info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا

یکی از پر درآمد ترین رشته ها در کشور آمریکا، رشته حقوق می باشد و به همین دلیل بسیاری از علاقمندان این رشته رویای تحصیل آن در دانشگاه های آمریکا و امکان ورود به بازار کار این رشته در این کشور را در سر می پرورانند. تا چند سال قبل تنها راه ورود به دوره های تحصیل رشته حقوق در آمریکا شرکت در آزمون LSAT بود، اما هم اکنون برخی از دانشگاه های آمریکا از جمله دانشگاه بوستون، دانشگاه ایالتی فلوریدا، دانشگاه شهر نیویورک و دانشگاه سوفولک برای اعطای پذیرش به متقاضیان این رشته، گواهی و نمره قبولی آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا را مطالبه می کنند. در این دانشگاه ها این آزمون اصلی ترین و ارزشمندترین بخش در اعطای پذیرش به دانشجویان است و بسیار بیشتر از ریز نمرات، تعیین کننده است.



آمریکا را می توان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای تحصیل کردگان رشته حقوق دانست و به همین علت است که  بسیاری سختی گذراندن آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا را به جان می خرند تا بتوانند در بازار کار این کشور مشغول به عنوان یک حقوقدان مشغول به کار شوند. البته این کشور نه تنها برای رشته حقوق، بلکه برای بسیاری از رشته ها از بهترین کشورها به شمار می رود. به عنوان مثال این کشور را یکی از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان نیز می دانند.

می دانیم که رشته هایی که به جان، سلامت و ابعاد روحی و حقوقی زندگی انسان ها به صورت مستقیم مربوط هستند رشته هایی حساس به حساب می آیند و فارغ التحصیلان آن ها در صورتی که بخواهند در بازار کار آمریکا مشغول کار شوند باید مدارک خود را در این کشور معادل سازی کنند. اصلی ترین این رشته ها عبارتند از: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری، کلیه رشته های پیراپزشکی، روان شناسی و حقوق. متخصصان این رشته ها باید در این کشور آزمون داده و دوره های کارورزی را نیز طی کنند تا به آنان مجوز کار اعطا شود. در مورد متخصصان رشته حقوق، به علت اینکه دروس حقوقی تحصیل شده در ایران در اکثر موارد تفاوت های چشمگیری با سرفصل های دروس حقوقی در دانشگاه های آمریکا و اکثر کشورهای دنیا دارد، این افراد باید پذیرش تحصیلی دریافت نموده و این رشته را در مقصد مهاجرت خود تقریبا به طور کامل از نو تحصیل کنند. از این رو وکلا و حقوقدانانی که قصد داشته باشند وارد بازار کار آمریکا شوند چاره ای جز شرکت در آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا ندارند.

 

آزمون LSAT چیست؟

در پاسخ به این سوال که "آزمون LSAT چیست؟" باید ذکر کرد این آزمون که توسط شورای پذیرش رشته حقوق در آمریکا برگزار می شود، یک آزمون استاندارد رشته حقوق به شمار رفته و نشان می دهد فردی توانایی ادامه تحصیل در دانشگاه های آمریکا در رشته حقوق را دارد یا خیر. در این آزمون دانش افراد، توانایی استدلال آنان، مهارت های منطق اشخاص و همچنین توانایی آنان در زمینه درک مطلب به بوته آزمایش گذاشته می شود.

آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا سالی 4 نوبت در ماه های فوریه، جون، سپتامبر و دسامبر برگزار می شود . هزینه شرکت در آزمون LSAT ، 190 دلار می باشد. طول مدت برگزاری این آزمون 3 ساعت و 30 دقیقه بوده و هر داوطلب مجاز است در طی 2 سال 3 مرتبه در این آزمون شرکت کند.

این آزمون شامل 5 بخش یا مرحله است که به شرح ذیل می باشند:

- مرحله اول، درک مطلب: شامل 4 متن است که از داخل هر متن 5 تا 8 سوال پرسیده می شود. مدت زمان این بخش از آزمون 35 دقیقه است و داوطلبان مجموعا باید 27 سوال این بخش را پاسخ دهند.

- مرحله دوم،  بازی منطقی: در این بخش 25 سوال مطرح می شود که داوطلب باید برخی آیتم ها را مرتب کرده یا به هم وصل نماید. مدت زمان این بخش از آزمون LSAT نیز 35 دقیقه است.

- مرحله سوم، تحلیل مفاهیم انتزاعی: این بخش شامل دو قسمت است که هر یک 35 دقیقه زمان می برد. در هر یک از این دو قسمت داوطلبان باید به 25 سوال در زمینه تحلیل مفاهیم انتزاعی بپردازند.

- مرحله چهارم، سوالاتی که فاقد نمره هستند: بخشی از سوالات آزمون LSAT نمراتشان مورد ارزیابی قرار نمی گیرد. اما داوطلبان تا زمان دریافت نمره آزمون متوجه نخواهند شد که نمرات کدام قسمت از آزمون ارزیابی نشده است.

- مرحله پنجم، توانایی نگارش: در این بخش از آزمون LSAT متنی ارائه می شود که در دارای اشکالاتی در بیان است. داوطلبان می بایست مشکل متن ارائه شده را بر اساس ضوابط رفع نمایند و یک  متن دفاعیه نوشته و مورد بحث را به خوبی تشریح نمایند. این تشریح باید در حقیقت به عنوان دفاعیه در برابر قاضی نگارش شود. این بخش یکی از سخت ترین بخش های آزمون می باشد و بسیاری از داوطلبان در مورد نحوه نگارش آن نگرانی فراوان دارند. نکته مهم در مورد نگارش این بخش ایت است که صحت پاسخ چندان دارای اهمیت نیست، بلکه نحوه ارائه بیشتر مورد توجه و اهمیت است.

 

تحصیل رشته حقوق در آمریکا

علیرغم دشواری های تحصیل رشته حقوق در آمریکا، به علت بالا بودن درآمد متخصصان این رشته در این کشور، بسیاری سختی های این راه را به جان می خرند. به منظور اخذ پذیرش تحصیلی و ورود به دوره های تحصیل رشته حقوق در آمریکا، ارائه مدرک پیش دانشگاهی یا کالج، مدارک مرتبط مانند ادبیات و فلسفه، مدارک مورد قبول در دانشگاه های آمریکا و گواهی قبولی در آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا ارائه گردد. علاوه بر گواهی قبولی در این آزمون، داشتن ریز نمرات بالا در دوره دبیرستان و توصیه نامه و انگیزه نامه قوی نیز از دیگر شرایط ورود به دوره های تحصیل رشته حقوق در آمریکا به شمار می روند.

 

درآمد رشته حقوق در آمریکا

همان طور که ذکر شد درآمد رشته حقوق در آمریکا بسیار بالاست و یک وکیل تازه کار در سال اول ورود به بازار کار 160 هزار دلار درآمد به دست می آورد. از این رو بسیاری از سراسر دنیا برای ورود به دوره های تحصیل رشته حقوق در آمریکا تلاش می کنند.

 

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های آمریکا و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • آزمون LSAT رشته حقوق در آمریکا
  • آزمون LSAT چیست؟
  • تحصیل رشته حقوق در آمریکا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top