info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مهاجرت کارآفرینی استان منیتوبا کانادا

برای کارآفرینان و سرمایه گذاران مشتاق سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار در استان منیتوبا، برنامه مهاجرت کارآفرینی استان منیتوبا کانادا با نام Business Investor Stream یک فرصت ایده آل می باشد. در قالب این برنامه مهاجرتی مدیران، کارآفرینان، تاجران، مزرعه داران و کلیه سرمایه‌ گذاران واجد شرایط از سراسر دنیا می ‌توانند با راه اندازی یا خرید یک کسب و کار در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، تجارت و صنعت و یا حتی شراکت در یک کسب و کار موجود در این استان به ویزای کار کانادا دست پیدا کنند که در نهایت و با گذشتن زمان و پس از راه اندازی کسب و کار و پرداخت مالیات پس از چند سال به اقامت دائم کانادا ختم خواهد شد.



شرایط مهاجرت کارآفرین منیتوبا

بر اساس برنامه مهاجرت این استان معروف به MPNP شرایط مهاجرت کارآفرین منیتوبا به خوبی روشن شده و متقاضیان باید فاکتور های گزینشی را دارا باشند.

اگر متقاضیان از طریق کارآفرینی در زمینه های تجاری و سرمایه گذاری در کسب و کارهای تجاری در این استان قصد استفاده از فرصت مهاجرت کارآفرینی استان منیتوبا کانادا را داشته باشند باید حداقل دارایی خالص شخصی آنان ۵۰۰ هزار دلار بوده و لااقل سه سال در جایگاه مدیر یا مالک یک کسب و کار موفق قرار داشته یا در سطح مدیریت ارشد اجرایی سه سال فعالیت داشته باشند. از نظر تحصیلات نیز حداقل داشتن یک دیپلم دبیرستانی برای این افراد الزام دارد. همچنین یک مدرک زبان انگلیسی معتبر در حد آیلتس با نمره ۵ و به دست آوردن حداقل امتیازات لازم در جدول امتیازی استان منیتوبا کانادا نیز از دیگر موارد الزامی برای این افراد می باشد. لازم به ذکر است که نحوه امتیازبندی مهاجرت استان منیتوبا کانادا در ادامه مطلب به تفصیل خدمتتان ارائه می گردد. در صورت پذیرفته شدن این افراد، در ابتدا به آنان یک ویزای ۲ ساله کار برای استان منیتوبا داده خواهد شد و در قبال این ویزا این افراد متعهد می ‌شوند که بیزینس یا کسب و کاری را در این استان راه اندازی نمایند. حداقل سرمایه گذاری که باید در بیزینس یا کسب و کاری که در این استان کشور کانادا راه‌ اندازی می‌ کنند صورت گیرد، در شهر وینی پک ۲۵۰ هزار دلار و در سایر شهرهای این استان ۱۵۰ هزار دلار می باشد.

اما افرادی که قصد دارند از فرصت مهاجرت کارآفرینی استان منیتوبا کانادا استفاده کرده و سرمایه گذاری در زمینه کشاورزی در این استان انجام دهند، شرایط دیگری را باید داشته باشند. این افراد نیز باید حداقل ۵۰۰ هزار دلار دارایی خالص داشته و سه سال سابقه مالکیت و مدیریت مزارع کشاورزی را داشته باشند. اما برای این افراد ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر الزامی نیست و فقط باید در سطح حداقلی برای انجام یک مصاحبه به دانش زبان انگلیسی مسلط باشند. همچنین این افراد نیز باید حداقل امتیاز در جدول امتیازی استان منیتوبا کانادا را اخذ کنند. در صورت واجد شرایط بودن به این افراد نیز ویزای کار دوساله استان منیتوبا اعطا می شود و این افراد نیز به مانند دسته قبلی در قید این ویزا متعهد خواهند بود که یک کسب و کار در زمینه کشاورزی در مناطق غیر شهری استان منیتوبا با حداقل سرمایه گذاری ۳۰۰ هزار دلار راه اندازی نمایند.

آمار نشان می دهد که در سال ۲۰۱۸ استان منیتوبا به بیش از ۵۲۰۰ نفر اقامت دائم کانادا را اعطا نموده است که یک رکورد در بین تمامی استان های این کشور مهاجر پذیر به حساب می آید و به همین جهت این استان به یکی از محبوب ‌ترین استان‌ ها برای متقاضیان مهاجرت و اخذ اقامت دائم کانادا تبدیل شده است.

 

نحوه امتیازبندی مهاجرت استان منیتوبا کانادا

نحوه امتیاز بندی مهاجرت استان منیتوبا کانادا کاملا شفاف است و فاکتورهای اصلی و تعیین کننده در آن عبارتند از: سن با حداکثر ۱۵ امتیاز، سهم از مدیریت و مالکیت کسب و کار با حداکثر ۱۵ امتیاز، میزان سابقه و تجربه کاری با حداکثر ۱۵ امتیاز، دارایی خالص اثبات شده با حداکثر ۱۵ امتیاز، دانش زبان انگلیسی یا فرانسوی با حداکثر ۲۰ امتیاز، و فاکتور انطباق پذیری با حداکثر ۲۰ امتیاز. حال به تفکیک امتیازات قابل اخذ در هر یک از فاکتورهای ذکر شده را خدمتتان شرح می دهیم:

- اولین فاکتورها در این برنامه مهاجرتی نیز سن می باشد. اگر متقاضی اصلی کمتر از ۲۱ سال یا بیش از ۵۴ سال سن داشته باشد هیچ امتیازی به دست نمی آورد. همچنین افرادی که بین ۲۱ تا ۲۴ و همچنین ۵۰ تا ۵۴ سال سن دارند می ‌توانند 5 امتیاز به دست آورند. افرادی که بین ۲۵ تا ۲۹ سال و همچنین ۴۵ تا ۴۹ سال دارند نیز می توانند ۱۰ امتیاز کسب نمایند. اما افرادی که بین ۳۰ تا ۴۴ سال سن دارند ماکزیمم امتیازهای ممکن در فاکتور سن یعنی ۱۵ امتیاز را می توانند کسب کند.

میزان سهم از مدیریت و مالکیت کسب و کار نیز یکی دیگر از فاکتورهای تعیین کننده است. اگر فرد مالک کسب و کار بوده یا مدیر بیش از ۵۰% کسب و کار بوده باشد ۱۵ امتیاز کامل از فاکتور سابقه مدیریت و مالکیت شغل را به دست می آورد. اما اگر فرد مالک و مدیر بیش از ۲۰ تا ۵۰ درصد شغل بوده باشد ۱۲ امتیاز کسب می کند. مدیران شرکت ها نیز ۱۰ امتیاز به دست می آورند. نکته مهم در این زمینه این است که حتماً فرد متقاضی باید در پنج سال گذشته حداقل سه سال را به مدیریت در شغل خود پرداخته باشد. همچنین همسر فرد نیز اگر در کسب و کار سهم داشته باشد سهم وی نیز مورد محاسبه قرار می‌ گیرد.

فاکتور تجربه کاری نیز از فاکتورهای مهم در زمینه مهاجرت کارآفرینی استان منیتوبا کانادا به حساب می آید و افرادی که بین ۳ تا ۶ سال سابقه مدیریت دارند ۵ امتیاز، افرادی که بین ۶ تا ۱۰ سال سابقه مدیریت دارند ۱۰ امتیاز، و افرادی نیز که بیش از ۱۰ سال سابقه مدیریت دارند ۱۵ امتیاز از این فاکتور کسب می کنند. به همین جهت معمولا مدیران با سابقه و کارآفرینان با تجربه شانس بیشتری برای استفاده از این برنامه مهاجرتی استان منیتوبا کشور کانادا دارا هستند.

در زمینه اثبات دارایی خالص نیز که یکی دیگر از فاکتورهای مهم و تعیین کننده به شمار می رود، اگر فردی ۵۰۰ هزار دلار کانادا دارایی خالص را به اثبات برساند ۸ امتیاز، بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلار کانادا ۱۰ امتیاز، بین یک تا یک و نیم میلیون دلار کانادا ۱۲ امتیاز، بین یک و نیم تا دو میلیون دلار کانادا ۱۳ امتیاز، بین دو تا دو و نیم میلیون دلار کانادا ۱۴ امتیاز، و بیش از دو و نیم میلیون دلار کانادا نهایت امتیاز ممکن در این بخش یعنی 15 امتیاز را به دست می ‌آورد.

در زمینه فاکتور دانش زبان انگلیسی و فرانسه نیز شرکت در آزمون های معتبر زبان انگلیسی و فرانسه مانند آزمون زبان انگلیسی آیلتس آزمون زبان فرانسه تف الزامیست. طبیعتا هر چه نمره فرد متقاضی بالاتر باشد می تواند امتیاز بیشتری را در این فاکتور تعیین کننده کسب نماید.

در زمینه فاکتور انطباق پذیری، بازدید ۵ روزه از منیتوبا و تحقیق در زمینه زندگی و کار در این استان کشور کانادا می ‌تواند ۱۵ امتیاز برای متقاضی در پی داشته باشند. نکته مهم اینجاست که بازدید از این استان نباید بیش از یک سال از ارائه تقاضا برای مهاجرت کانادا فاصله زمانی داشته باشد. همچنین داشتن یک خویشاوند نزدیک که بیش از یک سال در منیتوبا اقامت دارد می تواند ۵ امتیاز دیگر برای متقاضی به همراه داشته باشد که فرد مذکور باید یا سیتیزن یا دارای کارت اقامت دائم باشد. نسبت های مورد قبول می تواند برادر، خواهر، عمو، عمه، خاله، دایی، خواهرزاده، برادرزاده، پدربزرگ، مادربزرگ، پسر یا دختر عمو، پسر یا دختر عمه، پسر یا دختر دایی و پسر یا دختر خاله باشد. همچنین داشتن مدرک زبان CLB با نمره ۵ به بالا نیز می ‌تواند ۱۰ امتیاز برای فرد متقاضی به همراه داشته باشد. اگر فرزند فرد متقاضی از شش ماه گذشته در استان منیتوبا به صورت تمام وقت مشغول به تحصیل بوده باشد نیز فرد متقاضی ۵ امتیاز می تواند اخذ کند. همچنین همسر فرد متقاضی اگر سابقه تحصیلی حداقل یک ساله استان منیتوبا را داشته یا ۶ ماه به طور تمام وقت در این استان مشغول به کار بوده باشد نیز ۵ امتیاز می ‌تواند برای وی به همراه داشته باشد. نکته مهم اینجاست که از امتیاز اخذ شده برای فاکتور انطباق پذیری مجموعاً در نهایت حداکثر 20 امتیاز می تواند باشد و اگر فرد متقاضی دارای امتیازات بیشتری باشد نیز برای وی بیش از ۲۰ امتیاز در این فاکتور مورد محاسبه قرار نمی گیرد.

 

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مهاجرت کارآفرینی استان منیتوبا کانادا
  • شرایط مهاجرت کارآفرین منیتوبا
  • نحوه امتیازبندی مهاجرت استان منیتوبا کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top