info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا

برنامه های سرمایه گذاری استانی در کشور کانادا بشدت مورد استقبال متقاضیان مهاجرت به این کشور قرار گرفته است و هر یک از استان های این کشور شرایط خاص خود را برای این موضوع در نظر گرفته اند. نیوبرانزویک، شرقی ترین استان کشور کانادا نیز شرایط خاص خود را برای اعطای اقامت از طریق برنامه سرمایه گذاری استانی تعیین کرده است. در این مطلب به ویژگی ها و شرایط برنامه اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا اشاره می نماییم.



نیوبرانزویک کجاست؟

همان طور که ذکر شد شرقی ترین استان کشور کانادا نیوبرانزویک نام دارد که زبان رسمی در آن انگلیسی و فرانسوی می باشد. تقریبا 75 درصد مردمان این استان، انگلیسی زبان بوده و25 درصد نیز فرانسوی زبان هستند. از ویژگی های این استان کشور کانادا، وجود منابع طبیعی بسیار زیاد مانند چوب می باشد که درآمد زیادی را از این طریق کسب می نماید. به عنوان مثال صادرات چوب را می توان یکی از اصلی ترین منابع درآمد این منطقه در کنار صنایع کاغذ سازی، صنایع غذایی، فلزکاری و صنعت حمل و نقل دانست. همچنین این استان از منابع معدنی غنی نیز برخوردار است و صنایع معدنی گسترده ای در آن مشغول به فعالیت هستند.

به علل مختلف در سال های اخیر از طریق برنامه های مختلفی از جمله سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا، افراد زیادی از سراسر دنیا سعی در اخذ اقامت این استان کانادا را دارند. کیفیت بالای زندگی، پتانسیل ایجاد کسب وکار با هزینه ‌های پایین، مالیات کم، دسترسی به بازارهای گسترده، وجود نیروی کار ماهر، و وجود ارگان های راهنما در جهت ایجاد  کسب و کارهای جدید در این منطقه را می توان اصلی ترین علل استقبال از این برنامه مهاجرتی به این استان کشور کانادا دانست.

 

اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک

برنامه استانی سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا برای صاحبان کسب و کار، کارآفرینان و مدیران ارشد خارجی در نظر گرفته شده و بر اساس سیستم امتیازبندی به افراد واجد شرایط اعطا می شود. نکته مهم اینجاست که این برنامه استانی، تنها برنامه کارآفرینی در بین استان های کاناداست که افراد در صورت داشتن شرایط و قبولی، با اقامت دائم وارد این کشور می شوند.

اشخاصی که علاقه‌ مند به اخذ اقامت دائم کانادا و زندگی در استان نیوبرانزویک هستند، می ‌توانند به واسطه داشتن یک بیزنس و کسب حداقل امتیاز لازم برای این طرح یعنی 65 امتیاز، به هدف خود یعنی اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک دست یابند. برای این منظور، متقاضیان در گام اول باید، فرم برنامه سرمایه گذاری EIO را پر کرده و آن را به بخش آموزش و پرورش و نیروی کار این استان ارائه ‌کنند. در خواست آنان با اولویت در امتیاز و طرح بیزنس پلن، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت. در این ارزیابی فاکتورهای متعددی بررسی می‌ شوند. متقاضیانی که موفق به کسب امتیاز بالا شوند، انتخاب می شوند و دعوت نامه یا ITA letter دریافت می کنند. متقاضیان باید فرم های تکمیلی را پر کرده و به اداره مهاجرت استانی نیوبرانزویک (NBPNP) ایمیل ‌کنند. در صورت دریافت نامه قبولی شخص متقاضی می ‌بایست مبلغ 100 هزار دلار کانادا را در وجه دولت کانادا به صورت ودیعه در این استان پرداخت نماید. همچنین وی باید یک قرارداد که وی را متعهد به ایجاد یک کسب و کار در این استان می نماید را، امضا کند.

در صورت پایبندی فرد متقاضی به تعهداتش، ودیعه ‌ای که پرداخت کرده، به وی استرداد می ‌شود و در غیر این صورت غیر قابل استرداد خواهد بوداین بدین معناست که اگر فرد متقاضی بخواهد در شهر دیگری زندگی و کسب درآمد کند، مبلغ ودیعه به وی عودت داده نخواهد شد. البته اگر فرد متقاضی قبل از اینکه با اقامت دائم وارد نیوبرانزویک شود، از درخواست خود انصراف دهد، می ‌تواند ودیعه را پس بگیرد.

 

شرایط مهاجرت به استان نیوبرانزویک

شرایط و فاکتورهای تعیین کننده برای کسب امتیازات لازم و بهره مندی از برنامه اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک به شرح ذیل است.

 

- سن: از شرایط مهاجرت به استان نیوبرانزویک از طریق این برنامه این است که متقاضی باید بین 22 تا 55 سال سن داشته باشد. نکته مهم این است که سنی که فرد متقاضی در تاریخ مورد نظر در هنگام حضور در دفتر اداره مهاجرت استان نیوبرانزویک برای درخواست اقامت دائم ذکر می کند، ملاک خواهد بود. بر این اساس افرادی که بین 22 تا 34 سال سن دارند 5 امتیاز، افرادی که بین 35 تا 50 سال سم دارند 10 امتیاز و افرادی که بین 51 تا 55 سال سن دارند 5 امتیاز کسب می کنند.

 

- سطح تحصیلات: دیگر فاکتور مهم از شرایط مهاجرت به استان نیوبرانزویک میزان تحصیلات فرد متقاضی است. بر این اساس حداقل تحصیلات فرد متقاضی می ‌بایست کمتر از یک دوره دوساله بعد از دیپلم، نباشد.

مدرک کارشناسی ارشد یا دکتری: 25 امتیاز

مدرک کارشناسی: 20 امتیاز

مدرک کاردانی یا کالج: 15 امتیاز

 

- زبان: فرد متقاضی برای دستیابی به شرایط برنامه استانی سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا باید به اندازه کافی با زبان انگلیسی یا فرانسه آشنایی داشته باشد تا بتواند مدیریت بیزنس خود را با موفقیت انجام دهد. برای اثبات تسلط و دانش زبان، معمولا از افراد متقاضی اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی معتبر خواسته می شود.

تسلط به زبان انگلیسی در سطح CLB7: 20 امتیاز

تسلط به زبان انگلیسی در سطح CLB6: 16 امتیاز

تسلط به زبان انگلیسی در سطح CLB5: 12 امتیاز

تسلط به زبان فرانسه در سطح CLB5 و بالاتر: 5 امتیاز

 

- ارائه بیزینس پلن:  داشتن طرح توجیهی کسب و کار یا بیزینس پلن برای کلیه برنامه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت الزامی است. از این رو این مورد از شرایط مهاجرت به استان نیوبرانزویک از طریق این برنامه مهاجرتی نیز محسوب می شود. بیزینس پلن باید طوری نگارش شود که به تایید دولت استانی نیوبرانزویک برسد و درآن به طور دقیق مشخص شود که این طرح از طریقه صحیح و مفید برای اقتصاد این کشور، چگونه به درآمد رسیده و چگونه می تواند به اشتغالزایی در این کشور بپردازد. فاکتورهای اساسی در تعیین امتیازات بیزینس پلن ها که موجب تایید یا رد آن ها می شود عبارتند از:

میزان سرمایه گذاری بیش 500 هزار دلار: 4 امتیاز

میزان سرمایه گذاری بین 351 تا 499 هزار دلار: 3 امتیاز

میزان سرمایه گذاری بین 250 تا 350 هزار دلار: 2 امتیاز

انتقال سوابق مدیریتی شخص به استان در صنعت مشابه (10 سال): 3 امتیاز

خرید یا راه اندازی بیزنس در صنایع کلیدی در استان: 3 امتیاز

وجود بیزنس در خارج از 3 شهر بزرگ استان (شامل: فدریکتون، سنت جانز، مونکتون): 3 امتیاز

داشتن دانش کافی از قوانین و مقررات راه اندازی بیزنس در استان: 2 امتیاز

شناخت و آگاهی از بازار هدف بیزنس پلن: 2 امتیاز

جذب فعالیت های تجاری جدید به استان: 2 امتیاز

متصل نمودن استان به بازارهای جهانی و زنجیره ای: 2 امتیاز

منتقل کردن دانش و فناوری جدید به استان: 2 امتیاز

منجر شدن بیزنس به توسعه و تجاری سازی فنی: 2 امتیاز

شناسایی منابع مربوط به بیزنس: 2 امتیاز

نگارش بیزینس پلن یا طرح توجیهی کسب و کار به خودی خود یک کار تخصصی است و بسیاری افراد کارآفرین حتی با وجود تسلط به حرفه خود نمی توانند بیزینس پلنی قابل قبول و مورد تایید برای اداره مهاجرت کشورهای مختلف از جمله کانادا نگارش کنند. به همین علت نمی توانند از مزایای برنامه هایی همچون ویزای استارتاپ کانادا و کلیه برنامه های اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور و سایر کشورهای دنیا بهره مند شوند. برای این عزیزان استفاده از خدمات موسسه بین المللی پرگاس پارس راهگشا می باشد. این موسسه با تکیه بر تخصص تیم حرفه ای خود متشکل از متخصصان کسب و کار و مدیریت، متخصصان امور فنی و مهندسی، متخصصان امور مهاجرت، حقوقدانان بین المللی و افراد مسلط به زبان های انگلیسی، فرانسوی و ... ، می تواند هموطنان عزیزامان را در نگارش بیزینس پلن مورد قبول اداره مهاجرت کشورهای مختلف یاری نماید. چندین پرونده موفق در زمینه اخذ ویزای استارتاپ کشورهای مختلف از جمله کانادا، اخذ اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت در کشورهای مختلف از جمله کانادا و همچنین چندین پرونده موفق در زمینه برنامه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری استانی در استان های مختلف کانادا از جمله نیوبرانزویک، موید تسلط تیم متخصص این موسسه در زمینه نگارش بیزینس پلن می باشد.

 

- نقش مدیریتی: شخص متقاضی برنامه استانی سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا باید نشان دهد که این توانایی را دارد که کسب و کار خویش را مدیریت کند. فاکتورهای مهم در اثبات این موضوع میزان دارایی مالی و سابقه مدیریتی وی می باشد.

داشتن  دارایی معادل 600 هزار دلار کانادا که می‌ تواند به صورت نقد یا سهام یا ملک دارای سند به نام خود شخص یا همسر وی باشد که 300 هزار دلار آن باید از بدهی یا سایر تعهدات معاف باشد، از شرایط اثبات این موضوع است.

داشتن سابقه مدیریتی حداقل 5 ساله در سمت مدیریت ارشد در 7 سال اخیر نیز، یکی از الزامات این طرح است. همچنین در 5 سال اخیر باید حداقل 3 سال آن  را دارای سابقه مدیریت و مالکیت کسب و کار خود بوده باشد. افراد با سابقه مالکیت کسب و کار 10ساله در طول 10 سال گذشته 20 امتیاز، با 6 تا 9 سال سابقه مالکیت کسب و کار در 10 سال گذشته 18 امتیاز و با سابقه مالکیت کسب و کار 3 ساله در طول 5 سال گذشته 15 امتیاز به دست می آورند. افراد با سابقه مدیریت کسب و کار 10 ساله در طول 10 سال گذشته 12 امیتاز، با 6 تا 9 سال سابقه مدیریت در 10 سال گذشته 10 امتیاز و با 3 سال سابقه مدیریت در 5 سال گذشته 5 امتیاز به دست می آورند.

 

از شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک این است که فرد متقاضی باید از مجموع فاکتورهای ذکر شده، حداقل 65 امتیاز را به دست آورد.

 

همچنین در صورتی که فرد متقاضی برنامه استانی سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا متاهل باشد، شرایط همسر وی نیز می تواند امتیازات کمکی برای وی به همراه داشته باشد. اولین مورد این است که اگر همسر فرد متقاضی سابقه کار در استان نیوبرانزویک کانادا را حداقل به مدت 6 ماه و به صورت تمام وقت داشته باشد، 5 امتیاز به دست می آورد. اگر همسر فرد متقاضضی مدرک زبان انگلیسی در سطح CLB 5  داشته باشد، 5 امتیاز دیگر نیز می تواند اخذ نماید.

اگر خود فرد متقاضی یا همسر وی بعد از سن 17 سالگی، حداقل 1 سال سابقه تحصیل در کانادا در استان نیوبرانزویک را داشته باشند، 5 امتیاز دیگر نیز از این فاکتور می توانند به دست آورند.

 

حداقل سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا باید 250 هزار دلار کانادا باشد. این سرمایه گذاری در موارد ذیل باید صورت گیرد:

- خرید زمین یا ملک برای اهداف تجاری.

- تامین هزینه برای دستگاه‌ها، تجهیزات لازم برای کسب و کار.

- خرید تجهیزات برای ساخت و تولید.

- خرید تجهیزات دفتر کار.

- تامین مخارج خدمات تخصصی مربوط به را اندازی کسب و کار.

 

متقاضیان هنگام سه گزینه برای سرمایه گذاری در نیوبرانزویک پیش روی خود دارند:

- یکی از کسب و کارهای موجود را خریداری نمایند.

- با یکی از کارآفرینان نیوبرانزویک شراکت کنند.

- کسب و کار جدیدی را راه اندازی نمایند.

اما برای اینکه واجد شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک شوند باید حداقل 33.33 سهام کسب و کار را دارا باشند.

متقاضیان اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک پیش از ارائه ی درخواست خود، به منظور آشنایی بیشرت با محیط و اکوسیستم کسب و کار این استان، باید یک سفر تجاری به نیوبرانزویک داشته باشند. این سفر باید حداقل 5 روز کاری به طور انجامد و روزهای سفر، روزهای مصاحبه و تعطیلات قانونی را در بر نگیرد. در طول سفر، متقاضیان باید تحقیقات گسترده ای انجام دهند و از این رو بهتر است داوطلبین با افراد مختلف کسب و کار مقامات رسمی نیوبرانزویک ملاقات هایی را در خصوص کمک به تحقیقاتشان داشته باشند. پس از این سفر تجاری، متقاضیان باید در مصاحبه ای با یکی از مقامات رسمی NBPNP حضور پیدا کرده و درباره ی یافته های سفر خود از جمله موضوعاتی همانند شناسایی فرصت های تجاری، شرایط نیروی کار، رقابت، تامین کنندگان، روند بازار، مالیات ها و امور مالی گفتگو نمایند. سفر تجاری به نیوبرانزویک و مصاحبه با یکی از مقامات NBPNP باید ظرف یک سال از تاریخی اعلام مصاحبه صورت پذیرد.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت کانادا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک کانادا
  • نیوبرانزویک کجاست؟
  • اخذ اقامت کانادا از طریق برنامه سرمایه گذاری در استان نیوبرانزویک



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top