info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن

یکی از رشته هایی که در کشورمان آنچنان مورد توجه و اقبال قرار نمی ‌گیرد مهندسی معدن است و به طور معمول اکثر افرادی که رتبه های بالا را در کنکور رشته ریاضی فیزیک به دست می ‌آورند ترجیحی برای انتخاب این رشته ندارند. زیرا شرایط کاری و میزان درآمد و بازار کار این رشته در کشورمان آن‌ چنان مناسب نیست که افراد را جذب نماید. اما این رشته این گونه نیست که در هیچ جای دنیا بازارکار خوبی نداشته و متخصصان آن از درآمد خوبی برخوردار نباشند. برخی کشورها به عنوان کشورهای معدنی شناخته شده و دارای معادن فراوان و ارزشمندی هستند. از میان این کشورها عده معدودی با سرمایه گذاری مناسب و جذب تکنولوژی های نوین توانسته اند به استخراج اقتصادی قابل توجیه از معادن خود به طور وسیعی بپردازند. در این گونه کشورها به طور معمول بازارکار بسیار مناسبی برای رشته مهندسی معدن وجود دارد. بسیاری از مهندسان معدن ایرانی نیز برای دستیابی به شرایط کار و زندگی مناسب تر به فکر مهاجرت هستند. مشتاقان مهاجرت مهندسان معدن به خارج از کشور باید کشوری را از میان کشورهایی با بازار کار مناسب برای این رشته به عنوان مقصد مهاجرت خود برگزینند. نمی توان به طور قطع گفت بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن کدام کشور است. از این رو قصد داریم جهت راهنمایی مشتاقان مهاجرت مهندسان معدن به خارج از کشور شرایط کشورهایی که به طور معمول به عنوان مقصد مهاجرت مهندسان معدن شناخته می شوند را بررسی نماییم تا این عزیزان خود با توجه به شرایطشان انتخاب کنند که بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن برای آنان کدام است.



مهندسی معدن از مشاغل بسیار سخت به شمار می ‌رود و در تمامی کشورهای دنیا معمولاً افرادی که سراغ این رشته می آیند که مشکلی با شرایط دشوار محیط کار نداشته باشند و بتوانند یک محیط کار نه چندان راحت را تحمل نماید. به طور معمول وظایف شغلی مهندسان معدن عبارتست از: برنامه ریزی، طراحی، سازماندهی و نظارت بر توسعه معادن، تاسیسات معدنی، سیستم ها و کلیه تجهیزات مربوط به معدن کاری. تنوع کار مهندسان معدن نیز نسبتا بالاست و آنها می توانند به عنوان ناظر در استخراج مواد معدنی فلزی یا غیر فلزی یا سنگ معدن های سطحی یا زیرزمینی، اکتشاف معادن سطحی و زیرزمینی و همچنین صنایع مربوط به فرآوری مواد معدنی استخراج شده مشغول به کار شوند. عموما شرکت های اکتشاف و استخراج معادن، شرکت ها و صنایع فرآوری مواد معدنی، شرکتهای مهندسی مشاور در زمینه اکتشاف؛ استخراج و همچنین موسسات آموزشی و سازمانهای دولتی می ‌توانند مشاغل این رشته را ارائه نمایند. اما شرایط هر کشوری برای بازار کار این رشته متفاوت است. در برخی کشورها علاوه بر شرکت های بومی حتی شرکت های چند ملیتی و بین المللی فراوانی نیز در زمینه فعالیتهای مربوط به بخش معدن مشغول هستند و همین موضوع موجب مناسب تر بودن بازار کار این رشته در آن کشورها می باشد به همین جهت این کشورها را می توان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن دانست که به اصلی ترین آنان در ادامه اشاره خواهیم نمود.

 

مهاجرت مهندس معدن به استرالیا

یکی از کشورهایی که بازار کار رشته مهندسی معدن در آن بسیار عالی است و مهندسان معدن دارای درآمد فوق العاده مناسبی در آن هستند کشور استرالیا می باشد. این شرایط بازار کار تقریبا برای اکثر رشته های مهندسی در این کشور نیز به همین شکل است، بطوری که به عنوان مثال بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران نیز می دانند. این کشور مهاجرپذیر با وسعت فراوان همچنان کشوری نسبتا بکر شمار می رود و بسیاری از معادن آن هنوز کشف هم نشده است. معادن کشف شده نیز فرصت های شغلی بسیاری برای مهندسان معدن دارد. همچنین شرکت ‌های مختلف بین‌ المللی در این کشور مشغول به کار اکتشاف معادن جدید نیز هستند و به همین جهت هم در زمینه اکتشاف و هم در زمینه استخراج مهندسان معدن، متقاضیان می توانند در صورت مهاجرت به استرالیا شرایط شغلی مناسبی را داشته باشند. می توان گفت استرالیا اصلی ترین گزینه برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن می تواند قلمداد شود.

همه ساله کشور استرالیا لیست مشاغل مورد نیاز خود را اعلام می کند تا افرادی که مشتاق مهاجرت کاری به این کشور هستند اگر رشته و تخصص شان در میان رشته های مورد نیاز این کشور باشد؛ می ‌توانند از طریق ویزای کار مشخصی که برای این کشور وجود دارد از جمله ویزای ۱۸۹ استرالیا  و ویزای 190 و 489 این کشور اقدام نموده و و در صورت اخذ امتیازات لازمه، واجد شرایط مهاجرت به استرالیا محسوب شوند. در سال ۲۰۱۶ رشته مهندسی معدن از لیست مشاغل مورد نیاز این کشور حذف شد. اما از سال ۲۰۱۹ مجدداً با اضافه شدن این رشته به رشته های مورد نیاز این کشور شانس مهاجرت مهندس معدن به استرالیا برای داوطلبان فراهم شده است. خبر خوب این است که رشته مهندسی معدن در لیست بلند مدت رشته های استراتژیک برای کشور استرالیا نیز قرار گرفته است و این موضوع نشان می دهد که فرصت مهاجرت مهندس معدن به استرالیا برای سال ‌های متمادی فراهم خواهد بود و همین قضیه دال بر وجود فرصت های پر شمار کاری برای متقاضیان مهاجرت مهندس معدن به استرالیا است.

طبیعتاً استرالیا به عنوان کشوری انگلیسی زبان، شرایط خاص خود را برای اعطای ویزای کار دارد و همچنین کارفرمایان این کشور نیز شرایطی حداقلی را به طور عموم از متقاضیان طلب می کنند. یکی از این موارد تسلط به زبان انگلیسی است که باید داوطلبان مهاجرت مهندس معدن به استرالیا حتما مدرک زبان معتبر چون آیلتس، تافل و یا پی تی ای را ارائه نمایند. که هر چه نمره آنان بالاتر باشد، امتیاز بیشتری برای اخذ ویزاهای کار این کشور از جمله ویزای 189، 190 و 489 خواهند داشت و مسلماً برای متقاعد کردن کارفرمایان در این کشور نیز شانس بیشتری را پیدا خواهند کرد.

فاکتور مهم دیگر برای اخذ امتیازات لازم جهت گرفتن ویزای کار استرالیا برای متقاضیان مهاجرت مهندس معدن استرالیا سطح مدرک تحصیلی افراد است. حداقل مدرک لازم، کارشناسی بوده و هرچه متقاضی سطح مدرک بالاتری ارائه نماید، امتیاز بیشتری کسب می کند.

جالب اینجاست که سازمان نظام مهندسی استرالیا که ارزیابی مدارک متقاضیان مهاجرت مهندس معدن به استرالیا را برعهده دارد، فاکتوری به عنوان میزان سابقه کار را در نظر نمی‌ گیرد. البته قطعاً کارفرمایان فعال در کشور استرالیا برای استخدام متقاضیان افرادی که تجربه کاری بالایی در شرکتهای معدنی را داشته باشند، در اولویت استخدام قرار می دهند.

همانطور که پیشتر ذکر شد یکی از اصلی ترین علل اقبال به مهاجرت مهندس معدن به استرالیا، بالا بودن درآمد مهندسان معدن در استرالیا می باشد که این میزان درآمد به نسبت سایر مشاغل در این کشور و همچنین نسبت به مهندسان معدن در سایر نقاط دنیا بسیار قابل توجه است. به طور میانگین درآمد مهندسان معدن در استرالیا چیزی حدود ۱۱۸ هزار دلار استرالیا در سال است که البته فاکتورهای متعددی می ‌تواند این رقم را افزایش یا کاهش دهد. اولین مورد، میزان تجربه کاری و و همچنین سطح تحصیلات مهندسان معدن است. غالباً افراد با تجربه کاری بالا درآمد بسیار بالاتری نیز کسب می نماید. دیگر مورد شرایط شرکت کارفرما است که هر شرکتی برای خود استاندارد های خاصی دارد. مورد دیگر نیز ایالتی است که فرد در آن مشغول به کار می شود. به طور میانگین در ایالت استرالیای جنوبی بیشترین درآمد برای مهندسان معدن فراهم است و بعد از آن در ایالت نیو ساوت ولز شرایط مناسبی برقرار است.

مهندسان معدن تازه فارغ التحصیل شده از دانشگاه که کمتر از یک سال سابقه کاری دارند، سالانه به طور میانگین ۸۲ هزار دلار استرالیا، با سابقه کاری ۱ تا ۴ سال حدود ۱۰۸ هزار دلار استرالیا، با سابقه کاری ۵ تا ۹ سال حدود ۱۲۵ هزار دلار استرالیا، با سابقه ۱۰ تا ۱۹ سال به طور میانگین ۱۴۵ هزار دلار استرالیا، و با سابقه بیش از ۲۰ سال حدود ۱۷۲ هزار دلار استرالیا درآمد دارند.

 

مهاجرت مهندس معدن به کانادا

کشور کانادا نیز معادن متعددی داشته و بازار کار این رشته در برخی از استان های آن به ویژه انتاریو، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، و آلبرتا بسیار خوب است و بسیاری به همین دلیل کانادا را بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان معدن به حساب می آورند.

اگر به لیست مشاغل مورد نیاز کانادا نیز نگاهی بیندازیم، می بینیم که تحت عنوان های شغلی متعددی مربوط به معدن، فرصت کاری در این کشور فراهم است. علاوه بر فرصت به مهاجرت مهندس معدن به کانادا، تکنسین های این رشته، کارگران معدن، متخصصان و کارگران خدمات معدنی و زیر زمینی و پشتیبانی، متخصصان و کارگران فرآوری مواد معدنی و فلزات، و اپراتور های ماشینکاری استخراج و فرآوری مواد معدنی و فلزی نیز شانس ورود به بازار کار کانادا در زمینه رشته معدن را دارند. بررسی ‌ها نشان می ‌دهد که در ۱۰ سال آینده در بازار کار رشته مهندسی معدن در کانادا حدود ۷۵۰۰ شغل جدید ایجاد می گردد؛ که این فرصت خوبی برای متقاضیان مهاجرت مهندس معدن به کانادا فراهم می آورد تا بتوانند در این کشور مشغول به کار شده و زندگی مناسب برای خود و خانواده شان تامین نمایند. به طور میانگین درامد مهندسان معدن در کانادا چیزی حدود ۴۷.۳ دلار کانادا در ساعت است.

 

مهاجرت مهندس معدن به آمریکا

کشور آمریکا نیز دارای معادن فراوانی می باشد و همچنین صنایع فرآوری مواد معدنی نیز در این کشور به وفور وجود دارد و به همین جهت بسیاری آمریکا را بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن به شمار می آورند.

میانگین درآمد مهندسان معدن مبتدی در آمریکا که تجربه کاری زیادی ندارند، حدود ۶۲ هزار دلار در سال است. این در حالی است که میانگین درآمد مهندسان معدن با تجربه کاری نسبتاً بالا در این کشور چیزی حدود ۹۹ هزار دلار در سال تخمین زده می شود. میزان ذکر شده بر اساس گزارش اداره آمار کار آمریکا ارائه شده است. متقاضیان مهاجرت مهندس معدن به آمریکا باید ویزای کار این کشور را دریافت نمایند تا بتوانند وارد این کشور شده و به کار مشغول شود.

ازآنجایی که در لیست مشاغل مورد نیاز آمریکا رشته مهندسی معدن در دو عنوان شغلی مهندسی معدن زغال‌ سنگ و همچنین مهندسی ژئوتکنیک معدن به چشم می آید، امکان اخذ ویزای کار این کشور برای مشتاقان مهاجرت مهندس معدن به آمریکا وجود دارد.

البته طبیعتاً برای هموطنان مشتاق کار در خارج از کشور، آمریکا گزینه چندان مناسبی نمی تواند باشد. زیرا اخذ ویزای کار این کشور برای ایرانیان در حال حاضر بسیار مشکل است، این در حالی است که همچنان اخذ ویزای کار استرالیا، کانادا، انگلیس و سایر کشورها دور از دسترس نمی باشد.

 

مهاجرت مهندس معدن به انگلیس

انگلستان نیز از کشورهای دارای معادن پرشمار به شمار می ‌رود که در آن فرصت‌ های شغلی برای مهندسان معدن فراوان یافت می شود این کشور را نیز می توان بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن دانست. شرایط اخذ ویزای کار این کشور نیز به مانند استرالیا و کانادا برای هموطنانمان دور از دسترس نیست و بسیار بهتر از آمریکا می باشد. درست مانند کشورهای انگلیسی زبان دیگر از جمله استرالیا، کانادا و آمریکا برای ورود به بازار کار انگلیس نیز ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر لازم است. در واقع هم برای قانع کردن کارفرمای بخش معدن این کشور برای استخدام و همچنین برای اخذ ویزای کار نیاز به تسلط به زبان انگلیسی برای ارائه مدرک زبان معتبر با نمره بالا می باشد. طبیعت هر چه نمره متقاضی بالاتر باشد شانس اخذ ویزای کار و همچنین دستیابی به فرصت های شغلی در این کشور بیشتر خواهد بود.

نکته مهم  برای ورود به بازار کار انگلیس اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری است که البته کاری ساده ای نمی باشد و باید توسط متخصص صورت گیرد. موسسه پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اخذ پیشنهاد کاری از کشورهای مختلف از جمله انگلستان با تکیه بر توان، تخصص و تجربه کارشناسان خود آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزم متقاضی مهاجرت مهندس معدن به انگلیس می باشد.

 

مهاجرت مهندس معدن به سوئد

صنعتی ترین کشور منطقه اسکاندیناوی یعنی کشور سوئد نیز دارای معادن بسیاری می باشد و به همین جهت برخی آن را بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن به شمار می آورند. طبیعتاً برای کار در این کشور متقاضیان مهاجرت مهندس معدن به سوئد باید به زبان سوئدی تسلط کافی پیدا کرده و مدرک زبان سوئدی را دریافت نمایند. زیرا اکثر فرصت های شغلی در زمینه معدن در کشور سوئد توسط شرکت‌ های بومی این کشور ارائه می گردد و برای اخذ یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از آنها به هیچ وجه نمی ‌توان به صرف داشتن تسلط به زبان انگلیسی به موفقیت دست یافت. پس حتماً باید با ارائه مدرک زبان سوئدی، تسلط خود را به این زمان اثبات نمایند. البته به ندرت اتفاق می ‌افتد که افرادی خوش شانس بتوانند از شرکت های معدنی بین المللی فعال در کشور سوئد پیشنهاد کاری یا جاب آفر دریافت نمایند و با تسلط به زبان انگلیسی وارد بازار کار این کشور شوند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری مهندسان معدن و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندس معدن
  • بهترین کشور برای مهاجرت کاری مهندسین معدن
  • بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان معدن



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top