info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت آشپز

اشتیاق به مهاجرت کاری در میان متخصصان رشته ها و فنون مختلف وجود دارد و فقط به رشته های فنی مهندسی و علوم پزشکی منحصر نیست. بسیاری از افراد ماهر و متخصص در زمینه های رشته های فنی حرفه ای و هنری نیز به مهاجرت کاری فکر می‌ کنند. یکی از رشته های فنی حرفه ‌ای که به نوعی هنری نیز به حساب می ‌آید و متخصصان آن در برخی کشورها شرایط کاری مناسبی می توانند به دست آورند و در میان آنها نیز اشتیاق به مهاجرت بسیار دیده می‌شود، آشپزها می باشند. اما باید پیش از اقدام برای مهاجرت در ابتدای امر دید مناسبی نسبت به مهاجرت پیدا کرد و مهاجرت را به یک هدف برای خود در نظر نگرفت، بلکه مهاجرت باید وسیله ای برای دستیابی به شرایط کاری، درآمد، زندگی و آینده بهتر برای خود و خانواده فرد باشد. به همین جهت آشپزهای محترم باید پیش از هر اقدامی به خوبی تحقیق کنند که بهترین کشور برای مهاجرت آشپز کدام است تا با چشم باز برای آینده خود و خانواده شان تصمیم گیری کنند و و مهاجرتی هدفمند و موفق و روبه پیشرفت را رقم بزنند. در این مطلب قصد داریم به شرایط کشورهایی که بیشتر به عنوان مقصد مهاجرت برای آشپزها به شمار می‌ روند اشاره کنیم تا این عزیزان بتوانند با توجه به شرایط خود بهترین کشوری که مناسب آنها می باشد را انتخاب نماید.



اما پیش از مطالعه در مورد شرایط کشورها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت آشپز این افراد باید سعی کنند مهارت های خود را به خوبی تقویت کنند و هم مدارک فنی معتبری که در کشورهای مختلف دنیا دارای اعتبار است را به دست آورند تا راحت تر به هدف خود برسد. قطعاً داشتن مدارک بین المللی آشپزی از موسسات معتبر که در کشور خودمان نیز به فعالیت می پردازند می‌تواند برای این افراد مثمرثمر واقع شود.

از آنجا که بسیاری از هموطنان عزیزمان ترجیح می دهند دوره آشپزی بین المللی را در خارج از کشور بگذراند این موسسه آماده اعزام این عزیزان برای گذراندن دوره ها در کشورهای مختلف دنیا از جمله ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و اتریش نیز می باشد. حسن شرکت در دوره ‌های آموزش آشپزی در اروپا این است که در پایان این دوره ها مدرک معتبری که در تمامی کشورهای پیشرفته دنیا دارای ارزش و اعتبار به حساب می‌آید، به متقاضیان اعطا می گردد و با آن می توانند فرصت های شغلی مناسبی را پیش روی خود ببینند.

شاید بحث تسلط به زبان کشور مقصد و ارائه مدرک زبان در مورد رشته ای مانند آشپزی نسبت به رشته ‌هایی مانند پزشکی و مهندسی جدی نباشد و مدرک زبانی در سطوح نه چندان بالا از آنان خواسته نشود. اما مسئله مهم این است که نمی ‌توان بدون هیچ گونه آشنایی به زبان کشور مقصد مهاجرت وارد آن کشور شده و در آن کشور به کار مشغول شد. به همین جهت افرادی که قصد مهاجرت کاری دارند باید ابتدا شرایط کشورهای مختلف را مقایسه نموده و بر اساس آن سعی کنند زبان کشور مقصد مهاجرت را به خوبی فرا گیرند. اگر کشوری مثل کانادا و استرالیا مقصد مهاجرت آنهاست، آشنایی به زبان انگلیسی و داشتن یک مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس می ‌تواند برای آنها بسیار کاربردی باشد. طبیعتاً برای افرادی که قصد مهاجرت به آلمان و اتریش را دارند نیز تقویت مهارت های زبان آلمانی لازم بوده و داشتن مدرک زبان آلمانی در پیدا کردن شغل برای آن ها مفید واقع می شود.

یک آشپز ماهر که مدرک بین المللی داشته و و تسلط مناسبی به ابزارهای ارتباطی و زبان داشته باشد، در کشورهای پیشرفته دنیا می تواند فرصت های شغلی فراوانی را پیش ‌روی خود ببیند و در رستوران ها، مراکز خدماتی عمومی، هتل ها، مراکز آموزشی، موسسات تحقیقاتی، و حتی بیمارستان ها مشغول به کار شود. البته این اول راه است و آشپز هایی که بتوانند برای کارفرمایان به خوبی کار کرده و شهرت و سرمایه مناسبی به دست آورند می توانند کسب و کار شخصی خود را راه اندازی نموده و مثلاً با تاسیس یک رستوران درآمد بسیار بیشتری نیز به دست آورند. در کشورهای پیشرفته دنیا چون اکثر مردم زمان زیادی برای پخت و پز نداشته و به طور معمول در خانواده ها هم مرد و هم زن کار می کنند میزان استفاده از رستوران بسیار بیشتر بوده و فرهنگ رستوران گردی رواج بیشتری دارد و از این رو افرادی که بتوانند به تاسیس رستوران بپردازند می توانند درآمد بالایی را کسب کنند.

اما اگر فردی تمام جوانب را بررسی کند و بهترین کشور برای مهاجرت آشپز بسته به شرایط خود را انتخاب کند، تازه باید به صورت جدی سعی در به دست آوردن یک پیشنهاد کاری یا جاب آفر از یک کارفرما در کشور مقصد نماید که کاری چندان ساده نمی باشد و بسیاری از آشپزهای عزیز هموطنمان به علت عدم آشنایی با شرایط مذاکرات و مصاحبه های شغلی و همچنین عدم تسلط به شرایط اکوسیستم کسب و کار کشورهای دیگر نمی ‌توانند در اخذ جاب آفر موفقیتی به دست آورند. به همین دلیل استفاده از خدمات موسساتی که در این زمینه تجربه کافی دارند می تواند کاربردی باشد. موسسه پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اخذ جاب آفر برای هموطنان عزیزمان در رشته های مختلف آماده ارائه خدمت به این عزیزان می باشد.

 

مهاجرت آشپز به کانادا

یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت آشپز کشور کانادا می باشد که به طور کلی یک کشور مهاجر پذیر و به اعتقاد بسیاری از افراد بهترین مقصد مهاجرت کاری در دنیا می باشد. این کشور سال هاست در مسیر توسعه روز افزون قرار دارد و به همین جهت کارشناسان متخصص رشته های مختلف را جذب می نماید و همین جمعیت ورودی بیشتر نیاز به مشاغل خدماتی را نیز افزایش می دهد. از این رو این کشور به متخصصان رشته های فنی حرفه ای و هنری از جمله آشپزهایی که دارای تخصص های بالایی در زمینه آشپزی بین المللی باشند مجوز ورود می دهد.

مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت آشپز به کانادا می ‌بایست از داخل ایران سوابق شغلی و مدرک آشپزی بین المللی معتبر که دریافت نموده اند را به کارفرمایان فعال در کشور کانادا ارسال نمایند. در صورتی که شرایط مناسب و جذابی داشته باشند با آنان برای یک مصاحبه شغلی آنلاین تماس گرفته می شود. در این مصاحبه شغلی، این افراد باید سعی کنند مهارت و تسلط خود را به حرفه آشپزی نشان داده و همچنین تا حد امکان تسلط خود را به مهارت های ارتباطی به زبان انگلیسی اثبات نمایند. البته اگر که این افراد قصد کار در استان کبک کانادا را داشته باشند می توانند با نشان دادن تسلط خود به زبان فرانسه نیز شانس اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری را به دست آورند. حداقل تسلط لازم به زبان انگلیسی برای مشتاقان مهاجرت آشپز به کانادا در سطح مدرک آیلتس با نمره ۵ می باشد که طبیعتاً فردی که تسلط بالاتری داشته و بتواند بهتر با کارفرمایان ارتباط برقرار کند شانس بیشتری برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری خواهد داشت.

میانگین درآمد آشپز ها در کانادا حدود ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار در سال است که فاکتورهای متعددی از جمله سابقه کاری، تخصص آشپزی در زمینه آشپزی ملل مختلف، شرایط کارفرما و همچنین استان محل کار می ‌تواند در بالا یا پایین تر بودن درآمد آنان موثر واقع شود. بیشترین درآمد آشپزها در کانادا به ترتیب به تورنتو، کلگری و ادمونتون اختصاص دارد که به ترتیب میانگین درآمد آشپزها در آنها ۳۲، ۳۰ و ۲۹ هزار دلار کانادا می باشد.

در لیست مشاغل مورد نیاز کانادا آشپزی با کد NOC 6322 ثبت شده و عناوین شغلی ذیل این کد شامل دستیار آشپز، آشپز، آشپز رژیم غذایی، آشپز اول، آشپز پخت و پز، آشپز موسسات، آشپز بیمارستان ها، آشپز مجاز، آشپز مسافرتی، آشپز خطی، آشپز دوم، و آشپز سفارش کوتاه می باشد.

مشتاقان مهاجرت آشپز به کانادا می توانند از برنامه نیروی متخصص فدرال کانادا استفاده نموده و از این طریق ویزای کار این کشور را دریافت نمایند. همچنین می ‌توانند از برنامه نیروی متخصص استانی به ویژه در استانی مانند بریتیش کلمبیا نیز استفاده نمایند. البته این برنامه ها امتیاز محور است و برای استفاده از آنها فرد باید حداقل دو سال سابقه کار، معتبر مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس، و مدرک معتبر صلاحیت و مهارت در رشته آشپزی را داشته باشند. دیگر مورد تمکن مالی برای برنامه مهاجرت فدرال است که باید مبلغی که بسته به متاهل یا مجرد بودن آنها برای ورود به هر یک از استان ها تعیین شده را در حساب خود داشته باشند.

 

مهاجرت آشپز به استرالیا

استرالیا دیگر کشور مهاجر پذیر نیز به اعتقاد بسیاری بهترین کشور برای مهاجرت آشپز به شمار می آید. این کشور در رشته های فراوانی از بهترین کشورها از نظر شرایط بازار کار محسوب می شود و به عنوان مثال این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران به شمار می آورند. استرالیا به عنوان یک کشور صنعتی که سالهاست در مسیر رشد روزافزون اقتصادی قرار دارد، سرزمین پهناور و حاصلخیزی است که در تولید مواد غذایی و همچنین فرآوری آنها از مطرح ترین کشور های دنیا به حساب می آید.

افرادی که متقاضی مهاجرت آشپز به استرالیا هستند باید از کشور مبدا مهاجرت با کارفرمایان فعال در اکوسیستم کسب و کار استرالیا به مذاکره بپردازند و مدرک زبان، مدارک بین المللی آشپزی اخذ شده و همچنین سوابق شغلی خود را برای آنان ارسال نمایند تا در صورت مورد تایید بودن به یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت شوند. اینجا تسلط به زبان انگلیسی که زبان رسمی استرالیا به شمار می آید می تواند برای این افراد راهگشا باشد. زیرا در طول مصاحبه باید بتوانند به خوبی با کارفرما ارتباط برقرار کرده و تسلط خود هم به زبان انگلیسی و هم به فنون آشپزی بین المللی را به وی اثبات نمایند و او را به استخدام خود ترغیب نمایند تا در این صورت بتوانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از وی دریافت نموده و وارد این کشور شوند.

شرایط بازار کار کشور استرالیا برای آشپزها بسیار مناسب است، زیرا اولا به علت کار کردن مرد و زن به طور همزمان در اکثر خانواده های استرالیایی، عادت غذا خوردن در رستوران در این کشور بسیار جا افتاده است. دوما این کشور در سال ‌های اخیر بیشتر موفق به جذب گردشگر از کشورهای مختلف دنیا به ویژه چین شده است و به همین جهت به توسعه مراکز اقامتی و گردشگری خود به ویژه هتل ها و رستوران ها اقدام نموده و از این نظر فرصت های شغلی بیشتری برای مشتاقان مهاجرت آشپز به استرالیا فراهم شده است.

در شهرهای مختلف این کشور می تواند طیف وسیعی از رستوران ‌های بزرگ و کوچک را یافت که غذاهای ملل مختلف را به علاقه‌ مندان ارائه می نمایند. همچنین باید در نظر داشت که استرالیا کشوری به شدت مهاجر پذیر به شمار می رود و درصد بالایی از جمعیت آن را مهاجرانی که از جای جای دنیا وارد شده اند، تشکیل می دهد و نیاز به آشپزی ملل مختلف در این کشور به خوبی حس می شود. خوشبختانه شغل آشپزی به عنوان یکی از مشاغل ثبت شده در لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا به شمار می رود و افرادی که جاب آفر دریافت نموده و به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند، می ‌توانند از فرصت مهاجرت آشپز به استرالیا بهره مند گردند.

 

مهاجرت آشپز به آلمان

آلمان قدرت اول اقتصادی اتحادیه اروپا که بیشترین سهم از مهاجران ورودی به این قاره را می پذیرد نیز به اعتقاد بسیاری بهترین کشور برای مهاجرت آشپز به شمار می ‌رود. این کشور پیشرفته اروپایی سالهاست با نرخ رشد جمعیت پایین مواجه بوده و به علت شتاب زیاد رشد اقتصادی و نیاز به نیروی انسانی ماهر که یکی از بازوهای رشد اقتصادی به حساب می آید، چاره را در اعطای مجوز ورود به افراد ماهر از سایر کشورها دیده است و به نیروی کار متخصص سایر کشورها اجازه ورود و اقامت کاری را اعطا می نماید. آشپزهای عزیز جهت استفاده از فرصت مهاجرت آشپز به آلمان می ‌بایست حتماً میزانی از تسلط به زبان آلمانی که زبان رسمی مردمان این کشور است داشته باشند، هر چند که در این زمینه آن قدر مانند رشته هایی چون مهندسی و پزشکی سختگیری نمی ‌شود و نمره بسیار پایین ‌تری در آزمون زبان آلمانی نیز برای این افراد مورد قبول قرار می گیرد. اما بدون هیچ تسلطی به زبان آلمانی به هیچ وجه نمی‌ توان در این کشور مشغول به کار شد. علاوه بر این برای استفاده از فرصت مهاجرت آشپز به آلمان این عزیزان باید سوابق شغلی و مدارک آشپزی بین المللی خود را برای کارفرمایان فعال در این کشور ارسال کنند و در یک مصاحبه شغلی آنلاین با آن ها شرکت نمایند. بدون تسلط به زبان آلمانی نمی ‌توان در یک مصاحبه شغلی در برابری کارفرمای آلمانی نتیجه مناسبی به دست آورد و به این دلیل نیز این عزیزان حتما باید مهارت های زبان آلمانی خود را تقویت کنند.

 

مهاجرت آشپز به اتریش

اتریش دیگر کشورهای آلمانی زبان عضو اتحادیه اروپا نیز می تواند از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت آشپز به شمار رود. این کشور آرام، زیبا و توریستی اروپایی یکی از بهترین کشورها برای زندگی آرام و بدون دغدغه های فکری به شمار می رود و به همین جهت بسیاری از متخصصان این رشته فنی و هنری نیز مشتاق مهاجرت آشپز به اتریش هستند. اشتیاق به مهاجرت کاری به این کشور مختص رشته ای خاص نیست و بسیاری این کشور را به عنوان مثال بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان به حساب می آورند. برای ورود به بازار کار این کشور نیز به مانند آلمان باید با کارفرمایان فعال در این کشور مصاحبه شغلی نموده و آنان را به استخدام خود ترغیب نمود تا یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و وارد کشور اتریش شد. از این رو طبیعتاً مسلط به زبان آلمانی در حد معقول برای مشتاقان مهاجرت آشپز به اتریش نیز الزامی است.

 

مهاجرت آشپز به نروژ

نروژ کشور ثروتمند منطقه اسکاندیناوی که یکی از مرفه ترین کشور های دنیا به شمار می رود نیز می تواند بهترین کشور برای مهاجرت آشپز به شمار آید. در این کشور که با معضل پیری جمعیت روبروست فرهنگ رستوران گردی بسیار رواج دارد و بسیاری از مردمان این کشور که درصد بالایی از آنان سالخورده هستند تمایل زیادی به غذا خوردن در رستوران دارد. همچنین رستوران های بین المللی زیادی که غذاهای ملل مختلف را ارائه می نمایند در این کشور موجود است و به همین جهت نیاز به آشپز های ماهر که به آشپزی بین ‌المللی تسلط دارند به خوبی حس می شود. برای استفاده از فرصت مهاجرت آشپز به نروژ و بهره مندی از درآمد بالا در این کشور می بایست از یک کارفرمای فعال در این کشور جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق ویزای کار این کشور را دریافت کرده و وارد اکوسیستم کسب و کار این کشور شد.

 

مهاجرت آشپز به قطر

قطر کشور ثروتمند و کوچک خلیج همیشه فارس نیز می تواند یکی دیگر از کشورهای مناسب برای مهاجرت آشپزها به شمار آید. در این کشور نیروی کار بین المللی بسیار پر تعدادی در سال ‌های اخیر مشغول به کار شده است به همین جهت تمایل به استفاده از غذاهای ملل مختلف رواج بالایی پیدا کرده است. همچنین این کشور سعی دارد به یک قطب گردشگری نیز تبدیل گردد و به همین جهت باید رستوران ها و مراکز اقامتی مناسبی که برای اقوام و ملل مختلف داشته باشند. از این رو به آشپزهایی که به آشپزی بین المللی تسلط دارند و مدرک بین المللی آشپزی داشته باشد و مهارت بالایی در این کار از خود نشان ‌دهند اجازه ورود به بازار کار خود را می دهد. افرادی که بتوانند از یک کارفرما در کشور قطر جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نمایند، می توانند از مزایای مهاجرت آشپز به قطر بهرمند گردند. اصلی ‌ترین مزیت مهاجرت آشپز به قطر نسبت به سایر کشورها بالا بودن درآمدها در این کشور است. همچنین باید در نظر داشت که میزان مالیات بر درآمد در اکثر مشاغل در این کشور صفر می باشد.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری آشپزها و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت آشپز
  • بهترین کشورها برای مهاجرت آشپزها
  • مهاجرت آشپز به خارج از کشور



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top