info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا

اغلب افرادی که به مهاجرت می اندیشند، به امید دستیابی به شرایط زندگی و درآمدی بهتر و ساختن آینده ای مناسب تر برای خود و خانواده شان، سختی های چنین فرآیندی را به جان می خرند. پس نباید کورکورانه به مهاجرت اقدام نموده و مهاجرت را به خودی خود یک هدف در نظر گرفت. زیرا بسیار پیش آمده که افراد در اثر مهاجرت بدون تحقیق و کسب اطلاعات لازم، به زندگی بهتری دست پیدا نکرده و فقط وقت و هزینه خود را هدر داده اند. از این رو باید مهاجرت را با چشمان باز انجام داده و پیش از هر گونه اقدامی، شرایط درآمدی، هزینه های زندگی، شرایط بازار کار و فاکتورهای پرشمار دیگری را در مورد کشورهای مختلف مورد مقایسه قرار داده و بر اساس آن ها کشور مقصد مهاجرت را تعیین نمود. اما این کار نیز به تنهایی کافی نیست و پس از انتخاب کشور مورد نظر باید شرایط ذکر شده را در شهرها، ایالت ها و استانهای مختلف آن کشور نیز مورد قیاس قرار گیرد تا بتوان مهاجرتی مناسب را تجربه نموده و کمترین مخاطرات را در مسیر خود تجربه نمود. از آنجا که کشور استرالیا یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت به ویژه برای متخصصان رشته های مختلف به شمار می رود، قصد داریم در این مطلب به مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا بپردازیم.



به علل مختلفی پیش از اقدام برای مهاجرت به استرالیا، لازم است که متقاضیان به طور دقیق به مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا بپردازند. یک مثال بارز در مورد متقاضیان تحصیل در استرالیا می باشد، زیرا دانشجویان معمولا با دشواری ها و تنگناهای مالی زیادی روبرو هستند و به همین دلیل مهم است که دانشگاه محل تحصیل خود را در ایالتی در کشور استرالیا انتخاب کنند که هزینه های اقامت و زندگی در آن پایین تر است. در عین حال باید در نظر داشت که هزینه های زندگی ممکن است در شهرهای مختلف یک ایالت نیز متفاوت باشد و به طور معمول زندگی در شهرهای بزرگ تر این کشور گران تر است. علاوه بر این معمولا زندگی در مرکز شهرهای این کشور نیز نسبت به مناطق حاشیه ای شهرها با هزینه بیشتری همراه است. غیر از دانشجویان، افرادی که به صورت خانوادگی به ویژه از طریق ویزای کار، جاب سیکر و ویزای استارتاپ استرالیا وارد این کشور می شوند، تا مدتی به شرایط پایدار زندگی و مالی نمی رسند و طبیعتا زندگی در ایالت و شهری که هزینه های زندگی در آن پایین تر است در این مدت برای آنان بسیار مناسب تر خواهد بود.

به طور کلی هزینه های زندگی در استرالیا نسبتا بالاست و این کشور از نظر میزان هزینه های زندگی رتبه 12 کشورهای دنیا را به خود اختصاص داده. البته به همین نسبت هم سطح درآمدها در این کشور بالاست و افرادی که در این کشور به کار مشغول شده و به قول معروف جا افتاده اند، معمولا از یک استاندارد مناسب به لحاظ سطح رفاه برخوردار می باشند. بالاترین میزان هزینه های زندگی در استرالیا به تربیت مربوط به شهرهای سیدنی، پرت و ملبورن می باشد.

در مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا که در ادامه این مطلب خدمتتان ارائه می گردد، مواردی چون هزینه مسکن، هزینه های رفت و آمد و حمل و نقل، هزینه های تلفن و اینترنت و به طور کلی ارتباطات، هزینه های خورد و خوراک در شهرها و ایالت های مختلف این کشور مدنظر قرار گرفته و مورد قیاس واقع می شود.

 

هزینه زندگی در سیدنی

گران ترین شهر کشور استرالیا برای زندگی، شهر سیدنی مرکز ایالت نیو ساوث ولز در شرق این کشور می باشد. این شهر بزرگ ترین شهر این کشور بوده و بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر میزبان دانشگاه های بسیار معتبری همچون دانشگاه سیدنی و دانشگاه یو تی اس بوده و همه ساله عده زیادی دانشجوی بین المللی در آن مشغول به تحصیل می باشند. اما همان طور که ذکر شد، هزینه زندگی در سیدنی نسبت به تمامی شهرهای این کشور بالاست و به هیچ وجه یک دانشجو یا مهاجر تازه وارد برای زندگی در آن، با شرایط آسانی مواجه نمی باشد.

مهم ترین بخش تشکیل دهنده هزینه زندگی در سیدنی، مسکن است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بخش مرکزی شهر سیدنی حدود 1800 دلار در ماه است، در حالی که اجاره آپارتمانی مشابه در حاشیه این شهر تنها 1300 دلار در ماه به طور میانگین هزینه دارد. با یک مقایسه ساده می توان پی برد که هزینه اجاره یک آپارتمان در حومه شهر سیدنی از مرکز بسیاری از شهرهای دیگر این کشور از جمله آدلاید بالاتر است.

هزینه ایاب و ذهاب با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو در داخل این شهر ماهانه حدودا 149 دلار برای هر فرد است. هزینه یک بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی 2.76 دلار استرالیاست. اما افراد می توانند با خرید یک کارت ماهانه و پرداخت 149 دلار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. هزینه بنزین در این ایالت 1.02 دلار برای هر لیتر می باشد. بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای خرید خودرو از امکانات عمومی حمل و نقل استفاده نموده و علاوه بر صرفه جویی مالی از محیط زیست نیز حفاظت نمایند.

هزینه خرید مایجتاج منزل برای یک فرد به صورت تقریبی ماهانه 93 دلار است. هزینه اینترنت نیز به طور میانگین ماهانه 49.16 دلار استرالیا در ماه است. هزینه های برق، آب و گاز یک واحد 85 متری نیز حدود 122 دلار در ماه است.

 

هزینه زندگی در پرت

شهر پرث مرکز ایالت استرالیای غربی  می باشد که بیش از 2 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر از نظر وسعت، چهارمین شهر بزرگ کشور استرالیاست. نکته جالب اینجاست که فاصله این شهر تا سیدنی در شرق کشور استرالیا چیزی حدود 3800 کیلومتر است. هزینه زندگی در پرت نیز به هیچ وجه پایین نیست و این شهر دومین شهر گران کشور استرالیا محسوب می شود.

مانند سایر شهرها، مهم ترین بخش تشکیل دهنده هزینه زندگی در پرت نیز مسکن است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بخش مرکزی شهر پرت حدود 1000 دلار در ماه است، در حالی که اجاره آپارتمانی مشابه در حاشیه این شهر تنها 720 دلار در ماه به طور میانگین هزینه دارد. با یک مقایسه ساده می توان پی برد که هزینه اجاره یک آپارتمان در حومه شهر پرت از مرکز بسیاری از شهرهای دیگر این کشور از جمله پرت بالاتر است.

هزینه ایاب و ذهاب با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو در داخل این شهر ماهانه حدودا 93 دلار برای هر فرد است. هزینه یک بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی 3.05 دلار استرالیاست. اما افراد می توانند با خرید یک کارت ماهانه و پرداخت 93.68 دلار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. هزینه بنزین در این ایالت 0.96 دلار برای هر لیتر می باشد. بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای خرید خودرو از امکانات عمومی حمل و نقل استفاده نموده و علاوه بر صرفه جویی مالی از محیط زیست نیز حفاظت نمایند.

هزینه خرید مایجتاج منزل برای یک فرد به صورت تقریبی ماهانه 89 دلار است. هزینه اینترنت نیز به طور میانگین ماهانه 48.83 دلار استرالیا در ماه است. هزینه های برق، آب و گاز یک واحد 85 متری نیز حدود 143 دلار در ماه است.

 

هزینه زندگی در ملبورن

شهر ملبورن مرکز ایالت ویکتوریا در جنوب شرقی کشور استرالیا بوده و بیش از 5 میلیون نفر جمعیت دارد. این کلانشره به علل مختلفی از جمله برگزاری بسیاری از رویدادهای ورزشی سالانه و داشتن سابقه برگزاری المپیک، معماری زیبا و منحصر به فرد و همچنین قرار گرفتن دانشگاه های مطرحی همچون دانشگاه ملبورن، یکی از شناخته شده ترین شهرهای استرالیا در میان مردم سراسر دنیا به حساب می آید. این شهر که اولین پایتخت کشور استرالیا بوده، هم اکنون پایتخت ورزش کشور استرالیا، مهم ترین شهر این کشور از نظر فرهنگی و همچنین دومین شهر پرجمعیت استرالیا نیز می باشد. همان طور که ذکر شد هزینه زندگی در ملبورن نسبت به اکثر شهرهای کشور استرالیا بالاست و این کشور سومین شهر کشور استرالیا از نظر هزینه های زندگی به شمار می رود. این شهر از نظر هزینه های زندگی درمیان شهرهای دنیا نیز رتبه 71 ام را به خود اختصاص داده است. این شهر در سال های اخیر همواره از نظر کیفیت زندگی در کنار شهرهایی مانند وین اتریش قرار گرفته و معمولا همه ساله رتبه این در میان 3 شهر برتر دنیا را به خود اختصاص داده است.

یکی از اصلی ترین بخش های هزینه زندگی در ملبورن، مسکن است. به طور میانگین هزینه اجاره یک واحد مسکونی یک خوابه  در داخل شهر ملبورن استرالیا حداقل 1300 دلار استرالیا در ماه است. اما هزینه اجاره آپارتمان مشابه یک خوابه ای در حاشیه این شهر می تواند حدود 1000 دلار در ماه باشد. این تفاوت قیمت میان مرکز شهر و حاشیه آن در آپارتمان های بزرگ تر بیشتر به چشم می آید. به عنوان مثال اجاره بهای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر ملبورن به طور میانگین 2500 دلار در ماه بوده، در حالی که اجاره بهای چنین آپارتمانی در حاشیه این شهر، ماهانه حدود 1520 دلار است.

به طور میانگین هزینه خورد و خوراک یک فرد در ماه چیزی حدود 87 دلار می باشد که البته بسته به سبک زندگی افراد این رقم می تواند بسیار بالاتر از رقم ذکر شده نیز باشد.

هزینه حمل و نقل و ایاب و ذهاب با اتوبوس و مترو درمرکز شهر ملبورن برای هر نفر به طور میانگین 106 دلار در ماه است. هزینه یک بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی حدود 3 دلار می باشد، اما افراد می توانند یک کارت ماهانه به مبلغ حدودا 106 دلار خریداری نموده و از آن استفاده نمایند. قیمت یک لیتر بنزین در ملبورن نیز حدود 1.04 دلار استرالیا بوده است. به دلیل بالا بودن هزینه پارکینگ، سوخت و مشکلاتی از جمله ترافیک شهرش، توصیه به افراد مهاجر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی است و این امر ارزان تر از سایر راه ها تلقی می شود.

هزینه اینترنت نیز به طور میانگین ماهانه 50.98 دلار استرالیا در ماه است. هزینه های برق، آب و گاز یک واحد 85 متری نیز حدود 145 دلار در ماه است.

باید در نظر داشت که به علت تابش زیاد اشعه ماوراء بنفش خورشید در این بخش کشور استرالیا، حتما افراد باید از کرم های ضد آفتاب موثر استفاده کنند و هزینه آن را نیز در نظر بگیرند. زیرا این مورد باعث افزایش آمار ابتلا به سرطان پوست بوده است.

 

هزینه زندگی در آدلاید

شهر آدلاید مرکز ایالت استرالیای به شمار رفته و بیش از 1 میلیون و 400 هزار نفر جمعیت داشتته و از این نظر پنجمین شهر کشور استرالیا به حساب می آید. 80 درصد جمعیت این ایالت کشور استرالیا در شهر آدلاید زندگی می کنند. هزینه زندگی در آدلاید از کلانشهرهای دیگر این کشور پایین تر است و به ویژه برای دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند شهر مناسبی به حساب می آید. دانشگاههایی مانند شعبه ایالتی دانشگاه تورنس، دانشگاه علوم پزشکی فلیندرز، دانشگاه استرالیای جنوبی و دانشگاه آدلاید، همگی در این شهر واقع هستند.

مهم ترین بخش تشکیل دهنده هزینه زندگی در آدلاید، مسکن است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بخش مرکزی شهر آدلاید حدود 902 دلار در ماه است، در حالی که اجاره آپارتمانی مشابه در حاشیه این شهر تنها 660 دلار در ماه به طور میانگین هزینه دارد.

هزینه ایاب و ذهاب با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو در داخل این شهر ماهانه حدودا 68 دلار برای هر فرد است. هزینه یک بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی 2.62 دلار استرالیاست. اما افراد می توانند با خرید یک کارت ماهانه و پرداخت 68 دلار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. هزینه بنزین در این ایالت 2.72 دلار برای هر لیتر می باشد. به همین دلیل بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای خرید خودرو از امکانات عمومی حمل و نقل استفاده نموده و علاوه بر صرفه جویی مالی از محیط زیست نیز حفاظت نمایند.

هزینه خرید مایجتاج منزل برای یک فرد به صورت تقریبی ماهانه 89 دلار است. هزینه اینترنت نیز به طور میانگین ماهانه 46.59 دلار استرالیا در ماه است. هزینه های برق، آب و گاز یک واحد 85 متری نیز حدود 131 دلار در ماه است.

 

هزینه زندگی در بریزبن

شهر بریزبن مرکز و بزرگ ترین شهر ایالت کوئینزلند استرالیاست و با بیش از 2.5 میلیون نفر ساکن، سومین شهر پر حمعیت این کشور نیز محسوب می شود. هزینه زندگی در بریزبن که در شرق استرالیا واقع است نیز چندان پایین نیست، اما این هزینه های زندگی در این شهر نسبت به اکثر کلانشهرهای این کشور مناسب تر است.

همانند سایر شهرهای این کشور، مهم ترین بخش تشکیل دهنده هزینه زندگی در بریزبن نیز مسکن است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بخش مرکزی شهر بریزبن حدود 1180 دلار در ماه است، در حالی که اجاره آپارتمانی مشابه در حاشیه این شهر تنها 850 دلار در ماه به طور میانگین هزینه دارد.

هزینه ایاب و ذهاب با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو در داخل این شهر ماهانه حدودا 105 دلار برای هر فرد است. هزینه یک بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی 2.76 دلار استرالیاست. اما افراد می توانند با خرید یک کارت ماهانه و پرداخت 105 دلار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. هزینه بنزین در این ایالت 1.04 دلار برای هر لیتر می باشد. به همین دلیل بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای خرید خودرو از امکانات عمومی حمل و نقل استفاده نموده و علاوه بر صرفه جویی مالی از محیط زیست نیز حفاظت نمایند.

هزینه خرید مایجتاج منزل برای یک فرد به صورت تقریبی ماهانه 89 دلار است. هزینه اینترنت نیز به طور میانگین ماهانه 54 دلار استرالیا در ماه است. هزینه های برق، آب و گاز یک واحد 85 متری نیز حدود 110 دلار در ماه است.

 

هزینه زندگی در داروین

شهر داروین مرکز ایالت سرزمین شمالی کشور استرالیاست که شهری استوایی به حساب می آید. هزینه زندگی در داروین نسبت به اکثر کلانشهرهای کشور استرالیا پایین تر است.

درست همانند سایر شهرهای این کشور، مهم ترین بخش تشکیل دهنده هزینه زندگی در داروین نیز مسکن است. هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابه در بخش مرکزی شهر بریزبن حدود 790 دلار در ماه است، در حالی که اجاره آپارتمانی مشابه در حاشیه این شهر تنها 680 دلار در ماه به طور میانگین هزینه دارد.

هزینه ایاب و ذهاب با وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو در داخل این شهر ماهانه حدودا 57.71 دلار برای هر فرد است. هزینه یک بلیط یک طرفه وسایل حمل و نقل عمومی 2.07 دلار استرالیاست. اما افراد می توانند با خرید یک کارت ماهانه و پرداخت 57.71 دلار از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. هزینه بنزین در این ایالت 1.03 دلار برای هر لیتر می باشد. به همین دلیل بسیاری افراد ترجیح می دهند به جای خرید خودرو از امکانات عمومی حمل و نقل استفاده نموده و علاوه بر صرفه جویی مالی از محیط زیست نیز حفاظت نمایند.

هزینه خرید مایجتاج منزل برای یک فرد به صورت تقریبی ماهانه 83.52 دلار است. هزینه اینترنت نیز به طور میانگین ماهانه 50.15 دلار استرالیا در ماه است. هزینه های برق، آب و گاز یک واحد 85 متری نیز حدود 215.03 دلار در ماه است.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت استرالیا و سایر کشورها می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • مقایسه هزینه های زندگی در شهرهای مختلف استرالیا
  • مقایسه هزینه زندگی در شهرهای مختلف استرالیا
  • هزینه زندگی در  استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top