info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه فودان چین

یکی از بهترین دانشگاه های چین دانشگاه فودان می باشد که در زبان انگلیسی Fudan University و در زبان چینی 复旦大学 شناخته می شود. تاسیس دانشگاه فودان چین به سال 1905 میلادی در شهر شانگهای بازمی گردد و در ابتدا نام آن مدرسه عمومی فودان یا Fudan Public School بوده است. از سال 1917 تا 1941 این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی به شمار می آمده است، اما از سال 1941 تبدیل به یک دانشگاه دولتی شد و تا سال 1949 با نام دانشگاه ملی فودان یا National Fudan University شناخته می شد. البته از سال 1949 دیگر نام آن دانشگاه فودان بوده و همواره یکی از برترین دانشگاه های کشور وسیع چین به شمار می آمده است.



دوره های تحصیلی در دانشگاه فودان چین اغلب به زبان چینی ارائه می شوند. البته دوره های زیادی نیز به زبان انگلیسی در این دانشگاه ارائه می گردد. به همین دلیل میزبان بیشترین دانشجوی بین المللی در میان دانشگاه های کشور چین می باشد. امروزه این دانشگاه میزبان بیش از 31900 دانشجوی چینی و بین المللی می باشد که بیش از 14100 نفر از آنان در مقطع کارشناسی و بیش از 14800 نفر نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند. حدود 3000 دانشجو نیز از طریق برنامه های تبادل دانشجو وارد این دانشگاه شده اند.

این دانشگاه با بیش از 200 دانشگاه و موسسه تحقیقاتی معتبر از کشورهای مختلف دنیا از جمله آمریکا، کانادا، انگلستان، استرالیا، ژاپن، روسیه، آلمان، فرانسه و ... توافق نامه های همکاری علمی، پژوهشی و همچنین تبادل دانشجو دارد. از جمله این دانشگاه ها می توان به دانشگاه کلمبیا آمریکا، دانشگاه هاروارد و دانشکده اقتصاد لندن اشاره نمود.

دانشگاه فودان چین برای دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند نیز یک گزینه عالی به حساب می آید. زیرا در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید اعلام شده توسط وزارت علوم ایران برای سال تحصیلی 2020 2021، نام این دانشگاه در میان دانشگاه های ممتاز یا گروه الف دیده شده و تحصیلات در این دانشگاه در رشته های غیر پزشکی مورد تایید این وزارتخانه قرار گرفته است. همچنین در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید اعلام شده توسط وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2020 2021 نیز نام این دانشگاه به چشم می خورد. به همین جهت تحصیل در رشته های علوم پزشکی از جمله پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه نیز مورد تایید وزارت بهداشت ایران بوده و فارغ التحصیلان این دوره های تحصیلی می توانند پس از اتمام دوره، مدارک تحصیلی خود را برای ارزشیابی و معادل سازی در ایران ارائه نمایند.

 

رنکینگ دانشگاه فودان چین

طبیعتا برای مشتاقان تحصیل در چین، اخذ پذیرش از دانشگاه هایی که اعتبار و رتبه بین المللی بالاتری دارند می توانند مطلوب تر باشد. دانشگاه فودان چین همه ساله یکی از برترین دانشگاه های این کشور در رنکینگ های بین المللی محسوب شده و از رتبه بین المللی فاخری نیز برخوردار بوده است. برای تبیین بهتر این موضوع رنکینگ دانشگاه فودان چین را در یک دوره 4 ساله از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱ بر اساس رتبه بندی موسسه کیو اس خدمتتان ارائه می نماییم.

بر این اساس در سال ۲۰۱۸ رتبه دانشگاه فودان چین در میان دانشگاه‌ های این کشور، سوم و در بین دانشگاه های دنیا ۴۰ بوده است. در سال ۲۰۱۹ این دانشگاه همچنان سومین دانشگاه برتر کشور چین به حساب آمده و رتبه بین‌ المللی ۴۴ را در میان دانشگاه ‌های برتر دنیا را از آن خود کرده است. رنکینگ دانشگاه فودان چین در سال ۲۰۲۰ میلادی همچنان در میان دانشگاه‌ های این کشور سوم و در میان دانشگاه ‌های دنیا ۴۰ بوده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال تحصیلی ۲۰۲۱، رتبه دانشگاه فودان چین در میان دانشگاه‌ های دنیا با رشد مواجه شده و به رده ۳۴ رسیده است. در این سال نیز این دانشگاه پس از دانشگاه‌ چینهوا و دانشگاه پکینگ سومین دانشگاه برتر کشور چین به حساب می‌ آید.

رنکینگ دانشگاه فودان چین در رتبه بندی موسسه تایمز نیز در سال ۲۰۲۱ در میان دانشگاه‌ های دنیا 70 و در میان دانشگاه‌ های آسیا ۱۷ بوده است. بر اساس رتبه بندی شانگهای که دیگر سیستم رتبه بندی معتبر دانشگاه های دنیا می باشد نیز رنکینگ دانشگاه فودان چین از سال ۲۰۱۷ تا سال ۲۰۱۹ همواره بین ۱۰۱ تا ۱۵۰ دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. اما این دانشگاه در سال ۲۰۲۰ رتبه ۱۰۰ را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است.

 

رشته های دانشگاه فودان

رشته های دانشگاه فودان چین طیف بسیار گسترده ای را در بر می گیرد که شامل گروه های علوم مهندسی، مطالعات اجتماعی، پزشکی، و ورزشی  می شود. رشته های دانشگاه فودان چین در زمینه علوم پزشکی که بیشترین متقاضی را دارند عبارتند از:

- پزشکی عمومی

- پزشکی بالینی

- دندانپزشکی

- داروسازی

- بهداشت

- پرستاری

دیگر رشته های دانشگاه فودان چین که متقاضیان زیادی برای اخذ پذیرش تحصیلی دارند عبارتند از:

- مهندسی برق و الکترونیک

- مهندسی فناوری اطلاعات

- مهندسی شیمی

- مهندسی مکانیک

- مهندسی عمران

- مهندسی هوافضا

- ریاضیات و آمار

- فیزیک و نجوم

- شیمی

- زمین شناسی

- محیط زیست

- زمین شناسی و علوم دریایی

- جغرافیا

- جامعه شناسی

- مطالعات بین الملل

- علوم انسانی و اجتماعی

- مطالعات ارتباطات و رسانه

- هنر

- طراحی

- هنرهای نمایشی

هزینه تحصیل در رشته های مختلف و مقاطع تحصیلی مختلف در دانشگاه فودان چین متفاوت است. اما به طور میانگین هزینه تحصیل در رشته های دانشگاه فودان چین در مقطع کارشناسی، بین 23 تا 75 هزار یوان است. شهریه دوره های تحصیلی این دانشگاه در مقطع کارشناسی ارشد، بین 80 تا 134 هزار یوان می باشد. همچنین هزینه تحصیل در مقطع دکتری در رشته های مختلف این دانشگاه نیز بین 30 تا 60 هزار یوان است. طبیعتا برای اخذ پذیرش تحصیل در دوره هایی که در این دانشگاه به زبان انگلیسی ارائه می شود، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس و تافل الزامی است. برای ورود به دوره هایی که به زبان چینی ارائه می شوند نیز ارائه مدرک زبان چینی اجباریست.

 

تحصیل پزشکی در دانشگاه فودان چین

طول دوره های تحصیل پزشکی در دانشگاه فودان چین 6 سال است. 4 سال اول دوره به دروس تئوری می گذرد و به زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی ارائه می گردد. اما برای 2 سال بعدی که به صورت کارورزی و کلینیکال ارائه می شود، دانشجو باید به زبان چینی آشنا باشد. زیرا باید بتواند با بیماران در محیط بیمارستانی ارتباط موثر برقرار کند. به همین علت یکی از دروس اجباری در طول دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه فودان چین، زبان چینی است. در برخی از دانشگاه های این کشور حتی پیش از فارغ التحصیلی، از دانشجویان آزمون HSK گرفته می شود تا تسلط آنان به زبان چینی سنجیده شود و اعطای مدرک به آنان منوط به اخذ نمره قبولی مورد نظر از این آزمون است.

به علل مختلف، از جمله اعتبار و رتبه عالی این دانشگاه در میان دانشگاه های علوم پزشکی دنیا، بسیاری از مشتاقان تحصیل در چین در رشته های علوم پزشکی این دانشگاه را به عنوان دانشگاه محل تحصیل خود بر می گزینند. همه ساله موسسات معتبر رتبه بندی دانشگاه های دنیا همچون کیو اس، رتبه بندی دانشگاه های دنیا را در زمینه های تخصصی مختلف همچون پزشکی ارائه می کنند. بر اساس رنکینگ اعلام شده موسسه کیو اس در زمینه تخصصی پزشکی، رتبه بندی دانشگاه فودان چین در میان دانشگاه های این کشور، پس از دانشگاه پکینگ، دوم بوده و این دانشگاه رتبه ای بین 51 تا 100 را در میان دانشگاه های پزشکی دنیا از آن خود کرده است. اما اگر هنگ کنگ را هم جزو چین به حساب آوریم رتبه دانشگاه فودان در میان دانشگاه های علوم پزشکی این کشور، چهارم خواهد بود.

همچنین همان طور که پیش تر ذکر شد، جوانان ایرانی مشتاق تحصیل رشته های علوم پزشکی در خارج از کشور در صورتی که بخواهند پس از تحصیل به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند باید دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد  تایید وزارت بهداشت ایران در همان سال تحصیلی برگزینند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. در لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران برای سال تحصیلی 2020 2021 نام دانشگاه فودان چین به چشم می خورد و به همین علت این دانشگاه برای جوانان ایرانی که قصد تحصیل پزشکی در چین را دارند بسیار مناسب می باشد.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی چین و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های چین از جمله دانشگاه فودان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه فودان چین
  • تحصیل پزشکی در دانشگاه فودان چین
  • رنکینگ دانشگاه فودان چین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top