info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئیس

بسیاری کشور سوئیس را بهترین کشور برای زندگی آرام و با کیفیت نه تنها در اروپا بلکه در کل جهان به حساب می آورند. هر چند سطح هزینه های زندگی در این کشور بسیار بالاست، اما به نسبت قابل قبولی سطح درآمدها نیز نسبت به سایر نقاط دنیا در این کشور بالاتر است و به همین دلیل مردم مقیم آن از یک سطح بسیار قابل قبول از رفاه اجتماعی برخوردار هستند. شرایط کار و درآمد متخصصان رشته های بخش سلامت و بهداشت و درمان از جمله پیراپزشکان نیز در این کشور بسیار مناسب است و متخصصان این رشته ها در صورتی که فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئیس را با موفقیت طی کنند، می‌توانند مجوز کار دریافت کرده و در این کشور پیشرفته و آرام اروپایی به زندگی و کار بپردازند.



به منظور استفاده از فرصت کار پیراپزشکی در سوئیس متقاضیانی که در این کشور و سایر کشورهای اروپایی این رشته را تحصیل نکرده ‌اند می‌بایست فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئیس را طی کنند تا به آنان مجوز کار در نظام سلامت این کشور اعطا شود. سازمان MEBEKO مسئول بررسی مدارک متخصصان رشته های علوم پزشکی که در خارج از کشور سوئیس تحصیل کرده و قصد کار در این کشور را دارند بوده و در شهر برن این کشور واقع است. بدین منظور متقاضیان کار پیراپزشکی در سوئیس باید حتماً مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای این سازمان ارسال کنند تا مدارک آن مورد بررسی قرار گرفته و در صورت داشتن شرایط لازم، تاییدیه اولیه را دریافت کنند. در این مرحله این افراد باید با موفقیت آزمون تئوری و عملی معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئیس را طی کنند. در این صورت می توانند وارد سیستم بهداشت و درمان این کشور شده و از مزایای پر شمار کار در کشور سوئیس و در نهایت دستیابی به اقامت دائم و شهروندی این کشور پیشرفته و مرفه برخوردار شوند. البته این افراد می بایست یک دوره کارورزی را نیز حداقل به مدت شش ماه تا یک سال در سیستم بهداشت و درمان این کشور طی کنند. همچنین برای آنان گذراندن دوره آشنایی با قوانین نظام پزشکی در این کشور نیز الزامی است تا در نهایت موفق شوند مجوز کار به عنوان یک پیراپزشک در سیستم بهداشت و درمان سوئیس را کسب کنند و در بیمارستان ها و کلینیک های این کشور به کار دائم مشغول شود.

البته همان طور که ذکر شد هموطنان عزیز که در خود کشور سوئیس و کشورهای اروپایی به تحصیل رشته های پیراپزشکی پرداخته باشند، در صورتی که قصد ورود به بازار کار پیراپزشکی در سوئیس را داشته باشند، نیازی به طی کردن مراحل معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئیس نخواهند داشت و مدارک تحصیلی آنان در این کشور به طور مستقیم مورد تایید قرار می گیرد. زیرا سوئیس مانند سایر کشورهای اروپایی عضوی از کنوانسیون بولونیا است و سیستم آموزشی کشورهای عضو این کنوانسیون به طور کامل مشترک است. به همین دلیل مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های هر یک از این کشورها حتی در رشته‌های علوم پزشکی در سایر کشورهای عضو این کنوانسیون نیست دارای اعتبار می باشد. در این زمینه ملیت و تابعیت فرد نیز به هیچ وجه دخیل نخواهد بود. به عنوان مثال یک دانشجوی ایرانی که به تحصیل پزشکی در اسلواکی می پردازد، پس از اتمام دوره تحصیل خود می تواند در کشورهایی چون اتریش، سوئیس و آلمان مشغول به کار شود و نباید مدارک تحصیلی خود را در این کشورها معادل سازی کند. فقط این فرد می بایست یک مدرک زبان آلمانی معتبر برای ورود به بازار کار این کشورهای آلمانی زبان ارائه کند.

 

کار پیراپزشکی در سوئیس

سوئیس را می توان از اصلی ترین گزینه ها در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پیراپزشکان به حساب آورد. نکته مهمی که متقاضیان کار پیراپزشکی در سوئیس باید در نظر داشته باشند این است که سوئیس یک کشور سه زبانه است و در اکثر مناطق اصلی آن زبان رسمی زبان آلمانی و در برخی از مناطق نیز زبان اصلی زبان فرانسوی می باشد. در مناطق محدودی در این کشور نیز  زبان ایتالیایی تکلم می‌شود. البته زبان قالب این کشور ابتدا آلمانی و سپس فرانسوی در نظر گرفته می شود، به همین علت برای کار در این کشور متقاضیان باید حتماً منطقه ای خاص این کشور را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود در نظر بگیرند و بر این اساس به تقویت مهارت های زبان مورد نظر بپردازند. اما اغلب افراد به منطقه آلمانی زبان این کشور مهاجرت کاری می نمایند و به همین علت نیاز به سطح بالایی از زبان آلمانی دارند که در اغلب موارد حداقل در سطح B2 مورد قبول می باشد. آزمون های تئوری و عملی معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئیس در مناطق مختلف این کشور به زبان های اغلب به آلمانی و بعضا فرانسوی برگزار می شود و به این علت نیز تسلط داشتن به زبان آن منطقه از کشور سوئیس که قصد کار در آن را دارند برای این افراد از الزامی است. بر اساس قوانین کشور یک پیراپزشک موظف است حداقل ۵۰ ساعت در هفته در سیستم بهداشت و درمان این کشور به ارائه خدمات بپردازد.

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی از جمله پیراپزشکی و به ویژه پرستاری در خارج از کشور از جمله کشور سوئیس می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدارک پیراپزشکی در سوئیس
  • ارزشیابی مدرک پیراپزشکی در سوئیس
  • کار پیراپزشکی در سوئیس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top