info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای استارت آپ پرتغال

اکثر کشورهای پیشرفته دنیا امروزه تسهیلات زیادی را برای کارآفرینانی که مشاغلی مبتنی بر دانش و تکنولوژی‌ های روز را راه اندازی نموده و خدماتی را با سرعت و کیفیت بالاتر و همچنین با هزینه کمتری ارائه می نمایند در نظر گرفته اند و سعی ‌می کنند موانع را از جلوی پای آنان در مسیر راه اندازی کسب و کار بردارند تا آنان ترغیب شوند کسب و کار خود را در این کشورها راه اندازی نموده و و گسترش دهند. یکی از از مشوق هایی که اکثر کشورهای جهان اولی از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا در اختیار کارآفرینان قرار می‌ دهند امکان اخذ اقامت از طریق کارآفرینی می باشد. روال کار بدین ترتیب است که کارآفرینانی که شرکت های دانش بنیان یا کسب و کارهای مبتنی بر روش های نوین وابسته به فناوری های روز را راه اندازی می کنند می‌توانند کسب و کار خود را در این کشورها پایه ریزی کنند و از امکان اقامت دائم این کشورها نیز بهره مند گردند. کشور توریستی پرتغال نیز برای این که از سایر کشورها در این زمینه عقب نمانده و بتواند با کمک این کارآفرینان صاحب ایده بازار کار بهتری نیز برای نیروی کار جوان خود ایجاد نماید، برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ پرتغال را راه اندازی نموده و به کارآفرینان ارائه می نماید.



برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ پرتغال از مارس ۲۰۱۸ آغاز به کار کرده و برای جذب کارآفرینان استارتاپی پیش‌بینی شده است تا یا استارتاپ خود را در خاک این کشور زیبا و توریستی اروپایی راه ‌اندازی کنند و یا استارتاپ فعلی خود را در این کشور توسعه دهند. این برنامه صرفا برای کارآفرینان خارج از منطقه شینگن طراحی شده است و از این رو برای هموطنان عزیزمان مناسب می باشد. این برنامه توسط مؤسسه حمایت از شرکت‌ های کوچک و متوسط پرتغال (IAPMEI) اجرا و پشتیبانی می‌شود.

ویزای استارت آپ پرتغال یا همان اخذ اقامت پرتغال از طریق کارآفرینی از چندین جهت برای کارآفرینان می تواند جذاب باشد. اولا این افراد از این طریق می‌ توانند اقامت دائم یک کشور عضو اتحادیه اروپا را به دست آورده و به کلیه کشورهای عضو این اتحادیه بدون نیاز به ویزا سفر نموده و به سایر کشورهای پیشرفته دنیا نیز بدون مشکل سفر نمایند. همچنین داشتن یک کسب و کار در یک کشور عضو اتحادیه اروپا از جمله پرتغال به معنای برخورداری از مزایای بازار آزاد بین کشورهای عضو این اتحادیه بوده و فعالیت تجاری پرسودی را می ‌تواند برای کارآفرینان به همراه داشته باشد. همچنین با داشتن یک کسب و کار در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توان بدون مشکل و بدون محدودیت به تبادلات بانکی رسمی بین المللی اقدام نمود.

البته فقط کارآفرینانی که شرایط اخذ ویزای استارتاپ پرتغال را دارند، از مزیت برخوردار نمی شوند و متقابلا دولت پرتغال نیز از مزیت حضور آنان در این کشور برخوردار می گردد. در واقع یک کارآفرین که با کمک فناوری های نوین نیازهای معمول را ارزانتر و سریع تر رفع می کند، می تواند برای افراد زیادی شغل ایجاد کرده و به بازار کار کشور پرتغال که اتفاقا با نرخ بیکاری بالایی نیز مواجه است کمک شایانی نماید. همچنین این شرکت های ارزش آفرین معمولا زودتر به سوددهی می رسند و می توانند تامین کننده درآمد مالیاتی مناسبی نیز برای دولت پرتغال باشند.

باید در نظر داشت پرتغال کشوری زیبا و توریستی است که آب و هوای بسیار مطبوعی داشته و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالاست. از این رو برنامه های مهاجرتی ارائه شده توسط این کشور از جمله ویزای استارت آپ پرتغال و همچنین برنامه هایی چون ویزای طلایی پرتغال نیز مورد استقبال فراوان واقع شده است.

 

شرایط اخذ ویزای استارتاپ پرتغال

اخذ ویزای استارت آپ انگلیس، فرانسه، آلمان، استرالیا، کانادا و و سایر کشورهای دنیا، شرایط اخذ ویزای استارتاپ پرتغال نیز ارائه یک بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار می باشد. این بیزینش پلن برای اینکه بتواند کارشناسان اداره مهاجرت و همچنین سازمان های اقتصادی کشور پرتغال را جذب نماید باید به طور واضح تمامی شرایط کسب و کار را بیان نموده باشد و بتواند به خوبی نشان دهد که طرح کسب و کار ذکر شده از طریق سالم و سودمند برای اقتصاد این کشور می ‌تواند به سوددهی رسیده و در این کشور به اشتغال زایی بپردازد. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان کشورمان با این که در زمینه رشته کاری خود کاملاً زبده هستند، اما در نگارش بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار مهارت کافی را ندارند و نمی دانند چه مواردی برای جذب اداره مهاجرت کشورهای دیگر ضروری است و به همین جهت نمی‌ توانند طرح توجیهی قانع‌ کننده‌ ای نگارش کنند. از این رو موسسه پرگاس پارس آماده ارائه خدمات در این زمینه به هموطنان عزیز می باشد. این موسسه با در اختیار داشتن یک تیم تخصصی در زمینه های مختلف مرتبط با نگارش بیزینس پلن از جمله کارشناسان مهاجرت، متخصصان فنی و همچنین کارشناسان مدیریت و کسب و کار آماده ارائه خدمات در زمینه نگارش بیزینس پلن های مناسب برای سفارتخانه کشورهای مختلف از جمله کشور پرتغال می باشد.

- از شرایط اخذ ویزای استارتاپ پرتغال می توان به شرایط سنی در نظر گرفته شده اشاره نموده که بر این اساس، فرد متقاضی باید بالای 18 سال سن داشته باشد.

- همان طور که پیش تر نیز ذکر شد دیگر مورد از شرایط اخذ ویزای استارتاپ پرتغال این است که متقاضی شهروند یا مقیم دائمی هیچ یک از کشورهای عضو پیمان شنگن نباشد.

- داشتن طرح توجیهی کسب و کار یا بیزینس پلن قابل قبول از نظر اداره مهاجرت پرتغال نیز از دیگر شرایط لازم برای اخذ ویزای استارت آپ پرتغال به شمار می رود. این طرح کسب و کار باید نوآورانه بوده و مبتنی بر فناوری های نوین باشد.

- متقاضیان اخذ ویزای استارت آپ پرتغال می بایست اثبات کنند که هیچ گونه سوء سابقه کیفری ندارند.

- دیگر مورد از شرایط اخذ ویزای استارتاپ پرتغال، داشتن تمکن مالی کافی برای زندگی در پرتغال برای 12 ماه زندگی است. حداقل میزان تمکن لازم برای یک فرد، 10200 یورو است که باید در حساب فرد متقاضی باشد. البته اگر وی قصد داشته باشد خانواده اش را با خود همراه کند، این رقم بالاتر خواهد بود.

 

مراحل دریافت ویزای استارت آپ پرتغال

اصلی ترین مراحل دریافت ویزای استارت آپ پرتغال عبارتند از:

1. ارائه بیزینس ‌پلن و یا طرح توجیهی کسب ‌وکار نوآورانه در عرصه تکنولوژی‌های نو: این بیزینس پلن باید شرایط ذیل را داشته باشد تا مورد تایید قرار گیرد:

- قابلیت خلق ارزش در دوره ۵ ساله به میزان ۳۲۵ هزار یورو را داشته باشد.

- باید قابلیت استخدام نیروی کار در کشور پرتغال را داشته باشد.

نکته مهم در این زمینه این است که بر خلاق ویزای استارتاپ اکثر کشورها از جمله ویزای استارت آپ هلند، انگلستان، اتریش و ... مشتاقان اخذ ویزای استارت آپ پرتغال هیچ الزامی به اجرای طرح اولیه ندارند. یعنی مثلا برای یک پروژه یا طرح کسب و کار ویزای استارتاپ را دریافت می نمایند و در مسیر انجام، طرح را تغییر می دهند.

فرد متقاضی علاوه بر بیزینس پلن، باید یک انگیزه نامه حرفه ای هم ارائه دهد که در آن توضیح داده باشد به دنبال چه چیزی بوده و چرا پرتغال را برای تحقق این هدف انتخاب کرده‌ است. نگارش صحیح این نامه تاثیر بسزایی در دریافت ویزای استارت آپ پرتغال  خواهد داشت.

2. اخذ موافقت از یکی از مراکز رشد یا انکوباتورهای ۷۰ گانه مورد تأیید سازمان مهاجرت پرتغال

 

تمدید اقامت در پرتغال

در ابتدای امر به متقاضی اجازه حضور ۴ ماهه برای راه اندازی استارتاپ و انجام امور قانونی در کشور پرتغال داده می ‌شود. به این مدت، می ‌تواند یک مهلت ۹۰ روزه نیز در صورت نیاز اضافه شود. پس از این دوره و براساس گزارش مرکز رشدی که سرمایه گذاری بر روی پروژه‌ استارتاپی را پذیرفته است، متقاضی می تواند برای دریافت اقامت موقت یک ساله درخواست دهد. متقاضی در 4 تا 7 ماه اولیه هم می تواند برای بردن خانواده اش به پرتغال تقاضای ویزا دهد که البته برخی اوقات با آن موافقت می شود و برخی اوقات این درخواست رد می شود. اما زمانی که وی اقامت موقت 1 ساله پرتغال را دریافت می کند، به راحتی می تواند برای اخذ ویزای اعضای خانواده اش و آوردن آنان به پرتغال اقدام نماید.

 

مزایای اخذ اقامت پرتغال از طریق کارآفرینی

مزایای اخذ اقامت پرتغال از طریق کارآفرینی بسیار پر شمار است. همان طور که پیش تر ذکر کردیم کارآفرینانی که از این طریق وارد کشور پرتغال می‌ شوند می ‌توانند با راه اندازی کسب و کار خود در این کشور عضو اتحادیه اروپا هم از بازار آزاد بین کشورهای عضو این اتحادیه برخوردار شوند و هم بدون مشکل مبادلات بانکی بین المللی خود را انجام دهند که این موارد هر دو برای داشتن یک کسب و کار موفق و سودده بسیار کاربردی می باشد.

اصلی ترین مورد از مزایای اخذ ویزای استارت آپ پرتغال، همین امکان راه اندازی کسب و کار در اکوسیستم کسب و کار بسیار رو به رشد این کشور است. در راستای آشنایی با شرایط مناسب اکوسیستم استارتاپی این کشور کافیست کلمه Web Summit را جست ‌و جو کنید تا با یکی از سه رویداد مهم اکوسیستم کارآفرینی اروپا که در پرتغال برگزار می‌شود رو به ‌رو شوید. مدیریت اقتصادی این کشور به شدت برای استارتاپ ها در آینده اقتصادی این کشور برنامه ریزی کرده و اهمیت بالایی برای آنان قائل است. از این رو انکوباتورهای بسیار قدرتمندی نیز در این کشور برای کمک به رشد استارت آپ ها وجود دارد.

دیگر مورد از مزایای اخذ اقامت پرتغال از طریق کارآفرینی معافیت های مالیاتی است که دولت این کشور برای کار آفرینان شرکت های استارت آپی در نظر می ‌گیرد. در واقع دولت پرتغال به مانند اکثر کشورهای اروپایی تا چند سال برخی معافیت های مالیاتی را برای کارآفرینان چنین کسب و کارهایی در نظر می گیرد و به آنان در زمینه رشد بیشتر در سالهای ابتدایی راه اندازی کسب و کار کمک می نماید.

همچنین کشور پرتغال، کشوری با ریسک بسیار پایین سرمایه‌ گذاری محسوب می ‌شود و سیستم مالیاتی بسیار مناسبی نیز دارد. امکان اخذ وام‌ های بانکی با سود ۳% تا ۵% در این کشور به سادگی مهیاست. همچنین برخلاف بسیاری از کشورها همچون اسپانیا و استونی، در این کشور برای ایرانی ها بدون وجود مشکلی خاص، امکان افتتاح حساب بانکی وجود دارد. به همین دلیل است که اکثر برنامه های مهاجرتی این کشور از جمله اقامت تمکن مالی پرتغال و همچنین ویزای طلایی پرتغال نیز بسیار مورد استقبال هموطنانمان قرار گرفته است.

شاید در برخی کشورهای پیشرفته دنیا در بسیاری از زمینه های تکنولوژیک بازار به حالت اشباع در آمده باشد، اما در کشور پرتغال فرصت های زیادی در زمینه توسعه باقی مانده که فرصت برای کار در این زمینه ها بسیار وجود دارد.

همچنین دیگر مورد از مزایای اقامت پرتغال از طریق کار آفرینی این است که افرادی که از طریق ثبت شرکت در پرتغال قصد اخذ اقامت این کشور را دارند باید کل مبلغ لازم برای سرمایه‌ گذاری در زمینه ثبت شرکت در این کشور را خود تأمین کنند. اما در زمینه اخذ ویزای استارت آپ پرتغال به هیچ وجه نیاز نیست متقاضیان تمام سرمایه اولیه را خود تأمین کنند و می توانند یک سرمایه گذار در پرتغال به عنوان شریک پیدا کرده یا حتی از وام ها و تسهیلاتی که در این کشور ارائه می ‌شود استفاده نمایید. این مورد در اکثر کشورهای اروپایی وجود داشته و به عنوان مثال متقاضیان اخذ ویزای استارت آپ اتریش نیز می توانند از چنین مزیتی برخوردار شوند.

سرعت پروسه اخذ ویزای استارت آپ پرتغال نسبتا زیاد است. آماده سازی یک بیزنس پلن که باید به زبان پرتغالی یا انگلیسی باشد، بین 2 تا 3 ماه زمان می برد. پروسه اداری کار نیز 2 تا 3 ماه به طول می انجامد. پس می توان گفت مجموعا کل این پروسه بین 4 تا 6 ماه زمان لازم دارد. از این رو خود این سرعت بالای پروسه را نیز می توان از مزایای اخذ ویزای استارت آپ پرتغال به حساب آورد.

علاوه بر تمامی موارد ذکر شده، امکان تحصیل در پرتغال برای فرزندان این افراد کارآفرین را نیز می توان از مزایای اخذ ویزای استارت آپ پرتغال به حساب آورد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب در اسپانیا آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا از جمله ویزای استارتاپ و اقامت دایم پرتغال می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای استارت آپ پرتغال
  • شرایط اخذ ویزای استارتاپ پرتغال
  • مزایای اخذ اقامت پرتغال از طریق کارآفرینی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top