info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

یکی از بهترین دانشگاه های دولتی کشور قبرس شمالی که در شهر فاماگوستا قرار گرفته است، دانشگاه مدیترانه شرقی یا Eastern Mediterranean University می باشد که در زبان ترکی با نام Doğu Akdeniz Üniversitesi شناخته می شود. تاسیس دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس به سال ۱۹۷۹ میلادی برمی گردد و این دانشگاه در طول عمر نه چندان طولانی خود توانسته از اعتبار بین ‌المللی مناسبی بهره مند گردد. اغلب دانشجویان بین المللی مشغول به تحصیل در این کشور از کشورهایی همچون ایران، پاکستان، نیجریه، جمهوری آذربایجان، کشورهای آسیای میانه و کشورهای عربی منطقه خاورمیانه می باشند. البته دانشجویانی از برخی کشورهای اروپای شرقی نیز همه ساله مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند. زبان دوره های تحصیل در این دانشگاه که مهمترین دانشگاه کشور قبرس شمالی به حساب می آید، انگلیسی و ترکی می باشد که برای ورود به دوره های ارائه شده به زبان انگلیسی، ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس و برای ورود به دوره های ارائه شده به زبان ترکی، ارائه مدرک زبان ترکی استانبولی معتبر لازم می باشد! یا می توان با گذراندن دوره های زبان وارد دانشگاه شد.



در حال حاضر دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس،  با بیش از 898 استاد و عضو هیات علمی که بیش از 700 نفر از آنان اساتید بین المللی می باشند، به بیش از 15500 دانشجو از نقاط مختلف جهان خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. بیش از 12500 دانشجوی این دانشگاه را دانشجویان خارجی تشکیل می دهند.

 

رتبه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

این دانشگاه عضو اتحادیه دانشگاه‌های اروپا موسوم به EUA بوده و مدارک تحصیلی ارائه شده در آن در بسیاری از کشورهای دنیا معتبر شناخته می شود. در سال 2020 میلادی رتبه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس بر اساس رنکینگ موسسه تایمز، بین رده 801 تا 1000 طبقه بندی شده است. این دانشگاه در میان دانشگاه های جوان دنیا نیز رتبه ای بین 251 تا 300 را از آن خود کرده است. 

 

شهریه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

یکی از اصلی ترین دلایل اقبال به تحصیل در قبرس به طور کلی، مناسب بودن شهریه های تحصیلی دانشگاه های این کشور است. شهریه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس برای تحصیل در رشته های مختلف این دانشگاه یکسان نیست. به عنوان مثال شهریه دوره های دندانپزشکی سالانه 8000 دلار، دوره های 6 ساله داروسازی که بورس 50 درصدی دارد سالانه 5500 دلار، تحصیل کارشناسی در رشته های مهندسی با بورس 50 درصدی 4500 دلار در سال، دوره های کارشناسی ارشد اکثر رشته ها به طور میانگین 2250 دلار در هر ترم و شهریه دوره های دکتری 3 ساله در این دانشگاه 9000 دلار برای کل دوره می باشد.

 

رشته های دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس

تنوع رشته های دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس نسبتاً بالاست و این رشته ها در قالب بیش از ۵۰ گروه آموزشی در مقاطع تحصیلی مختلف به دانشجویان ارائه می گردند. در حال حاضر تعداد رشته های دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس در مقطع کارشناسی ۶۸ رشته، در مقطع کارشناسی ارشد ۳۹ رشته و در مقطع دکترا ۱۸ رشته می باشد. این دانشگاه در چارت آموزشی خود ۱۲ دانشکده، 4 مدرسه و 3 موسسه بنیادی را داراست که در قالب آن ها رشته ‌های دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس به دانشجویان ارائه می گردند. این دانشکده ها، مدارس و موسسات عبارتند از:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده دندانپرشکی

- دانشکده داروسازی

- دانشکده علوم بهداشت و درمان (رشته های روانشناسی، علوم تغذیه و روانشناسی، پرستاری و …)

- دانشکده اقتصاد و کسب و کار ( رشته های بازاریابی اقتصاد، بازرگانی، بانکداری و بیمه)

- دانشکده مهندسی (رشته های مهندسی صنایع، مدیریت مهندسی، مهندسی سامانه های اطلاعاتی، مهندسی نرم افزار و …)

- دانشکده معماری (رشته های معماری و طراحی داخلی)

- دانشکده هنر و علوم (رشته های هنری و رشته های علوم پایه مانند ریاضیات)

- دانشکده گردشگری (رشته های مدیریت هتلداری، راهنمای گردشگری)

- دانشکده حقوق

- دانشکده ارتباطات و مطالعات رسانه (رشته های سامانه های اطلاعاتی مدیریتی، مطالعات فیلم، تلویزیون و رادیو، روزنامه نگاری و رسانه های جدید)

- دانشکده آموزش و پرورش

- مدرسه دادگستری

- مدرسه کامپیوتر و فناوری (رشته های مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات)

- مدرسه از رشته‌های کاربردی

- مدرسه زبانهای خارجی و انگلیسی مقدماتی

- مؤسسه تحقیقات و تحصیلات تکمیلی

- مؤسسه تحقیق و توسعه و فناوری پیشرفته

- مؤسسه آموزش از راه دور

همچنین برای دانشجویان بین‌ المللی که قصد دارند مهارت های زبان انگلیسی خود را تقویت کنند، مدرسه یا کالج زبان انگلیسی این دانشگاه گزینه ای بسیار عالی به حساب می ‌آید.

بسیاری از دانشجویان ایرانی برای ورود به دوره های تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه اپلای می کنند. اما باید این نکته را در نظر داشت که نام این دانشگاه در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران که برای سال 2020 میلادی اعلام شده قرار نگرفته و دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از تحصیل این رشته ها در قبرس به ایران بازگشته و در وطن خود به کار مشغول شوند، مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی نخواهد بود. از این رو این دانشگاه برای تحصیل رشته های علوم پزشکی برای جوانان ایرانی که قصد کار در وطن خود را دارند مناسب نیست. برای این افراد تحصیل در دانشگاه قبرس می تواند گزینه ای مناسب به حساب آید. زیرا در جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت ایران، تنها این دانشگاه کشور قبرس قرار گرفته است. اما اگر دانشجو قصد دارد پس از تحصیل خود در کشورهای اروپایی به کار مشغول شود می تواند رشته های علوم پزشکی را در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس نیز تحصیل کند. زیرا مدارک این دانشگاه در کشورهای اروپایی قابل تایید است.

اما برای تحصیل در رشته های غیر پزشکی شرایط متفاوت است و دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در این رشته ها در این دانشگاه به ایران بازگردند، امکان معادل سازی مدارک وجود دارد. زیرا در جدیدترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم ایران که برای سال 2020 منتشر شده، نام این دانشگاه در میان دانشگاه های گروه ج یا متوسط قرار گرفته و مدارک تحصیلی ارائه شده در آن در ایران قابل ارزشیابی است. به این علت به ویژه برای جوانان ایرانی که قصد تحصیل در رشته های مهندسی در خارج از کشور را دارند، با توجه به شهریه های مناسب، این دانشگاه گزینه ای عالیست.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس و سایر دانشگاه های این کشور و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس
  • شهریه دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس
  • رشته های دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top