info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دوره های طراحی لباس در ایتالیا

امروزه صنعت مد و پوشاک در سراسر دنیا دارای ارزش و اهمیت بالایی شمرده شده و سرمایه گذاری کلانی روی آن انجام می گیرد. به ‌طور کلی صنعت مد و لباس در دنیا گردش مالی فوق ‌العاده بالایی دارد و کشورهایی که به میزان کافی به این صنعت سودده توجه نموده و در زمینه زیرساخت ها و همچنین افزایش دانش و مهارت نیروی کار خود در این زمینه اهتمام بالایی ورزیده اند، به درآمد بسیار بالایی دست یافته و بازار کار گسترده ای نیز برای کشور خود ایجاد نموده اند. حتی در همین کشورهای اطراف خودمان نیز ترکیه از کشورهای موفق در این زمینه به شمار می رود و این پیشرفت مرهون سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت ها و توجه به آموزش نیروی انسانی می باشد. در کشور ما نیز با توجه به اهتمام بیشتری که در سال های اخیر به صنعت مد و پوشاک شده است، به استفاده از آموزش های به روز برای نیروی انسانی اهمیت بیشتری داده می شود و به همین جهت گذراندن دوره های طراحی مد و لباس در خارج از کشور برای علاقمندان این رشته می تواند بسیار کاربردی باشد. یکی از بهترین کشورهایی که در آن می توان دوره های طراحی مد و لباس را با بالاترین کیفیت آموزشی گذراند کشور ایتالیا می باشد. در این مطلب به شرایط ورود به دوره های طراحی لباس در ایتالیا می پردازیم.



برای شرکت در دوره های طراحی لباس در ایتالیا که در موسسات و دانشگاه های مختلفی در این کشور برگزار می ‌شود متقاضیان بین المللی باید مدرک زبان ارائه نمایند. این دوره ها معمولاً هم به زبان ایتالیایی و هم به زبان انگلیسی برگزار می گردد و برای دوره های ایتالیایی مدرک زبان ایتالیایی معتبر و برای دوره های انگلیسی زبان مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس با نمره حداقل 5.5 یا تافل با نمره حداقل ۶۸ ارائه گردد. همچنین مدرک دیپلم ۱۲ ساله و پیش دانشگاهی معادل سازی شده نیز برای اخذ پذیرش و شرکت در دوره های طراحی لباس در ایتالیا لازم می باشد.

آموزش ها در دوره های طراحی لباس در ایتالیا بسیار وسیع و فراگیر است و به طور کلی طراحی کلیه مواردی که در زمینه مد و پوشاک مطرح هستند آموزش داده می شود که از آن جمله می توان به لباس های مردانه و زنانه، کیف، کفش، کمربند، کلاه، انواع مختلف وسایل جانبی مرتبط با پوشاک، و غیره را اشاره نمود.

در اکثر دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبر کشور ایتالیا طول دوره های کارشناسی رشته طراحی مد و لباس حداقل ۳ سال می باشد و فارغ التحصیلان آن ها به علت اعتبار بالای مراکز تحصیل مد و لباس در این کشور به راحتی می توانند در خود این کشور و یا صنعت مد در کلیه کشورهای دنیا مشغول به کار شوند. طول دوره های تحصیل رشته طراحی مد و لباس در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد نیز دو سال می باشد و بهترین شهر برای تحصیل این رشته در کشور ایتالیا شهر های فلورانس، ونیز، و میلان به شمار می ‌روند که از شهرهای معروف و صاحب نام در صنعت مد و پوشاک دنیا نیز به حساب می آیند. فارغ التحصیلان این دوره‌ ها می ‌توانند پس از اتمام تحصیل، ویزای کار ایتالیا یا هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دریافت نمایند و از این طریق به کار در شرکت های مد و پوشاک در اروپا مشغول شده و در نهایت شانس اخذ اقامت دائم اروپا را نیز به دست آورند. خوشبختانه در سال ‌های اخیر که توجه به تولید ملی در کشورمان بسیار جدی گرفته شده است و تولید کنندگان بزرگی در زمینه مد و پوشاک در کشور آغاز به فعالیت نموده اند، بازار کار مناسبی برای فارغ التحصیلان این رشته در دانشگاه های معتبری چون دانشگاه های ایتالیا در این شرکت ‌ها در کشورمان نیز فراهم شده است و استفاده از دانش فارغ التحصیلان این رشته در ایتالیا می تواند به بالا رفتن سطح کیفیت تولیدات صنعت مد و پوشاک کشورمان نیز بیانجامد.

 

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

تحصیل در ایتالیا در رشته های مختلف در دانشگاه های مختلف دارای شهریه های متفاوتی می باشد و مانند کشور اتریش نیست که هزینه تحصیل در آن در کلیه رشته ها و مقاطع تحصیلی به در کلیه دانشگاه ‌ها ۷۵۰ یورو در هر ترم تعیین شده است. در کشور ایتالیا دانشگاه های دولتی و خصوصی متعددی ارائه دهنده دوره های طراحی مد و لباس هستند و هر یک شهریه ی خاص خود را دارند. به همین جهت نمی‌ توان رقمی خاص و معین را به عنوان هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا خدمت عزیزان ارائه نمود. اما رقمی که به طور میانگین برای تحصیل دانشجویان بین المللی در دوره های طراحی مد لباس در ایتالیا باید به دانشگاه هاب ابن کشور پرداخت شود حدود 13500 یورو در سال است. همچنین هزینه ثبت نام نیز حدود ۲۵۰۰ یورو است که باید پرداخت گردد. البته باید در نظر داشت که یک دانشجو علاوه بر هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا باید هزینه زندگی دانشجویی خود را نیز بتوانند پرداخت نماید که بسته به شهر محل زندگی این رقم بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو در ماه تخمین زده می شود.

 

بهترین دانشگاه های طراحی مد و لباس در ایتالیا

در کشور ایتالیا می توان در دانشگاه ها و آموزشگاه های مختلفی به تحصیل این رشته پرداخت. حال به برخی از بهترین دانشگاه های طراحی مد و لباس در ایتالیا اشاره می نماییم:

 

مدرسه مد پلی مدا  Polimoda Fashion School

از معتبرترین مراکز ارائه دهنده دوره های تحصیل طراحی مد و لباس در ایتالیا مدرسه پلی مدا می باشد که یک مرکز آموزشی خصوصی در این کشور به شمار می رود و تاسیس آن به سال ۱۹۸۶ در شهر فلورانس بر میگردد. این موسسه آموزشی معتبر عضو بنیاد بین المللی موسسات فناوری و صنعت مد می باشد. در این موسسه می توان دوره های کوتاه مدت و بلند مدت طراحی لباس و به‌ طور کلی طراحی مد را گذراند که این دوره ها به صورت تمام وقت و پاره وقت در مقاطع تحصیلی مختلف و حتی مقاطع تحصیلات تکمیلی به دانشجویان ارائه می گردد. این موسسه آموزشی که امروزه میزبان بیش از ۲۳۰۰ دانشجو از خود ایتالیا و سایر کشورهای دنیا می باشد دارای ۳ پردیس بوده و در قالب چهار دپارتمان اصلی رشته های خود را به دانشجویان ارائه می نماید که این چهار دپارتمان عبارتند از:

دپارتمان طراحی مد و لباس

دپارتمان تجارت مد و لباس

دپارتمان طراحی مدیریت

دپارتمان آموزش های هنری

 

Universita luav di Venezia

دانشگاه ونیز که در سال های اخیر همواره در زمینه تخصصی هنر و طراحی در رتبه ای بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ در میان دانشگاه‌ های دنیا قرار گرفته نیز یکی از بهترین دانشگاه های طراحی مد و لباس در ایتالیا به شمار می رود که فارغ التحصیلان آن به راحتی می ‌توانند پس از دوره تحصیلی شغل مناسبی پیدا کنند. در سال اول دوره های طراحی مد و لباس در این دانشگاه دروسی چون روش تحقیق، مجسمه سازی ۱، مدلینگ و تکنیک های آن ۱، ساخت گرافیکی با استفاده از کامپیوتر، و ضوابط مد، شکل دهی و حالات انسانی به دانشجویان ارائه می گردد. دروس رشته طراحی مد و لباس در این دانشگاه در سال دوم تحصیلی عبارتند از: بازاریابی مد، مجسمه سازی ۲، فضاسازی فنی، مدلینگ و تکنیک های آن ۲، و پکیجینگ. در سال سوم نیز دروس نشانه شناسی لباس، مجسمه سازی ۳، مدلینگ و تکنیکهای آن ۳، برند سازی مد و ارائه آلبوم نهایی ارائه می گردد.

 

آکادمی دل سولو در شهر میلان

آکادمی دل سولو در شهر میلان یکی از اصلی ترین مراکز آموزشی بین المللی در زمینه طراحی مد و لباس در کشور ایتالیا به شمار می رود که کلاسهای آن با حداقل جمعیت و بالاترین کیفیت آموزشی و با حضور اساتید برجسته و معتبر در زمینه صنعت مد و پوشاک برگزار می گردد. همچنین امکانات آموزشی و تحصیلی نیز در این موسسه آموزشی در بالاترین سطح به دانشجویان ارائه می گردد. همه ساله در این موسسه آموزشی به 10 نفر از دانشجویان خارجی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد که تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند و بخواهند در دوره‌ های انگلیسی ‌زبان این دانشگاه معتبر شرکت کنند بورسیه اعطا می گردد. 5 نفر از این ۱۰ نفر پذیرفته شدگان ۵۰ درصد هزینه های آموزشی را به عنوان کمک هزینه دریافت خواهند نمود و ۵ نفر دیگر نیز ۳۰ درصد هزینه آموزشی را به عنوان کمک هزینه دریافت خواهند کرد. به تعداد زیادی از دانشجویان دیگر نیز کمک هزینه های ۱۵ درصدی برای شرکت در دوره های طراحی مد و لباس در این آکادمی ارائه می گردد.

در این موسسه که یکی از بهترین دانشگاه های طراحی مد و لباس در ایتالیا به شمار می رود، در مقطع کارشناسی رشته های طراحی مد یا Fashion Design، مدیریت برند مد یا Fashion Brand Management، و سبک طراحی و ارتباطات یا Fashion Styling & Communication ارائه می گردد. در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این آکادمی آموزشی رشته های طراحی مد پایدار یا Sustainable Fashion Design، مدیریت برند مد یا Fashion Brand Management، مدیریت کلکسیون مد یا Fashion Collection Management، و مدیریت ارتباطات مد یا Fashion Communication Management.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش دوره های تخصصی به ویژه دوره های طراحی لباس در ایتالیا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

اینستاگرام ماکانال ما

  • دوره های طراحی لباس در ایتالیا
  • هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا
  • بهترین دانشگاه های طراحی مد و لباس در ایتالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top