info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه

یکی از بهترین دانشگاه های تخصصی رشته های علوم پزشکی در کشور روسیه، دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه می باشد که در سال 1897 میلادی در شهر سن پترزبورگ تاسیس شده است.  این دانشگاه به زبان انگلیسی Pavlov First St.Petersburg State Medical University و به زبان روسی Первый Санкт-Петербургский государственный медицинский университет имени академика И. П. Павлова خوانده می شود. این دانشگاه اولین کالج پزشکی برای زنان در کشور روسیه محسوب می شده است و نام آن انستیتو پزشکی زنان بوده است. اما در طول زمان به حدی اعتبار به دست آورد که  به عنوان یکی از اصلی ترین مراکز آکادمیک تحقیقات پزشکی در روسیه شناخته شد. اکنون دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه بعنوان یک دانشگاه دولتی، از مطرح ترین مراکز تحقیقاتی و آموزشی علوم پزشکی این کشور به حساب آمده و در دنیا نیز از اعتبار قابل توجهی برخوردار است.



دانش آموختگان برجسته ای در دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه تحصیل و تدریس کرده اند که معروف ترین آن ها آنا ساختوفسکایا بوده است. وی اولین زنی بوده که در دنیا به رتبه استاد تمامی رشته پزشکی دست یافته است. پیتر آنوخین (دانشمند علم فیزیولوژی و بیولوژی و طراح نظریه سیستم های عملکردی)، مارتا هلنا نوبل اوینیکوف (پزشک برجسته و انسان دوست و عضو خانواده نوبل)، پرروفسور الکساندر اسکورومتس (دانشمند برجسته علوم اعصاب و نویسنده کتاب معروف بیماری های اعصاب و کتاب جراحی های مغز و اعصاب)، ناتالیا بختروا (دانشمند برجسته علوم اعصاب و روانشناسی و از پیشتازان برقراری ارتباط بین علوم روان شناسی و نوروفیزیولوژی)، پروفسور والزی کازاکوف (متخصص نئورولوژی و نویسنده مقاله های متعدد در زمینه بیماری های عضلانی و علوم عصبی)، الکساندر زورنباوم (شاعر، نویسنده، بازیگر و خواننده مشهور).

این دانشگاه همچنین با دانشگاه های معتبری از سراسر دنیا در زمینه ‌های مختلفی به ویژه آموزش، تحقیقات، و مسائل مرتبط با مراقبت از بیماران همکاری‌ های تنگاتنگی دارد. برخی از معتبرترین این دانشگاه ها که در زمینه پزشکی با این دانشگاه در ارتباط و همکاری هستند عبارتند از: دانشگاه کارولینسکا در سوئد (که رتبه ششم دانشگاه های برتر دنیا در زمینه تخصصی پزشکی را دارد)، دانشگاه چاریته برلین در آلمان، دانشگاه گرونینگن در هلند، دانشگاه پزشکی نیپون در ژاپن، دانشگاه تامپره در فنلاند، دانشگاه ملی سئول در کره جنوبی، دانشگاه کوپیو در فنلاند، آژانس بین‌ المللی تحقیقات سرطان در فرانسه، و موسسه ملی بهداشت ایالات متحده آمریکا. همچنین دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه در زمینه تحقیقات داروسازی نیز با برخی از برترین دانشگاه های دنیا همکاری تنگاتنگی دارد که این دانشگاه ها عبارتند از: دانشگاه تورکو در فنلاند، دانشگاه دوک در ایالات متحده آمریکا، دانشگاه مشترک المنافع ویرجینیا در ایالات متحده آمریکا و دانشگاه اوترخت در هلند.

 

رنکینگ دانشگاه پاولوف روسیه

مشتاقان تحصیل پزشکی در روسیه یکی از بهترین گزینه هایی که پیش روی خود می‌بینند، تحصیل در دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه می باشد. زیرا این دانشگاه از رتبه بین ‌المللی بسیار مناسبی برخوردار بوده و از بهترین دانشگاه های پزشکی روسیه به شمار می رود. موید این موضوع رنکینگ دانشگاه پاولوف روسیه در سال ۲۰۲۰ میلادی در زمینه تخصصی پزشکی در میان دانشگاه‌ های دنیا بر اساس رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس می باشد که این دانشگاه رتبه ای بین ۴۵۱ تا ۵۰۰ را در میان دانشگاه های پزشکی دنیا از آن خود کرده است و همچنین در میان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور روسیه رتبه چهارم را دارا می باشد. قرار گرفتن نام این دانشگاه در کنار دانشگاه های معتبری همچون دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو و بالاتر از دانشگاه معتبری همچون دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک موجب شده مشتاقان تحصیل در روسیه در رشته پزشکی این دانشگاه را یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن دوره تحصیل خود به حساب آورند.

 

شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ

از اصلی ترین شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ مانند سایر دانشگاه های این کشور، شرکت در کالج پادفک در در این دانشگاه می باشد که داوطلبان را برای آزمون ورودی دوره ‌های تحصیل پزشکی در این دانشگاه آماده می کند. در دوره های پادفک که در این دانشگاه برگزار می شود، 1090 ساعت آموزش زبان روسی به داوطلبان ارائه می گردد. همچنین دروسی چون زیست شناسی، شیمی و فیزیک نیز در این دوره به داوطلبان آموزش داده می شود و آن ها به معنای واقعی برای ورود به دوره های تحصیل در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های روسیه آماده خواهند شد، آزمون ورودی دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه به صورت شفاهی و کتبی برگزار می شود و بدین ترتیب است که آزمون زیست شناسی به صورت کتبی و آزمون شیمی به صورت شفاهی برگزار می گردد.

دیگر مورد از شرایط تحصیل در دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ در نظر داشتنن ددلاین های تعیین شده توسط این دانشگاه است. شروع دوره های تحصیلی این دانشگاه اول سپتامبر است و برای ثبت نام در دوره های پادفک باید از 15 می تا 20 جون و از 20 جون تا 24 جولای اقدام نمود.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه پاولف روسیه

هزینه تحصیل در دانشگاه پاولوف روسیه در رشته های مختلف ارائه شده در آن متفاوت است و به زبان تحصیلی دوره ارائه شده نیز بستگی دارد. به عنوان مثال هزینه تحصیل در دانشگاه پاولوف روسیه در رشته پزشکی به زبان انگلیسی سالانه 5500 دلار و به زبان روسی سالانه 5300 دلاراست. هزینه تحصیل در دانشگاه پاولوف روسیه در رشته دندانپزشکی به زبان روسی نیز سالانه 5500 دلار می باشد. همچنین هزینه دوره های پادفک سالانه 2500 دلار می باشد. علاوه بر این در دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه به دانشجویان امکان استفاده از امکانات خوابگاهی نیز داده می ‌شود که هزینه خوابگاه سالانه 1000 دلار می باشد. علاوه بر این دانشجویان شاغل به تحصیل در این دانشگاه باید ۲۰۰ دلار در سال هزینه بیمه نیز پرداخت نماید.

 

رشته های دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ

رشته های دانشگاه پاولوف سن پترزبورگ روسیه در قالب ۱۱ دانشکده این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد که این دانشکده ها عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده پزشکی ورزشی

- دانشکده فرهنگ تربیت بدنی سازگار

- دانشکده طب اطفال

- دانشکده روانشناسی بالینی

- دانشکده آموزش دانشجویان بین المللی

- موسسه پرستاری

- دانشکده تحصیلات تکمیلی پرستاری

- دانشکده آموزش تحصیلات تکمیلی

- دانشکده دوره های آموزشی پیش دانشگاهی

با بررسی نام این دانشکده ها می توان به وضوح تمرکز خاص این دانشگاه بر روی رشته های مرتبط با سلامت را دریافت. این گونه رشته ها در دانشگاه های مختلف دنیا در بخش های تئوری و عملی ارائه می شوند و طبعا برای قسمت آموزش های کلینیکال، عملی و بالینی لازم است دانشگاه های علوم پزشکی دارای امکانات بیمارستانی مناسبی باشند. دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه نیز از امکانات بیمارستانی و کلینیکال مناسبی برخوردار است که عبارتند از:

- مرکز ایمونولوژی، آسم و آلرژی و آلرگولوژی

- کلینیک تخصصی قلب و عروق

- مرکز جراحی و پیوند قلب

- مرکز جراحی قفسه سینه

- بیمارستان تخصصی مغز و اعصاب

- کلینیک پیوند مغز استخوان

- مرکز خون ‌شناسی و انکولوژی

- مرکز بیماری‌ های داخلی و غدد

- کلینیک اورولوژی و بیماری ‌های کلیه

- بیمارستان زنان و زایمان

- مرکز تخصصی چشم پزشکی

- مرکز لیزر پزشکی

- کلینیک پوست و بیماری‌ های مراقبتی

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه

همه ساله برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه، دو نوع ظرفیت مختلف در نظر گرفته می ‌شود که نوع اول ظرفیت پذیرش عادی با هزینه شخصی می باشد که ۵۳ نفر برای رشته پزشکی تعیین شده است. نوع دوم ظرفیت تحصیل رایگان همراه با بورسیه است که برای ۲۵ نفر به منظور تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه به زبان های روسی و انگلیسی ارائه می‌ شود و ظرفیت سالانه پذیرش تحصیل در رشته پزشکی در این دانشگاه به زبان انگلیسی ۳۰ نفر می باشد.

 

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه

مانند دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه برای ورود به دوره های دوره های تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه نیز هر سال 2 نوع ظرفیت ورودی در نظر گرفته می شود. نوع اول ظرفیت پذیرش عادی با هزینه شخصی می باشد که برای رشته دندانپزشکی 23 نفر تعیین شده است. نوع دوم ظرفیت تحصیل رایگان همراه با بورسیه است که برای 7 نفر در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.

دوره های تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه به زبان روسی ارائه می شود که داوطلبان یا باید مدرک زبان روسی معتبر داشته باشند و یا باید در کالج زبان روسی شرکت کنند تا شانس ورود به این دوره های تحصیل در روسیه را بدست آورند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی روسیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های روسیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه پاولوف، دانشگاه اول علوم پزشکی سن پترزبورگ روسیه
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه پاولوف روسیه
  • دانشگاه پزشکی پاولوف سن پترزبورگ



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top