info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دوره پادفک روسیه در ایران

می دانیم که به طور کلی در میان جوانان ایرانی؛ اشتیاق به تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی سال به سال افزایش پیدا می ‌کند و دلیل این موضوع نیز اختلاف معنادار درآمد متخصصان این رشته ها با سایر حرفه ها و مشاغل در کشورمان است و به همین علت و با در نظر داشتن محدودیت ظرفیت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورمان عده زیادی از مشتاقان تحصیل این رشته ها مجبور می ‌شوند برای رسیدن به آرزوی خود جلای وطن کرده و به تحصیل در خارج از کشور مشغول شوند. روسیه در سال های اخیر به یکی از اصلی ترین مقاصد تحصیلی دانشجویان ایرانی به ویژه برای متقاضیان تحصیل در رشته ‌های علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و کلیه رشته های پیراپزشکی تبدیل شده است. از شرایط ورود به دانشگاه های این کشور برای تحصیل این رشته ها گذراندن دوره های پادفک می ‌باشد که در واقع همان دوره های پری مدیکال یا پیش دانشگاهی علوم پزشکی در این کشور به شمار می رود. با توجه به اینکه بر اساس بیانیه وزارت بهداشت ایران تنها مدارک فارغ التحصیلان دانشگاه های روسیه که به زبان روسی به تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پرداخته باشند در ایران مورد تایید است، دانشجویان باید تسلط بالایی به زبان روسی پیدا کرده و این رشته ها را به زبان روسی تحصیل کنند. از این رو بهترین روش برای آنان گذراندن دوره های پادفک در این کشور است که معمولاً در دانشگاه های مختلف بین ۶ ماه تا یک سال به طول می انجامد و اغلب دوره ه ها بصورت یکساله و در در طی دو ترم ارائه می شوند. در ترم اول این دوره ها زبان روسی و در ترم دوم دروس پایه پزشکی مانند شیمی، زیست شناسی و فیزیک به زبان روسی ارائه می گردد. در این مطلب به معرفی دوره های پادفک روسیه پرداخته و به شرایط ویژه ای که توسط دانشگاه‌ های این کشور به ویژه در دوران همه گیری ویروس کرونا مهیا شده  به ویژه امکان گذراندن دوره پادفک روسیه در ایران اشاره می نماییم.



دوره پادفک روسیه چیست؟

بد نیست در ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که دوره پادفک روسیه چیست؟ در برخی از کشورهای دنیا برای ورود به دوره های تحصیلات رشته های علوم پزشکی دوره های پری مدیکال یا پیش دانشگاهی در نظر گرفته می شود و روسیه نیز در زمره همین کشورها قرار دارد. در دوره های پادفک روسیه که معمولاً در دانشگاه های مختلف علوم پزشکی این کشور برگزار می شود، دروس پایه تحصیلات پزشکی از جمله فیزیک، شیمی و زیست شناسی به زبان روسی به دانشجویان ارائه شده و همچنین مهارت های زبان روسی آنان تقویت می شود تا بتوانند دوره تحصیلات پزشکی در این کشور را به خوبی بگذرانند. همچنین گذراندن این دوره ها به متقاضیان تحصیل در روسیه کمک می‌ کند که با محیط دانشگاه ‌ها و همچنین شرایط اجتماعی کشور روسیه آشنا شوند و برای گذراندن دوره چند ساله تحصیلات علوم پزشکی در این کشور از نظر ذهنی تطابق بیشتری پیدا کنند. همه ساله معمولاً از اواخر شهریور ماه دوره های تحصیل پادفک در کشور روسیه آغاز می شود و تا تیرماه سال بعد به طول می انجامد.

 

هزینه دوره های پادفک روسیه

امسال به علت شرایط ویژه ای که در دنیا برقرار است و بسیاری از دانشگاه ها آموزش های حضوری ندارند و فقط دوره های آنلاین برگزار می کنند؛ دوره های پادفک روسیه نیز از حالت حضوری خارج شده و امکان گذراندن دوره پادفک روسیه در ایران نیز برای هموطنان عزیزمان فراهم شده است. هزینه دوره های پاک روسیه به طور معمول همه ساله حدود ۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار بوده و در دانشگاه های مختلف این کشور متغیر بوده است. اما امسال به علت اینکه در اثر پاندمی کرونا این دوره ها به صورت غیر حضوری برگزار می شود، شهریه ای بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار در دانشگاه های مختلف روسیه تعیین شده است.

 

برگزاری دوره های پادفک روسیه در تهران

خوشبختانه با تسهیلاتی که سیستم آموزشی کشور روسیه مهیا کرده و امکان گذراندن دوره پادفک روسیه در ایران فراهم شده؛ متقاضیان روسیه می توانند در کلاس های آنلاین  دوره‌ها در دانشگاه‌های مختلف این کشور شرکت کرده و حتی آزمون پایان دوره را نیز به صورت آنلاین سپری نمایند و پس از آن بتوانند برای ورود به دوره های تحصیل رشته های علوم پزشکی در این کشور وارد خاک روسیه شده و تحصیل دانشگاهی خود را به صورت حضوری بگذرانند. موسسه پرگاس پارس برای رفاه حال هموطنان عزیزمان که قصد گذراندن دوره‌ های پادفک روسیه در ایران را دارند، شرایط ویژه ای فراهم کرده و این عزیزان می توانند با ثبت نام در دوره های آمادگی پادفک در این موسسه خود را برای ورود به دوره های تحصیلی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این کشور آماده نمایند. برگزاری دوره های پادفک روسیه در تهران در موسسه پرگاس پارس با تدریس اساتید برجسته که فارغ التحصیل دانشگاه‌های برتر روسیه می باشند، صورت می پذیرد. اساتید این دوره ها تجربه و سابقه تدریس دوره های پادفک را داشته و همچنین مدرس رسمی زبان روسی می ‌باشند.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی روسیه و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های روسیه و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دوره پادفک روسیه در ایران
  • دوره پادفک روسیه چیست؟
  • هزینه دوره های پادفک روسیه



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top