info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای استارت آپ اسپانیا

اسپانیا در سال های اخیر علاوه بر گردشگری و فوتبال، در زمینه فناوری های نوین نیز به یک قطب مهم در اروپا و حتی جهان تبدیل شده است. اکوسیستم کسب و کار این کشور برای راه اندازی استارت آپ ها بسیار مناسب است و این شرایط جذاب موجب شده تعداد زیادی استارتاپ به ویژه در زمینه های فناوری های نوین در این کشور و بخصوص در دو شهر بارسلون و مادرید تاسیس شوند. برای  دولت این کشور زیبای اروپایی برای جذب کارآفرینان صاحب ایده های نو و عقب نماندن از سایر کشورهای پیشرفته دنیا در این زمینه، تسهیلات مهاجرتی و اقامتی با نام ویزای استارت آپ اسپانیا را برای این افراد در نظر گرفته است که در ادامه مطلب به تفصیل به شرایط آن خواهیم پرداخت.



بر اساس اعلام fDi Intelligence که شهرهای فناوری آینده معرفی می کند، در سال 2021، بارسلون هشتمین و مادرید یازدهمین شهر امیدوار کننده برای شرکت های نوپا بوده اند. همچنین در میان 15 مرکز برتر استارتاپی در اروپا، شهر بارسلون در رده 5 و مادرید در رده 6  قرار گرفته است. حد فاصل سال های 2015 و 2019، شرکت های نوپا در مادرید 1530 میلیون یورو و شرکت های نوپا در بارسلون حدود 2748 میلیون یورو سرمایه جمع کرده اند. شرایطی  چون اکوسیستم بالغ، شرایط مناسب زندگی در این شهرها، زیرساخت های مناسب فنی و تجاری، وجود مراکز پشتیبانی فناوری، تسهیلات حمایتی مالی و زیبایی های شهرهای مورد نظر، عده زیادی از کارآفرینان را به استفاده از برنامه ویزای استارتاپ اسپانیا ترغیب کرده است. تعداد شرکت های نوپای فعال، محیط راه اندازی استارتاپ ها، سرمایه گذاری روی استعدادها و ایده ها، مقرون به صرفه بودن ایجاد کسب و کار در اکوسیستم، جذابیت های نوآوری و پتانسیل های اقتصادی، از اصلی ترین فاکتورهای مورد بررسی در رتبه دهی به شهرها بعوان مراکز اکوسیستم استارتاپی به شمار می روند.

همان طور که می دانیم، در سال های اخیر دولت های  کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته و اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به فکر توسعه و تسهیل شرایط در اکوسیستم کسب و کار خود برای جذب کارآفرینان نخبه و ارزش آفرین افتاده اند و مشوق های فراوانی را به کارآفرینان از سراسر دنیا ارائه می نمایند تا آنان را قانع کنند کسب و کارشان را در آن کشورها راه اندازی نمایند. این موضوع می تواند به ایجاد فرصت های شغلی بیشتر، رونق کسب و کار وبالا رفتن درآمد مالیاتی این دولت ها در نهایت منجر شود. در سمت دیگر قضیه کارآفرینان قرار دارند که همواره مشتاق استفاده از تسهیلات مناسب از نظر مالی و همچنین سهولت در فرآیندهای اداری و عدم وجود بروکراسی دست و پا گیر جهت توسعه طرح های کسب و کار خود هستند. بسیاری از آنان دوست دارند کسب و کارهای خود را بین المللی نموده و در کشورهایی که شرایط مناسبی برای آنان فراهم است، به توسعه طرح های خود بپردازند. از این رو تسهیلاتی که کشورهای پیشرفته دنیا به کارآفرینان به عنوان مشوق ارائه می دهند، در حقیقت منتج به یک سود دو طرف خواهد شد، به این ترتیب که کشور میزبان با جذب کارآفرینان می تواند از طریق ایجاد شغل در اکوسیستم کسب و کار خود، به کاهش نرخ بیکاری کشور کمک کرده و همچنین وقتی یک شرکت سودده در اکوسیستم کسب و کار آن کشور فعال شود درآمد مالیاتی نیز برای دولت آن کشور حاصل می گردد. برای کارآفرینان نیز مزایای مختلفی به وجود می آید که از آن جمله می توان به اخذ اقامت آن کشور برای خود و خانواده شان و همچنین امکان تحصیل برای فرزندانشان در آن کشور اشاره نمود. یکی از اصلی ترین برنامه هایی که اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای پیشرفته دنیا برای جذب کارآفرینان در نظر گرفته اند، اعطای ویزای استارت آپ است که در حقیقت اقامت از طریق کارآفرینی می باشد. کشور اسپانیا به عنوان یکی از توریستی ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به کارآفرینانی که طرح های توجیهی کسب و کار مناسبی داشته باشند اقامت از طریق ویزای استارت آپ اسپانیا را اعطا می نماید. در ادامه قصد داریم به مزایا و شرایط اخذ ویزای استارتاپ اسپانیا بپردازیم.

 

شرایط اخذ ویزای استارتاپ اسپانیا

به مانند ویزای استارتاپ آلمان، انگلستان فرانسه هلند و سایر کشورهای اروپایی شرایط اخذ ویزای استارتاپ اسپانیا نیز پیچیدگی های زیادی دارد و سختگیری زیادی در پروسه اعطای آن اعمال می گردد. زیرا این ویزا که به نوعی اقامت اسپانیا از طریق ثبت شرکت به حساب می آید، شرایط بسیار سهل تری نسبت به ثبت شرکت های عادی دارد و طبیعتا این شرایط سهل باید حتماً به کسب و کارهای توجیه پذیر و مفید برای اقتصاد اسپانیا اعطا گردد. از این روی در زمینه چک کردن بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار بسیار سخت گیری و دقت صورت می‌ گیرد. از اصلی ترین شرایط اخذ ویزای استارتاپ اسپانیا ارائه یک بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار قانع کننده برای افسران اداره مهاجرت و کارشناسان بخش اقتصاد کشور اسپانیا می باشد. در واقع طرح توجیهی کار آفرینی باید اولاً در حد امکان دانش بنیان و مبتنی بر تکنولوژی های روز باشد تا طرحی استارتاپی به حساب آید و همچنین در این طرح کسب  کار، کالا یا خدمات مورد نیاز بشر از روشی نوین و مبتنی بر تکنولوژی های جدید، با سرعت و کیفیت بیشتر و هزینه کمتر ارائه شود. همچنین در طرح توجیهی برای اخذ ویزای استارت آپ اسپانیا باید به خوبی ذکر شود که روش های بازاریابی و طرح های توسعه کسب و کار به چه صورت است. نکته دیگری که بسیار مهم است این است که باید به خوبی روشن شود که روش های درآمد زایی کسب و کار به هیچ وجه مغایر با قوانین کشور اسپانیا نبوده و همچنین کسب و کار مذکور از روش های قانونی و مفید برای اقتصاد این کشور، به کارآفرینی در این کشور اروپایی نیز کمک می نماید. اگر بیزینس پلن به تایید برسد، متقاضی می تواند یک اقامت 1 ساله اسپانیا به دست آورد که این اقامت قابلیت تمدید دارد. طبیعتا پس از 5 سال اقامت در اسپانیا، مققاضی می تواند برای دریافت اقامت دائم اسپانیا هم تقاضا دهد.

بسیاری از کارآفرینان به ابعاد مختلف کسب و کار خود تسلط بالایی دارند، اما در نگارش طرح توجیهی کارآفرینی یا بیزینس پلن مهارت کافی را نداشته و در واقع آشنایی کافی با موارد مورد قبول سفارتخانه های کشورهای مختلف نیز ندارند. به همین جهت موسسه پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه نگارش بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار برای کارآفرینان، در زمینه نگارش بیزینس پلن برای ارائه به سفارتخانه های کشورهای مختلف از جمله اسپانیا و سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد.

لازم به ذکر است کار نگارش بیزینس پلن یا طرح توجیه کسب و کار یک فرآیند تیمی بوده و در موسسه پرگاس پارس نیز توسط تیمی از کارشناسان در زمینه های مختلف از جمله فنی مهندسی، کسب و کار و مدیریت، و  کارشناسان مهاجرت تدوین می گردد و به همین جهت به شکلی نگارش می شود که مورد قبول سفارتخانه های کشورهای مختلف از جمله اسپانیا قرار گیرد. چندین تجربه و پرونده موفق در زمینه اخذ ویزای استارتاپ انگلستان، فرانسه، اسپانیا، آلمان، استرالیا، کانادا، و ...، موید تسلط تیم کارشناسان موسسه پرگاس پارس در زمینه نگارش بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار می باشد.

همچنین علاوه بر متقاضیان ویزای استارت آپ اسپانیا و سایر کشورها، افرادی که قصد اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت در کشورهای مختلف اروپایی و سایر کشورهای دنیا را دارند نیز می توانند از خدمات این موسسه در زمینه نگارش بیزینس پلن استفاده نمایند.

از دیگر شرایط اخذ ویزای استارتاپ اسپانیا، لزوم حضور منظم فرد متقاضی در خاک اسپانیاست. پرینت حساب های بانکی برای نشان دادن تمکن مالی کافی برای زندگی در اسپانیا نیز از شرایط اخذ ویزای استارتاپ اسپانیا است. زیرا در ابتدای امر و در مراحل راه اندازی کسب و کار،  درآمد چندانی برای کارآفرین حاصل نخواهد شد و برای زندگی در اسپانیا باید بتواند پشتوانه مالی کافی داشته باشد.

همچنین همان طور که ذکر شد ویزای استارتاپ اسپانیا به نوعی اقامت از طریق ثبت شرکت در اسپانیا است. بدین معنا باید شرایط کلی ثبت شرکت در اسپانیا حائز شود. سرمایه گذاران باید برای شروع فعالیت در اسپانیا سرمایه 3000 تا 60000 یورو آماده کنند .سایر هزینه های اساسی مرتبط با روش افتتاح یک شرکت در اسپانیا به شرح زیر است:

هزینه ثبت نام شرکت: 15 یورو

هزینه ثبت نام در اداره تجارت اسپانیا: 110 یورو

هزینه دفتر اسناد رسمی: ممکن است بین 100 تا 300 یورو متغیر باشد.

هزینه ثبت علامت تجاری شرکت: ممکن است بین 93 تا 144 یورو متغیر باشد.

 

مزایای اخذ اقامت کارآفرینی اسپانیا

از مزایای اقامت کارآفرینی اسپانیا می توان به اخذ اقامت دو ساله این کشور در ابتدای کار اشاره نمود که در صورتی که شرکت استارت آپی با موفقیت تاسیس و راه اندازی شده و به کار ادامه داده و به سوددهی برسد، این ویزا مجدداً برای دو سال دیگر تمدید می‌ شود و این تمدید های دوساله تا جایی ادامه پیدا می ‌کند که فرد متقاضی اگر ۵ سال در کشور اسپانیا به کار مشغول بوده و شرکت وی سوددهی داشته و به دولت کشور اسپانیا مالیات پرداخت نموده باشد، در پایان ۵ سال به خود کارآفرین و کلیه اعضای خانواده وی اقامت دائم اسپانیا اعطا می شود. به علت اینکه این کشور عضو پیمان شنگن می باشد، امکان تردد به کل کشورهای حوزه شینگن در اروپا بدون نیاز به ویزا و همچنین سفر به بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کانادا، آمریکا، استرالیا، نیوزیلند و انگلستان بدون مشکل خاص در زمینه اخذ ویزا برای این افراد فراهم می گردد. از همان ابتدای امر و با دریافت اقامت دو ساله ی اولیه، متقاضی می تواند برای همراهی و اقامت همسر و فرزندانش در کشور اسپانیا تقاضا داده و برای آنان نیز ویزا و مجوز اقامت دریافت نماید. یکی دیگر از اصلی ترین مزایای اخذ اقامت کارآفرینی اسپانیا امکان تحصیل در اسپانیا برای فرزندان کارآفرینان است. نکته مهم دیگر این است که اگر پدر و مادر فرد کارآفرین تحت حمایت و تکفل وی باشند، وی می تواند برای آنان نیز اقامت اسپانیا را تقاضا نماید.

دیگر مورد مهم از مزایای اخذ ویزای استارتاپ اسپانیا این است که برای تاسیس شرکت استارتاپی در کشور اسپانیا برعکس شرکت های عادی، کارآفرین لازم نیست تمام سرمایه و هزینه های لازم را خود سرمایه گذاری نماید و می تواند یک شریک اسپانیایی برای کسب و کار خود انتخاب نموده یا اینکه از تسهیلات بانکی در این کشور نیز استفاده کند.

برترین بخش های اقتصاد این کشور برای تاسیس شرکت های استارتاپی، تجارت الکترونیک بوده است و در این بین تولید نرم افزارهای خانگی، حمل و نقل و سازمانی، پیشرو بوده اند. واقعیت مجازی، متحرک سازی، تولید بازی های دیجیتال و بیوتکنولوژی هم از دیگر شاخه های فناوری هستند که در اکوسیستم کسب و کار کشور اسپانیا، روند رو به رشد و گسترش سریعی دارند. از مزایای ویزای استارتاپ اسپانیا و راه اندازی شرکت نوپا در اکوسیستم کسب و کار این کشور زیبای اروپایی این است که در این کشور پروژه های بین المللی و شرکت های نوپا با تمرکز بر اهداف جهانی، در سال های اخیر رشد بیشتری داشته اند. زیرا معمولا شرکت هایی که استراتژی های جهانی دارند شانس موفقیت بیشتری دارند. بیش از 30 درصد استارتاپ های راه اندازی شده در سال های اخیر در این کشور، بین المللی هستند. 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اسپانیا آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای استارتاپ و اقامت دایم اسپانیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای استارت آپ اسپانیا
  • شرایط اخذ ویزای استارتاپ اسپانیا
  • مزایای اخذ اقامت کارآفرینی اسپانیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top