info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

کانادا همواره یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت افراد متخصص در رشته های مختلف از جمله داروسازان و سایر متخصصان بخش سلامت به شمار می رفته و بسیاری از هموطنانمان همه ساله برای مهاجرت به این کشور مهاجرپذیر و پیشرفته اقدام می کنند. اما رشته داروسازی مانند سایر رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت، رشته ای حساس به حساب می آید و متخصصان آن که در کانادا و آمریکا به تحصیل این رشته نپرداخته باشند، در صورت تمایل به کار در این کشور باید فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا را با موفقیت طی کنند تا به آنان مجوز کار به عنوان داروساز در داروخانه های این کشور اعطا شود.



افرادی که این رشته را در سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده اند، آموزشهایشان تحت نظر و مورد تایید نظام سلامت کانادا نیست و به همین علت اگر بخواهند در این کشور مجوز کار به عنوان داروساز را به دست بیاورند باید صلاحیت علمی خود را از طریق فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا به سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات کنند. اما افرادی که به تحصیل در کانادا یا آمریکا در این رشته پرداخته اند، فارغ از ملیتشان می توانند پس از اتمام دوره تحصیل دانشگاهی، وارد بازار کار کانادا به عنوان یک داروساز شده و مجوز کار در داروخانه های این کشور را بدست آورند.

البته همانند سایر کشورهای دنیا امکان کار بدون طی کردن فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا نیز می تواند وجود داشته باشد. به عبارت دیگر اگر فردی در رشته داروسازی در دانشگاه های هر جای دنیا تحصیل کرده و قصد داشته باشد در شرکت ها و کارخانجات دارویی و صنایع مرتبط در کشور کانادا مشغول به کار شود، نیازی به اخذ مجوز از سیستم بهداشت و درمان از طریق فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا نخواهد داشت و فقط با اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در صنایع و شرکت های مرتبط که در کشور کانادا به فعالیت می پردازند، می توانند ویزای کار این کشور را دریافت کرده و برای شرکت مورد نظر به کار مشغول شوند. در واقع طی کردن این فرآیند فقط برای داروسازانی لازم است که قصد دارند در داروخانه های کشور کانادا به کار به عنوان داروساز مشغول شوند.

 

امتحان داروسازی در کانادا

مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت داروسازان به کانادا می بایست در امتحان داروسازی در کانادا یا همان آزمون جامع معادل سازی مدرک داروسازی در این کشور شرکت کنند تا در صورت موفقیت بتوانند گواهی PEBC را بدست آورده و شانس کار در این کشور به عنوان داروساز داروخانه ها را کسب کنند. روال کار بدین صورت است که متقاضیان باید ابتدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال کنند و در صورتی که تاییدیه اولیه را کسب کنند باید در آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا شرکت کنند و در صورت موفقیت به دوره های تخصصی در دانشگاه های کانادا وارد شوند تا دانش خود را با استانداردهای کشور کانادا تطبیق داده و برای ورود به بازار کار این کشور به عنوان یک داروساز مستقر در داروخانه آماده شوند. البته 200 ساعت کارورزی نیز باید توسط متقاضیان گذرانده شود.

مانند تمامی کشورهای دنیا، آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا نیز به زبان رسمی این کشور برگزار می شود. زبان رسمی تمامی استان های کانادا انگلیسی بوده و در استان کبک این کشور زبان رسمی، زبان فرانسه می باشد. متقاضیان بسته به استانی در کشور کانادا که قصد دارند در آن به کار و اقامت بپردازند، باید زبان انگلیسی یا فرانسوی را به خوبی آموخته و مدرک معتبر زبان مورد نظر را نیز دریافت کنند. لزوم تسلط به لغات تخصصی علوم پزشکی و داروسازی به زبان مورد نظر نیز کاملا حس می شود. زیرا بدون تسلط به عبارات انگلیسی یا فرانسوی مرتبط با رشته خود، این افراد نمی توانند با موفقیت از پس امتحان داروسازی در کانادا برآمده و فرآیند معادل سازی مدارک خود را در این کشور با موفقیت طی کنند.

 

درآمد داروسازی در کانادا

علاوه بر امکان اخذ اقامت دائم کانادا که به خودی خود مزیت های بسیاری را در بر دارد، مناسب بودن درآمد داروسازی در کانادا نیز موجب شده متخصصان این رشته از سراسر جهان از جمله کشور عزیزمان ایران، این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت کاری خود به حساب آورند. به طور میانگین درآمد داروسازی در کانادا حدود 85 هزار دلار کانادا در سال است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. همچنین این رقم نسبت به درآمد داروسازان در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز رقمی مناسب به حساب می آید. همچنین باید در نظر داشت که این رقم یک میانگین بوده و افرادی که سابقه کاری و سطح تحصیلات بالاتری داشته باشند می توانند درآمد بسیار بیشتری را نیز بدست آورند. همچنین استان محل اقامت و کار در کشور کانادا و شرایط کارفرما نیز در تعیین درآمد داروسازان در این کشور پیشرفته موثر می باشد.

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی از جمله پیراپزشکی و به ویژه پرستاری در خارج از کشور از جمله کشور کانادا می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا
  • امتحان داروسازی در کانادا
  • درآمد داروسازی در کانادا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top