info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه پچ مجارستان

یکی از بهترین دانشگاه ‌های کشور مجارستان که همواره در رنگینک های بین المللی معتبر، از برترین دانشگاه های این کشور محسوب شده و دارای رتبه بین المللی مناسبی می باشد، دانشگاه پچ بوده که در زبان انگلیسی University of Pécs و در زبان مجاری Pécsi Tudományegyetem خوانده می شود. تاسیس دانشگاه پچ مجارستان به سال ۱۳۶۷ میلادی باز می گردد که در آن دوران توسط پادشاه لوئیس بنا نهاده شد و امروزه میزبان دانشجویانی از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان ایران می باشد. شهر پچ محل قرارگیری این دانشگاه از شهرهای تاریخی و در عین حال بسیار سرسبز جنوب کشور مجارستان است که با جمعیتی حدود ۱۸۰ هزار نفری خود در فاصله ۲۲۰ کیلومتری بوداپست پایتخت این کشور واقع شده است. در حال حاضر این دانشگاه میزبان ۲۰ هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف می باشد که با در اختیار داشتن ۱۸۵۰ نفر عضو هیات علمی و کادر اجرایی به آنان خدمات آموزشی ارائه می نماید. اغلب هموطنان مشتاق تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان برای اخذ پذیرش ورود به رشته های علوم پزشکی در این دانشگاه تلاش می کنند. در این مطلب قصد داریم به معرفی این دانشگاه پرداخته و به شرایط تحصیل در این دانشگاه برتر کشور مجارستان اشاره نمایید.



دوره های تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان در رشته های مختلف از جمله رشته‌ های علوم پزشکی به زبانهای مجاری، انگلیسی، و آلمانی ارائه می شود. همچنین این دانشگاه یک کالج برای دوره های پیش دانشگاهی و به ویژه پری مدیکال نیز دارد که بسیاری از مشتاقان تحصیل به ویژه در رشته های پزشکی در کشور های مختلف دنیا از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، و نیوزلند در این دوره ها شرکت می کنند. کالج این دانشگاه دوره های زبان انگلیسی و آلمانی یک ساله نیز ارائه می دهد که بشدت مورد استقبال قرار گرفته است.

دانشجویان ایرانی در ابتدا با ویزای تایپ D اتحادیه اروپا که از سفارت مجارستان در تهران دریافت می ‌کنند مجوز ورود ۹۰ روزه به کشور مجارستان را به دست می آورند. سپس با ثبت نام در دانشگاه پچ مجارستان و اجاره کردن آپارتمان محل اقامت خود، همچنین شرکت در آزمایشات پزشکی از جمله آزمایش ایدز و هپاتیت و افتتاح حساب بانکی به یورو در این کشور، باید به اداره مهاجرت مراجعه کرده و کلیه موارد فوق را ارائه نموده و اقامت دانشجویی دریافت نمایند. نکته مهم این است که دانشجویان ۳۰ روز قبل از انقضای مدت اقامت تحصیلی خود باید جهت تمدید ویزای دانشجویی در مجارستان اقدام کنند.

 

رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان

طبیعتا اکثر مشتاقان تحصیل در مجارستان ترجیح می دهند از بهترین دانشگاه های این کشور که از بهترین و بالاترین رتبه های بین المللی برخوردار هستند، پذیرش دریافت نمایند. از این رو تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای این افراد به حساب آید. زیرا این دانشگاه همواره در رنکینگ های بین المللی جزو بهترین دانشگاه های این کشور به شمار آمده و از رتبه بین المللی بسیار مناسبی برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع قصد داریم رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان را در یک دوره چهار ساله از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ میلادی بر اساس اعلام رتبه بندی موسسه معتبر کیو اس خدمتتان ارائه نمایم.

بر اساس رتبه بندی این موسسه در سال ۲۰۱۸ میلادی رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان در میان دانشگاه های دنیا بین ۷۵۱ تا ۸۰۰ و در میان دانشگاه های کشور مجارستان، پنجم در نظر گرفته شده است. در سال ۲۰۱۹ میلادی رتبه دانشگاه پچ مجارستان در میان دانشگاه‌ های دنیا ارتقا پیدا کرده و بین ۷۰۱ تا ۷۵۰ طبقه بندی شده است و با یک رتبه صعود، این دانشگاه به رده چهارم برترین دانشگاه های کشور مجارستان نیز رسیده است. در سال ۲۰۲۰ میلادی رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان باز هم با رشد مواجه شده و در میان دانشگاه‌های دنیا این دانشگاه موفق شده رتبه بین ۶۵۱ تا ۷۰۰ را به خود اختصاص دهد در این سال این دانشگاه همچنان این دانشگاه چهارمین دانشگاه برتر کشور مجارستان بوده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال ۲۰۲۱ میلادی رتبه دانشگاه پچ مجارستان در میان دانشگاه‌ های دنیا همچنان بین ۶۵۱ تا ۷۰۰ باقی مانده و این دانشگاه همچنان چهارمین دانشگاه برتر کشور مجارستان بوده است. همچنین بر اساس اعلام دیگر سیستم رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا یعنی رتبه بندی تایمز، رتبه دانشگاه پچ مجارستان در سال ۲۰۲۱ بین ۶۰۱ تا ۸۰۰ بوده است.

 

شهریه تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان

یکی دیگر از مزایای این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاههای کشور مجارستان پایین بودن شهریه تحصیل در آن است. با یک مقایسه ساده می توان دریافت که شهریه تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان نسبت به سایر دانشگاه های معتبر این کشور به شکل قابل ملاحظه ‌ای  یعنی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر است و همین مورد می تواند  کمی شرایط را برای دانشجویان ایرانی که قصد تحصیل در مجارستان دارند، تسهیل نماید. شهریه تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان در رشته های مختلف متفاوت است که در این قسمت به شهریه برخی از رشته ها در این دانشگاه که به زبان انگلیسی ارائه می شوند، اشاره می نماییم:

شهریه تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان 15700 دلار در سال

شهریه تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان در رشته دندانپزشکی: 16300 دلار در سال

شهریه تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان در رشته داروسازی: ۹۹۰۰ دلار در سال

شهریه تحصیل در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان در رشته فیزیوتراپی: ۶۰۰۰ دلار در سال

شهریه تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان در رشته بیوتکنولوژی: ۵۵۰۰ دلار در سال

همچنین شهریه رشته های علوم پزشکی که به زبان آلمانی در این دانشگاه ارائه می شوند، ۱۰ هزار یورو در سال می باشد.

علاوه بر اینها برای شرکت در دوره های پیش دانشگاهی در کالج دانشگاه پچ به ویژه در دوره های پری مدیکال به زبان که انگلیسی ارائه می ‌شود 8000 دلار در سال باید شهریه پرداخت شود. دوره های کالج زبان انگلیسی نیز در کالج این دانشگاه برگزار می‌ شود که هزینه این دوره‌ ها نیز تقریباً ۸۰۰۰ دلار در سال است.

دانشجویانی که قصد داشته باشند از خوابگاه دانشجویی دانشگاه استفاده کنند نیز باید ماهانه ۳۰۰ یورو به عنوان هزینه اقامت پرداخت کنند.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان

یکی از دلایل اصلی مناسب بودن دانشگاه پچ مجارستان برای دانشجویان ایرانی مشتاق تحصیل پزشکی در خارج از کشور این است که این دانشگاه در آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران در میان دانشگاه های مورد تایید قرار گرفته است و مدارک تحصیلی دانشجویانی که در این دانشگاه به تحصیل بپردازند در ایران قابل ارزشیابی است. تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی در این دانشگاه نیز در ایران مورد تایید است. زیرا در آخرین لیست اعلام شده توسط وزارت علوم ایران برای رشته ‌های غیر پزشکی برای سال ۲۰۲۰ میلادی نیز این دانشگاه در میان دانشگاه‌ های گروه ب یا دانشگاه های خوب قرار گرفته و به تایید رسیده است.

برای مشتاقان تحصیل پزشکی در مجارستان تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان، به معنای فرصت تحصیل پزشکی در یک دانشگاه رتبه دار بین المللی است. می دانیم موسسات معتبر رتبه بندی مانند کیو اس هر ساله علاوه بر رتبه بندی عمومی، رتبه دانشگاه ها در رشته های تخصصی را نیز به تفکیک ارائه می نمایند. بر اساس اعلام موسسه کیو اس  در سال ۲۰۱۷ رنکینگ دانشگاه پچ مجارستان در میان دانشگاه‌ های دنیا در زمینه تخصصی پزشکی بین ۲۵۱ تا ۳۰۰ طبقه بندی شده است و این دانشگاه پس از دانشگاه سملوایز و دانشگاه دبرسن مجارستان ، این دانشگاه، رتبه سوم این کشور در زمینه رشته پزشکی را دارا بوده است. در سال ۲۰۱۸ نیز این دانشگاه همچنان سومین دانشگاه پزشکی کشور مجارستان به حساب آمده و پس از دانشگاه سملوایز مجارستان و دانشگاه دبرسن قرار گرفته است. اما رتبه بین المللی آن در میان دانشگاه‌ های تخصصی در زمینه پزشکی بین ۳۰۱ تا ۳۵۰ طبقه بندی شده است که کمی نزول را نشان می دهد.. در سال ۲۰۱۹ رتبه دانشگاه پچ مجارستان در میان دانشگاه ‌های دنیا در زمینه پزشکی با کمی نزول بیشتر بین ۳۵۱ تا ۴۰۰ طبقه بندی شده است و این دانشگاه در میان دانشگاه‌ های برتر این کشور در زمینه پزشکی نیز با یک رتبه نزول مواجه شده و جایگاه سوم را به دانشگاه سگد مجارستان داده است و رتبه چهارم دانشگاه‌ های این کشور را از آن خود کرده است. در سال ۲۰۲۰ نیز که آخرین رنگینگ تخصصی در زمینه رشته پزشکی توسط موسسه کیو اس اعلام شده، دانشگاه پچ مجارستان همچنان چهارمین دانشگاه این کشور در زمینه علوم پزشکی بوده و رتبه ای بین ۳۵۱ تا ۴۰۰ را در میان دانشگاه ‌های دنیا در این زمینه تخصصی از آن خود کرده است.

به منظور ورود به دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان متقاضیان می بایست مدارک خود را آماده کرده و برای این دانشگاه ارسال نمایند تا بتوانند در ماه های ژوئن و آگوست که آزمون ورودی پزشکی این دانشگاه برگزار می گردد شرکت نموده و شانس ورود به دوره های تحصیلی پزشکی در دانشگاه پچ مجارستان را به دست آورند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف به ویژه علوم پزشکی در مجارستان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه پچ مجارستان
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه پزشکی پچ مجارستان
  • شهریه تحصیل در دانشگاه پچ مجارستان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top