info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در امارات

بسیاری از دندانپزشکان کشورمان نیز به مانند متخصصان مشاغل دیگر برای کسب درآمد بیشتر و همچنین دستیابی به آینده‌ای بهتر برای فرزندان و خانواده خود قصد مهاجرت دارند و با مقایسه شرایط کشورهای مختلف سعی دارند تا کشوری مناسب را برای مهاجرت کاری خود بیابند. یکی از کشورهایی که در آن شرایط کاری و همچنین درآمد مناسبی برای دندانپزشکان مهیا است کشور امارات متحده عربی در جنوب خلیج همیشه فارس می باشد. این کشور زودتر از سایر کشورهای حوزه خلیج فارس به فکر توسعه افتاده بوده و هم اکنون به عنوان مثال توانسته شهر دبی را به یکی از اصلی ترین مراکز گردشگری و تجارت خاورمیانه تبدیل نماید. با توجه به حضور تجار و متخصصان رشته های مختلف از سراسر دنیا در این کشور به ویژه شهر دبی؛ نیاز به ارائه خدمات درمانی برای این افراد نیز به خوبی حس می ‌شود و به همین جهت کشور امارات در سال های اخیر همواره به ورود متخصصان بخش بهداشت و درمان نیاز مبرم داشته است. از این رو دندانپزشکان کشورمان نیز می توانند به مانند سایر متخصصان بخش بهداشت درمان از این فرصت استفاده کرده و با معادل سازی مدرک دندانپزشکی در امارات وارد بازار کار این کشور شوند و از مزایای آن برخوردار گردند



دندانپزشکی نیز مانند سایر رشته های مرتبط با نظام سلامت در تمامی کشورهای دنیا جزو رشته های حساس به حساب می آید و افرادی که این رشته را در کشورهای دیگر تحصیل می کنند برای ورود به هر کشوری باید صلاحیت علمی خود را به اثبات برسانند تا مجوز کار دریافت نمایند. در امارات نیز به همین صورت است و افرادی که  فارغ التحصیل رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کشورهای دیگر هستند برای این که مجوز کار دندانپزشکی در این کشور را دریافت نمایند، باید حتماً برای معادل سازی مدرک دندانپزشکی در امارات اقدام کنند تا بتوانند در در کلیه شیخ نشین های این کشور از جمله دبی، ابوظبی، شارجه، عجمان، العین و ... در سیستم بهداشت و درمان کشور مشغول به کار شوند.

 

مهاجرت دندانپزشکان به امارات

به منظور مهاجرت دندانپزشکان به امارات به ویژه دبی، متقاضیان باید ابتدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای سیستم بهداشت و درمان و وزارت بهداشت این کشور ارسال نمایند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه، برای ثبت نام در آزمون DHA اقدام نموده و هزینه های آزمون را نیز پرداخت نمایند. به طور معمول آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در دبی و سایر شیخ نشین های کشور امارات متحده عربی نیز به دو مرحله تئوری و عملی تقسیم شده و دندانپزشکانی که مشتاق مهاجرت دندانپزشکان به امارات هستند باید از این آزمون با موفقیت گذر کنند. همچنین پس از موفقیت در این آزمون نیز دوره کارورزی در کشور امارات باید طی شود تا فرد متقاضی مهاجرت دندانپزشکان به امارات شایسته اخذ مجوز کار دندانپزشکی در این کشور شناخته شده و مجوز را دریافت نماید.

بحث زبان نیز از مواردی است که نباید از یاد برده شود. از آنجا که بسیاری از ساکنین دبی و سایر شیخ نشین های کشور امارات را افراد غیر بومی تشکیل می دهند، زبان انگلیسی در این کشور به نوعی به همراه زبان عربی کاملا رایج بوده و شاید زبان رسمی دوم بتوان آن را به حساب آورد. به همین دلیل، متقاضیان مهاجرت دندانپزشکان به امارات که به زبان عربی تسلط کامل ندارند لازم نیست ناامید شوند. زیرا با تسلط کامل به زبان انگلیسی و اخذ مدرک آیلتس با نمره بالا می توانند در صورتی که از یک کارفرما یا کلینیک بین المللی فعال در این کشور که زبان رسمی کار در آن انگلیسی است جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و وارد بازار کار این کشور شوند. از این رو داشتن تسلط به یکی از زبان های انگلیسی یا عربی برای کار دندانپزشکی در امارات کافیست و برای اثبات تسلط به هر یک از این زبان ها ارائه مدرک زبان لازم است.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی در خارج از کشور از جمله کشور امارات به این عزیزان می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در امارات
  • مهاجرت دندانپزشکان به امارات
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی دندانپزشکی در امارات



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top