info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس

یکی از بهترین دانشگاه های کشور انگلستان با رتبه بین المللی، دانشگاه کینگز لندن یا کینگز کالج لندن می باشد که به زبان انگلیسی King’s College London خوانده می شود و بزرگ ترین کالج شهر لندن پایتخت انگلستان به شمار می رود.تاسیس دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس به سال ۱۸۲۹ میلادی بر می گردد و چهارمین دانشگاه با قدمت این کشور به حساب می آید. این دانشگاه دولتی، مرتب از نظر کمی و کیفی در طول این مدت توسعه یافته است و اکنون به پنجمین دانشگاه انگلیس از نظر میزان کمک ‌های اعطایی به دانشجویان به شمار می رود. بودجه این دانشگاه در سال ۲۰۱۸/ ۲۰۱۹ بیش از ۹۰۰ میلیون پوند بوده است و تعداد دانشجویان دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس در حال حاضر بیش از 33 هزار نفر می باشد که بیش از ۱۹ هزار نفر از آنان دانشجوی مقطع کارشناسی و الباقی دانشجویی مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا هستند. از این میان حدود ۲۰ درصد را دانشجویان بین المللی و اتباع کشورهای خارج از اتحادیه اروپا تشکیل می دهند. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه بیش از ۵۲۵۰ نفر بوده و همچنین این دانشگاه بیش از ۳۵۰۰ نفر نیز کادر اداری و اجرایی دارد.



از افتخارات دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس ‌می توان به کشف DNA و همچنین توسعه رادار، رادیو، تلویزیون و تلفن همراه اشاره نمود که از پژوهشهای کاملا کاربردی در دنیا محسوب می شود. همچنین تا کنون ۱۲ نفر از فارغ التحصیلان این دانشگاه موفق به اخذ جایزه نوبل در رشته های مختلف شده اند که این موضوع خود به خوبی نشان دهنده ارزش بالای تحصیل در کینگز کالج لندن می باشد. برخی مفاخر و چهره های علمی معتبر که در این دانشگاه تحصیل یا تدریس کرده اند عبارتند از: سر فردریک هاپکینز (دانشمند برجسته رشته پزشکی)، مکس تیلر (دانشمند رشته پزشکی)، مایکل لویت (دانشمند رشته شیمی)، پیتر هیگز (دانشمند رشته فیزیک)، ویرجینیا وولف (دانشمند رشته زبان و ادبیات)، توماس هاردی (نویسنده و شاعر برجسته)، و الن د بوتون (فیلسوف).

 

رتبه کینگز کالج لندن انگلستان

همانطور که پیشتر ذکر شد دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس یکی از بهترین دانشگاه های این کشور به حساب آمده و در میان دانشگاه های دنیا نیز همواره رتبه ای قابل توجه را به خود اختصاص داده است. به منظور درک بهتر اعتبار این دانشگاه قصد داریم رتبه کینگز کالج لندن انگلستان را در یک دوره چهار ساله از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ بر اساس رنکینگ موسسه QS خدمت شما عزیزان ارائه نماییم.

در سال ۲۰۱۷ رتبه کینگز کالج لندن انگلستان در میان دانشگاههای دنیا ۲۱ و در میان دانشگاه های کشور انگلستان ۶ بوده است و این دانشگاه حتی از دانشگاه معتبری چون دانشگاه منچستر نیز رتبه بهتری داشته است. در سال ۲۰۱۸ رتبه کینگز کالج لندن انگلستان در میان دانشگاه‌ های این کشور با یک پله صعود همراه بوده است و این دانشگاه بعد از امپریال کالج لندن در رده پنجم دانشگاه های این کشور قرار گرفته است. رنکینگ کینگز کالج لندن در میان دانشگاه‌ های دنیا در این سال دو رتبه افت کرده و به رتبه ۲۳ رسیده است. رنکینگ کینگز کالج لندن در سال ۲۰۱۹ در میان دانشگاههای های انگلیس با دو رتبه افت نسبت به سال قبل، هفتم بوده است. همچنین رتبه کینگز کالج لندن انگلستان در این سال در میان دانشگاههای دنیا نیز با چند پله نزول مواجه شده و به رده ۳۱ رسیده است. در آخرین رنکینگ اعلام شده موسسه QS برای سال ۲۰۲۰ میلادی رتبه کینگز کالج لندن انگلستان در میان دانشگاه های دنیا مجددا با 2 پله نزول همراه شده و این دانشگاه در این سال حائز رتبه ۳۳ گردیده است. در این سال نیز همچنان این دانشگاه حائز رتبه هفتم در میان دانشگاه های کشور انگلستان می باشد.

 طبق رنکینگ موسسه تایمز، دیگر موسسه معتبر رتبه بندی دانشگاه ها، رتبه کینگز کالج لندن انگلستان در سال ۲۰۲۰ در میان دانشگاههای دنیا ۳۶ بوده است. بر اساس رتبه بندی موسسه شانگهای نیز رنکینگ کینگز کالج لندن در سال ۲۰۱۶ پنجاهم، در سال ۲۰۱۷ چهل و ششم، در سال ۲۰۱۸ پنجاه و ششم، و در سال ۲۰۱۹ پنجاه و یکم بوده است.

همان طور که مشاهده فرمودید، بر اساس کلیه رنکینگ های اعلام شده توسط موسسات معتبر رتبه بندی دانشگاه های دنیا همواره این دانشگاه از جایگاهی ممتاز در میان دانشگاه ‌های جهان و کشور انگلستان برخوردار بوده و طبیعی است مشتاقان تحصیل در انگلیس اقبال خاصی به اخذ پذیرش از این دانشگاه داشته باشند.

 

هزینه تحصیل در کینگز کالج لندن

هزینه تحصیل در کینگز کالج لندن بسته به رشته، نوع برنامه آموزشی اعم از پاره وقت بودن یا تمام وقت بودن، و همچنین مقطع تحصیلی، می تواند متفاوت باشد. اما به طور میانگین شهریه دوره های تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه به صورت تمام وقت ۳۵ هزار دلار است.

علاوه بر هزینه تحصیل در کینگز کالج لندن باید در نظر داشت که دانشجویان هزینه های زندگی دانشجویی در شهر لندن را نیز باید بپردازند. لندن یکی از زیباترین و امن ترین شهرهای اروپا و جهان محسوب می شود، اما هزینه زندگی در آن بسیار بالا است و یکی از گرانترین شهرهای دنیا به حساب می آید. از این رو دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس را دارند باید هزینه هایی چون اجاره خانه یا هزینه خوابگاه، رفت و آمد، هزینه های کمک آموزشی چون لوازم التحریر و ... ، خورد و خوراک، اینترنت، و سایر هزینه های معمول یک زندگی دانشجویی را نیز در نظر بگیرند. البته این هزینه ها بسته به سبک زندگی دانشجو و همچنین نوع محل اقامت اعم از خوابگاه، آپارتمان و ... می تواند بسیار متفاوت باشد. اما به طور معمول هزینه زندگی دانشجویی در شهر لندن حداقل بین ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ پوند در ماه باید در نظر گرفته شود

 

رشته های دانشگاه کینگز کالج لندن

تنوع رشته های دانشگاه کینگز کالج لندن، بسیار زیاد است و این رشته ها در قالب 9 دانشکده علمی ارائه می گردند:

- دانشکده پزشکی و علوم زیستی (ارائه دهنده کلیه گرایش های بهداشت، پزشکی و دندانپزشکی و علوم بیولوژیکی)

- موسسه دندانپزشکی

- موسسه روانپزشکی، روانشناسی و علوم اعصاب (ارائه دهنده کلیه گرایش های روانشناسی و روانپزشکی)

- دانشکده مامایی و پرستاری فلورنس نایتینگل

-  مدرسه کسب و کار کینگز (ارائه دهنده کلیه رشته های مربوط به مدیریت کسب و کار، اقتصاد)

- دانشکده ریاضیات و علوم طبیعی و فناوری و مهندسی (ارائه دهنده رشته های ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، شیمی، زمین شناسی، محیط زیست و علوم دریایی و مهندسی برق و الکترونیک و مهندسی عمومی و عاوم کامپیوتر)

- مدرسه حقوق دیکسون پول (ارائه دهنده کلیه گرایش های رشته حقوق)

- دانشکده هنر و علوم انسانی (ارائه دهنده رشته های انواع زبان ها، ادبیات، زبان شناسی، تاریخ، فلسفه، الهیات، باستان شناسی، هنر، هنرهای نمایشی و طراحی)

- دانشکده علوم اجتماعی و سیاست عمومی (ارائه دهنده رشته های جامعه شناسی، سیاست و مطالعات بین المللی، مطالعات توسعه، جغرافیا، ارتباطات و مطالعات رسانه ای)

 

دانشکده های دانشگاه کینگز لندن انگلیس در ۵ پردیس پزشکی و غیر پزشکی آن که در فاصله های نسبتاً کمی نسبت به همدیگر قرار گرفته اند، متمرکز هستند. پردیس تاریخی استراند در مرکز لندن قرار گرفته و سه پردیس واترلو، سنت توماس، و گای در مساحت حدود یک مایل مربع در حاشیه رودخانه تیمز واقع شده اند.

دانشگاه کینگز لندن انگلیس در زمینه آموزش پزشکان، دندانپزشکان و داروسازان و سایر متخصصان بخش بهداشت و درمان و نظام سلامت، بزرگترین مرکز آکادمیک تحقیقاتی نه تنها در بریتانیا بلکه در کل قاره اروپا به شمار می رود، از این رو بسیاری از مشتاقان تحصیل پزشکی در انگلستان تلاش می‌ کنند در رقابت فشرده برای اخذ پذیرش دوره‌ های علوم پزشکی از این دانشگاه اقدام نموده و در صورتی که بتوانند حائز شرایط لازم برای اخذ پذیرش باشند، فرصت عالی تحصیل در این دانشگاه را به دست آورند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های انگلیس و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه کینگز کالج لندن انگلیس
  • رتبه کینگز کالج لندن انگلستان
  • رشته های دانشگاه کینگز کالج لندن



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top