info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دوره های فنی حرفه ای در استرالیا

دوره های فنی حرفه ای در استرالیا که در موسسات مختلفی در این کشور ارائه می گردند و با نام دوره های TAFE شناخته می شوند شامل رشته های فوق العاده زیادی می باشند و به نوعی می توان آن را معادل دوره های فنی حرفه ای در ایران دانست، با این تفاوت که برای ورود به دوره های فنی حرفه ای در استرالیا باید پس از ۱۸ سالگی اقدام کرده و وارد کالج های ارائه دهنده این دوره ها شد. نام TAFE که بر این دوره ها نهاده شده است مخفف عبارت Technical & Further Education می باشد.



بسیاری از سراسر دنیا همه ساله مشتاق ورود به دوره های فنی حرفه ای در استرالیا هستند، زیرا آموزش‌های این دوره ‌ها به شدت جنبه عملی و کاربردی داشته و هزینه تحصیل در این دوره ها نیز از هزینه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور مقرون به صرفه تر است و به طور معمول فارغ التحصیلان این دوره ها به راحتی می ‌توانند جذب بازار کار در این کشور شوند.

همچنین باید در نظر داشت که کشور استرالیا در زمینه رشته های فنی حرفه ای از قویترین کشورها در دنیا به حساب می ‌آید و بازار کار این رشته ها نیز در این کشور نیز مناسب است. در واقع افرادی که قصد دارند از طریق تحصیل در استرالیا فرصت کار در این کشور را پیدا کنند، شرکت در دوره های فنی حرفه ای در استرالیا برای آنان گزینه بسیار مناسب  تر و با هزینه کمتر از دوره های تحصیلات دانشگاهی در این کشور است.

 

دوره TAFE استرالیا

مانند رشته های دانشگاهی، دوره های فنی حرفه ای نیز در کشور استرالیا هم در موسسات دولتی و هم در موسسات خصوصی در قالب دوره TAFE استرالیا ارائه می گردد. رشته هایی که در دوره های آموزشی فنی حرفه ای در استرالیا ارائه می گردند، عبارتند از آرایشگری؛ طراحی لباس، گردشگری، برنامه نویسی، کامپیوتر، مهندسی و ساخت، هنرهای تجسمی، و خدمات اجتماعی.

دوره های فنی حرفه ای در استرالیا بزرگترین سیستم آموزشی این کشور را دارد که سالانه هزاران دانشجو از خود این کشور و همچنین دانشجویان بین المللی وارد آنها می‌ شوند.

دانشجویان بین المللی که در دوره تیف استرالیا تحصیل کنند می توانند مدارک خود را معادل سازی کرده و در دوره های آموزش عالی دانشگاههای این کشور نیز شرکت کرده و کارشناسی دریافت نمایند. اگر دوره های یک ساله و دو ساله TAFE گذرانده شود، متقاضیان می توانند سال سوم و چهارم را در دانشگاه بگذرانند و مدرک کارشناسی رشته مورد نظر را از دانشگاه های استرالیا دریافت نمایند.

هزینه تحصیل در استرالیا در دوره های تیف بین ۵۵۰۰ تا ۱۸ هزار دلار استرالیا بسته به رشته و موسسه ارائه دهنده، دولتی و خصوصی بودن موسسه متغیر است.

برای ورود به دوره TAFE استرالیا داشتن دیپلم متوسطه و همچنین مدرک زبان انگلیسی معتبر از جمله آیلتس، تافل، و PTE الزامی می باشد.

 

مدرک فنی حرفه ای در استرالیا

طول دوره های تحصیل فنی حرفه ای در استرالیا بسته به رشته می تواند از سه ماه تا ۲ سال باشد و در پایان دوره TAFE استرالیا مدارکی چون دیپلما یا گواهینامه پایان دوره به فارغ التحصیلان اعطا می ‌شود که داشتن این مدارک برای ورود به بازار کار در این کشور بسیار کاربردی است.

سلسله مراتب مدارک دوره های فنی حرفه ای در استرالیا به شرح زیر می باشد:

Certificate II-IV

Diploma

Advanced Diploma & Associate Degrees

 

مدارک Certificate II  شامل مباحث اولیه دوره های فنی حرفه ای در استرالیا می باشند. این در حالیست که  مدارک Certificate III-IV  به دوره های تخصصی تر اختصاص می یابند. مدارک Certificate II معادل ترم اول و گاهی نیز ترم اول و دوم مقاطع کارشناسی در مراکز آموزش عالی استرالیا می باشند. دانش آموختگان این دوره ها می توانند پس از اتمام و اخذ مدرک وارد ترم دوم و یا سوم مقطع کارشناسی دانشگاه مورد نظر خود شوند.

دوره های دیپلم Diploma و دیپلم پیشرفته Advanced Diploma پس از دوره های قبلی ذکر شده بوده و  به ترتیب معادل سال های اول و دوم مقطع کارشناسی در مراکز آموزش عالی و دانشگاه های استرالیا می باشند. ورود به مراکز آموزش عالی و دانشگاه ها پس از گذراندن این دوره ها برای دانش آموختگان امکان پذیر می باشد. دوره های دیپلم و دیپلم پیشرفته بیشتر شامل دروس عملی می باشند، این در حالی است که دوره های کاردانی Associate Degree بیشتر شامل دروس علمی می باشند.

 

بسیاری از دانشگاه ها و مراکز و موسسات آموزش عالی خصوصی و دولتی در کشور استرالیا، علاوه بر برنامه های آموزشی آکادمیک مرسوم خود، به ارائه دوره های دوره های تحصیل فنی حرفه ای در استرالیا یا دوره TAFE استرالیا می پردازند. از مطرح ترین دانشگاه های این کشور که دوره های فنی حرفه ای در رشته های مختلف ارائه می دهند می توان به دانشگاه فناوری سوئین برن و دانشگاه دیکین اشاره نمود.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی استرالیا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های استرالیا و دوره های فنی حرفه ای در این کشور و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دوره های فنی حرفه ای در استرالیا
  • دوره TAFE استرالیا
  • مدرک فنی حرفه ای در استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top