info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدرک داروسازی در هلند

بسیاری از متخصصان رشته های مختلف برای دستیابی به شرایط کاری و درآمدی و آینده ای بهتر برای خود و خانواده شان همه ساله به به مهاجرت می اندیشند. بسیاری از آنان سعی می کنند به کشورهای عضو اتحادیه اروپا وارد شده و در نهایت اقامت دائم اروپا را بدست آورند. کشور زیبا و مدرن هلند نیز یکی از کشورهایی است که بسیاری از متخصصان ایرانی به ویژه در رشته های بخش سلامت از جمله داروسازان به مهاجرت کاری به آن می اندیشند. روال مرسوم این است که مانند سایر کشورهای دنیا برای اینکه بتوان در سیستم بهداشت و درمان این کشور زیبای اروپایی نیز به کار مشغول شد، نیاز به طی کردن فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در هلند وجود دارد. در این مطلب به شرایط کار داروسازی در هلند و روال کار در این زمینه خواهیم پرداخت.



در تمامی کشورهای دنیا رشته داروسازی جزو رشته های حساس به حساب می آید، زیرا این رشته ماهیت بدین صورت است که متخصصان آن به طور مستقیم با سلامت و جان انسان ها در ارتباطند. به همین علت نظام سلامت کشور هلند سختگیری زیادی اعمال کرده و به هر فردی بدون تایید صلاحیت علمی، مجوز کار به عنوان داروساز اعطا نمی کند. افرادی که به تحصیل در هلند در رشته داروسازی پرداخته باشند، فارغ از ملیتشان می توانند مجوز کار در نظام سلامت هلند را بدست آورده و در سیستم بهداشت و درمان این کشور به عنوان داروساز داروخانه فعالیت کنند. برای افرادی که در سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز به تحصیل این رشته و سایر رشته های علوم پزشکی پرداخته اند شرایط به همین ترتیب است و نیازی به معادل سازی مدرک داروسازی در هلند برای اخذ مجوز کار در این کشور نخواهند داشت. زیرا این کشورها عضو کنوانسیون بولونیا هستند و بر اساس آن از یک سیستم آموزشی استاندارد مشترک برخوردارند و به همین دلیل مدارک تحصیلی ارائه شده در دانشگاه های هر یک از این کشورها در سایر کشورهای عضو نیز مورد تایید می باشد. به عنوان مثال فردی که به تحصیل داروسازی در مجارستان بپردازد، مدارک تحصیلی وی در کشورهایی چون اتریش، هلند و آلمان مورد تایید خواهد بود و وی می تواند پس از اتمام دوره تحصیل خود، تنها با اخذ مدرک زبان کشور مورد نظر، در آن کشور مشغول به کار شود.

اما هموطنان عزیزمان که در ایران به تحصیل این رشته پرداخته و قصد اخذ مجوز کار داروسازی در هلند را دارند، شرایط سخت تری پیش روی خود می بینند. به طور کلی افرادی که خارج از اروپا تحصیل کرده اند، آموزشهایشان تحت نظر و مورد تایید نظام سلامت هلند نیست و به همین علت اگر بخواهند در این کشور مجوز کار به عنوان داروساز را به دست بیاورند باید صلاحیت علمی خود را از طریق فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در هلند به سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات کنند. این فرآیند با آزمون همراه است و به زبان رسمی مردمان هلند یعنی زبان اسپانیولی برگزار می شود، از این رو بدون تسلط به زبان هلندی شانسی برای موفقیت در این آزمون و اخذ مجوز کار برای داروسازان در هلند وجود نخواهد داشت.

البته همانند سایر کشورهای دنیا امکان کار بدون طی کردن فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در هلند نیز می تواند وجود داشته باشد. به عبارت دیگر اگر فردی در رشته داروسازی در دانشگاه های هر جای دنیا تحصیل کرده و قصد داشته باشد در شرکت ها و کارخانجات دارویی و صنایع مرتبط در کشور هلند مشغول به کار شود، نیازی به اخذ مجوز از سیستم بهداشت و درمان از طریق فرآیند معادل سازی مدرک داروسازی در هلند نخواهد داشت و فقط با اخذ یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در صنایع و شرکت های مرتبط که در کشور هلند به فعالیت می پردازند، می توانند ویزای کار این کشور را دریافت کرده و برای شرکت مورد نظر به کار مشغول شوند. در واقع طی کردن این فرآیند فقط برای داروسازانی لازم است که قصد دارند در داروخانه های کشور هلند به کار به عنوان داروساز مشغول شوند.

 

مهاجرت داروسازان به هلند

به منظور استفاده از فرصت مهاجرت داروسازان به هلند، مشتاقان می بایست مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال کنند و در صورت دریافت تاییدیه اولیه در آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در هلند شرکت نمایند. همان طور که ذکر شد، مانند تمامی کشورهای دنیا، آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در هلند نیز به زبان رسمی این کشور برگزار می شود. لزوم تسلط به لغات تخصصی علوم پزشکی و داروسازی به زبان هلندی نیز کاملا حس می شود. زیرا بدون تسلط به عبارات هلندی مرتبط با رشته خود، این افراد نمی توانند با موفقیت از پس آزمون معادل سازی مدرک داروسازی در هلند برآمده و فرآیند ارزشیابی مدارک خود را در این کشور با موفقیت طی کنند.

همچنین برای ورود به بازار کار کشور هلند و اخذ ویزای کار این کشور داشتن یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری معتبر نیز لازم است. بدین منظور متقاضیان می بایست از کشور مبدا با کارفرمایان فعال در نظام سلامت هلند مکاتبه کرده و مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای آنان ارسال نمایند. در صورتی که شرایط آنان مناسب باشد از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی به صورت آنلاین دعوت به عمل خواهد آمد. در این صورت این افراد باید بتوانند در طول مصاحبه، تسلط بالای خود به مبانی رشته پرستاری و همچنین زبان هلندی را به خوبی نشان دهند تا کارفرما را به استخدام خود مجاب نموده و از وی جاب آفر یا پیشنهاد کاری دریافت کنند. موسسه پرگاس پارس با سالها تجربه در زمینه اعزام نیروی کار پرستار به کشورهای مختلف دنیا به ویژه کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آماده ارائه خدمات به هموطنان عزیزمان در این زمینه می باشد.

 

درآمد داروسازان در هلند

علاوه بر امکان اخذ اقامت دائم اروپا که به خودی خود مزیت های بسیاری را در بر دارد، مناسب بودن درآمد داروسازان در هلند نیز موجب شده متخصصان این رشته از سراسر جهان از جمله کشور عزیزمان ایران، این کشور را گزینه مناسبی برای مهاجرت کاری خود به حساب آورند. به طور میانگین درآمد داروسازان در هلند حدود 4000 هزار یورو در ماه است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. همچنین این رقم نسبت به درآمد داروسازان در بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا نیز رقم قابل توجهی محسوب می شود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی از جمله داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور هلند می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدرک داروسازی در هلند
  • مهاجرت داروسازان به هلند
  • درآمد داروسازان در هلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top