info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

ویزای استارت آپ آمریکا

در سال‌ های اخیر اصطلاح استارتاپ و شرکت های دانش بنیان نوپا که با کمک تکنولوژی های نوین نیازهای بشر را سریعتر و با کیفیت بهتر برطرف می نمایند، بسیار شنیده می شود. بسیاری از این شرکت ها بر اساس تکنولوژی های مدرن مبتنی بر کامپیوتر فناوری های دیجیتال و غیره فعالیت خود را آغاز کرده و امروز توانسته اند به کسب و کارهای بزرگی در نقاط مختلف دنیا تبدیل گردند. از این رو کشورهای مختلف با توجه به ارزش آفرین بودن چنین کسب و کارهایی که می توانند باعث ایجاد فرصت های شغلی فراوانی شوند، سعی دارند با ارائه مشوق های مناسب به کارآفرینان آنها، در سدد ترغیب آنان به راه‌ اندازی کسب و کارشان در آن کشورها برآیند. در این زمینه کشورهای پیشرفته دنیا بیشترین امکانات را برای کارآفرینان صاحب ایده در نظر گرفته اند و یکی از آنها کشور آمریکا می باشد. یکی از مزایایی که کشور آمریکا برای کارآفرینان در نظر گرفته است اعطای اقامت از طریق ویزای استارت آپ آمریکا می باشد که به کارآفرینان شرکت های استارتاپی این شانس را می دهد که بتوانند نه تنها کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی نموده و از مزایای آن بهره مند گردند، بلکه به اقامت دائم این کشور نیز دست پیدا کند.



می‌دانیم که شرایط راه اندازی استارتاپ ها در کشورهای مختلف متفاوت است و معمولاً در کشورهای پیشرفته که اکوسیستم کسب و کار مناسب تری دارند راه اندازی شرکت های دانش بنیان استارت آپی راحت تر بوده و به سرعت این شرکت ها را می توان به درآمد و موفقیت رساند. کشور آمریکا به ویژه در دهه گذشته میزبان شرکت‌ های نوپایی بوده که به عنوان استارتاپ هایی در جای جای این کشور شروع به کار کرده و هم اکنون بعضی از آنها حتی به شرکت های بین المللی و به قول معروف غول های تجاری تبدیل شده اند. درصد بالایی از این شرکتها در زمینه تکنولوژی های مبتنی بر کامپیوتر و فناوری اطلاعات و اینترنت فعالیت خود را آغاز کرده اند و امروز شرکت های بین المللی به حساب می ‌آیند که فعالیتشان تقریباً در اکثر نقاط دنیا برقرار است. به همین جهت افرادی که بتوانند از طریق ویزای استارت آپ آمریکا وارد این کشور شده و کسب و کار خود را در این کشور راه اندازی نمایند می توانند دورنمای مناسبی در زمینه شغلی خود برای کسب و کارشان متصور باشند.

استانداردهای سرمایه گذاری که برای شروع پروسه راه اندازی استارتاپ بسیار باید مدنظر قرار گیرد، در آمریکا بسیار بالاست. بعنوان مثال: نرخ مالیاتی پایین، نرخ تولید ناخالص داخلی بالا، نرخ تورم پایین، شفافیت مالی بالا، قدرت خرید بالا و نرخ بیکاری پایین، همگی برای سرمایه گذاری و راه اندازی یک شرکت نوپای استارتاپی، امتیاز به حساب می آیند و سرمایه گذاران و افراد صاحب ایده کسب و کار از سراسر دنیا را به راه اندازی شرکت استارتاپی در آمریکا ترغیب می نماید. به همین دلیل است که از بیش از 130 هزار استارتاپ موجود در دنیا، حدود 80 هزار مورد در آمریکا تاسیس شده و به فعالیت می پردازند. همچنین آمریکا از نظر شاخص آسانی راه اندازی بیزینس، در رتبه ششم کشورهای جهان قرار دارد و از این نظر نیز شرایط مناسبی در اکوسیستم کسب و کار این کشور حاکم است. برای مدیران موسس شرکت های استارتاپی که اتباع سایر کشورها هستند، امکان بهره مندی از ویزای استارت آپ آمریکا نیز به خودی خود یک مزیت بسیار عالی به حساب می آید.

 

شرایط اخذ ویزای استارتاپ آمریکا

از شرایط اخذ ویزای استارتاپ آمریکا مانند سایر کشورهای دنیا از جمله ویزای استارت آپ کانادا این است که متقاضیان باید یک بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار ارائه نمایند. یک بیزینس پلن قابل قبول برای اداره مهاجرت کشورهای مختلف از جمله آمریکا به این صورت است که در آن به صورت شفاف بیان شده باشد که کسب و کار مورد نظر از چه روشی به درآمد رسیده و چگونه طرح های فازهای توسعه خود را طی خواهد نمود. در واقع بر اساس طرح توجیهی باید به اداره مهاجرت کشور مورد نظر اثبات گردد که کسب و کار مورد نظر از روش های سالم برای اقتصاد آن کشور می تواند به رشد و توسعه دست یافته و نه تنها به درآمد رسیده بلکه در آن کشور به اشتغالزایی نیز کمک شایانی نماید. اما نگارش طرح توجیهی یا بیزینس پلن به سادگی این تعاریف ذکر شده نمی باشد و یک امر کاملاً پیچیده و تخصصی به شمار می رود که باید توسط یک تیم متخصص انجام گیرد. معمولاً در تیم نگارش بیزینس پلن باید کارشناسان مهاجرت، کارشناسان مدیریت و کسب و کار و همچنین متخصصان فنی در زمینه رشته مورد نظر حضور داشته باشند که بتوانند از زوایای مختلف بیزینس پلن مورد نظر را بدون مشکل و با قانع کنندگی بالا نگارش نمایند. متاسفانه بسیاری از کارآفرینان هموطنمان که مشتاق اخذ ویزای استارت آپ آمریکا و سایر کشورهای دنیا هستند از این نظر تبحر بالایی نداشته و به همین جهت نمی ‌توانند اداره مهاجرت کشور مورد نظر خود را برای اعطای ویزای استارت آپ قانع نمایند. از این رو موسسه پرگاس پارس با در اختیار داشتن تیمی مجرب از کارشناسان موارد ذکر شده با سالها تجربه موفق در زمینه اخذ ویزای استارتاپ و همچنین مهاجرت از طریق سرمایه‌ گذاری و ثبت شرکت در کشورهای مختلف دنیا آماده ارائه خدمت به هموطنان عزیزمان در این زمینه می باشد.

فرد متقاضی دریافت ویزای استارت آپ آمریکا باید به زبان انگلیسی هم مسلط باشد و برای اثبات اینکه در 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی دارای تسلط کافیست، باید در آزمون SELT در مرکزی معتبر و تایید شده شرکت نموده و حداقل نمره در سطح B2 کسب نماید، یا اینکه مدرکی دال بر تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان از جمله تحصیل در انگلیس، کانادا، استرالیا و نیوزلند را ارائه نماید.

 

بر اساس قوانین سال 2022، انواع ویزای استارت آپ آمریکا بدین شرح هستند:

  • L۱ Full Service: این نوع ویزای استارتاپ آمریکا برای افراد با ملیت ‌های غیرآمریکایی در نظر گرفته شده است و به افرادی تعلق می گیرد که از سوی کارفرمای فعلی خود برای پیاده ‌سازی، مدیریت یا پیشبرد ایده‌ ای در آمریکا راهی این کشور می ‌شوند و در سدد راه اندازی استارت آپی در آمریکا هستند
  • E۱ Full Service: این نوع از ویزای استارت آپ آمریکا برای آن دسته از افرادی در نظر گرفته شده است که مجاز به تجارت با آمریکا هستند و با تاسیس استارت آپ یا شرکتی جدید در آمریکا، قادرند به صادرات کالا به این کشور ادامه دهند.
  • O۱ Full Service: این دسته از استارت آپ ویزای آمریکا به افرادی که استعدادهای خاصی در حوزه هنر، علم، تحصیلات، تجارت، یا ورزش دارند اعطا می شود و آنان با دریافت این ویزا می ‌توانند درآمریکا شرکتی را در حوزه استعداد خود تاسیس کنند. برای آنان اقامت موقت صادر می گردد.

 

International Entrepreneur Parole یا IEP

این نوع از ویزای استارت آپ آمریکا برای کارآفرینانی در نظر گرفته شده که مالکیت استارتاپی که طی پنج سال گذشته در آمریکا تاسیس شده است را برعهده دارند. شرکت مورد نظر باید در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی موفق بوده و رشد خوبی داشته باشد.

 

مراحل دریافت ویزای استارتاپ آمریکا

  • به منظور دریافت ویزای استارتاپ آمریکا در ابتدای امر باید یک طرح توجیهی کسب و کار ارائه نمود که نشان دهنده ایده ای خلاقانه است.
  • در گام بعدی فرد متقاضی باید ایده‌ مورد نظر کسب و کار را با افرادی در میان بگذارید که به وی در یافتن اسپانسر کمک می ‌کنند. زیرا با داشتن اسپانسر، بسیار راحت ‌تر می‌توان استارت آپ ویزای آمریکا را دریافت کرد.
  • بعد از پیدا کردن اسپانسر، نوبت به دریافت ویزای استارتاپ آمریکا است.

 

مدارک لازم جهت اخذ ی ویزای استارتاپ آمریکا

به منظور اخذ ویزای استارت آپ آمریکا می بایست مدارک مورد نیاز آماده شود و اگر به هر دلیلی فرد متقاضی قادر به آماده ‌سازی تمامی مدارک مورد نیاز نیست، باید علت را در یک فایل پی دی اف شرح داده و به همراه باقی مدارک ارسال نماید.

  • پاسپورت معتبری با اعتبار حداقل شش ماهه.
  • ویزای مهاجرت و فرم DS-۲۵۰
  • دو قطعه عکس ۲×۲
  • اسناد شهروندی و هوینی فرد متقاضی

بحث تمکن مالی هم از دیگر مواردی است که باید مد نظر قرار گیرد. در مصاحبه برای دریافت ویزای استارتاپ، فرد متقاضی باید مدارکی که استطاعت مالی وی را برای راه ‌اندازی استارتاپ اثبات کند، ارائه نماید. بدین جهت، بهتر است مدارک دال بر اثبات مالکیت  تمام املاک و دارایی‌ هایی خود را با همراه داشته باشد. این موضوع می ‌تواند شانس دریافت ویزای استارت آپ آمریکا را برای فرد متقاضی  افزایش دهد.

اگر با درخواست فرد متقاضی موافقت شود، برای همسر و کودکان زیر ۲۱ سال وی که ازدواج نکرده ‌اند نیز ویزا صادر می ‌شود. آن‌ ها نیز باید فرم‌ های لازم را تکمیل کرده و مدارک مورد نیاز را ارائه نمایند.

 

به منظور راه اندازی استارت آپ در آمریکا، می توان از وام های مختلفی بهره مند شد که به افراد غیر شهروند این کشور این نوع وام ها تعلق می گیرد:

  • وام‌های SBA : این وام‌ها از سوی دولت با بهره بسیار پایین و مدت بازپرداخت نیز طولانی ارائه می شوند.
  • کمک ‌هزینه خرید تجهیزات : وام خرید تجهیزات گزینه دیگری است که برای غیرشهروندان در نظر گرفته شده است. وثیقه این وام، تجهیزاتی است که برای استارتاپ خریداری می ‌شود.
  • وام ‌های ملکی:  اعطای این نوع وام‌ ها برای وام‌ دهنده ریسک کم ‌تری را در پی دارد و تقریبا مشابه وام خرید تجهیزات است.
  • وام‌ ها آنلاین:  وام ‌دهندگان آنلاینی مانند BlueVine و Kabbage در مقایسه با بانک‌ها روند ساده ‌تری را برای اخذ وام غیرشهروندان در نظر گرفته ‌اند و برای راه اندازی استارت آپ می توان از این وام ها بهره برد.
  • سرمایه ‌گذاران خطر پذیر: حدود یک سوم استارتاپ ‌هایی که در فاصله سال‌ های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ با چنین نوعی از وام و سرمایه گذاری راه‌ اندازی شده ‌اند، موسسان غیرآمریکایی داشته ‌اند. چنین سرمایه‌ ای در ازای مالیکت بخشی از سهام استارتاپ در اختیار پروژه‌ های خوش ‌آتیه گذاشته می ‌شود.
  • سرمایه ‌گذاری جمعی: بسیاری از پرتال‌ های سرمایه ‌گذاری جمعی یا crowdfunding به شهروندان تمام کشورها اجازه می‌ دهند با برگزاری کمپین سرمایه مورد نیاز را جمع ‌آوری کنند.

 

مزایای اخذ اقامت آمریکا از طریق ویزای استارت آپ

مزایای اخذ اقامت آمریکا از طریق ویزای استارت آپ پرشمار است و در این بخش به اصلی ترین موارد آن اشاره می نماییم.

به طور میانگین دریافت ویزای استارتاپ آمریکا چیزی در حدود ۱۸ ماه به طول می‌انجامد و معمولا متقاضی ۹۰ روز برای تکمیل مدارک مورد نیاز فرصت دارد. البته به محض این که کارآفرین اسپانسری را برای حمایت از استارتاپ خود پیدا کند، مجوزی برای یک بازه زمانی کوتاهی فعالیت روی پروژه دریافت می‌کنند.

دیگر مورد از مزایای اخذ اقامت آمریکا از طریق ویزای استارت آپ، عدم موظف شدن فرد به فعالیت در یک حوزه کاری است. بر این اساس، کارآفرین می تواند در هر حوزه ای که مایل است فعالیت کند. اقامت اولیه به مدت 30 ماه اعتبار دارد. پس از تمدید اقامت برای ۳۰ ماه دوم امکان دریافت مجوز اقامت پنج ساله و در نهایت اقامت دائم آمریکا نیز وجود دارد.

یکی دیگر از مزایای اخذ این ویزا این است که کارآفرین همواره باید حداقل ۵۰ درصد مالیکت استارتاپ خود را در اختیار داشته باشد.

از دیگر مزایای اخذ اقامت آمریکا از طریق کارآفرینی این است که کارآفرینان می ‌توانند همان ابتدا برای همسر و فرزندان خود نیز ویزا دریافت نموده و آنان را همراه خود به این کشور بیاورند و طبیعتاً امکان تحصیل در آمریکا برای فرزندان آنان نیز مهیا است که خود یک مزیت بسیار مهم به حساب می آید. زیرا سیستم آموزشی این کشور در دنیا بسیار شاخص بوده و دانشگاه های این کشور برترین رتبه ها را همه ساله در میان دانشگاه های دنیا در رنکینگ های بین المللی به خود اختصاص می دهند. همچنین به علت موافقت نامه های تجاری که بین این کشور با بسیاری از کشورهای دنیا از جمله انگلستان، کانادا، استرالیا، نیوزلند، ژاپن، کره جنوبی و بسیاری از کشورهای اروپایی وجود دارد در صورتی که فرد متقاضی بتواند شرکت خود را در این کشور راه اندازی نماید، می ‌تواند تجارتی پر سود با این کشورها نیز داشته باشد و شرکت خود را حتی در سطح بین المللی رشد دهد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص ویزای استارتاپ و اقامت دایم کشورهای مختلف دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • ویزای استارت آپ آمریکا
  • شرایط اخذ ویزای استارتاپ آمریکا
  • مزایای اخذ اقامت آمریکا از طریق کارآفرینی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top