info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

کم هزینه ترین روش مهاجرت

مهاجرت بحثی است که بسیاری افراد برای آینده بهتر خود و خانواده شان از جهات مختلف به فکر آن می افتند که البته فرآیندی بسیار پر مخاطره نیز خواهد بود. زیرا اگر بر اساس آگاهی از شرایط و داشته ها و همچنین تعیین مقاصد و خواسته ها صورت نگیرد می تواند کاملا به شکست انجامیده و وقت و سرمایه فرد متقاضی را بر باد دهد. از این رو نمی توان مهاجرت را لزوما عملی مفید یا مضر دانست.  برای افرادی که بر اساس اهداف از پیش تعیین شده و با آگاهی کامل از شرایط به آن اقدام می ورزند، می تواند بسیار مفید باشد و در ارتقاء سطح زندگی این افراد و خانواده هایشان تاثیر بسیار مناسبی داشته باشد. اما اگر بدون آگاهی و از روشهای  نامناسب و به مقصد نامناسب صورت گیرد، می تواند باعث اتلاف وقت و سرمایه افراد و حتی نابودی زندگی یک فرد شود. از این رو یکی از مواردی که می تواند ریسک مهاجرت را کم کند کاهش هزینه های آن است. امروزه اکثر مشتاقان مهاجرت در جستجوی کم هزینه ترین روش مهاجرت هستند تا با کمترین ریسک و مخاطره برای آن اقدام کنند. در ادامه توضیح می دهیم که کم هزینه ترین روش مهاجرت برای هر فرد بسته به شرایط وی می تواند تعیین گردد.



بر اساس تجربه سالیان دراز کارشناسان امور مهاجرت باید ابتدا ذکر شود که به هیچ وجه نباید به جز راه های قانونی، از روش دیگری برای مهاجرت اقدام نمود. زیرا عواقب ناگواری را می توان برای چنین روش هایی در نظر گرفت که در بسیاری موارد جبران ناپذیر است. همچنین قطعا روش هایی چون سرمایه گذاری در خرید ملک و سرمایه گذاری در ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار نیز نمی توانند کم هزینه ترین روش مهاجرت به حساب آیند. زیرا برای این روش ها سرمایه گذاری نسبتا کلانی در کشور مقصد لازم می باشد. اخذ اقامت از طریق تحصیل در کشورهای دیگر نیز در اکثریت مطلق موارد با هزینه نسبتا زیادی همراه است و چندان نمی توان آن را روشی کم هزینه دانست.

شاید بتوان گفت کم هزینه ترین روش مهاجرت برای افراد دارای تحصیلات و رزومه کاری مناسب، روش مهاجرت کاری است. زیرا در این روش نیازی به انتقال سرمایه به کشور مقصد مهاجرت وجود ندارد و فقط بر پایه دانش و تخصص فرد متقاضی به وی مجوز ورود به کشور مقصد داده می شود تا وی بتواند در آن کشور به کار بپردازد. این روش یکی از کم هزینه ترین روش های مهاجرت است که البته فقط برای عده ای که جوان و دارای رزومه قابل قبول و قوی هستند  میسراست و سایرین نمی توانند از آن بهره ببرند. این روش برای برخی رشته ها که با انسان و سلامت و حقوق انسان سر و کار دارند مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، سایر رشته های پیراپزشکی، روان شناسی و حقوق از سایر رشته ها پیچیده تر است. زیرا مدرک تحصیلی فرد متقاضی در کشور مقصد باید مورد ارزشیابی و معادل سازی قرار گیرد و این مکانیزم معمولا با برگزاری آزمون همراه است.

اما بسیاری افراد هستند که از تحصیلات خیلی بالا و رزومه کاری چندان مناسبی بهره مند نیستند و روش مهاجرت کاری نمی تواند شامل حال آنان شود. برای این افراد روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی در بسیاری از کشورها به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای مهاجرت و اخذ اقامت به حساب آید. کم هزینه ترین روش مهاجرت برای افرادی که رزومه ای قانع کننده برای اخذ اقامت و مهاجرت به کشورهای دیگر ندارند، همین روش اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی است. مکانیزم کار در این روش بدین صورت است که متفاضی باید ثابت کند؛ هزینه زندگی خود و همسر و فرزندان زیر 18 سالش در کشور مورد نظر، را در کشور خود اثبات نماید که از میزان حداقل تعیین شده برای زندگی در کشور مقصد توسط دولت کشور مقصد بیشتر باشد و بدین ترتیب اثبات کند که در صورت اقامت خود و خانواده اش در آن کشور به جستجو برای کار و دریافت کمک های دولتی نیازی نخواهد داشت. منبع این درآمد می تواند؛ مدارک شغلی؛ اجاره املاک و محل کار، سود سپرده های بانکی، سود از سهام و بورس و مستمری باشد.

دیگر روشی که برای برخی افراد و اغلب نخبگان و کارآفرینان زبده امکان پذیر است، اخذ ویزای استارت آپ است. در این روش که نوع خاصی از اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در کشورهای دیگر محسوب می شود، متقاضی با ارائه یک بیزینس پلن یا طرح توجیهی به کارشناسان کشور مقصد ثابت می کند که طرح کسب و کار وی در کشور مقصد از روش های سالم می تواند ایجاد ارزش افزوده و اشتغال نماید و تاثیر مثبتی در اقتصاد آن کشور داشته باشد. این روش در برخی کشورها می تواند واقعا به کم هزینه ترین روش مهاجرت بدل شود. زیرا طبق قوانین ویزای استارت آپ در برخی کشورهای پیشرفته، فرد صاحب ایده و کارآفرین می تواند هیچ سرمایه ای با خود به آن کشور منتقل نکند و یک سرمایه گذار بومی در آن کشور را برای سرمایه گذاری روی طرح کسب و کار خود مجاب کند. البته باید طرح کسب و کار ارائه شده واقعا شرایط قانع کننده ای داشته و معمولا چنین طرح هایی باید دانش بنیان بوده و یا بر بستر فناوری و به ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات بنا شده باشد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه اخذ اقامت دائم کشورهای مختلف از روش های مختلف می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • کم هزینه ترین روش مهاجرت
  • کم هزینه ترین روش مهاجرت
  • کم هزینه ترین روش مهاجرت



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top