info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت تمکن مالی

بسیاری از مردم از سراسر دنیا رویای زندگی در اروپا را در سر می پرورانند و سعی دارند از یکی از راه های موجود به اقامت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا دست یابند. اما هر روش مهاجرتی سختی ها و ریسک های خاص خود را دارد. به علل مختلفی، کارشناسان مهاجرت روش اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی را بهترین روش مهاجرت به حساب می آورند. اولین دلیلی که برای این ادعا می توان ذکر کرد کم ریسک بودن این روش مهاجرت می باشد. زیرا هر چه برای مهاجرت میزان سرمایه بیشتری به کشور مقصد انتقال پیدا کند، ریسک کار بالاتر می رود. در روش اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی که به روش خود حمایتی نیز شهرت دارد، کمترین میزان انتقال سرمایه به کشور مقصد باید انجام شود که به همین دلیل دارایی فرد متقاضی مهاجرت به کمترین میزان ممکن در معرض ریسک و مخاطره قرار می گیرد. همچنین اخذ اقامت از روش اثبات تمکن مالی یا خود حمایتی سریع ترین روش اخذ اقامت به شمار رفته و کل پروسه اخذ اقامت اولیه در این روش، نهایتا چند ماه به طول می انجامد. در اکثر کشورهای اروپایی همه ساله سهمیه ای برای اعطای اقامت از طریق تمکن مالی یا خود حمایتی در نظر گرفته می شود. مکانیزم اعطای اقامت از این روش در کلیه کشورهای ارائه دهنده تقریبا یکسان است، اما تفاوت اصلی میزان درآمد ماهانه حداقلی مورد قبول و میزان سپرده گذاری بانکی لازم در هر یک از این کشورها می باشد. در این مطلب با مقایسه شرایط کشورهای مختلف سعی داریم در حدامکان راهنمایی های لازم جهت شناخت بهترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت تمکن مالی را خدمتتان ارائه نماییم.



در این روش باید اثبات شود که فرد متقاضی در کشور مبدا درآمدی ماهانه به صورت ثابت و بیشتر از حداقل تعیین شده توسط دولت کشور مقصد مهاجرت به دست می آورد و به این علت وی در طول اقامت در کشور مقصد مهاجرت خود، نیازی به کمک های دولتی و پیدا کردن کار برای گذران زندگی خود و خانواده اش ندارد. از این جهت می توان بهترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت تمکن مالی را کشوری دانست که حداقل درآمد لازم تعیین شده در آن کمتر باشد. با بررسی شرایط کشورهای مختلف در جدول انتهای این مطلب می توان دریافت که سهل ترین شرایط در این زمینه پیش روی مشتاقان اخذ اقامت تمکن مالی یونان و پرتغال قرار دارد. سهل گرفتن شرایط در کشور یونان به این دلیل است که اقتصاد یونان در قیاس با کشورهایی چون اتریش و فرانسه شرایط چندان مناسبی ندارد و دولت این کشور سعی دارد به اعطای اقامت به افرادی که شرایط مالی مناسبی دارند، به رونق اقتصادی در این کشور کمک نماید. بنابر قوانین موجود، برای اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی یا خود حمایتی در کشورهای مختلف اروپایی، فقط چند مورد منابع درآمدی قابل قبول به حساب می آیند که عبارتند از:

- سود سپرده گذاری در بانک ها

- سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام شرکت ها و اخذ سود از آنها

 -مستمری بازنشستگی در صورتی که فرد متقاضی بازنشسته باشد

 -اخذ اجاره ماهانه از املاک و مستغلات

- پروانه کسب یا جواز کسب و کار

در جدول ذیل فاکتورهای اصلی اعطای اقامت به متقاضیان از طریق اثبات تمکن مالی یا خود حمایتی در کشورهای اصلی ارائه دهنده این برنامه مهاجرتی مورد مقایسه قرار گرفته است که این موارد عبارتند از: میزان درآمد ماهانه لازم برای خود فرد متقاضی، همسر وی و هر یک از فرزندان وی جهت اثبات عدم نیاز به کار و حمایت دولتی در کشور مقصد، میزان سپرده گذاری لازم در بانک جهت اثبات پشتوانه مالی فرد متقاضی جهت گذران زندگی خود و همسر و فرزندانش در کشور مورد نظر، مدت زمان پروسه اداری اخذ اقامت اولیه در کشور مقصد، طول مدت مجوز اقامت اولیه به فرد متقاضی و همسر و فرزندانش، طول مدت مجوز اقامت تمدید شده پس از اتمام دوره اقامت اولیه و میزان روزهایی که فرد متقاضی در هر سال باید در کشور مقصد مهاجرت حضور فیزیکی داشته باشد. با مطالعه جدول زیر و مشاهده شرایط هر یک از کشورهای ارائه دهنده این برنامه مهاجرتی، متقاضیان می توانند بهترین تصمیم را گرفته و بهترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت تمکن مالی را بسته به شرایط خود انتخاب نمایند. موسسه پرگاس پارس سال هاست با در اختیار داشتن وکلای بومی در کشورهای یونان، فرانسه، اسپانیا، اتریش و پرتغال، خدمات ویژه و تخصصی در زمینه اخذ اقامت از طریق اثبات تمکن مالی یا خود حمایتی را به متقاضیان ارائه می نماید. چندین پرونده موفق در زمینه اخذ اقامت تک تک کشورهای ذکر شده از این روش، موید تسلط کارشناسان این موسسه به بحث مهاجرت و اخذ اقامت از روش اثبات تمکن مالی یا خود حمایتی در کشورهای اروپایی می باشد.

 

کشور

درآمد ماهانه لازم برای خود فرد متقاضی

درآمد ماهانه لازم برای همسر متقاضی

درآمد ماهانه لازم برای هر فرزند متقاضی

سپرده گذاری لازم برای فرد متقاضی

سپرده گذاری لازم برای همسر متقاضی

سپرده گذاری لازم برای هر فرزند متقاضی

مدت زمان اقامت اولیه و تمدید اقامت

طول پروسه اخذ اقامت اولیه

تعداد روزهای حضور اجباری در سال

اتریش

2000 یورو

500 یورو

250 یورو

24000 یورو

6000 یورو

3000 یورو

1 ساله - تمدید 2 ساله

6 تا 12 ماه

183 روز - سختگیری زیاد

فرانسه

3000 یورو

1000 یورو

500 یورو

36000 یورو

12000 یورو

6000 یورو

1 ساله - تمدید 1 ساله

4 تا 6 ماه

پرداخت اجاره برای مدت ۶ ماه در سال

یونان

1000 یورو

400 یورو

300 یورو

 12000 یورو

 4800 یورو

 3600 یورو

2 ساله - تمدید 3 ساله

3 تا 4 ماه

183 روز - سختگیری کم

اسپانیا

2150 یورو

535 یورو

535 یورو

 25800 یورو

 6420 یورو

 6420 یورو

1 ساله - تمدید 1 ساله

۳ تا ۶ ماه

183 روز - سختگیری زیاد

پرتغال

745 یورو

375 یورو

225  یورو

8940 یورو

4500 یورو

2700 یورو

1 ساله - تمدید 2 ساله

4 تا 7 ماه

183 روز - سختگیری  زیاد

 

 

نکته مهم این است که بجز در پرتغال؛ در سایر کشورها تا پایان سال پنجم که فرد متقاضی می تواند برای خود و خانواده اش برای اخذ اقامت دائم تقاضا دهد، به وی و همسر و فرزندانش اجازه کار داده نخواهد شد. زیرا آنها بر اساس این نوع اقامت، نباید باری روی دوش اقتصاد کشور مقصد باشند. اما پس از اخذ اقامت دائم، متقاضی، همسر و فرزندان وی می توانند در هر کسب و کاری در کشور مورد نظر مشغول به کار شوند. البته در طول این 5 سال نیز متقاضی می تواند با سرمایه گذاری شخصی، یک کسب و کار خانوادگی در کشور مقصد راه اندازی کرده و در واقع به خود اشتغالی در آن کشور بپردازد.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کشورهای اروپایی می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت تمکن مالی
  • بهترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت خود حمایتی
  • بهترین کشور اروپایی برای اخذ اقامت بازنشستگی



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top