند. برای کار کردن در این گونه شرکت ها در بسیاری موارد نیازی به معادلسازی مدارک وجود ندارد.

 

آلمان بزرگ ترین بازار کار اتحادیه اروپا برای مهاجران متخصص از سراسر دنیا را داراست و به همین جهت عده زیادی همه ساله مشتاق مهاجرت داروسازان به آلمان می باشند. رشته داروسازی از رشته های مورد نیاز کشور آلمان به شمار می رود و همچنین باید در نظر داشت که درآمد داروسازان  در آلمان علیرغم نرخ بالای مالیات بر درآمد در این کشور، نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. از این رو می توان آلمان را به عنوان یکی از گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان به حساب آورد.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در آلمان: 4600 یورو در ماه

 

مهاجرت داروسازان به انگلستان

به طور کلی سیستم بهداشت و درمان انگلستان شرایط خاصی داشته و در دنیا نمونه است و متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت اشتیاق خاصی به کار در این کشور دارند. از این رو طبیعیست که به مانند بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان، این کشور یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت داروساز، نیز به شمار رود. واضح است که داوطلبان مهاجرت داروسازان به انگلستان باید بتوانند در فرآیند معادل سازی مدارک در این کشور موفق شوند و پس از آن نیز دوره کارورزی به مدت یک سال را در این کشور بگذرانند تا با محیط های آزمایشگاهی و داروسازی این کشور به صورت عملی تطابق پیدا کنند.

 

زبان رسمی کشور انگلستان انگلیسی بوده و افراد متقاضی مهاجرت داروسازان به انگلستان باید بتوانند حتما به این زبان تسلط کافی داشته و مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس با نمره 7 نیز ارائه نمایند. زیرا اولا آزمون معادل سازی این کشور که دو مرحله تئوری و عملی دارد، و به زبان انگلیسی برگزار می شود. و موفقیت در آن در گرو تسلط به این زبان است. ثانیا باید در نظر داشت که کار در داروخانه های انگلستان بدون داشتن توانایی ارتباط با مراجعان و بیماران در این کشور به هیچ وجه امکانپذیر نمی باشد. متخصصان چنین مشاغلی که تا این حد با مراجعین در ارتباطند باید از توانایی ارتباطی بالایی برخوردار بوده و طبیعتا به زبان مردم آن منطقه نیز باید تسلط کافی داشته باشند.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در ایسلند در سال 2024: 49 هزار پوند در سال

 

مهاجرت داروسازان به آمریکا

داروسازانی که به دنبال زندگی در یک کشور پیشرفته و بهره مندی از سطح درآمد بالایی هستند، آمریکا را به عنوان یک مقصد عالی مهاجرت کاری می شناسند. ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر مانند آیلتس با نمره حداقل 7 و یا تافل با نمره ای معادل آن از اولین موارد لازم جهت اخذ مجوز کار برای متفاضیان مهاجرت داروسازان به آمریکا می باشد. شرکت در آزمون FPGEC که فقط یک بار در سال برگزار می گردد و دانش متقاضیان مهاجرت داروسازان به آمریکا را در زمینه هایی چون علوم زیستی، علوم داروسازی، علوم بیوزیستی، علوم رفتاری، مدیریت خدمات داروسازی، ریاضیات و علوم فیزیکی می سنجد، الزامی است. در حقیقت این آزمون همان آزمون معادل سازی مدارک داروسازی در آمریکاست. البته در آمریکا  نیز بسیاری از شرکت های داروسازی بزرگ از جمله فایزر، جانسون اند جانسون و مادرنا حضور دارند و آن ها نیز به دانش آموختگان داروسازی نیازمندند. برای کار کردن در این گونه شرکت ها در بسیاری موارد نیازی به معادلسازی مدارک وجود ندارد.

 

بسیاری کشور آمریکا را بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان به حساب می آورند. زیرا میزان درآمد داروسازان در این کشور در مقایسه با هزینه های زندگی بسیار متناسب بوده و بازار کار داروسازی در این کشور نیز اشباع نیست. میزان درآمد داروسازان در آمریکا به محل و ایالتی که در آن کار می کنند، شغلی که دارند و کارفرمای مربوطه و میزان سابقه شغلی بستگی دارد.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در آمریکا در سال 2024: 117 هزار دلار در سال

 

مهاجرت داروسازان به سوئیس

کشور زیبای سوئیس با اقتصاد با ثبات، از مقاصد محبوب مهاجرت کاری متخصصان مختلف از جمله داروسازان به شمار می رود. رضایت شغلی در این کشور در اکثر شغل ها از جمله داروسازی بسیار بالاست. کیفیت بالای زندگی در سوئیس و سطح مناسب درآمدها در این کشور اصلی ترین دلایل مهاجرت داروسازان به سوئیس هستند.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در سوئیس: 160 هزار فرانک سوئیس در سال

 

مهاجرت داروسازان به سوئد

سوئد به عنوان صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی نیز دیگر مورد از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان است. متقاضیان مهاجرت داروسازان به سوئد نیز به مانند سایر کشورها باید با ارائه مدرک زبان این کشور در آزمون معادل سازی نیز شرکت نمایند تا بتوانند مجوز کار داروسازی در این کشور را دریافت نمایند.

 

البته در این کشور نیز بسیاری از شرکت های داروسازی بزرگ از جمله آسترازنکا حضور دارند و آن ها نیز به دانش آموختگان داروسازی نیازمندند. برای کار کردن در این گونه شرکت ها در بسیاری موارد نیازی به معادلسازی مدارک وجود ندارد.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در سوئد در سال 2024: 58700 کرون سوئد در ماه

 

مهاجرت داروسازان به ایسلند

ایسلند جزیره ای در شمال اروپا در اقیانوس اطلس است که عضو پیمان شنگن نیز هست، با کمبود متخصصان داروسازی مواجه است. این کشور با مساحت کم، جمعیت بسیار کمی نیز دارد و شرایط کاری نیز در آن بسیار مناسب است. به طور کلی سطح درآمدها نیز در این کشور بسیار بالاست.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در ایسلند: 793 هزار کرونای ایسلند

 

مهاجرت داروسازان به نروژ

نروژ کشور ثروتمند و نفت خیز منطقه اسکاندیناوی به طور کلی یکی از بهترین کشورها با بالاترین کیفیت زندگی به شمار می رود. این کشور در بخش بهداشت و درمان و به ویژه در زمینه نیروی کار داروساز با کمبود معناداری مواجه است. به طور کلی این کشور با پیری جمعیت و کمبود نیروی کار فعال روبروست. به همین جهت همه ساله رشته هایی چون داروسازی در میان رشته های مورد نیاز این کشور جای دارند و نرخ مهاجرت داروسازان به نروژ سال به سال بیشتر می شود.

 

طبیعتا لازمه مهاجرت داروسازان به نروژ و اخذ مجوز کار داروسازی در این کشور مرفه، شرکت و موفقیت در آزمون معادل سازی این کشور است. در واقع باید ابتدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری داوطلب مهاجرت داروسازان به نروژ ارسال شده و پس از تایید اولیه، وی در آزمون معادل سازی شرکت نماید که این آزمون شامل دروس پزشکی عمومی، زیست شناسی، دروس تخصصی تولید دارو و درمان دارویی بیماران، و شیمی می باشد.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در نروژ: 777 هزار کرون نروژ

 

مهاجرت داروسازان به دانمارک

دانمارک دیگر کشور مهاجر پذیر منطقه اسکاندیناوی می باشد که رشته داروسازی از رشته های مورد نیاز آن به شمار می رود. رفاه اجتماعی در این کشور نیز در سطح بالایی قرار دارد که می تواند انگیزه مناسبی برای مهاجرت کاری متخصصان رشته های مختلف از جمله داروسازان ایجاد نماید. طبیعتا بدون شرکت در پروسه و آزمون معادل سازی مدارک در این کشور، نمی توان انتظار داشت که متقاضیان مهاجرت داروسازان به دانمارک بتوانند در این کشور مجوز کار داروسازی دریافت نمایند. بدین منظور تسلط به زبان دانمارکی نیز لازم است.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در دانمارک در سال 2024: 728 هزار کرون دانمارک در سال

 

مهاجرت کاری داروسازان به اتریش

اتریش یکی از کشورهای آرام و با ثبات اروپایی است که کیفیت بالای زندگی در آن، بسیاری را برای کار و زندگی به سوی این کشور متمایل می کند. مهاجرت کاری داروسازان به اتریش نیز نرخ بالایی دارد و عده زیادی همه ساله سعی می کنند وارد بازار اتریش شوند تا بتوانند از مزایای زندگی در این کشور برخوردار گردند.

 

از طرف دیگر باید در نظر داشت شرایط معادل سازی مدارک تحصیلی در این کشور؛ نسبت به بسیاری از کشورهای پیشرفته ساده تر است و همین ساده تر و در دسترس تر بودن مهاجرت کاری داروسازان به اتریش موجب شده که بتوان این کشور را یکی از گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت داروساز دانست. این شرایط درست به مانند رشته دندانپزشکی می باشد که بسیاری اتریش را بهترین کشور برای مهاجرت دندانپزشکان می دانند.

 

از شرایط اخذ مجوز کار برای متقاضیان مهاجرت کاری داروسازان به اتریش، تسلط به زبان آلمانی است که این افراد باید بتوانند مدرک زبان آلمانی در سطح B1 را کسب نموده و ارائه نمایند. به طور معمول افرادی که قصد دارند در هر شهر یا منطقه ای از کشور اتریش مقیم شده و به کار مشغول شوند، باید مدارک خود را ارسال کرده و در آزمون معادل سازی در دانشگاه علوم پزشکی همان شهر کشور اتریش شرکت نماید.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در اتریش: 4730 یورو در ماه

 

مهاجرت کاری داروسازان به امارات

دانش آموختگان رشته داروسازی می توانند در کشور امارات متحده عربی و بویژه شیخ نشین دوبی نیز مشغول به کار شوند. بدین منظور این افراد باید مدرک خود را از طریق آزمون پرومتریک در این کشور معادلسازی کنند. همچنین باید مدارک و رزومه خود را برای چند کارفرما در این کشور ارسال نموده و در صورتی که کارفرمایی قانع به استخدام آنان شد، با قرارداد بسته شده می توانند برای اخذ ویزای کار اقدام نمایند.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در امارات متحده عربی و دوبی 2024: 4069 درهم امارات در ماه

 

مهاجرت داروسازان به فرانسه

شاید بتوان یهترین کشور برای مهاجرت داروسازان در اروپا را کشور فرانسه دانست. بازار کار داروسازی در فرانسه شرایط بسیار مناسبی دارد و نرخ مهاجرت داروسازان به فرانسه نیز بسیار بالاست. زیرا این کشور به داروساز نیاز داشته و در این رشته با کمبود نیروی کار ماهر مواجه است.

 

مانند سایر کشورها برای مهاجرت داروسازان به فرانسه و اخذ مجوز کار در این کشور نیز باید معادل سازی مدارک صورت پذیرد که با آزمون همراه است و افرادی که در این پروسه موفق باشند، می توانند تاییدیه مدرک یا Attestation de Comparabilite دریافت نمایند و در این کشور به عنوان داروساز مشغول به کار شوند. ارائه مدرک زبان فرانسه نیز از دیگر شرایط مهاجرت داروسازان به فرانسه به شمار می رود.

 

البته در این کشور نیز بسیاری از شرکت های داروسازی بزرگ از جمله سانوفی حضور دارند و آن ها نیز به دانش آموختگان داروسازی نیازمندند. برای کار کردن در این گونه شرکت ها در بسیاری موارد نیازی به معادلسازی مدارک وجود ندارد.

 

  • میانگین درآمد داروسازان در فرانسه: 74357 یورو در سال

 

 

البته به جز موارد ذکر شده می توان برخی کشورها چون نیوزلند، قطر، عمان، و کویت را نیز از اصلی ترین و مناسب ترین گزینه های بهترین کشور برای مهاجرت داروساز به حساب آورد.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری داروسازان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت داروساز
  • بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان
  • مهاجرت داروسازان
  • بهترین کشورها برای مهاجرت داروسازان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top