info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناس

رشته زمین شناسی یا ژئولوژی به صورت تنگاتنگی با رشته های هواشناسی، جغرافیا، فیزیک، علوم زیستی، مهندسی معدن، مهندسی عمران و شهرسازی مرتبط است، رشته ای بسیار کاربردی و حساس می باشد و در بسیاری از نقاط دنیا به ویژه در کشورهای پیشرفته، بازار کار مناسبی برای متخصصان آن مهیاست. متاسفانه بازار کار این رشته در کشورمان ایران چندان مناسب نیست و به همین علت بسیاری از زمین شناسان به مهاجرت می اندیشند. اما باید در نظر داشت که مهاجرت به خودی خود نمی تواند تضمین کننده شرایط بهتر زندگی باشد. بلکه برای داشتن یک مهاجرت موفق باید به خوبی تحقیق و مطالعه نمود تا به شرایط بهتری در زندگی به ویژه شرایط کاری و درآمدی بهتر دست یافت. از این رو شناخت بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناس اولین گام متخصصان این رشته برای داشتن یک مهاجرت کاری موفق به شمار می رود.



یکی از اصلی ترین ملاک ها در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناس، میزان درآمد متخصصان این رشته در کشورهای مختلف دنیا می باشد. میانگین درآمد زمین ‌شناسان در کشورهای مختلف بین 54 تا 142 هزار دلار در سال است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که این هزینه با توجه به مهارت و تخصص هر فرد متفاوت است و همه افراد حقوق یکسانی را دریافت نخواهند نمود. البته باید در نظر داشت که میزان مالیات بردرآمد مشاغل در کشورهای مختلف نیز دارای تفاوت است و این فاکتور را نیز در هنگام انتخاب باید در نظر گرفت.

بحث زبان یکی از فاکتورهای دیگر در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناسان است. بعنوان مثال برای افرادی که تسلط بالایی به زبان انگلیسی داشته و می توانند مدرک زبان انگلیسی معتبر با نمره بالا ارائه نمایند، قطعا کانادا، استرالیا، انگلیس و آمریکا بهترین گزینه های مهاجرت کاری به حساب خواهند آمد. اما برای فردی که به زبان آلمانی مسلط است قطعا کشورهای اتریش، آلمان و سوئیس می توانند گزینه هایی بهتر به شمار آیند.

میزان سهولت اخذ ویزای کار برای اتباع ایرانی نیز در کشورهای مختلف متفاوت است. به همین علت این فاکتور را نیز حتما باید در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناس در نظر داشت.

 

آشنایی مختصر با رشته زمین شناسی

مطالعات زمین شناسی در زمینه های مختلفی از جمله کشف ذخایر فلزی، غیر فلزی، و منابع نفت و گاز، بسیار تعیین کننده است. همچنین برای ساخت سازه ها نیز باید مطالعات زمین شناسی مورد نظر قرار گیرد. زیرا به ویژه در کشورهای لرزه خیزی همچون ایران، نباید در جایی که خاک بستر سست بوده و دچار ضعف می باشد و یا به طور مستقیم بر روی گسل ها اقدام به ساخت و ساز نمود. از این رو در کشورهای پیشرفته که برنامه ریزی های مدیریتی به طور دقیق اجرایی می شود، بازار کار بسیار مناسب تری می توان برای فارغ التحصیلان این رشته متصور بود.

البته در هر یک از کشورهایی که کاندیدای انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناس به شمار می روند نیز، متخصصان این رشته با توجه به ماهیت ذاتی شغلشان با سختی های زیادی مواجهند. زیرا به طور معمول کار متخصصان این رشته در محیط باز و در معرض شرایط بد آب و هوایی است و به همین علت است که اغلب علاقمندان تحصیل این رشته را مردان تشکیل می دهند. زمین شناسان برای کشف منابع نفت و گاز و ذخایر معدنی باید به دل طبیعت رفته و با جستجو و نگرش دقیق و استفاده از ابزارهای موجود به مشاهده و جمع آوری مستندات بپردازند. برای بررسی مقاومت زمین و لایه های خاک در محل تعیین شده برای ساخت سازه ها نیز متخصصان زمین شناسی و ژئوتکنیک از طریق حفر چاله های عمیق و بررسی مقاومت لایه های زیرین خاک سعی می کنند به درستی تعیین کنند که محل مورد نظر برای ساخت سازه مناسب است یا خیر. همه این موارد ذکر شده نشان می دهد این رشته به هیچ وجه مناسب افرادی که علاقمند به پشت میز نشینی هستند نمی باشد.

 

مهاجرت زمین شناسان به کانادا

کانادا به عقیده بسیاری، بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناسان به شمار می رود. در استان هایی همچون انتاریو، منیتوبا، نیوبرانزویک، کبک، بریتیش کلمبیا، نیوفاندلند و لابرادور بازار کار این رشته بسیار مناسب است و اکثر مشتاقان استفاده از مهاجرت زمین شناسان به کانادا سعی می کنند از شرکت هایی در این استان های کشور کانادا جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کنند. شرکت های مختلف نفتی، معدنی، محیط زیستی، ژئوفیزیک، متالورژی و همچنین شرکت های مهندس مشاور در زمینه ساخت و ساز اغلب فرصت هاس شغلی را برای مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت زمین شناسان به کانادا ارائه می کنند. میانگین درآمد زمین شناسان در کانادا ساعتی 30 تا 55 دلار است که طبیعتا برای افرادی که تجربه و جایگاه شغلی و علمی بالاتری دارند رقم بیشتری خواهد بود. علاوه بر این شرایط شرکت کارفرما و شهر و استان محل کار نیز در تعیین درآمد زمین شناسان در کانادا موثر می باشد.

 

مهاجرت زمین شناسان به استرالیا

با توجه به روند توسعه کشور استرالیا این کشور را می توان بهترین کشور برای مهاجرت مهندسان عمران دانست. همین موضوع نشان می دهد ساخت و ساز در این کشور به شدت رونق دارد و قطعا برای ساخت هر سازه ای و همچنین ساخت و توسعه شبکه راه ها به مطالعات زمین شناسی نیاز فراوان وجود دارد. از طرف دیگر این کشور منابع نفت و گاز و ذخایر معدنی فراوانی دارد که روند اکتشاف و شروع به استخراج آن ها در سال های اخیر شتاب بیشتری گرفته است. به همین دلیل بازار کار برای متخصصان رشته زمین شناسی نیز در این کشور بسیار مناسب بوده و روند رو به بهبودی نیز دارد. از این رو فرصت مهاجرت زمین شناسان به استرالیا برای متخصصان این رشته از سراسر دنیا بسیار مغتنم است و بسیاری از متخصصان این رشته در تلاش برای اخذ یک جاب آفر از کارفرمایان فعال در این کشور هستند تا بتوانند از این طریق ویزای کار استرالیا که ویزایی امتیاز محور است را به دست آورند. البته بازار کار این کشور فقط برای متخصصان چنین رشته هایی شرایط مناسب ندارد، بلکه به عنوان مثال بسیاری از کارشناسان در امر مهاجرت، این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت پرستاران نیز به حساب می آورند. میانگین درآمد زمین شناسان در استرالیا سالانه 87600 دلار است که طبیعتا برای افرادی که تجربه و جایگاه شغلی و علمی بالاتری دارند این رقم بسیار بالاتر می تواند باشد. علاوه بر این شرایط شرکت کارفرما و شهر و ایالت محل کار نیز در تعیین درآمد زمین شناسان در استرالیا موثر می باشد.

 

مهاجرت زمین شناسان به انگلیس

کشور انگلیس نیز برای ساخت سازه ها و همچنین اکتشاف منابع و ذخایر معدنی به شکل قابل توجهی از تخصص زمین شناسان بهره می برد. به همین علت بسیاری این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناس به حساب می آورند. میانگین درآمد زمین شناسان در انگلیس برای افراد تازه کار و بدون سابقه شغلی، بین 30500 تا 46000 دلار در سال است که طبیعتا برای افرادی که تجربه و جایگاه شغلی و علمی بالاتری دارند این رقم بسیار بالاتر بوده و تا ارقامی حدود 61  تا 76 هزار دلار در سال نیز خواهد رسید. علاوه بر این شرایط شرکت کارفرما و شهر محل کار نیز در تعیین درآمد زمین شناسان در انگلیس موثر می باشد.

 

مهاجرت زمین شناسان به آمریکا

آمریکا را نیز بسیاری بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناسان به حساب می آورند. زیرا قوانین ساخت و ساز در این کشور بشدت سفت و سخت اعمال می شود و هیچ سازه ای بدون رعایت نکات مندرج در مطالعات زمین شناختی اجازه ساخت و ساز نمی یابد. همچنین این کشور نیز منابع و ذخایر معدنی فراوانی دارد و در زمینه های اکتشافی نیز از خدمات متخصصان رشته زمین شناسی نهایت استفاده را می برند. همچنین این کشور دارای بهترین دانشگاه های دنیا در زمینه زمین شناسی می باشد و فرصت های شغلی در زمینه های پژوهشی در دانشگاه های این کشور نیز برای متخصصان این رشته با تحصیلات دانشگاه در سطوح بالا نیز فراهم است. به همین علت بسیاری از متخصصان این رشته مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت زمین شناسان به آمریکا هستند.

میانگین درآمد زمین شناسان در آمریکا سالانه 84500 دلار است که طبیعتا برای افرادی که تجربه و جایگاه شغلی و علمی بالاتری دارند این رقم بسیار بالاتر می تواند باشد. علاوه بر این شرایط شرکت کارفرما و شهر و ایالت محل کار نیز در تعیین درآمد زمین شناسان در آمریکا موثر می باشد.

 

مهاجرت زمین شناسان به نروژ

کشور نروژ به عنوان ثروتمند ترین کشور منطقه اسکاندیناوی که مردم آن از بالاترین سطح رفاه اجتماعی برخوردارند نیز می تواند گزینه دیگر در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناس به حساب آید. این کشور نفتی دارای منابع عظیم نفت و گاز و همچنین ذخایر عمده منابع معدنی می باشد و برای کشف و استخراج آن ها در این کشور به تخصص هایی همچون زمین شناسی نیاز فراوان وجود دارد. بالا بودن سطح درآمدها در این کشور مرفه یکی دیگر از اصلی ترین علل استقبال از فرصت مهاجرت زمین شناسان به نروژ می باشد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری زمین شناسان و متخصصان مشاغل دیگر در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناس
  • بهترین کشور برای مهاجرت زمین شناسان
  • بهترین کشورها برای مهاجرت کاری زمین شناسان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top