info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت

کشور سوئیس را همواره می توان یکی از بهترین و آرام ترین کشورهای اروپایی دانست که مردمان آن از بالاترین سطح رفاه اجتماعی برخوردارند. به همین جهت به ویژه برای افراد دارای تمکن مالی بالا و صاحبان شرکت ها و بیزینس ها، یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به اروپا این کشور به حساب می ‌آید. روش های مختلفی برای اخذ اقامت دائم سوئیس وجود دارد که یکی از روش های پر هزینه، روش اخذ اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت می باشد. در این مطلب به شرایط ثبت شرکت در سوئیس و اخذ اقامت از این طریق بر این کشور اروپایی پیشرفته اشاره می نماییم.



همانند ساییر کشورهای دنیا افرادی که قصد اخذ اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت را دارند نیز باید بیزینس‌ پلن یا طرح توجیهی کسب و کار ارائه نمایند. به طور معمول طرح های توجیهی کسب و کار ارائه شده، توسط اداره مهاجرت و وزارت اقتصاد کشور سوئیس مورد بررسی قرار می‌ گیرد تا اطمینان حاصل شود که کسب و کار مورد نظر برای اقتصاد کشور سوئیس مفید بوده و می تواند از راه ‌های سالم به درآمدزایی رسیده و بهبود شرایط اکوسیستمی کسب و کار کشور سوئیس نیز کمک نماید. به درآمد رسیدن شرکت و کسب و کار مورد نظر در سوئیس به معنای ایجاد درآمد مالیاتی جدید برای دولت این کشور مرفه اروپایی است.

به طور معمول طی کردن این مراحل برای هموطنان عزیزمان که متقاضی ثبت شرکت در سوئیس هستند کاری بس دشوار می باشد و باید مراحل کار توسط یک وکیل سوئیسی در این کشور صورت تخصصی انجام گیرد. موسسه پرگاس پارس با داشتن وکلای سوئیسی مجرب، در این زمینه آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان می باشد. همچنین در نگارش بیزینس پلن نیز موسسه پرگاس پارس خدمات تخصصی ویژه ‌ای خدمت متقاضیان ارائه می نماید. نوشتن بیزینس پلن خود یک امر کاملا تخصصی بوده و باید توسط یک تیم از متخصصان مهاجرت، متخصصان مدیریت و کسب و کار، افراد مجرب در رشته فنی مورد نظر و افراد بسیار مسلط به زبان کشور مقصد صورت گیرد. از آنجا که زبان اول کشور سوئیس زبان آلمانی است، ترجیحا باید بیزینس پلن به زبان آلمانی نگارش شود. البته بیزینس پلن به زبان فرانسوی نیز در بخش های فرانسوی زبان کشور سوئیس قابل استفاده خواهد بود.

 

ثبت شرکت در سوئیس

در ابتدای امر متقاضیان ثبت شرکت در سوئیس باید با انواع شرکت در این کشور اروپایی آشنایی داشته باشند. در کشور سوئیس هفت شرکت قابل ثبت وجود دارد که اسامی آنان عبارتند از:

1.  شرکت با مالکیتی با خصوصی

2 و 3. شرکت سهامی عام (AG / SA)

4. مشارکت عمومی در سوئیس، مشارکت محدود

5 و 6. شرکت با مسئولیت محدود (GmbH / Sàrl)

7. شرکت تابعه و ثبت شعبه

 

به منظور ثبت شرکت در سوئیس در ابتدای امر متقاضیان باید یک حساب بانکی باز کرده و سپرده خود را در آن حساب قرار دهند و رسید بانکی سپرده گذاری باید در اداره ثبت شرکت های سوئیس ارائه گردد. همچنین پیش نویس اساسنامه شرکت نیز باید در یک دفتر اسناد رسمی کشور سوئیس به ثبت رسمی برسد. مدارک و اسناد شرکت نیز باید در دفتر اسناد رسمی به تایید برسد. همچنین در فرم درخواست ثبت شرکت در سوئیس باید امضای شخصی اعضای هیئت مدیره، سهامداران و همچنین مدیریت شرکت درج گردد. پرداخت مالیات تمبر نیز دیگر مرحله ثبت شرکت در سوئیس است. همچنین نام کمپانی نیز باید به تایید برسد که این پروسه معمولاً یک تا پنج روز زمان می برد.

با توجه به موارد ذکر شده و هزینه بالای ثبت شرکت در سوئیس نمیتوان اخذ اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت را راه مناسبی برای اخذ اقامت دائم این کشور اروپایی دانست. بلکه روش های همچون تحصیل در سوئیس را که با هزینه بسیار کمتری صورت می پذیرد را می توان نسبت به این روش در اولویت قرار داد. برای افرادی که قصد دارند حتما از طریق ثبت شرکت اقامت یک کشور پیشرفته اروپایی را بدست آورند، گزینه های بسیار بهتری همچون اخذ اقامت اتریش از طریق ثبت شرکت نیز وجود دارد که نباید از ذهن دور بماند. زیرا شرایط و هزینه های ثبت شرکت در اتریش و اخذ اقامت از این طریق در این کشور مراتب مناسب تر از کشور سوئیس می ‌باشد و به همین دلیل می ‌توان اتریش را برای این کار مناسب تر از سوئیس دانست.

البته افرادی که بتوانند یک طرح استارتاپی ارائه داده و برای اخذ ویزای استارت آپ سوئیس اقدام کنند، شرایط بسیار ویژه تری پیش رویشان خواهد بود و بسیار سهل تر از اخذ اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت های سنتی می ‌توانند به اقامت این کشور دست یابند. برای این افراد امکان استفاده از وام های بانکی و دولتی و گرفتن شریک سرمایه گذار سوئیسی وجود دارد و لازم نیست حتما تمام سرمایه لازم برای ثبت شرکت را خودشان تامین کنند. اما سختگیری زیادی برای تایید طرح استارتاپی آنان در ابتدای امر صورت می گیرد.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم سوئیس از جمله اخذ اقامت ثبت شرکت سوئیس می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • اقامت سوئیس از طریق ثبت شرکت
  • اخذ اقامت سوئیس با طریق ثبت شرکت
  • ثبت شرکت در سوئیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top