info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه کپنهاگ دانمارک

بهترین و قدیمی ترین دانشگاه و مرکز تحقیقاتی کشور دانمارک دانشگاه کپنهاگ می باشد که در زبان دانمارکی Københavns Universitet و در زبان انگلیسی University of Copenhagen خوانده می شود. تاسیس دانشگاه کپنهاگ دانمارک به سال ۱۴۷۹ میلادی باز می گردد. این دانشگاه در حال حاضر بیش از ۳۷۵۰۰ دانشجو را میزبانی می ‌کند که حدود ۲۱ هزار نفر از آنان در مقطع کارشناسی، ۱۴ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد، و باقی در مقطع دکتری به تحصیل مشغول هستند. نکته جالب اینجاست که اکثریت دانشجویان دانشگاه کپنهاگ دانمارک را دانشجویان دختر تشکیل می دهد. تعداد اعضای هیئت علمی این دانشگاه بیش از ۵۳۰۰ نفر و کادر اجرایی و اداری آن نیز بیش از ۴۱۰۰ نفر می باشد.



امکان تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک در رشته های مختلف و برای دانشجویان بین المللی هم به زبان انگلیسی و هم به زبان دانمارکی مهیا است. البته اکثر دوره های مقطع کارشناسی این دانشگاه به زبان دانمارکی ارائه می شوند. اما در مقاطع تحصیلات تکمیلی تعداد دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی بسیار بیشتر است. حداقل نمره زبان خواسته شده برای ورود به دوره های انگلیسی زبان این دانشگاه، مدرک آیلتس با نمره ۶ است که البته در بسیاری از رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف این حداقل بالاتر نیز می باشد. به طور معمول دوره‌ های کارشناسی اکثر رشته های دانشگاه کپنهاگ دانمارک سه ساله بوده و دوره‌ های کارشناسی ارشد نیز دو ساله است.

از معروف ترین مفاخر دانشگاه کپنهاگ دانمارک می ‌توان به نیلز بور فیزیکدان برجسته و برنده جایزه نوبل اشاره نمود که سال‌ ها در این دانشگاه به عنوان عضو هیات علمی فعالیت داشته است.

 

بورسیه دانشگاه کپنهاگ

دانشجویان دانمارکی و اتباع اتحادیه اروپا برای تحصیل در این دانشگاه نباید شهریه ای پرداخت کنند و تحصیلشان رایگان خواهد بود. اما دانشجویانی که اتباع کشورهای غیر عضو در اتحادیه اروپا هستند، برای تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک باید شهریه ای بین ۴۵ تا ۱۲۰ هزار کرون دانمارک در هر ترم تحصیلی بسته به رشته و مقطع تحصیلی خود پرداخت نمایند. بورسیه دانشگاه کپنهاگ به اکثریت دانشجویان مقطع دکترا تعلق می گیرد. این بورسیه به صورت کامل ارائه شده و تحصیل آن ها نه تنها بدون پرداخت ‌شهریه، بلکه با دریافت حقوق نیز همراه خواهد بود.

افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک را دارند، باید هزینه های زندگی در پایتخت این کشور اسکاندیناوی را نیز از پیش در نظر بگیرند. به طور میانگین هزینه حمل و نقل حدود۵۰۰ تا ۱۰۰۰ کرون دانمارک، هزینه خوراک و پوشاک حدود۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کرون دانمارک، و همچنین هزینه مسکن رقمی بین ۴۵۰۰ تا ۷۰۰۰ کرون در ماه است که باید پیش بینی شده باشد. به همین جهت دانشجویانی که می توانند بورسیه دانشگاه کپنهاگ را اخذ نمایند از مزیت فوق ‌العاده‌ ای برخوردار خواهند بود و دوره تحصیل خود را در این کشور به بهترین و راحت ترین نحو خواهند گذراند.

 

رتبه دانشگاه کپنهاگ

بسیاری از مشتاقان تحصیل در دانمارک سعی می ‌کنند نهایت تلاش خود را برای اخذ پذیرش از دانشگاه کپنهاگ، بهترین دانشگاه این کشور انجام دهند. زیرا در رنکینگ های معتبر بین المللی همه ساله این دانشگاه برترین دانشگاه کشور دانمارک به شمار می رفته است و ارزش تحصیل در آن نه تنها در خود کشور دانمارک بلکه در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا و حتی جهان بسیار بالاست. به منظور تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش والای تحصیل در آن قصد داریم در این بخش به رتبه دانشگاه کپنهاگ در یک دوره چهار ساله از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر QS اشاره نماییم.

بر این اساس در سال ۲۰۱۸ میلادی رتبه دانشگاه کپنهاگ در میان دانشگاه‌ های دنیا ۷۳ بوده و این دانشگاه، دانشگاه اول کشور دانمارک به شمار می رفته است. در سال ۲۰۱۹ میلادی دانشگاه کپنهاگ دانمارک همچنان دانشگاه اول این کشور به شمار می آمده، اما رتبه بین المللی آن با کمی افت مواجه شده و به رده ۷۹ در میان دانشگاه های برتر دنیا رسیده است. رتبه دانشگاه کپنهاگ در سال ۲۰۲۰ نیز همچنان در میان دانشگاه های کشور دانمارک، اول بوده و با دو رتبه تنزل نسبت به سال گذشته به رتبه ۸۱ دانشگاه های دنیا رسیده است. در آخرین رنکینگ اعلام شده توسط موسسه QS برای سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه دانشگاه کپنهاگ با چند پله رشد مواجه شده و به رده ۷۶ در میان دانشگاه‌های دنیا رسیده است. لازم به ذکر است که این دانشگاه در این سال نیز همچنان برترین دانشگاه کشور دانمارک به شمار می آید.

اگر رنکینگ موسسه تایمز یکی دیگر از رتبه بندی های معتبر دانشگاه های دنیا را ملاک قرار دهیم نیز رتبه دانشگاه کپنهاگ در سال ۲۰۲۰ در میان دانشگاه‌ های دنیا ۱۰۱ تعیین شده است. همچنین بر اساس رنگینگ شانگهای نیز رتبه دانشگاه کپنهاگ در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ در میان دانشگاه های دنیا ۳۰ بوده و در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ به ترتیب ۲۹ و ۲۶ تعیین شده است که رتبه هایی فوق العاده فاخر به حساب می ‌آیند و ارزش بالای تحصیل در این دانشگاه معتبر را به خوبی نمایان می کنند.

 

رشته های دانشگاه کپنهاگ دانمارک

تنوع رشته های دانشگاه کپنهاگ دانمارک بسیار بالا و این دانشگاه معتبر در قالب 8 دانشکده، رشته‌ های خود را به دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می نماید. دانشکده های دانشگاه کپنهاگ دانمارک عبارتند از:

- دانشکده علوم پزشکی و بهداشت

- دانشکده داروسازی

- دانشکده علوم زیستی

- دانشکده علوم

- دانشکده حقوق

- دانشکده علوم انسانی

- دانشکده علوم اجتماعی

- دانشکده الهیات

 

اکوسیستم کسب و کار کشور دانمارک به حدی جذاب و پر طرفدار است که بسیاری از متخصصان رشته های مختلف از سراسر دنیا همه ساله برای کاریابی در دانمارک اقدام می کنند. همچنین بسیاری از کارآفرینان صاحب ایده از سراسر دنیا هر سال سعی می کنند از طریق ویزای استارت آپ دانمارک که نوعی از اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت است وارد این کشور شده و هم کسب و کارشان را در این کشور راه اندازی کنند و از مزایای آن بهره مند شوند و هم بتوانند اقامت در این کشور آرام و مرفه را بدست آورند. اما برای افرادی که فرصت تحصیل در این کشور را دارند، راه رسیدن به کار و اقامت دائم دانمارک بسیار فعال تر است و به عنوان مثال دانشجویان با تحصیل در دانشگاه کپنهاگ دانمارک می توانند ویزای کار دریافت نموده و با چند سال کار در این کشور به اقامت دائم نیز دست یابند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی دانمارک و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های دانمارک از جمله دانشگاه کپنهاگ و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه کپنهاگ دانمارک
  • بورسیه دانشگاه کپنهاگ
  • رشته های دانشگاه کپنهاگ دانمارک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top