info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا

می دانیم که مهاجرت کاری مختص رشته خاصی نیست و بسیاری از متخصصان رشته های مختلف برای دستیابی به شرایط کاری و درآمد بهتر به مهاجرت می اندیشند. اشتیاق به مهاجرت در میان متخصصان رشته های بخش سلامت و علوم پزشکی نیز بسیار بالاست و البته شرایط مهاجرت برای آنان به سادگی سایرین نمی باشد. متخصصان این رشته ها باید شرایط خاصی را را داشته باشند تا بتوانند در کشور مقصد مهاجرت مشغول به کار شوند. در واقع باید ابتدا بتوانند صلاحیت علمی خود را به نظام سلامت کشور مقصد اثبات کنند تا به آنان مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان داده شود. در سال های اخیر در میان دندانپزشکان ایرانی نیز اشتیاق به مهاجرت به ویژه به کشورهای اروپایی از جمله ایتالیا بسیار دیده شده است.این افراد بدون انجام فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا نمی‌ توانند مجوز کار دندانپزشکی در ایتالیا را به دست آورند. در این مطلب به شرایط لازم برای اخذ مجوز کار دندانپزشکی در ایتالیا برای هموطنان عزیزمان می پردازیم.



کار دندانپزشکی در ایتالیا

متقاضیان استفاده از فرصت کار دندانپزشکی در ایتالیا باید همانطور که پیشتر ذکر کردیم، حتماً به معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا بپردازند، تا به آن ها مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور داده شود. اما چرا چنین حدی از سختگیری در مورد رشته هایی همچون دندانپزشکی صورت می ‌گیرد؟ پاسخ به این سوال واضح است و آن حساس بودن چنین رشته‌ هایی می باشد. زیرا این رشته ها به طور مستقیم با سلامت و جان انسان ‌ها در ارتباط هستند و سیستم بهداشت و درمان کشور ها به افرادی که این رشته ها را در دانشگاه‌ های اهمان کشور تحصیل نکرده اند به راحتی مجوز کاری اعطا نمی کند.

اگر فردی با هر ملیتی به تحصیل در ایتالیا در رشته دندانپزشکی پرداخته و پس از دوره تحصیل خود در قصد مشغول شدن به کار در این کشور را داشته باشد، هیچ گونه محدودیتی برای وی وجود ندارد و می ‌تواند بدون هیچ فرآیندی مستقیماً مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور را به دست آورد. زیرا آموزش های وی تحت نظارت سیستم بهداشت و درمان ایتالیا صورت گرفته و نظام سلامت این کشور وی را دارای صلاحیت کافی برای طبابت در این کشور به شمار می آورد.

اما اگر فردی به تحصیل دندانپزشکی در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی پرداخته باشد نیز، بدون طی کردن فرایند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا می‌تواند مجوز کار در این کشور را به دست آورد. زیرا در کلیه کشورهای عضو اتحادیه اروپا استاندارد آموزشی به صورت مشترک اعمال می شود و افرادی که در هریک از این کشورها به تحصیل دندانپزشکی بپردازند، از نظر سیستم بهداشت و درمان ایتالیا شایسته اعطای مجوز کاری به حساب می آیند.

در مقابل، افرادی که این رشته را در سایر کشورهای دنیا که عضو اتحادیه اروپا نیستند به تحصیل بپردازند، از جمله فارغ ‌التحصیلان این رشته در دانشگاه های کشورمان، برای بهره مندی از فرصت کار دندانپزشکی در ایتالیا باید حتماً فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا را بگذرانند. زیرا تحصیل آن ها بر اساس استانداردهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا صورت نگرفته و نظام سلامت ایتالیا هیچ گونه نظارتی روی آموزش ‌های آن‌ها نداشته است و این افراد باید با شرکت در آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا که در دو مرحله تئوری و عملی برگزار می گردد، شرکت نمایند تا به نظام سلامت ایتالیا اثبات کنند که شایستگی کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور را دارند. این آزمون به زبان ایتالیایی برگزار می شود و لازمه موفقیت در آن تسلط بالا به این زبان است. همچنین برای اخذ مجوز کار طبابت در این کشور متقاضیان حتماً باید مدرک زبان ایتالیایی معتبر در سطح بالا نیز ارائه نمایند. زیرا نمی ‌توان در سیستم بهداشت و درمان کشوری مشغول به کار شد و به زبان رسمی مردمان آن کشور تسلط نداشت. ماهیت رشته‌ هایی همچون پزشکی و دندانپزشکی بدین صورت است که متخصصان آن ها باید حتماً بتوانند با بیماران، همراهان آن ها و سایر اعضای کادر درمان به خوبی ارتباط موثر برقرار کنند. از این رو واضح است که بدون داشتن تسلط به زبان هیچ کشوری نمی ‌توان در آن کشور به کار طبابت مشغول شد. افرادی که موفق می شوند آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا را با موفقیت پشت سر بگذارند باید دوره آشنایی با قوانین نظام پزشکی این کشور را گذرانده و یک دوره کارورزی نیز در این کشور طی کنند تا مجوز کار به عنوان یک دندانپزشک مستقل در این کشور را دریافت نموده و و از مزیت های کار در این کشور عضو اتحادیه اروپا برخوردار شوند. اصلی ترین مزیت کار در این کشور این است که این افراد پس از چند سال می توانند به اقامت دائم ایتالیا دست پیدا کنند و این به معنای دستیابی به اقامت دائم اتحادیه اروپا می باشد.

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور ایتالیا می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا
  • کار دندانپزشکی در ایتالیا
  • معادل سازی مدرک دندانپزشکی در ایتالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top