info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان

یکی از بهترین روش های اخذ اقامت کشورهای دیگر که به طور ویژه در برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ارائه می گردد، روش اخذ اقامت خود حمایتی یا تمکن مالی می باشد که به علل مختلفی آن را بهترین و بدون ریسک ترین روش اخذ اقامت به حساب می آورند. اصلی ترین دلیل این موضوع این است که در این روش نیازی به انتقال سرمایه فرد متقاضی به کشور مقصد مهاجرت وجود ندارد و تنها متقاضی باید اثبات کند که به ازای خرج زندگی خود و همسر و فرزندانش در کشور مورد نظر به طور ماهانه در کشور خود درآمدی ثابت به طور ماهانه به دست می آورد. در میان کشورهای ارائه دهنده این روش اعطای اقامت که اغلب عضو اتحادیه اروپا هستند، ۲ کشور یونان و اسپانیا از بهترین گزینه ها به حساب می آیند. در این مطلب قصد داریم با ذکر شرایط و مزایای هر یک به مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان بپردازیم.



بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، به طور معمول هر یک از کشورها می ‌توانند سهمیه ای مشخص را به طور سالانه برای اعطای اقامت از طریق اثبات تمکن مالی برای شهروندان کشورهای جهان سوم در نظر بگیرند. این روش که سریع ترین روش اخذ اقامت در این کشورها به شمار می رود، و معمولاً بیش از چند ماه برای اخذ اقامت اولیه زمان لازم نیست بسیار مورد استقبال واقع شده است. متقاضی در این روش می بایست همانطور که پیشتر ذکر شد اثبات نماید که در کشور خود به صورت ماهانه درآمدی بالاتر از حداقل تعیین شده در کشور مقصد مهاجرت دارد. منابع قابل قبول درآمد برای اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در اروپا می تواند مستمری بازنشستگی، سود سپرده های بانکی، اجاره املاک و مستغلات، و همچنین سود سرمایه گذاری در سهام شرکت ها و بورس باشد.

در مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان باید مواردی از جمله مدت زمان اولیه اقامت  برای فرد متقاضی و اعضای خانواده وی و تعدادی از روزهای سال که متقاضی باید حضور در کشور مورد نظر را به اثبات برساند و میزان درآمدی که برای اثبات تمکن مالی باید اثبات گردد و همچنین حداقل سرمایه ای که وی باید در حساب بانکی خود همسر و فرزندانش قرارداد باشد مورد مقایسه قرار گیرد.

اولین فاکتور در مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان، تعداد سال های اقامتی است که در ابتدا به فرد متقاضی اعطا می گردد. بر این اساس می توان برنامه اقامت تمکن مالی یونان را مناسب تر از اسپانیا دانست. زیرا در ابتدا در یونان به متقاضییان اقامت دو ساله اعطا می گردد و در پایان دو سال تمدید بعدی اقامت به صورت سه ساله خواهد بود. این در حالی است که در کشور اسپانیا در ابتدای امر یک اقامت یک ساله به متقاضیان اعطا شده و پس از آن به صورت سالانه این اقامت تمدید می گردد و ممکن است دو یا سه ساله صادر گردد.

یکی دیگر از فاکتورهای مقایسه کشورهای ارائه دهنده اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی، بحث نظارت بر تعداد روزهای حضور در کشور مورد نظر است. به طور کلی قانون اتحادیه اروپا بدین صورت است که متقاضیان اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در هر یک از کشورها باید حداقل 183 روز در سال را در کشور مورد نظر حضور داشته باشند. اما با وجود اینکه شرط حضور برایی تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضروری است؛ اما یونان در این زمینه فعلا سختگیری های معمول کشورهای دیگر را انجام نمی دهد و معمولا برای جذب افراد دارای تمکن مالی و سرمایه کافی که منشاء رونق در اقتصاد این کشور می شوند، از هر گونه سختگیری های هر چند قانونی نیز سر باز می زند. این در حالی است که متقاضیان اقامت تمکن مالی اسپانیا با سختگیری دولت این کشور در زمینه حضور حداقل 183 روزه در سال مواجه خواهند بود.

حداقل درآمدی ماهانه ای که برای اثبات تمکن مالی در هر یک از کشورهای اروپایی طلب می شود نیز از تفاوت های این کشورها با یکدیگر است که باید در مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان نیز لحاظ گردد. حداقل درآمد ماهانه ای که فرد متقاضی اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی برای خود باید به اثبات برساند حدود 2000 یورو برای خود متقاضی؛ 400 یورو برای همسر و  برای هر فرزند زیر ۱۸ سال ۳۰۰ یورو می باشد. به عنوان مثال برای یک خانواده ۴ نفره چیزی حدود سه هزار یورو درآمد ماهانه باید به اثبات برسد. این در حالی است که در اسپانیا، حداقل درآمد لازم برای خود متقاضی، حدود 2500 یورو، برای همسرش 1000 یورو و برای هر یک از فرزندان زیر 18 سال وی 500 یورو می باشد و به عنوان مثال برای یک خانواده 4 نفره، 4500 یورو می باشد. از این نظر نیز یونان شرایط ساده تری نسبت به اسپانیا دارد.

همان طور که پیش تر ذکر شد، اقامت تمکن مالی را سریع ترین روش اخذ اقامت اروپا می توان به حساب آورد. در کشور یونان کل این پروسه برای اخذ اقامت اولیه بسیار سریع و به طور دقیق تر چیزی در حدود 3 ماه انجام می پذیرد. در کشور اسپانیا نیز کل پروسه مراحل اداری اعطای اقامت در همین حدود زمان می برد. این در حالی است که متقاضیان اخذ اقامت این کشورها از روش های دیگر، زمان بسیار بیشتری را درگیر پروسه اخذ اقامت هستند.

در هر دوی این کشورها افرادی که موفق می شوند از طریق برنامه تمکن مالی یا خود حمایتی به اقامت دست پیدا کنند، تا پایان 5 سال که می توانند اقامت دائم را بدست آورند، حق کار کردن در کشور مورد نظر را نخواهند داشت؛  زیرا اصل و اساس روش اخذ اقامت تمکن مالی یا خود حمایتی بر این است که متقاضی باید اثبات کند برای گذران زندگی خود و خانواده اش در کشور مورد نظر نیازی به پیدا کردن کار و دریافت حمایت های اجتماعی ندارد. در غیر این صورت دلیلی وجود ندارد که کشور مورد نظر با شرایطی به این حد ساده و مناسب به وی اقامت اعطا نماید. اما در پایان 5 سال متقاضی برای خود و خانواده اش تقاضای اقامت دائم کشور مورد نظر و اروپا را نموده و آن کارت را دریافت نماید، کار کردن برای وی و اعضای خانواده بلامانع خواهد بود. زیرا به مانند سایر افرادی که اقامت دائم آن کشور را دارند با وی برخورد خواهد شد. این شرایط نه تنها در اسپانیا و یونان، بلکه برای اخذ اقامت تمکن مالی فرانسه، اتریش و پرتغال نیز وجود دارد.

البته باید در نظر داشت که در طول این 5 سال نیز متقاضی در صورتی که بخواهد در کشور یونان یا اسپانیا سرمایه گذاری کرده و کسب و کاری خانوادگی مثلا یک رستوران یا یک شرکت راه اندازی کند، برای وی مانعی وجود ندارد. زیرا در این صورت نه تنها باری بر روی دوش بازار کار کشور مورد نظر نخواهد بود، بلکه به عنوان کارآفرین و سرمایه گذار، منشاء خدماتی به آن کشور خواهد شد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب  آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم یونان، اسپانیا و سایر کشورهای اروپایی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان
  • مقایسه اقامت خود حمایتی اسپانیا و یونان
  • مقایسه اقامت تمکن مالی اسپانیا و یونان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top