info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه دولتی سچینوا روسیه

اغلب دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل در روسیه برای تحصیل رشته های علوم پزشکی به ویژه پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی وارد این کشور می ‌شوند. یکی از بهترین گزینه های پیش روی این عزیزان در هنگام انتخاب دانشگاه محل تحصیل، دانشگاه دولتی سچینوا روسیه می باشد که آن را با نام دانشگاه اول ایالتی پزشکی مسکو یا دانشگاه علوم پزشکی سچنوف مسکو نیز می شناسند. نام این دانشگاه در زبان روسی  Первый Московский государственный медицинский университет имени И. М. Сеченова و در زبان انگلیسی I.M. Sechenov First Moscow State Medical University یا Sechenov University می باشد. این دانشگاه قدیمی ترین دانشکده پزشکی در کشور روسیه به شمار رفته و در سال ۱۷۵۸ میلادی به عنوان دانشکده پزشکی دانشگاه امپریال مسکو در این شهر تاسیس شده است. در سال ۱۹۳۰ میلادی این موسسه از دانشگاه دولتی مسکو استقلال پیدا کرد و در سال ۱۹۵۵ به افتخار فیزیولوژیست برجسته روسی، ایوان سچنف، نام وی را بر روی این دانشگاه قرار دادند.



در حال حاضر دانشگاه دولتی سچینوا روسیه با بیش از ۴۰۰۰ کارمند و عضو هیات علمی به بیش از 18 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف خدمات آموزشی ارائه می نماید. این دانشگاه در حال حاضر دارای ۲۵ کلینیک دانشگاهی در بیمارستان های خود بوده و ۲۵ کلینیک دانشگاهی نیز در بیمارستان های شهری در پایتخت روسیه دارد که در مجموع سه هزار تخت بیمارستانی را شامل می شود. ۲۰ ساختمان آموزشی و پژوهشی نیز از امکانات این دانشگاه به شمار می رود. در سال ۲۰۱۶ در یکی از از زیباترین مناطق شهر مسکو یک استراحتگاه بهداشتی به نام استراحتگاه بهداشتی زونیگورود به امکانات این دانشکده علوم پزشکی اضافه شده و بسیاری از فعالیت های توانبخشی پیشرفته با استفاده از تجهیزات رباتیک مجهز در این مکان صورت می پذیرد.

 

دانشگاه سچینوا مورد تایید وزارت بهداشت

برای دانشجویانی که قصد دارند به تحصیل در خارج از کشور بپردازند نکات مختلفی در هنگام انتخاب دانشگاه باید لحاظ شود که یکی از آنها رتبه دانشگاه مورد نظر و اعتبار بین المللی آن است. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل خود به ایران بازگشته و در کشور خود مشغول به کار شوند باید از مورد تایید بودن دانشگاه محل تحصیل خود در ایران نیز اطمینان حاصل کنند. بدین منظور برای تحصیل در رشته های غیرپزشکی، دانشگاه باید مورد تایید وزارت علوم ایران قرار داشته باشد. اما برای تحصیل رشته های علوم پزشکی همه ساله مشتاقان تحصیل در روسیه  باید لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را چک کنند و دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های قرار گرفته در آن لیست انتخاب نمایند. این لیست همه ساله دستخوش بازنگری و تغییر می شود و به همین علت متقاضیان تحصیل رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور در هر سال باید جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران را از سایت همین وزارتخانه دانلود کرده و مشاهده نمایند. خوشبختانه هم اکنون دانشگاه سچینوا مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در سال تحصیلی ۲۰۲۰ ۲۰۲۱ قرار گرفته است. اما بر اساس این لیست فقط تحصیل در رشته داروسازی در این دانشگاه مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته و اگر فردی به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و سایر رشته‌ های علوم پزشکی در این دانشگاه بپردازد، مدارک وی در ایران مورد تایید قرار نخواهد گرفت. از این رو تنها دانشجویانی می ‌توانند در رشته های پزشکی و دندانپزشکی در این دانشگاه به تحصیل بپردازند که پس از تحصیل خود قصد داشته باشند در خود کشور روسیه یا سایر کشورها اروپایی به کار مشغول شوند. زیرا این دانشگاه رتبه بین المللی مناسبی داشته و مدارک تحصیلی ارائه شده در آن در کلیه کشورهای اروپایی مورد تایید است و فارغ التحصیلان آن شانس کار در سیستم بهداشت و درمان و نظام سلامت تمامی کشورهای اروپایی را خواهند داشت. اما افرادی که به تحصیل داروسازی در دانشگاه سچینوا مورد تایید وزارت بهداشت ایران بپردازند، پس از دوره تحصیل خود، می ‌توانند نه تنها در کلیه کشورهای اروپایی و خود کشور روسیه، بلکه در ایران نیز مشغول به کار شوند. زیرا مدارک تحصیلی داروسازی آنان که از دانشگاه دولتی سچینوا روسیه اخذ شده در ایران قابل ارزشیابی بوده و مورد تایید وزارت بهداشت می باشد.

 

رنکینگ دانشگاه پزشکی سچینوا

یکی از دلایلی که موجب شده بسیاری از مشتاقان تحصیل در روسیه این دانشگاه را برای تحصیل خود در رشته های علوم پزشکی انتخاب کنند، مناسب بودن رنکینگ دانشگاه پزشکی سچینوا می باشد. در این بخش به رتبه این دانشگاه در رنکینگ موسسه معتبر کیو اس از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ در زمینه تخصصی رشته پزشکی می پردازیم تا ارزش تحصیل در این دانشگاه معتبر بهتر تبیین گردد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی رنکینگ دانشگاه پزشکی سچینوا در در میان دانشگاه های دنیا بین ۴۵۱ تا ۵۰۰ و در میان دانشگاه ‌های روسیه پس از دانشگاه لومونوسوف مسکو، دوم بوده است. در سال ۲۰۱۸ این دانشگاه رتبه ای در رنکینگ موسسه کیو در میان دانشگاه علوم پزشکی دنیا به دست نیاورده و در واقع درمیان 1000 دانشگاه برتر دنیا در زمینه رشته پزشکی قرار نگرفته است. در سال ۲۰۱۹ دوباره این دانشگاه موفق شده در میان دانشگاه‌ های علوم پزشکی دنیا حائز رتبه شود. در این سال رنکینگ دانشگاه پزشکی سچینوا بین ۴۵۱ تا ۵۰۰ در میان دانشگاه‌های دنیا و چهارم در میان دانشگاه های روسیه بوده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده موسسه کیو اس برای دانشگاه های علوم پزشکی در سال ۲۰۲۰، رنکینگ دانشگاه پزشکی سچینوا در میان دانشگاه های کشور روسیه پنجم و در میان دانشگاه‌ های علوم پزشکی دنیا بین ۴۵۱ تا ۵۰۰ بوده است.

 

شرایط پذیرش دانشگاه سچینوا

از شرایط پذیرش دانشگاه سچینوا داشتن گواهی سلامت و و عدم ابتلا به بیماری هایی همچون ایدز و هپاتیت ب می باشد. همچنین از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه سچینوا گذراندن دوره های پادفک ۶ تا ۹ ماهه در در کالج های مختلف این کشور از جمله کالج خود این دانشگاه است. دوره های پادفک روسیه که در این دانشگاه و سایر دانشگاه های این کشور برگزار می شود، در واقع دوره های پیش دانشگاهی پزشکی یا دوره های پری مدیکال به شمار می روند که با هزینه ای بین 2000 تا 3500 دلار ارائه می شوند. البته در دوران پاندمی کرونا امکان گذراندن این دوره ها در داخل ایران برای داوطلبان وجود دارد و این دوره ها با هزینه ای کمتر و حدود 1500 دلار ارائه می گردند. البته پس از گذراندن دوره پادفک در ایران، داوطلبان باید برای تحصیل رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه و سایر دانشگاه های این کشور باید در خود کشور روسیه حاضر شوند.

در این دانشگاه می توان به تحصیل رشته های علوم پزشکی هم به زبان روسی و هم به زبان انگلیسی پرداخت و طبیعتا برای هر یک باید مدرک زبان معتبر نیز ارائه نمود.

 

رشته های دانشگاه سچینوا

رشته های دانشگاه سچینوا اغلب زیرمجموعه علوم پزشکی طبقه بندی می شوند و توسط دانشکده های مختلف این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردند. دانشکده های این دانشگاه معتبر عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپزشکی

- دانشکده داروسازی

- دانشکده پزشکی کودکان

- دانشکده پزشکی پیشگیری

- دانشکده آموزش عالی پرستاری، روانشناسی و مددکاری اجتماعی

- دانشکده آموزش تخصصی فارغ التحصیلان پزشکی

- بخش آماده سازی برای متقاضیان بین المللی

- موسسه آموزش حرفه ای

 

اصلی ترین رشته های دانشگاه سچینوا در مقطع کارشناسی عبارتند از:

- پزشکی عمومی

- بیوتکنولوژی پزشکی

- مدیریت بهداشت و درمان

- مددکاری اجتماعی

- داروسازی عمومی

- بیوفیزیک پزشکی

- پزشکی کودکان

- پزشکی پیشگیری

- دندانپزشکی

- مهندسی زیستی و بیوانفورماتیک

- روانشناسی بالینی

- بیوشیمی پزشکی

- پرستاری

 

اصلی ترین رشته های دانشگاه سچینوا در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا عبارتند از:

- زیست شناسی

- بیوتکنولوژی

- اقتصاد

- زبان شناسی

- مدیریت

- سلامت عمومی

- مددکاری اجتماعی

- جامعه شناسی

- آموزش ویژه (آسیب شناسی) (آسیب شناسی گفتار)

- طب عمومی (پزشکی خانوادگی)

- پزشکی هوافضا

- آسیب شناسی آناتومیک

- بیهوشی و مراقبت های ویژه

هم اکنون بیش از ۱۸ هزار دانشجو از سراسر دنیا از جمله از کشور عزیزمان ایران در دوره‌های تحصیلات رشته های مختلف و در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه به تحصیل مشغول هستند.

 

تحصیل داروسازی در دانشگاه سچینوا مسکو روسیه

بر اساس لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، تنها تحصیل داروسازی در دانشگاه سچینوا مسکو روسیه در سال تحصیلی 2020 2021 مورد تایید می باشد و فارغ التحصیلان این دوره در صورت بازگشت به ایران مدارکشان قابل ارزشیابی است. برای ورود به دوره های تحصیل داروسازی در دانشگاه سچینوا مسکو روسیه نیز باید در دوره های پادفک شرکت نمود.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه سچینوا مسکو روسیه

اما دوره های تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه دولتی سچینوا روسیه مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد و مدارک فارغ التحصیلان آن در ایران قابل ارزشیابی نیست. اما دانشجویان ایرانی پس از گذراندن دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه سچینوا مسکو روسیه می توانند در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا شانس کار داشته باشند. زیرا مدارک این دانشگاه در کلیه این کشورها مورد تایید است.

 

تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سچینوا مسکو روسیه

دوره های تحصیل رشته دنداپزشکی در دانشگاه دولتی سچینوا روسیه نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران نمی باشد و مدارک فارغ التحصیلان آن در ایران قابل ارزشیابی نیست. البته دانشجویان ایرانی پس از گذراندن دوره های تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه سچینوا مسکو روسیه می توانند در هر یک از کشورهای اروپایی برای اخذ ویزای کار و ورود به سیستم بهداشت و درمان اقدام نمایند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی روسیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های روسیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه دولتی سچینوا روسیه
  • دانشگاه سچینوا مورد تایید وزارت بهداشت
  • تحصیل داروسازی در دانشگاه سچینوا مسکو روسیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top