info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی

در میان متخصصان رشته رادیولوژی نیز مانند سایر رشته ها و تخصص ها اشتیاق به مهاجرت دیده می شود و عده ای از این افراد برای دستیابی به شرایط کاری و درآمد بهتر و همچنین ساختن آینده ‌ای بهتر برای خود و خانواده شان به مهاجرت به کشورهای پیشرفته می اندیشند. اما نکته مهمی که باید مد نظر قرار گیرد این است که نباید مهاجرت به عنوان هدف این افراد در نظر گرفته  شود، بلکه باید همانطور که ذکر شد مهاجرت وسیله ای برای دستیابی به شرایط زندگی بهتر باشد. به همین دلیل این موضوع را باید در پس ذهن خود داشته باشند که شرایط کار و درآمد کارشناسان رادیولوژی در کشور های مختلف یکسان نیست و بازار کار این رشته نیز در کشورهای مختلف دنیا شرایط یکسانی ندارد و به همین جهت پیش از اقدام برای هر کشوری باید شرایط کشورهای مختلف را در نظر گرفت و با هم مقایسه نمود تا حدالمقدور بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی را انتخاب نموده و سپس برای اخذ اقامت کاری اقدام کرد.



البته نکته مهم دیگر این است که نمی ‌توان برای کلیه متخصصان این رشته یک نسخه پیچید و یک کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی انتخاب کرده و به آنان معرفی نمود. به منظور انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت رادیولوژیست ها باید فاکتورهای متعددی مد نظر قرار گیرد و هر فردی بر اساس انطباق فاکتورهای کشورهای مختلف با شرایط خود کشوری که بیشتر برای وی مناسب است را انتخاب نماید.

بحث تسلط به زبان کشور مورد نظر یکی از این شرایط است که حتما باید مورد بررسی قرار گیرد. یکی از اصلی ترین شرایط اکثر کشورها برای اعطای اقامت کاری به کارشناسان رادیولوژی این است که این افراد باید مدرک زبان همان کشور را ارائه نمایند و تسلط بالایی به آن زبان داشته باشند. به همین جهت برای افرادی که تسلط بالایی به زبان انگلیسی دارند، کشورهایی همچون استرالیا، کانادا، انگلستان، آمریکا و نیوزلند می ‌توانند بهترین گزینه های ممکن به حساب آیند. همچنین در کشورهایی همچون قطر و عمان نیز می توان با داشتن مدرک زبان انگلیسی اقامت کاری دریافت نموده و مشغول به کار شد و از درآمد بالایی که در کشورها به کارشناس رادیولوژی پرداخت‌ می شود بهره مند شد. برای افرادی که به زبان آلمانی تسلط دارند نیز کشورهایی چون آلمان، اتریش و سوئیس می توانند گزینه های بسیار مناسبی باشند. کشورهای منطقه اسکاندیناوی از جمله سوئد و دانمارک نیز شرایط بازار کار بسیار مناسبی برای رشته کارشناسی رادیولوژی دارند. اما برای اخذ ویزای کار در هر یک از این کشورها باید به زبان همان کشور تسلط داشته و مدرک زبان همان کشور ارائه نمود که این بخش سخت کار می باشد.

همانطور که در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان، پرستاران، و کلیه متخصصان رشته های مرتبط با بخش سلامت نیز اشاره شد، به منظور انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی نیز می بایست شرایط معادل سازی مدارک در کشورهای مختلف را مقایسه کرد. می ‌دانیم که در کلیه این رشته ها افرادی که به تحصیل در دانشگاه های سایر کشورهای دنیا پرداخته باشند نمی توانند مستقیم وارد نظام سلامت کشور مقصد مهاجرت شده و به کار مشغول شوند. زیرا این رشته ها رشته هایی حساس به حساب آمده و با جان و سلامت انسان ها در ارتباط مستقیم هستند و به همین جهت سیستم بهداشت و درمان کشور های مختلف ریسک نکرده و به هر فردی مجوز کار در این رشته ها را نمی دهند. شرایط کشورهای مختلف از این نظر یکسان نیست به عنوان مثال افرادی که قصد دارند در کشورهای عضو اتحادیه اروپا مشغول به کار شوند در صورتی که تحصیلاتشان در هر یک از کشورهای عضو این اتحادیه انجام شده باشد، مشکلی برای اخذ مجوز کار در سایر این کشورها نخواهند داشت. زیرا این کشورها از یک سیستم استاندارد آموزشی مشترک پیروی می کنند و مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های تمامی این کشورها در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز دارای اعتبار است. چنین شرایطی برای کشور نیوزیلند و استرالیا نیز برقرار است و معمولاً فارغ التحصیلان دانشگاه های این دو کشور در کشور دیگری نیز می ‌توانند بدون نیاز به معادل سازی مدارک مشغول به کار شوند. اما فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور عزیزمان ایران در صورتی که بخواهند به کار رادیولوژی در کشورهای مختلف دنیا مشغول شوند باید حتما مدارک تحصیلی خود را در کشور مقصد معادل سازی نمایند که این معادل سازی با شرکت در آزمون همراه است و در اکثر کشورهای دنیا این آزمون به زبان رسمی همان کشور برگزار می شود. البته در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان از جمله قطر و عمان این آزمون ها به زبان انگلیسی برگزار شده و از این نظر هموطنان  عزیزان مشکلی نخواهد داشت. شرایط معادل سازی مدارک نیز در کشورهای مختلف متفاوت است به عنوان مثال اگر فردی قصد داشته باشد در عمان مشغول به کار شود باید ابتدا مراحل معادل سازی مدارک خود را طی کرده و سپس مصتحبه با وزارت بهداشت آن کشور و بعد دریافت اجازه کار اقدام نمایند. اما در کشوری مانند قطر شرایط به این صورت نیست و ساده تر می باشد و هموطنان عزیزمان که قصد داشته باشند از فرصت استخدام کارشناس رادیولوژی در قطر بهره مند شوند می ‌توانند مستقیماً برای کارفرمایی که برای آنان جاب آفر فرستاده مشغول به کار شده و همزمان پروسه معادل سازی خود را کلید بزنند. همچنین مدت زمان کار برای کارفرمای مورد نظر در این کشور نیز دوره کارورزی برای آنان به حساب می آید.

 دیگر فاکتور مهم در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی سطح درآمد کارشناسان این رشته در کشورهای مختلف است البته باید در این مورد میزان هزینه های زندگی در کشورهای مختلف نیز مورد مقایسه قرار گیرد علاوه بر این میزان در مالیات بر درآمد در کشورهای مختلف دنیا نیز حتماً باید در نظر گرفته شود و بر اساس جمعیت جهان بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی برگزیده شود

حال قصد داریم با بیان شرایط کشورهایی که مقاصد اصلی مهاجرت کاری هموطنان عزیزمان به شمار می ‌روند، و شرایط بازار کار و درآمد کارشناسان رادیولوژی در این کشورها، این عزیزان را یاری نماییم تا بر اساس شرایط خود بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی را انتخاب نمایند و برای اخذ جاب آفر و همچنین ویزای کار و اقامت کاری آن کشور اقدام نمایند.

 

مهاجرت کارشناس رادیولوژی به استرالیا

به علت شرایط مناسب بازار کار و درآمد و همچنین نیاز این کشور به نیروی کار متخصص بخش سلامت، بسیاری استرالیا را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران، پزشکان، دندانپزشکان، داروسازان و متخصصان سایر رشته های مرتبط با سیستم بهداشت و درمان به حساب می آورند. همانند سایر رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان، استرالیا را می توان بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی نیز به حساب آورد. خوشبختانه کارشناسی رادیولوژی در بین مشاغل مورد نیاز کشور استرالیا قرار گرفته و این نشان دهنده نیاز این کشور به متخصصان این رشته می باشد. به منظور استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به استرالیا، متخصصان این رشته باید حتماً مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس تافل یا پی تی ئی داشته باشند. زیرا نمی ‌توان در سیستم بهداشت و درمان کشوری به کار مشغول شد و به زبان رسمی مردمان آن کشور تسلط نداشت. همچنین برای اخذ مجوز کار به عنوان یک کارشناس رادیولوژی در این کشور باید در آزمون معادل سازی مدارک شرکت نمود که این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود و طبیعتا بدون تسلط به این زبان موفقیت در این آزمون نیز امکان پذیر نیست. متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به استرالیا باید از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در سیستم بهداشت و درمان این کشور مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند تا پس از گذراندن مصاحبه های شغلی آنلاین در صورت داشتن شرایط بتوانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از آنان دریافت نموده و برای اخذ ویزای کار استرالیا اقدام نمایندو ویزای کار کشور استرالیا ویزایی امتیاز محور است که در آن داشتن جاب آفر، شرایط سنی مناسب، مدرک زبان انگلیسی معتبر، تحصیلات دانشگاهی مرتبط، و همچنین سابقه کاری مرتبط فاکتورهای تعیین کننده برای اخذ امتیازات لازم به شمار می روند. به طور کلی درآمد متخصصان رشته های بخش سلامت در کشور استرالیا بسیار بالاست و میانگین درآمد کارشناسان رادیولوژی در استرالیا نیز حدود 90 هزار دلار استرالیا در سال است که در مقایسه با هزینه های زندگی در این کشور و همچنین درآمد کارشناسان رادیولوژی در سایر کشورهای دنیا رقمی کاملاً قابل توجه محسوب می شود.

 

مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا

کانادا دیگر کشور مهاجر پذیر دنیا که از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری برای متخصصان رشته ‌های مختلف به حساب می‌ آید نیز می تواند یکی دیگر از گزینه ‌های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به حساب آید رادیولوژیست ها در کشور کانادا نیز می ‌توانند از درآمد بالایی برخوردار بوده و از شرایط کاری مناسبی نیز بهره مند شوند. به طور میانگین درآمد کارشناسان رادیولوژی در کانادا حدود 200 هزار دلار کانادا در سال است که البته این افراد اگر چند سال سابقه کاری داشته باشند، زیر 300هزار دلار درآمد نخواهند داشت. برای ورود به بازار کار این کشور نیز مشتاقان مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا باید حتماً مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند تا مجوز کار را به دست آورند. همچنین این افراد باید یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری نیز دریافت نمایند تا بتوانند از این طریق برای اخذ ویزای کار کشور کانادا که مانند استرالیا، ویزایی امتیاز محور می باشد اقدام نمایند. البته راه پرریسک تری نیز وجود دارد و آن هم اخذ ویزای جستجوی کار کانادا است که مشتاقان مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا در این صورت باید در زمان کوتاهی که به آن در کشور کانادا داده می ‌شود، حتماً یک شغل مرتبط با رشته خود پیدا کنند تا ویزای کار آنان تمدید شده  و بتوانند اقامت خود در این کشورها ادامه دهند.

 

مهاجرت کارشناس رادیولوژی به آلمان

قطعاً آلمان پیشرفته ترین و صنعتی ترین کشور عضو اتحادیه اروپا و دارنده بزرگترین اقتصاد قاره سبز که مهاجرپذیرترین کشور این قاره نیز برای متخصصان رشته‌ های مختلف به شمار می رود، می تواند یکی دیگر از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به حساب آید. نکته مهمی که در زمینه رشته رادیولوژی در آلمان و تفاوت آن با ایران قابل ذکر است این موضوع است که در آلمان رشته کارشناسی رادیولوژی شامل رادیولوژی، رادیوتراپی، و پزشکی هسته ای می باشد، اما در ایران شرایط آموزشی کاملا متفاوت بوده و برای هر یک از این سه مبحث رشته ای متفاوت در سیستم دانشگاهی تعریف شده است. از این رو متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به آلمان باید بتوانند واحد های تئوری و عملی رادیوتراپی و پزشکی هسته ‌ای را بگذرانند. از دیگر نکاتی که برای اخذ مجوز کار در این کشور برای متقاضیان مهاجرت کارشناس رادیولوژی به آلمان لازم است، ارائه مدرک زبان آلمانی معتبر حداقل در سطح B2 می باشد. زیرا کار در سیستم بهداشت و درمان در کلیه بخش‌ های آن از جمله رادیولوژی به داشتن ارتباط موثر با بیماران و همراهان آنان و سایر اعضای کادر درمان وابسته است و برای کار متخصصان این رشته در کشور آلمان حتماً تسلط بالایی به زبان آلمانی نیاز است.

به منظور استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به آلمان متخصصان این رشته از کشور مبدا یعنی ایران باید با کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که در مصاحبه شغلی که در صورت داشتن شرایط اولیه به آن دعوت می ‌شوند، کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند، می توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق وارد کشور آلمان شده و به کار مشغول شوند. یکی از دلایل اصلی استقبال کارشناسان رادیولوژی از مهاجرت کاری به کشور آلمان درآمد مناسب متخصصان این رشته در این کشور است که حتی در دوره کارورزی سال اول نیز حداقل ۱۸۰۰ یورو درآمد ماهانه به دست می‌آورند و در سال‌ های بعدی به طور میانگین ۳ هزار یورو حقوق ماهانه دریافت می کنند. طبیعتاً هر چه سابقه کاری و تجربه شغلی آنها بیشتر باشد، درآمد آنان نیز افزایش پیدا می کند.

 

مهاجرت کارشناس رادیولوژی به اتریش

همانند کشور آلمان، اتریش نیز یکی از گزینه‌ های اصلی انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت رادیولوژیست ها به شمار می رود. فرصت های شغلی فراوانی برای متخصصان این رشته در کشور اتریش موجود است و افرادی که بتوانند مراحل معادل سازی مدارک تحصیلی علوم پزشکی خود را در اتریش با موفقیت سپری کرده و همچنین مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه نمایند، می توانند از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به اتریش بهره‌ مند گردند. همچنین به منظور استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به اتریش، متخصصان این رشته باید حتماً با کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور مکاتبه نموده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند تا در صورتی که شرایط مورد تاییدی داشته باشند، از آن برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل آید و در این مصاحبه باید کارفرما را به استخدام خود مجاب نمایند. در این صورت می ‌توانند یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت نموده و از این طریق ویزای کاری کشور اتریش را اخذ نمایند. علاوه بر شرایط مناسب بازار کار این رشته در کشور اتریش و همچنین مناسب بودن درآمد نسبت به هزینه های زندگی در این کشو،ر زندگی در اتریش به خودی خود یک مزیت بزرگ به حساب می آید که باید این موضوع را در نظر داشت. زیرا در دهه گذشته همه ساله شهر وین اتریش یکی از سه شهر اول دنیا از نظر کیفیت زندگی به شمار می رفته و علاوه بر وین سایر شهرهای این کشور نیز شرایط مناسبی برای زندگی دارند و کیفیت بالایی از زندگی را در این شهرها می ‌توان دارا بود. به همین علت متخصصان رشته های مختلف از جمله رادیولوژیست ها برای اینکه خود و خانواده شان از فرصت زندگی در این کشور با بالاترین استانداردها برخوردار شوند، اشتیاق فراوانی نشان می دهند.

 

مهاجرت کارشناس رادیولوژی به سوئد

قطعاً سوئد کشور صنعتی منطقه مرفه اسکاندیناوی نیز می تواند یکی از اصلی ترین گزینه ها برای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت رادیولوژیست ها به حساب آید. در لیست مشاغل مورد نیاز کشور سوئد ۲۱ رشته در بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان درج شدن که رشته رادیولوژی یکی از ضروری ترین رشته ها در این لیست به شمار می رود. زیرا این کشور نیاز مبرمی به متخصصان این رشته دارد. علاوه بر فرصت‌ های شغلی فراوان و شرایط مناسب بازار کار این کشور برای رادیولوژیست ها، میانگین درآمد رادیولوژیست ها در سوئد که ۶۶۰۰۰ کرون می باشد دیگر مزیت این کشور می باشد که بسته به میزان سابقه کار فرد و شرایط کارفرما می تواند این رقم بسیار بالاتر نیز باشد. البته همین رقم ذکر شده نیز نسبت به هزینه های زندگی در کشور سوئد رقم مناسبی می باشد و به طور کلی درآمدها در این کشور تناسب خوبی با هزینه‌ های زندگی دارد و سطح رفاه اجتماعی به همین دلیل بسیار بالاست. اکثر مردم سوئد به زبان انگلیسی تسلط دارند، اما در صورتی که یک فرد قصد داشته باشد از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به سوئد بهره ‌مند شود، باید حتماً به زبان رسمی این کشور یعنی زبان سوئدی تسلط بالایی پیدا کرده و مدرک زبان سوئدی ارائه نماید. می توان دوره های زبان سوئدی را در خود این کشور نیز گذراند و پس از شش ماه مدرک B1 و پس از یک سال مدرک در حد C1 دریافت نمود.همانند سایر کشورهای دنیا برای استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به سوئد نیز متخصصان این رشته باید مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند که این معادل سازی با آزمون همراه است. همچنین این افراد باید یک دوره عملی کلینیکال نیز در این کشور بگذرانند که به نوعی دوره کارورزی به حساب می آید.

 

مهاجرت کارشناسی رادیولوژی به دانمارک

دانمارک دیگر کشور مرفه منطقه اسکاندیناوی نیز یکی دیگر از کاندیداهای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت رادیولوژیست ها می باشد. سطح استانداردهای زندگی در این کشور بسیار بالاست و مردم از رفاه اجتماعی بسیار مناسبی برخوردارند. به همین جهت بسیاری از متخصصان رشته های مختلف از جمله رادیولوژیست ها ترجیح می ‌دهند این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود برگزینند. علاوه بر شرایط مناسب بازار کار این رشته در کشور دانمارک، بالا بودن درآمد در این کشور نیز می ‌تواند دیگر علت اقبال به استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به دانمارک به حساب آید. به طور میانگین درآمد کارشناسان رادیولوژی در کشور دانمارک چیزی ۱۰۴ هزار یورو در سال است. بر اساس قوانین کار این کشور آنان باید ۳۷ ساعت در هفته مشغول به کار باشند. طبیعتا برای ورود به بازار کار این کشور و استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به دانمارک نیز لازم است مدرک زبان دانمارکی ارائه شده و داوطلبان تسلط بالایی به زبان رسمی این کشور داشته باشند. همانند کشور سوئد داوطلبان استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به دانمارک نیز می ‌توانند دوره‌ های آموزش زبان این کشور را در خود کشور دانمارک بگذرانند.

 

مهاجرت کارشناس رادیولوژی به قطر

قطر کشور ثروتمند و کوچک حوزه خلیج همیشه فارس نیز در سال ‌های اخیر زیرساخت ‌های خود را در بخش بهداشت و درمان به شدت توسعه داده و برای استفاده از از این امکانات پیشرفته به نیروی کار متخصص در نظام سلامت نیاز مبرم دارد. به همین جهت این کشور را نیز می ‌توان یکی از گزینه ‌های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی دانست. زیرا به طور کلی سطح درآمدها در کشور قطر بسیار بالاست و از کشورهای اروپایی نیز بسیار بالاتر است و علاوه بر متخصصان ایرانی متخصصانی از جای جای دنیا از جمله کشورهای اروپایی نیز همه ساله مشتاق استفاده از فرصت کار در قطر هستند. به منظور استفاده از فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به قطر متقاضیان باید در آزمون پرومتریک این کشور شرکت کنند که به زبان انگلیسی برگزار می شود و نیازی به تسلط به زبان عربی برای موفقیت در آن نیست. البته افرادی که به زبان عربی تسلط داشته باشند شانس بیشتری برای اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در قطر دارند. اما با تسلط فقط به زبان انگلیسی نیز می توان جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان در کشور قطر دریافت نموده و در این کشور مشغول به کار شد.

 

مهاجرت کارشناس رادیولوژی به عمان

کشور عمان نیز دیگر کشور منطقه خاورمیانه می‌ باشد که به توسعه زیرساخت‌ های خود به ویژه در بخش سلامت اهتمام ویژه ای داشته و به همین جهت به کارشناسان متخصص در در رشته ‌های مرتبط با نظام سلامت نیاز مبرم دارد. از این رو فرصت مهاجرت کارشناس رادیولوژی به عمان نیز برای هموطنانمان فراهم است. خوشبختانه برای معادل سازی مدارک در این کشور نیز آزمون به زبان انگلیسی برگزار می ‌شود و متقاضیان لازم نیست حتماً مدرک زبان عربی ارائه نمایند و فقط با تسلط به زبان انگلیسی نیز می توانند در این کشور در سیستم بهداشت و درمان مشغول به کار شوند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری کارشناسان رادیولوژی و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی
  • بهترین کشورها برای مهاجرت کارشناسان رادیولوژی
  • بهترین کشور برای مهاجرت رادیولوژیست ها



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top