info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

بهترین کشور برای مهاجرت کاری

بسیاری از متخصصان و افراد حرفه ای در رشته های مختلف برای دستیابی به شرایط بهتر کاری و زندگی به مهاجرت می ‌اندیشند. در واقع مهاجرت باید همواره برای دستیابی به یک زندگی و آینده بهتر برای خود افراد متقاضی و خانواده آنها صورت گیرد و نباید خود مقوله مهاجرت به عنوان هدف در نظر گرفته شود. از این رو افرادی که قصد دارند در کشور مقصد مهاجرت به کار مشغول شده و زندگی بهتری برای خود و خانواده شان رقم بزنند، باید بهترین کشور برای مهاجرت کاری در زمینه شغلی خود را با مطالعه و تحقیق انتخاب کرده و و سپس برای اخذ ویزای کار از طریق دریافت جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان در آن کشور و یا اخذ ویزای جستجوی کار اقدام نمایند.



همانطور که ذکر شد نمی توان به طور کلی یک یا چند کشور را به عنوان بهترین کشور برای مهاجرت کاری در نظر گرفت. شرایط بازار کار رشته ها و مشاغل مختلف در کشورهای مختلف دنیا یکسان نیست و هر رشته ای در کشوری خاص شرایط بازار کار بهتری داشته و متخصصان آن از درآمد بهتری نیز برخوردارند. به عنوان مثال برای متخصصان رشته های مرتبط با بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان، کشورهایی همچون آلمان، استرالیا، آمریکا، انگلستان، کانادا، اتریش، سوئیس، دانمارک و نروژ بهترین گزینه ها برای مهاجرت کاری به حساب می ‌آیند. اما در زمینه رشته مثل مهندسی معدن، بسته به شرایط و ویژگی های کشورها و منابعی که دارند، بهترین کشور برای مهاجرت کاری تعیین شده و بر این اساس استرالیا و کانادا بهترین گزینه ها به حساب می آیند.

علاوه بر شرایط بازار کار، درآمد متخصصان رشته تخصصی فرد نیز باید در کشورهای مختلف مورد مقایسه قرار گرفته و همچنین میزان مالیات بر درآمد و هزینه های زندگی در این کشورها نیز در نظر گرفته شود تا بر اساس آن بتوان کشوری را یافت که بیشترین رفاه ممکن را در آن بتوان به دست آورد.

بحث زبان نیز یکی دیگر از نکات اساسی در انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری برای هر فردی می باشد. به عنوان مثال برای افرادی که تسلط بالایی به زبان آلمانی دارند، صورتی که بازار کار رشته تخصصی آنها نیز در کشورهای آلمانی زبان مناسب باشد، قطعاً کار در این کشورها می ‌تواند در اولویت قرار گرفته و آنان بهتر است برای اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در آلمان، اتریش یا سوئیس اقدام نمایند. اما با داشتن تسلط به زبان انگلیسی و ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح بالا می توان در کشورهای انگلیسی زبان آمریکا، انگلستان، کانادا، استرالیا و نیوزلند به کار مشغول شد. همچنین در شرکت های بین المللی در سایر کشورهای دنیا از جمله کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و دریای عمان از جمله کویت، قطر و عمان نیز می توان با دریافت جاب آفر به کار مشغول شد و نیازی به تسلط به زبان عربی و اخذ مدرک این زبان برای این عزیزان وجود ندارد و تنها لازم است به زبان انگلیسی مطلب بوده و مدرک زبان انگلیسی معتبر همچون آیلتس ارائه نمایند.

شرایط اعطای مجوز کار به متخصصان رشته های مختلف در کشورهای مختلف نیز متفاوت است. به عنوان مثال برای رشته های علوم پزشکی شرایط معادل سازی مدارک تحصیلی در برخی از کشورها سخت تر بوده و در برخی از کشورها راحت تر می باشد. برخی از کشورها مانند قطر و کویت شرایطی را مهیا کرده اند که متقاضیان با دریافت جاب آفر از کارفرمایان فعال در نظام سلامت  این کشورها به خاک آن ها وارد شده و برای کارفرمایان مشغول به کار شوند و در حین کار برای کارفرمایان مورد نظر به معادل سازی مدارک تحصیلی خود در این کشورها نیز بپردازند. اما در برخی دیگر از کشورها تا فرد متقاضی کلیه مراحل معادل سازی مدارک تحصیلی خود را نگذرانده باشد و دوره کارورزی را نیز طی نکرده باشد، نمی تواند برای کارفرمایان فعال در نظام سلامت کشور مورد نظر مشغول به کار شود. برای برخی رشته های دیگر نیز در کشورهایی شرایط خاصی در نظر گرفته شده، به عنوان مثال در برخی از رشته های فنی مهندسی در کشوری چون استرالیا متقاضیان باید مدارک خود را به تایید برسانند و در این مسیر گذراندن برخی دوره ها برای آنان در در موسسات و دانشگاه های این کشور اجباری است.

از این رو متقاضیان مهاجرت کاری باید پیش از هر اقدامی به شرایط بازار کار و درآمد رشته خود در کشورهایی که اصلی ترین گزینه های پیش روی آنان است، دقت کرده و آنان را مورد مقایسه قرار دهند و با در نظر گرفتن سایر فاکتورها بهترین کشور برای مهاجرت کاری که مناسب حال آنان است را انتخاب نمایند. در ادامه مطلب شرایط مهاجرت کاری به برخی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت هموطنان عزیزمان را خدمتتان ارائه می نماییم.

 

مهاجرت کاری به کانادا

کشور پیشرفته کانادا با داشتن اقتصادی قدرتمند و با ثبات از کشورهای توسعه یافته ای به حساب می آید که همچنان مسیر توسعه بیشتر را طی می نماید و از این رو به نیروی کار متخصص در زمینه های مختلف نیاز فراوان دارد. به این دلیل اغلب متخصصان امر مهاجرت، این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت کاری در اغلب رشته ها و مشاغل به حساب می آورند. برای ورود به بازار کار کانادا متقاضیان از روش های مختلفی می توانند اقدام نمایند که یکی از اصلی ‌ترین آنها ویزای اسکیل ورکر می باشد. دولت کانادا با ترتیب دادن این برنامه مهاجرتی قصد جذب نیروهای متخصص را از سراسر دنیا برای جبران کمبود نیروی کار دارای تخصص دارد. کانادا کشوری دوزبانه است و متقاضیان مهاجرت کاری به کانادا باید ابتدا تصمیم بگیرند که قصد دارند در کدام بخش از کشور کانادا به کار و زندگی مشغول شوند و بر این اساس به تقویت مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی پرداخته و مدرک زبان مورد نظر را اخذ نمایند. در اغلب نقاط کشور کانادا زبان رسمی، زبان انگلیسی است. اما در استان های شرقی آن به ویژه استان کبک، زبان فرانسه نیز زبان رسمی می باشد و متقاضیان با داشتن مدرک زبان فرانسوی و تسلط به این زبان نیز می توانند در این مناطق، جاب آفر و ویزای کار و همچنین ویزای جستجوی کار دریافت نماید. از مزایای مهاجرت کاری به کانادا امکان اخذ اقامت دائم این کشور مهاجر پذیر و بهره مندی از امکان تحصیل در کانادا برای فرزندان افراد متقاضی می باشد.

 

مهاجرت کاری به آلمان

آلمان به عنوان قدرت اول اقتصادی و صنعتی ترین کشور عضو اتحادیه اروپا بیشترین نیاز را به نیروی کار متخصص در میان کشورهای عضو این اتحادیه دارد و در سال های اخیر همواره اصلی ترین مقصد مهاجرت نیروی کار متخصص در میان کشورهای اروپایی به حساب می آمده است. متخصصان رشته های مختلف در صورت داشتن سابقه کاری و تحصیلات مناسب می ‌توانند ویزای کار یا ویزای جستجوی کار آلمان را دریافت نموده و از این طریق از فرصت مهاجرت کاری به آلمان بهره‌ مند شوند. البته برای افرادی که تحصیلات دانشگاهی ندارند نیز فرصت کار به عنوان نیروی فنی در کشور آلمان فراهم است و ویزای کار مختص این افراد نیز در این کشور در نظر گرفته شده است. افرادی که از طریق مهاجرت کاری به آلمان در این کشور ساکن شده و به کار و زندگی می پردازند، می توانند پس از چند سال به اقامت دائم این کشور نیز دست پیدا کرده و در نهایت پاسپورت این کشور عضو اتحادیه اروپا و پیمان شنگن را نیز به دست آورند.

 

مهاجرت کاری به استرالیا

کشور استرالیا نیز می تواند یکی دیگر از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری به حساب آید. این کشور پهناور که خود یک قاره محسوب می شود نیز در بسیاری از رشته ها بهترین بازار کار و بیشترین درآمد برای متخصصین را داراست و از این رو متخصصان رشته های فراوانی همه ساله برای مهاجرت کاری به استرالیا اقدام می ‌کنند. بسیاری این کشور را  بهترین کشور برای مهاجرت پزشکان، پرستاران، داروسازان، دندانپزشکان و متخصصان سایر رشته های پیراپزشکی مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت درمان می ‌دانند. زیرا درآمد و شرایط کاری متخصصان این رشته ها در کشور استرالیا بسیار مناسب است. همچنین بازار کار این رشته ها در کشور استرالیا همچنان تشنه نیروی کار متخصص می باشد و فرصت های شغلی فراوانی برای متخصصین این رشته ها در کشور استرالیا می توان یافت. از طرف دیگر در رشته‌هایی همچون مهندسی معدن و مهندسی نفت و انرژی نیز با توجه به نیازهای روز افزون بازار کار استرالیا که در اثر کشف منابع جدید انرژی در این کشور ایجاد می ‌شود، این کشور را می توان یک گزینه عالی برای مهاجرت کاری متخصصان به حساب آورد. متقاضیان استفاده از فرصت مهاجرت کاری به استرالیا باید مدرک زبان انگلیسی معتبر در سطح بالا داشته و از فاکتورهای مختلف از جمله سن، میزان تحصیلات، میزان سابقه کاری و ... نیز امتیازات لازم را برای اخذ ویزای کار استرالیا به دست آورند و همچنین یک جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان فعال در این کشور اخذ نمایند. همچنین این افراد می‌ توانند از طریق اخذ ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار استرالیا به این کشور وارد شده و در صورت پیدا کردن یک شغل مرتبط با رشته خود در مدت زمان تعیین شده، در این کشور اقامت گزینند و در نهایت اقامت دائم کشور استرالیا را نیز به دست آورند. همچنین برای فرزندان این عزیزان نیز فرصت تحصیل در استرالیا در دانشگاه های معتبر این کشور مهیا خواهد شد.

 

مهاجرت کاری به ترکیه

در سال های اخیر بسیاری از هموطنانمان کشور همسایه غربی ایران، ترکیه را به عنوان مقصد مهاجرت کاری خود در نظر گرفته اند و در این کشور به کار و زندگی مشغول شده اند. البته شرایط مهاجرت کاری به ترکیه قطعا از کشورهای پیشرفته و مهاجرپذیر دنیا ساده تر است، اما بدون شک مزایای زندگی در کشورهایی چون آلمان، اتریش، کانادا، استرالیا و سایر کشورهایی از این دست به هیچ وجه با ترکیه قابل مقایسه نیست. اما برای افرادی که شرایط لازم را داشته و به زبان ترکی استانبولی تسلط کافی دارند، امکان مهاجرت کاری به ترکیه وجود دارد. البته در برخی موارد نیز می ‌توان برای کارفرمایان فعال در این کشور تنها با داشتن مدرک زبان انگلیسی و تسلط به این زبان نیز مشغول به کار شد.

 

مهاجرت کاری به سوئد

سوئد به عنوان قدرت صنعتی شمال اروپا و منطقه اسکاندیناوی با در اختیار داشتن اقتصادی پویا و صنایعی سود ده یکی از بهترین کشور ها از نظر بازار کار در بسیاری از رشته های فنی و مهندسی به حساب می آید. بازار کار رشته های فنی مهندسی و همچنین نیروهای کار تکنسین فنی در این کشور بسیار مناسب است. با توجه به پیری جمعیت این کشور و کمبود نیروی کار فعال فرصت مهاجرت کاری به سوئد برای متخصصان رشته های مختلف از جمله هموطنان عزیزمان مهیا است در برخی رشته ها به ویژه رشته های بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان نیز فرصت مهاجرت کاری به سوئد فراهم است. زیرا با توجه به پیری جمعیت این کشور و کمبود زاد و ولد، نیروی کار متخصص در این رشته ها در کشور سوئد کم بوده و خود پدیده پیری جمعیت نیز به معنای نیاز بیشتر به خدمات درمانی و مراقبتی می باشد. از این رو نیاز به استخدام نیروی کار فعال در سیستم بهداشت و درمان این کشور به خوبی حس می شود و فرصت های شغلی فراوانی برای متخصصان این رشته ها در صورت مهاجرت کاری به سوئد فراهم می باشد.

 

مهاجرت کاری به اتریش

اتریش به عنوان یکی از آرام ترین و زیباترین کشورهای اروپای مرکزی با داشتن اقتصادی پویا و پر رونق و در عین حال با ثبات نیز یکی از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری به حساب می آید. صنایع این کشور بسیار پویا بوده و فرصت های شغلی فراوانی در آنها برای متخصصین رشته های فنی مهندسی وجود دارد. همچنین نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان این  کشور نیز کمبود نیروی کار متخصص مواجه است و این نیروی کار را از طریق اعطای اقامت به نیروهای متخصص خارجی تامین می نماید. از این رو فرصت مهاجرت کاری به اتریش برای متخصصان بخش سلامت نیز به خوبی فراهم است. در کشور اتریش نسبت درآمد ها به هزینه های زندگی بسیار مناسب است و متخصصان رشته های مختلف از رفاه نسبی مناسبی برخوردارند. طبیعتا همانند کشور آلمان، متقاضیان مهاجرت کاری به اتریش نیز باید مدرک زبان آلمانی معتبر ارائه نموده و تسلط بالایی به این زبان که زبان رسمی کشور اتریش است، داشته باشند. مهاجرت کاری به اتریش از دو طریق اخذ ویزای کار با داشتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری از کارفرمایان در این کشور، و یا اخذ ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار در این کشور اروپایی امکانپذیر است.

 

مهاجرت کاری به انگلستان

انگلستان قدرت اقتصادی و صنعتی دیگر اروپا که هم اکنون دیگر عضوی از اتحادیه اروپا به شمار نمی ‌رود نیز یکی دیگر از اصلی ترین گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری به حساب می آید. بازار کار این کشور در بسیاری از رشته ها با کمبود نیروی کار متخصص مواجه است و از طرف دیگر میزان درآمد اکثر مشاغل نسبت هزینه های زندگی در این کشور نیز بسیار مناسب است. به منظور استفاده از فرصت مهاجرت کاری به انگلستان، متخصصان رشته های مختلف باید حتماً مدرک زبان انگلیسی معتبر در سطح بالا ارائه نموده و به این زبان تسلط بالایی داشته باشند. این کشور یکی از بهترین سیستم های بهداشت و درمان در دنیا را داراست و بسیاری از متخصصان رشته های مرتبط با نظام سلامت از سراسر دنیا از جمله از کشور عزیزمان ایران مشتاق مهاجرت کاری به انگلستان هستند تا بتوانند در سیستم بهداشت و درمان معروف این کشور، موسوم به NHS مشغول به کار شوند.

 

مهاجرت کاری به نروژ

نروژ ثروتمندترین کشور منطقه اسکاندیناوی نیز از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری به حساب می آید. در این کشور نفتی بالاترین سطح رفاه اجتماعی برای مردم در نظر گرفته شده و نسبت درآمدها به هزینه های زندگی برای متخصصان اکثر مشاغل بسیار مناسب است. از این رو متخصصان رشته های مختلف از جمله رشته های مرتبط با بخش سلامت و سیستم بهداشت و درمان، علاقه فراوانی به مهاجرت کاری به نروژ دارند. علاوه بر این باید در نظر داشت که کشور نروژ نیز مانند سوئد با نرخ پایین زاد و ولد و پدیده پیری جمعیت مواجه است و از این رو با کمبود نیروی کار متخصص در رشته‌ های مختلف مواجه شده است. به ویژه این موضوع موجب پیری جمعیت این کشور شده و همین پدیده پیری جمعیت باعث نیاز بیشتر به کارکنان بخش سلامت و سیستم بهداشت درمان شده است و از این رو متخصصان این رشته ها از فرصت مهاجرت کاری به نروژ برخوردار هستند.

 

مهاجرت کاری به دانمارک

دانمارک دیگر کشور منطقه اسکاندیناوی نیز یکی دیگر از گزینه های انتخاب بهترین کشور برای مهاجرت کاری به حساب می آید. بسیاری از متخصصان رشته های مختلف با توجه به سطح رفاه اجتماعی بالایی که در این کشور برقرار است، سعی می ‌کنند ویزای کار این کشور را دریافت نموده و در این کشور آرام و پیشرفته مشغول به کار شوند و از مزایای مهاجرت کاری به دانمارک برخوردار گردند.

 

مهاجرت کاری به عمان

عمان کشور آرام و و در حال توسعه منطقه خاورمیانه نیز سال‌ های اخیر به یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت کاری هموطنان عزیزمان تبدیل شده است. بسیاری از متخصصان رشته های فنی مهندسی در کشورمان توانسته اند در سال های اخیر از مزایای  مهاجرت کاری به عمان بهره مند شده و در پروژه های مختلفی که در این کشور در مسیر توسعه تعریف شده، مشغول به کار شوند. این کشور همچنین زیرساخت ‌های خود را در زمینه سیستم بهداشت و درمان به شدت گسترش داده و از این رو فرصت مهاجرت کاری به عمان برای متخصصان این رشته ها نیز به خوبی فراهم شده است. برای این منظور متخصصان این رشته ها باید مدارک خود را در کشور عمان معادل سازی نمایند و آزمون معادل سازی در این کشور به زبان انگلیسی برگزار می شود. از این رو برای کار در این کشور به تسلط به زبان عربی و ارائه مدرک این زبان نیازی نخواهند داشت.

 

علاوه بر کشورهای ذکر شده، کشورهای دیگری همچون کویت، نیوزلند، قطر، سوئیس و فرانسه نیز از دیگر کشورهایی هستند که ایرانیان زیادی از طریق مهاجرت ‌کاری وارد آنها شده و در این کشورها به کار و زندگی مشغول هستند.

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزای کار و اقامت کاری متخصصان مشاغل مختلف در کلیه کشورهای دنیا می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • بهترین کشور برای مهاجرت کاری
  • بهترین کشورها برای مهاجرت کاری
  • مهاجرت کاری به اتریش



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top