info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اتریش

همانطور که می دانیم در میان روش های متعدد اخذ اقامت کشورها و مهاجرت، یکی از بهترین آنها که با کمترین میزان ریسک و خطر پذیری همراه است روش اخذ اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی می باشد که در زبان انگلیسی به FIP یا Financial Independent Person Resident Permit شناخته می شود. در این روش به هیچ وجه نیازی نیست که فرد متقاضی تمام سرمایه خود را از کشور مبدا خارج کرده و به کشور مقصد مهاجرت انتقال دهد تا بتواند اقامت کشور مورد نظر را کسب نماید. از این رو سرمایه وی در معرض مخاطره قرار نمی گیرد. همچنین عدم نیاز به سرمایه‌ گذاری کلان و راه اندازی کسب و کار و پرداخت مالیات در کشور مورد نظر نیز دیگر مزیت بزرگ این روش اخذ اقامت است. این روش بیشتر توسط کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می گردد در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا که ارائه دهنده برنامه مهاجرتی اخذ اقامت از طریق تمکن مالی هستند فرانسه و اتریش از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم به مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اتریش با ذکر شرایط و مزایای هر یک بپردازیم با ما همراه باشید.



می دانیم که در روش اقامت تمکن مالی چه در فرانسه و اتریش و چه در سایر کشورهای ارائه دهنده این روش اخذ اقامت نیازی به سرمایه گذاری و تاسیس شرکت و خرید املاک و مستغلات وجود ندارد و فقط متقاضی باید اثبات کند به برای گذران زندگی خود و خانواده اش درآمد ثابتی در کشور خود به صورت ماهانه دارد. منابع قابل قبول برای درآمد متقاضیان اقامت تمکن مالی عبارتند از:

- اجاره املاک و مستغلات

- مستمری بازنشستگی

- دریافت سود از سپرده های بانکی

- سرمایه گذاری در خرید سهام شرکت ها و بورس و دریافت سود این سرمایه گذاری

 

فاکتورهایی که در مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اتریش مدنظر قرار می گیرد، عبارتند از:

- مدت زمان اقامت اولیه صادر شده برای فرد متقاضی و اعضای خانواده وی در کشور مقصد.

- تعداد روزهای سال که متقاضی ملزم به حضور در آن کشور است.

- میزان درآمد ماهانه ای که برای خود متقاضی، و به ازای همسر و هر فرزند وی باید اثبات گردد.

- حداقل سرمایه ای که در حساب بانکی متقاضی برای خود وی، همسر و هر فرزندش باید موجود باشد.

 

می دانیم در ابتدای امر به متقاضیان اخذ اقامت کشورهای اروپایی از طریق تمکن مالی، اقامت دائم این کشورها اعطا نمی شود. به عنوان مثال در کشور اتریش در ابتدای امر اقامت یکساله برای فرد متقاضی و همسر و فرزندان وی صادر می گردد و در کشور فرانسه هم همین اقامت یک ساله به آنان اختصاص می یابد. اما در کشور فرانسه این اقامت در صورت داشتن شرایط و عدم بروز هیچ گونه مشکلی به صورت یک ساله تمدید می گردد، این در حالی است که در کشور اتریش پس از سال‌ اول اقامت به صورت دو یا سه ساله تمدید می گردد و نیازی نیست سال به سال برای تمدید اقامت اقدام شود. در هر دو کشور در پایان پنج سال فرد متقاضی در صورت واجد شرایط بودن می تواند اقامت دائم کشور مورد نظر را دریافت نموده و به طور معمول دو سال پس از دریافت اقامت دائم می تواند برای اخذ تابعیت و پاسپورت کشور مورد نظر نیز تقاضا دهد.

به منظور اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی می بایست فرد متقاضی یک اجاره نامه جهت اثبات این که در کشور فرانسه به زندگی و اقامت مشغول است ارائه نماید و از نظر تعداد روزهای اقامت سالانه در این کشور به آن صورت سختگیری نخواهد شد و همین ارائه اجاره نامه کفایت می ‌کند. اما در کشور اتریش قانون اتحادیه اروپا به صورت سفت و سخت اجرا می گردد و فرد متقاضی باید حداقل ۱۸۳ روز در سال را در این کشور مقیم باشد تا واجد شرایط تمدید اقامت به حساب آید.

دیگر فاکتور در مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اتریش، میزان درآمد ماهانه ای که باید برای اخذ اقامت این دو کشور از طریق تمکن مالی باید اثبات گردد . برای اخذ اقامت اتریش از طریق تمکن مالی برای متقاضی اصلی درآمدی معادل ۲۰۰۰ یورو در ماه، برای همسر وی حدود ۵۰۰‌ یورو  و به ازای هر فرزند ۲۵۰ یورو باید به اثبات برسد. اما برای اخذ اقامت فرانسه از طریق تمکن مالی، برای خود متقاضی اصلی ۳۰۰۰ یورو، برای همسر وی ۱۰۰۰!یورو و به ازای هر فرزند به ۵۰۰ یورو درآمد باید به اثبات برسد.

دیگر مورد حداقل سرمایه است که باید در حساب بانکی موجود باشد تا اقامت تمکن مالی به فرد مورد نظر و خانواده وی تعلق بگیرد این میزان سرمایه موجود در حساب بانکی برای اخذ اقامت تمکن مالی اتریش برای خود فرد متقاضی ۲۴ هزار یورو، برای همسر وی ۶۰۰۰ هزار یورو و برای هر یک از فرزندان وی نیز ۳۰۰۰ یورو می باشد. اما در کشور فرانسه این رقم برای خود فرد متقاضی ۳۶ هزار یورو، برای همسر ۱۲۰۰۰ هزار یورو و برای هر یک از فرزندان نیز ۶۰۰۰ هزار یورو می باشد.

می‌دانیم که پروسه اخذ اقامت از طریق تمکن مالی یکی از سریع ترین روش های اخذ اقامت در کشورهای اروپایی به شمار می رود. به عنوان مثال طول انجام پروسه اقدام برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه بین ۴ تا ۶ ماه ک و در کشور اتریش بین ۶ تا ۱۲ می باشد.

یکی دیگر از تفاوت های بین برنامه خود حمایتی در کشور فرانسه و اتریش نوع اعطای ویزا و اقامت اولیه در این دو کشور است. در کشور فرانسه صدور ویزا به صورت سابجکتیو بوده و نظر قطعی و نهایی را افسر اداره مهاجرت به صورت شخصاً اعلام می نماید. اما در کشور اتریش اعطای ویزا به صورت آبجکتیو می باشد و بر اساس امتیازات کسب شده توسط فرد متقاضی و کامل بودن مدارک وی و خانواده ‌اش، اقامت اعطا می‌ گردد و نظر شخصی افسر مهاجرت در این زمینه دخیل نیست.

همه کشورهای اروپایی به طور معمول سهمیه های خاص برای اعطای اقامت از طریق تمکن مالی و خود حمایتی را در سال تعیین کرده اند. اما تجربه چند سال اخیر نشان داده فرانسه به طور معمول در این زمینه محدودیت خاصی در نظر نمی گیرد و تا حد ممکن در پذیرش متقاضیان سخاوتمندانه تر عمل می ‌کند. اما اتریش محدودیت تعداد پذیرش را به صورت سفت و سخت اعمال می نماید و از حد تعیین شده هرگز فراتر نمی رود.

از دیگر تفاوت های این دو کشور برای متقاضیان اقامت هزینه های زندگی در آن ها است که به طور معمول زندگی در کشور فرانسه ‌و به ویژه شهر پاریس بسیار گرانتر از کشور اتریش می باشد. به عنوان مثال قیمت کالاهای مصرفی در فرانسه ۳.۶ درصد گرانتر از اتریش می باشد. از نظر مسکن نیز فرانسه به ویژه کلانشهرهای این کشور در اروپا از گران ترین ها به حساب می آیند.

در هر دوی این کشورها افراد متقاضی اخذ اقامت تمکن مالی نمی توانند تا پایان ۵ سال که اقامت دائم این کشورها را اخذ می نمایند، به کار در این کشورها مشغول گردند و اجازه کار ندارند؛ بلکه بر اساس ماهیت اخذ اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی، فرد متقاضی اثبات می کند که هیچ گونه نیازی به کار و حمایت های اجتماعی در کشور مورد نظر ندارد. اما در پایان ۵ سال و اخذ اقامت دائم کار کردن برای فرد متقاضی و اعضای خانواده وی در کشور مورد نظر بلامانع است. زیرا به مانند سایر افراد دارای اقامت دائم و رسمی در این کشورها اجازه فعالیت اقتصادی خواهند داشت. اما در طول همین ۵ سال نیز در صورتی که فرد متقاضی قصد داشته باشد در این کشورها سرمایه گذاری کرده و یا شرکتی راه اندازی نموده یا رستوران و کسب و کاری به راه بیندازد مشکل خاصی نخواهد داشت. زیرا در این صورت در این کشور استخدام نشده و حقوق دریافت نمی نماید، بلکه خود به عنوان یک کارآفرین سرمایه گذاری کرده و به بازار کار اشتغال این کشور نیز کمک نموده است.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب  آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم اتریش، فرانسه و سایر کشورهای اروپایی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اتریش
  • مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اتریش
  • مقایسه اقامت تمکن مالی فرانسه و اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top