info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

عوامل موثر بر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت

درصد قابل توجهی از مردم در کشورهای مختلف از جمله کشور عزیزمان ایران، برای دستیابی به شرایط کاری و درآمد بهتر و همچنین زندگی بهتر برای آینده خانواده شان در اندیشه مهاجرت به کشورهای پیشرفته تر هستند. اما نکته ای که برخی از آن غافلند این است که مهاجرت به خودی خود نباید به عنوان هدف در نظر گرفته شود، بلکه باید به مهاجرت به عنوان وسیله ای برای دستیابی به شرایط بهتری در زندگی مدنظر قرار گیرد. برای بسیاری از مشتاقان مهاجرت این سوال مطرح است که بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟ همچنین سوال مهم دیگر این است که بهترین روش مهاجرت کدام است؟ قطعا نمی توان با یک جواب کوتاه و به طور خلاصه به چنین سوالاتی پاسخ گفت. زیرا پاسخ به این سوالات باید با تحلیل دقیق شرایط و همچنین خواسته های فرد متقاضی مهاجرت صورت گیرد که در این مطلب به آن خواهیم پرداخت.



بهترین راه مهاجرت چیست؟

ابتدا باید به عواملی که در تعیین بهترین کشور و بهترین روش مهاجرت برای هر فرد می تواند موثر باشد اشاره می نماییم که عبارتند از:

- میزان تسلط به زبان های خارجی متقاضی

-سن متقاضی

- وضعیت تاهل متقاضی

- مهارت های متقاضی

-  سابقه کار متقاضی

- میزان سرمایه متقاضی

- میزان درآمد ماهانه متقاضی

بر اساس این فاکتورها و با در نظر گرفتن شرایط فرد متقاضی مهاجرت، می توان گفت برای وی بهترین راه مهاجرت چیست؟ پس از انتخاب روش مهاجرت باید جستجو نمود که شرایط آن روش مهاجرتی در کدام کشورها مناسب تر است و بر این اساس دریافت که برای فرد متقاضی و متناسب با شرایط وی، بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟

روش های مختلف مهاجرت که هر یک برای برخی از متقاضیان مهاجرت مناسب می باشند عبارتند از : مهاجرت از طریق پذیرش تحصیلی، مهاجرت از طربق موقعیت شغلی یا کاری، اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت و همچنین اخذ نمایندگی یا فرانچایز، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات و اوراق مشارکت، خرید پاسپورت یا تابعیت کشورها.

 

پس از انتخاب نوع مهاجرت، باید در میان کشورهای ارائه دهنده آن روش، بررسی نمود که کدام کشور شرایط بهتری برای کار و زندگی را داراست  و شرایط مهاجرت و اخذ اقامت آسان تری را دارد. در این مقایسه بین کشورها باید فاکتورهای متعددی بررسی گردد که مهم ترین آن ها عبارتند از:

- شرایط تحصیلی و سیستم آموزشی در کشورها

- شرایط رفاهی در کشورها

- شرایط بازار کار رشته مورد نظر در کشورها

- قوانین کار در کشورها

- شرایط و قوانین سرمایه گذاری در کشورها

- حداقل سرمایه گذاری لازم در کشورها جهت اعطای اقامت

- سرعت و سهولت پروسه اخذ اقامت در کشورها

- شرایط تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم در کشورها

- شرایط اخذ پاسپورت کشورها

- عدم حساسیت به ملیت و تابعیت فرد متقاضی در کشورهای ارائه دهنده برنامه مهاجرتی

حال و با در نظر گرفتن این فاکتورها هر فرد می تواند بسته به شرایط خود و خانواده اش به این سوال پاسخ دهد که بهترین کشور برای مهاجرت کجاست؟ در این بخش به بهترین کشورهای ارائه دهنده هر یک از روش های مهاجرتی اشاره می نماییم که متقاضیان مهاجرت می توانند بنا بر شرایط خاص خود، از میان این کشورها، کشور مقصد مهاجرت خود را برگزینند:

 

- مهاجرت تحصیلی: (کانادا، آمریکا، استرالیا، نیوزلند، انگلیس، ترکیه، و کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا)

برخی با دور اندیشی اقدام به اخذ پذیرش برای تحصیل در خارج از کشور می کنند که بتوانند پس از تحصیل ویزای کار در کشور مورد نظر را بدست آورده و پس از چند سال کار در کشور مورد نظر به اقامت دائم دست پیدا کنند. طبیعتا با وجود بالا بودن هزینه های تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان، بیشترین متقاضی برای ورود به دانشگاه های این کشورها وجود دارد. این افراد حاضرند با پرداخت این هزینه گزاف، شانس کار و زندگی و دستیابی به اقامت دائم این کشورها را بدست آورند. اما برای افرادی که تمکن مالی در این حد ندارند، یادگیری زبان آلمانی و ورود به دانشگاه های کشورهای آلمان و اتریش می تواند بهترین گزینه باشد. زیرا پس از تحصیل ارزان در این کشورها می توانند در بازار کار بسیار مناسب آن ها مشغول به کار شوند و به اقامت دائم هم دست یابند. برای برخی افراد که در زمینه اخذ مدرک زبان مشکل دارند نیز تحصیل در اسلواکی می تواند گزینه ای ایده آل باشد. زیرا از این طریق و با تحصیل در یک کشور عضو اتحادیه اروپا بدون نیاز به ارائه مدرک زبان، می توانند شانس کار در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی ادامه تحصیل ارزان در دانشگاه های آلمان و اتریش را پیدا کرده و در نهایت موفق به اخذ اقامت این کشورها شوند.

 

- مهاجرت کاری: (کانادا، آمریکا، استرالیا، نیوزلند، انگلیس، و برخی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ویژه آلمان، اتریش، فرانسه، سوئد، نروژ، دانمارک، سوئیس و ... و همچنین برخی کشورهای عربی حوزه خلیج همیشه فارس از جمله عمان، قطر، کویت، و امارات متحده عربی )

در مورد مهاجرت کاری به طور قطع نمی توان گفت کدام کشور مناسب تر است، زیرا با توجه به شرایط هر کشور، بازار کار رشته هایی خاص در آن کشور مناسب تر است. به عنوان مثال بازار کار رشته مهندسی معدن، پزشکی، پرستاری و ... در استرالیا مناسب تر است و درآمد این رشته ها در استرالیا بالاست. همچنین هر فرد باید بسته به زبان خارجی که به آن مسلط است کشور مقصد مهاجرت کاری خود را برگزیند. به عنوان مثال برای افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، انگلیس، استرالیا، کانادا، نیوزلند، و آمریکا بهترین گزینه است و برای افرادی که به زبان آلمانی مسلط هستند، کشورهای آلمان، اتریش و سوئیس گزینه های مناسبی به شمار می رود. اگر ملاک فقط درآمد بالا باشد، کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر، کویت و عمان بهترین گزینه برای متخصصان اکثر رشته ها به ویژه پزشکان و مهندسان  می باشد. اما اگر کیفیت بالای زندگی نیز به عنوان فاکتوری اصلی در تصمیم گیری در نظر گرفته شود، انگلیس، کانادا، استرالیا، نیوزلند، آمریکا، و کشورهای درجه یک عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان، سوئیس و اتریش و کلیه کشورهای اسکاندیناوی اعم از سوئد، نروژ و دانمارک می توانند گزینه های مناسب برای مهاجرت کاری به شمار روند.

 

- اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت و اخذ نمایندگی یا فرنچایز: (کانادا، آمریکا، استرالیا، نیوزلند، انگلیس، ترکیه، و کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا)

تقریبا در اکثر کشورهای دنیا می توان با سرمایه گذاری در ثبت شرکت و اخذ نمایندگی یا فرانچایز اقامت موقت دریافت نموده و به فعالیت اقتصادی مشغول شده و با پرداخت مالیات به دولت کشور مربوطه پس از چند سال به اقامت دائم آن کشور دست یافت. اما در این زمینه شرایط اکوسیستم کسب و کار در کشورهای مختلف و همچنین میزان مالیات و وضعیت اقتصادی کشورها باید مورد مقایسه قرار گیرد. همچنین باید در نظر داشت که طبیعتا اشتیاق به سرمایه گذاری در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته بیشتر است. گرچه حداقل سرمایه گذاری لازم در ثبت شرکت در کشورهای پیشرفته بالاتر از کشورهای کمتر توسعه یافته است.

 

- اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در خرید املاک و مستغلات: (اسپانیا، پرتغال، یونان، ترکیه، اتریش، مالتا، قبرس شمالی، ایتالیا، لوکزامبورگ، لتونی، و ...)

در بسیاری از کشورها با خرید ملک و نگهداری آن به مدت حداقل 5 سال می توان اقامت دائم دریافت نمود. برخی از کشورهای ارائه دهنده این برنامه مهاجرتی حداقلی برای میزان سرمایه گذاری در خرید ملک تعیین کرده اند که متقاضیان اخذ اقامت دائم باید ملکی گرانتر از حداقل تعیین شده را خریداری نمایند.

 

- اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی: (یونان، فرانسه، اتریش، اسپانیا، پرتغال، و ...)

اقامت از طریق تمکن مالی را بهترین و سریع ترین روش اخذ اقامت می دانند که در آن نیازی نیست سرمایه فرد متقاضی به کشور مقصد مهاجرت منتقل شود. فقط باید فرد متقاضی اثبات کند که از منابعی چون اجاره املاک، سود سهام و بورس، حقوق و مستمری بازنشستگی و همچنین سود سپرده های بانکی درآمد ثابتی به صورت ماهانه بیشتر از مقدار حداقل تعیین شده توسط کشور مقصد مهاجرت کسب می نماید. هر یک از کشورهای ارائه دهنده برنامه اقامت تمکن مالی حداقل درآمدی خاص را برای داوطلبان تعیین کرده اند که از این نظر یونان کمترین میزان را تعیین کرده و بهترین گزینه به حساب می آید. همچنین در قوانین اخذ اقامت از طریق تمکن مالی در اتحادیه اروپا حضور حداقل 183 روز در سال در کشور مورد نظر مورد بررسی قرار می گیرد که یونان تنها کشوری است که تابحال در این زمینه سختگیری زیادی نداشته است و با توجه به جمیع جهات می توان اخذ اقامت تمکن مالی یونان را بهترین گزینه برای افرادی دانست که مشتاق اخذ اقامت اروپا از این طریق هستند.

 

- اخذ پاسپورت و تابعیت: (انگلیس، اتریش، مالتا، اسپانیا، ترکیه، قبرس، بلغارستان، صربستان، مونته نگرو، مولداوی، دومینیکا، گرانادا، بلیز، سنت لوسیا، سنت کیتس و نویس، آنتیگوآ و باربودا، و وانواتو)

در انتخاب میان این کشورها اولین پارامتری که باید در نظر گرفته شود میزان حداقل سرمایه گذاری لازم برای اخذ پاسپورت و تابعیت آن هاست. طبیعتا کشورهای منطقه کارائیب شرایط سهل تری نسبت به کشورهای درجه یک اروپایی چون اتریش دارند که برای افرادی که بودجه محدودی دارند بسیار مناسب است. اما اگر فردی محدودیت مالی ندارد، قطعا اخذ پاسپورت اتریش می تواند برایش بسیار به صرفه تر باشد، زیرا می تواند پاسپورت اتحادیه اروپا را دریافت نماید.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب  آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کشورهای مختلف می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت
  • بهترین راه مهاجرت چیست؟
  • عوامل موثر بر انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top