info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها

یکی از رشته های بسیار مهم و حساس در مجموعه رشته های پیراپزشکی که در سیستم بهداشت و درمان کشور ها جزو رشته های مهم و حیاتی به شمار می ‌رود فیزیوتراپی می باشد. به علل مختلفی همچون نارسایی های مادرزادی، عدم تحرک و ورزش مناسب، صدماتی که در حین ورزش به افراد وارد می‌ شود، و همچنین حوادثی چون تصادفات رانندگی، ماهیچه ها و اندام های حرکتی افراد دچار اختلالات و نواقصی میگردند و در پروسه درمان و بازیابی توان حرکتی، تخصص فیزیوتراپیست ها مورد نیاز است. به همین جهت است که در تمامی جوامع فیزیوتراپی شغلی بسیار مهم به شمار می رود. با کمک تخصص این افراد تا حد امکان جوامع با افراد از کار افتاده کمتری مواجه خواهند بود و این خود می ‌تواند منجر به کاهش سربار هزینه های خدمات اجتماعی شود و همچنین با توانمندسازی افراد، آسیب‌های اجتماعی نیز تا حد قابل توجهی در جامعه کاهش می یابد. بسیاری از افراد؛ به ویژه کسانی که در رشته تجربی تحصیل می کنند، در هنگام انتخاب رشته و ورود به دانشگاه، رشته فیزیوتراپی را انتخاب کرده و به تحصیل در آن پرداخته و نهایتا به کار در در این رشته مشغول می شوند. طبیعتاً به مانند متخصصان سایر مشاغل، فیزیوتراپ ها از سراسر دنیا از جمله کشور خودمان ایران برای داشتن شرایط درآمدی و زندگی راحت تر و آینده بهتر برای خود و خانواده شان، به مهاجرت می ‌اندیشند. از این رو دانستن اینکه بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها کدام است اولین چالش پیش روی این افراد به شمار می ‌رود. زیرا نباید مهاجرت به عنوان هدف در نظر گرفته شود. بلکه باید در نظر داشت که با مهاجرت دستیابی به اهدافی چون درآمد بهتر، امنیت شغلی بالاتر، زندگی آرام تر، آینده بهتر فرزندان و ... حاصل گردد و به همین جهت متخصصان هر رشته ای باید بهترین کشوری که بازار کار مناسبی برای آن رشته دارد را انتخاب نمایند.



در اکثر موارد وقتی فردی به یکی از عللی که پیش تر ذکر شد، دچار تقص حرکتی گردد، باید درمان های دارویی و ... را پشت سر گذاشته و بعد از کمی استراحت دادن به عضو آسیب دیده با استفاده از تمرینات فیزیکی به بازیابی توان حرکتی اقدام نماید. برخی موارد نیز آنقدر حاد است که فرد بیمار باید ابتدا مورد جراحی قرار گرفته و بعد از گذراندن دوره نقاهت پس از عمل، به بازیابی توانایی حرکتی خود از طریق تمرینات فیزیکی طراحی شده توسط یک فیزیوتراپیست اقدام نماید. در کشورها و جوامع پیشرفته تر و توسعه یافته تر، جایگاه فیزیوتراپیست ها بسیار بالاتر از سایر کشورها بوده و برای درمان های فیزیوتراپی ارزش و اعتبار بسیار بیشتری در نظر گرفته می شود. از این رو به طور معمول با کمک دانش مهندسی پزشکی بهترین تجهیزات از جمله تجهیزات مکانیکی، آب درمانی، پرتوهای نور، پرتوهای فروسرخ و فرابنفش، جریان های الکتریکی، فرکانس های فراصوتی و ... با بالاترین تکنولوژی در اختیار آنان قرار می گیرد تا بتوانند بدون نیاز به داروهای شیمیایی نهایت کمک را به بهبود و توانبخشی بیماران حرکتی ارائه دهند. همچنین در بسیاری از این کشورها شرایط امنیت شغلی و درآمد بسیار مناسبی برای فیزیوتراپیست ها فراهم شده که بدون وجود دغدغه های ذهنی و فکری به درمان بیماران بپردازند و خدمات درمانی با بالاترین کیفیت را ارائه نمایند. در این مطلب قصد داریم با معرفی شرایط چند کشور که اصلی ترین مقاصد مهاجرت فیزیوتراپیست ها به شمار می روند، به مشتاقان مهاجرت کمک نماییم تا بتوانند بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها را مطابق با شرایط هر فرد انتخاب نمایند.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا

عده زیادی از مشتاقان مهاجرت، کانادا را محبوب ترین و بهترین گزینه برای مهاجرت خود و خانواده شان به حساب می آورند و به همین ترتیب بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها نیز می دانند. بازار کار فیزیوتراپی در کانادا به ویژه در شهرهای مونترال، تورنتو، و ونکوور بسیار مناسب است. همچنین در استان بریتیش کلمبیا در اکثر شهرها نیز فرصت های شغلی مناسبی برای کار فیزیوتراپی وجود دارد. از این رو با توجه به کمبود نیروی کار متخصص در این رشته در کشور کانادا، متقاضیان مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا می توانند از فرصت به دست آمده استفاده نموده و به این کشور مهاجرت نمایند.

همانطور که می دانیم فیزیوتراپی یکی از رشته های پیراپزشکی به حساب می آید در این رشته ها نیز مانند پزشکی، فارغ التحصیلان دانشگاه های کشورهای دیگر در صورتی که قصد ورود به بازار کار کانادا را داشته باشند، باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان کشور را به دست آورند. بدین منظور متقاضیان مهاجرت فیزیوتراپیست به کانادا ابتدا باید مدارک خود را ارائه نموده و در آزمون بین المللی آموزش فیزیوتراپی در کانادا شرکت نمایند و در ادامه در آزمون مهارت فیزیوتراپی که به صورت عملی برگزار می گردد نیز شرکت نمایند تا در صورت موفقیت اجازه کار در نظام سلامت کانادا را به دست آورند. به طور میانگین درآمد فیزیوتراپیست ها در کانادا چیزی بین ۶۶ تا ۹۵ هزار دلار در سال است که بسته به سابقه کاری فرد، شرایط کارفرما، و همچنین استان مورد نظر، این رقم می تواند بالاتر و پایین تر نیز باشد.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به استرالیا

قطعا اگر قصد انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها را داشته باشیم، استرالیا را نیز می ‌توان یکی از بهترین گزینه ها بر شمرد. نه تنها در زمینه فیزیوتراپی بلکه در زمینه کلیه رشته های بخش بهداشت و درمان، استرالیا یکی از بهترین کشورهای مهاجر پذیر دنیا محسوب می شود که هم بازار کار مناسبی برای این رشته ها دارد و هم درآمد متخصصان این رشته ها در این کشور بسیار مناسب است. خوشبختانه در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا شغل فیزیوتراپیست با کد ۱۱۵۲۵۲ دیده می ‌شود. جهت مهاجرت فیزیوتراپیست به استرالیا، متقاضی باید ابتدا در سازمان ارزیابی مدارک فیزیوتراپی استرالیا ثبت نام نمایند و مدارک خود را برای ارزشیابی و معادل سازی به این سازمان حرفه ای ارائه نمایند. افرادی که به تحصیل در استرالیا در دانشگاه‌ های این کشور یا دوره های فنی حرفه ای در استرالیا در رشته فیزیوتراپی بپردازند، فارغ از ملیتشان، بدون نیاز به ارزشیابی مدارک می ‌توانند پس از اتمام دوره تحصیل، وارد بازار کار این کشور شوند. همچنین فارغ التحصیلان دانشگاه های نیوزلند نیز مدارکشان بدون ارزشیابی در کشور استرالیا دارای اعتبار به شمار می رود. اما افراد فارغ التحصیل دانشگاه های سایر کشورهای دنیا حتماً باید مدارکشان مورد ارزشیابی قرار گیرد تا مجوز کار فیزیوتراپی در استرالیا را دریافت نمایند. متقاضیان مهاجرت فیزیوتراپیست استرالیا باید مدرک تحصیلی و ریز نمرات خود را به صورت ترجمه شده به زبان انگلیسی به همراه مدارک هویتی چون پاسپورت و همچنین سوابق شغلی خود را برای بررسی ارائه نمایند. همچنین نظر به این که زبان رسمی کشور استرالیا انگلیسی است، داشتن تسلط به زبان انگلیسی نیز یکی از الزامات است و متقاضیان مهاجرت فیزیوتراپیست به استرالیا باید مدرک زبان انگلیسی معتبر چون آیلتس، تافل و PTE را ارائه نمایند. حداقل نمره خواسته شده در آزمون آیلتس ۷ بوده و در هیچ یک از چهار مهارت این آزمون نیز داوطلب نباید نمره زیر ۷ ارائه نمایند. طبیعتاً در آزمون های تافل و PTE نیز حداقل نمره درخواستی، معادل همین نمره ۷ در آزمون آیلتس در نظر گرفته می شود. همچنین باید در نظر داشت که به طور میانگین درآمد فیزیوتراپیست ها در استرالیا با سابقه کار بالینی متوسط چیزی بین 60 تا 84 هزار دلار استرالیا در سال است که البته برای افراد با تجربه کاری بیشتر، این رقم بالاتر است.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان

بسیار طبیعی است که در هنگام مقایسه کشورها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها نیز، مهاجر پذیر ترین کشور عضو اتحادیه اروپا یعنی آلمان یکی از اصلی ترین گزینه ها به شمار رود. آلمان از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت داروسازان نیز محسوب می شود. کشور آلمان به طور کلی در اکثر رشته های تخصصی و به طور اخص در رشته های مربوط به بخش سلامت و بهداشت و درمان در سال های اخیر همواره به نیروی کار ماهر نیاز مبرم داشته و به همین جهت رشته هایی چون فیزیوتراپی همه ساله در لیست مشاغل مورد نیاز آلمان قرار می گیرند. شرایط آسان تر معادل سازی مدارک در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی و کشورهای پیشرفته جهان، یکی از اصلی ترین دلایل اقبال فراوان به مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان می باشد. زیرا در این کشور با داشتن یک پیشنهاد شغلی یا جاب آفر می ‌توان به کار مشغول شده و در حین کار برای کارفرما در این کشور به معادل سازی مدارک نیز اقدام نمود. البته متقاضیان مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان حتماً باید مدرک زبان آلمانی داشته باشند تا با اثبات تسلط خود به مهارت های زبان هم اجازه کار در این کشور دریافت را نمایند و هم کارفرمایان آلمانی را برای استخدام خود مجاب نمایند. دیگر موردی که باعث شده نرخ متقاضیان مهاجرت فیزیوتراپیست به آلمان بیشتر شود مناسب بودن درآمد فیزیوتراپیست ها در آلمان نسبت به هزینه های زندگی در این کشور است. به طور میانگین یک فیزیوتراپیست در آلمان در هر ساعت ۴۹ یورو درآمد کسب می نماید.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به  آمریکا

به مانند سایر کشورها افراد متقاضی مهاجرت فیزیوتراپیست به آمریکا نیز باید حتماً مدارک تحصیلی خود را که از دانشگاه های کشور های دیگر اخذ کرده اند، در این کشور معادل سازی نمایند که این پروسه با شرکت در آزمون ارزشیابی همراه است. پذیرفته شدگان این آزمون می ‌توانند در سیستم بهداشت و درمان آمریکا به عنوان یک فیزیوتراپ مشغول به کار شوند.

میانگین درآمد فیزیوتراپیست ها در آمریکا با تجربه کاری یک سال، رقمی در حدود 70هزار دلار است که به نسبت هزینه های زندگی در این کشور مناسب است. طبیعتاً درآمد فیزیوتراپیست در آمریکا با تجربه کاری بالاتر، رقم بسیار بیشتری می ‌تواند باشد و به عنوان مثال فیزیوتراپیست ها با حداقل ۱۰ سال سابقه کاری در این کشور رقمی حدود ۹۷ هزار دلار در سال می توانند درآمد داشته باشند و با سابقه کار ۱۰ تا ۱۵ سال نیز می ‌توانند درآمدی حدود ۱۳۵ هزار دلار در سال را نیز به دست آورند.

 

مهاجرت فیزیوتراپ به سوئد

سوئد به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت در منطقه اروپا و اسکاندیناوی به شمار رفته و بسیاری از افراد این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت خود در نظر می گیرند. باید در نظر داشت که کشور سوئد با رشد منفی جمعیت و همچنین با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است. همچنین به علت اینکه جمعیت سوئد رو به پیری می رود به افراد متخصص در نظام سلامت بیش از سایر رشته ها نیاز حس می شود و به همین جهت فرصت مناسبی برای مهاجرت فیزیوتراپ به سوئد مانند متخصصان سایر رشته های مربوط به نظام سلامت در این کشور فراهم است. رشته فیزیوتراپی در چند سال اخیر همواره در لیست رشته های مورد نیاز سوئد قرار گرفته و بسیاری این فرصت را غنیمت شمرده و با یادگیری زبان سوئدی برای کار در این کشور اقدام می نمایند. برای ورود به نظام سلامت این کشور ارائه ملک زبان ‌سوئدی الزامی است. اما در این کشور دوره های زبان نیز برگزار می گردد و بسیاری با دریافت ویزای شرکت در دوره های زبان یکساله در نهایت با دریافت مدرک C1 زبان سوئدی، شرایط اخذ مجوز کار در این کشور را کسب می نمایند. از دلایل اقبال به مهاجرت فیزیوتراپیست به سوئد مناسب بودن درآمد فیزیوتراپیست ها در این کشور است که به طور میانگین ۶۶ هزار کرون سوئد می باشد.

 

مهاجرت فیزیوتراپ به نروژ

برخی نیز نروژ، کشور نفتی و ثروتمند منطقه اسکاندیناوی را بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها به حساب می آورند. طبیعتاً برای مهاجرت فیزیوتراپ به نروژ و دریافت مجوز کار در این کشور نیز معادل سازی مدارک تحصیلی و ارائه مدرک زبان نروژی الزامی است. شرایط بازار کار رشته فیزیوتراپی در این کشور نیز بسیار مناسب بوده و به طور کلی سطح درآمد در این کشور نیز به شکلی است که اکثر مردم در رفاه نسبی بالایی به سر می ‌برند.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به ترکیه

برخی نیز به عللی چون عدم وجود مشکل در اخذ ویزا و همچنین نزدیکی به کشور عزیزمان ایران، ترکیه را گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری فیزیوتراپیست ها به شمار می آورند. همچنین باید در نظر داشت که کشور ترکیه در سال های اخیر روی جذب توریست سلامت سرمایه ‌گذاری فراوانی کرده و با تجهیز مراکز درمانی خود تلاش می ‌کند بیمارانی که از کشورهای منطقه برای درمان از کشور خود خارج می شوند را جذب نموده و از این طریق درآمد کسب نماید. به همین جهت بازار کار مناسبی برای متخصصان بخش سلامت در این کشور فراهم شده و این کشور با کمبود نیروی کار در این بخش روبرو شده است. از همین رو فرصت برای مهاجرت فیزیوتراپیست به ترکیه به خوبی مهیاست.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به اتریش

اتریش نیز به مانند آلمان در میان کشورهای اروپایی ساده ترین شرایط معادل سازی مدارک را برای متخصصان رشته‌ های بخش سلامت و بهداشت و درمان دارد. هم چنین شرایط بازار کار رشته های بهداشت و درمان این کشور بسیار مناسب است و در آمد متخصصان این رشته ها در این کشور نیز به نسبت هزینه های زندگی بالاست از طرف دیگر باید در نظر داشت فردی که از طریق مهاجرت فیزیوتراپیست به اتریش در این کشور مقیم می شود، فرصت زندگی در یکی از بهترین کشور های عضو اتحادیه اروپا با بالاترین کیفیت زندگی را پیدا می کند. سالهاست شهرهای کشور اتریش از جمله وین پایتخت این کشور در میان آرام ترین و بهترین کشورها برای یک زندگی آرام و بی دغدغه در کل دنیا به شمار می‌ رود.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلیس

همانطور که می دانید انگلستان صاحب یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان در سراسر دنیا می باشد و برای هر متخصصی در رشته های پزشکی دندانپزشکی داروسازی و کلیه رشته های پیراپزشکی از جمله فیزیوتراپی کار در سیستم بهداشت و درمان انگلستان می تواند یک فرصت ایده آل باشد. اولاً سطح درآمد و رفاه نسبی افراد مشغول در نظام سلامت انگلستان مناسب است و دلیل اقتصادی را می توان اولین علت برای اشتیاق به مهاجرت فیزیوتراپیست به انگلیس دانست. شرایط بازار کار این کشور نیز طوری است که افرادی که وارد سیستم بهداشت و درمان کشور می ‌شوند از امنیت شغلی بالایی برخوردارند. از این رو بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها می دانند.

 

مهاجرت فیزیوتراپیست به نیوزلند

نیوزلند کشور نسبتا کوچک واقع در اقیانوس آرام که در همسایگی کشور استرالیا قرار دارد، نیز یکی از مقاصد مهاجرت کاری به شمار رفته و بسیاری حتی آن را بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها به حساب می آورد. سیستم معادل سازی مدارک تحصیلی فیزیوتراپیست ها در کشور نیوزلند به مانند استرالیا است و فرق خاصی میان این دو وجود ندارد. از این رو متقاضیان مهاجرت فیزیوتراپیست به نیوزلند هم باید همان مراحل معادل سازی و ارزشیابی مدارک را طی کرده و مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره ۷ ارائه نمایند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری فیزیوتراپیست ها و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپیست ها
  • بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپ ها
  • بهترین کشور برای مهاجرت فیزیوتراپ



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top