info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدارک دندانپزشکی در نیوزلند

نیوزلند در سالیان اخیر همواره یکی از اصلی ترین مقاصد مهاجرت افراد متخصص در رشته های مختلف از جمله دندانپزشکان و سایر متخصصان بخش سلامت به شمار می رفته و بسیاری از هموطنانمان همه ساله برای مهاجرت به این کشور مهاجرپذیر و زیبا  اقدام می کنند. اما رشته دندانپزشکی مانند سایر رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت، رشته ای حساس به حساب می آید و متخصصان آن که در نیوزلند و استرالیا به تحصیل این رشته نپرداخته باشند، در صورت تمایل به کار در این کشور باید فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در نیوزلند را با موفقیت طی کنند تا به آنان مجوز کار به عنوان دندانپزشک در سیستم بهداشت و درمان این کشور اعطا شود.



افرادی که این رشته را در سایر کشورهای دنیا تحصیل کرده اند، آموزشهایشان تحت نظر و مورد تایید نظام سلامت نیوزلند نیست و به همین علت اگر بخواهند در این کشور مجوز کار به عنوان دندانپزشک را به دست بیاورند، باید صلاحیت علمی خود را از طریق فرآیند معادل سازی مدرک دندانپزشکی در نیوزلند به سیستم بهداشت و درمان این کشور اثبات کنند. اما افرادی که به تحصیل در نیوزلند یا استرالیا در این رشته پرداخته اند، فارغ از ملیتشان می توانند پس از اتمام دوره تحصیل دانشگاهی، وارد بازار کار نیوزلند به عنوان یک دندانپزشک شده و مجوز کار در نظام سلامت این کشور این کشور را بدست آورند. نظام آموزشی دو کشور نیوزلند و استرالیا اشتراکات فراوانی داشته و آموزش های ارائه شده در دانشگاه های این دو کشور تفاوت های چندانی ندارد. از این رو مدارک تحصیلی افرادی که به تحصیل در استرالیا در کلیه رشته ها از جمله رشته های مرتبط با نظام سلامت بپردازند، بدون نیاز به معادل سازی، در کشور نیوزلند نیز مورد تایید می باشد.

به منظور استفاده از فرصت کار دندانپزشکی در نیوزلند، متقاضیان باید حتما مدرک زبان انگلیسی معتبر ارائه کنند تا هم با تکیه بر آن شانس اخذ جاب آفر از کارفرمایان فعال در نظام سلامت این کشور را داشته باشند، و هم بتوانند ویزای کار نیوزلند را به دست آورند. همانند استرالیا، ویزای کار نیوزلند نیز امتیاز محور است و داوطلبان باید برای اخذ آن از فاکتورهای تعیین شده، امتیازات لازم را بدست آورند. فاکتورهای اصلی اخذ امتیاز برای بدست آوردن ویزای کار نیوزلند عبارتند از: سن داوطلب، میزان تحصیلات فرد داوطلب، میزان سابقه کاری فرد داوطلب و همچنین میزان تسلط وی به زبان انگلیسی که این مورد از طریق شرکت در یک آزمون معتبر زبان انگلیسی همچون آیلتس و ارائه مدرک و نمره آن آزمون به اثبات می رسد و هر چه نمره فرد داوطلب بالاتر باشد، وی امتیاز بیشتری را بدست خواهد آورد.

 

امتحان دندانپزشکی در نیوزلند

مشتاقان استفاده از فرصت مهاجرت دندانپزشکان به نیوزلند می بایست باید در امتحان دندانپزشکی در نیوزلند یا همان آزمون جامع معادل سازی مدرک دندانپزشکی در این کشور شرکت کنند تا در صورت موفقیت بتوانند گواهی کار دندانپزشکی در این کشور را بدست آورده و شانس کار در این کشور به عنوان دندانپزشک را کسب کنند. روال کار بدین صورت است که متقاضیان باید ابتدا مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای نظام سلامت این کشور ارسال کنند و در صورتی که تاییدیه اولیه را کسب کنند باید در آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در نیوزلند شرکت کنند و در صورت موفقیت به دوره های تخصصی در دانشگاه های نیوزلند وارد شوند تا دانش خود را با استانداردهای کشور نیوزلند تطبیق داده و برای ورود به بازار کار این کشور به عنوان یک دندانپزشک آماده شوند. البته دوره کارورزی نیز باید توسط متقاضیان گذرانده شود.

مانند تمامی کشورهای دنیا، آزمون معادل سازی مدرک دندانپزشکی در نیوزلند نیز به زبان رسمی این کشور برگزار می شود. زبان رسمی تمامی استان های نیوزلند انگلیسی بوده و متقاضیان باید زبان انگلیسی را به خوبی آموخته و مدرک معتبر زبان مورد نظر را نیز دریافت کنند. لزوم تسلط به لغات تخصصی علوم پزشکی و دندانپزشکی به زبان مورد نظر نیز کاملا حس می شود. زیرا بدون تسلط به عبارات انگلیسی یا فرانسوی مرتبط با رشته خود، این افراد نمی توانند با موفقیت از پس امتحان دندانپزشکی در نیوزلند برآمده و فرآیند معادل سازی مدارک خود را در این کشور با موفقیت طی کنند.

 

درآمد دندانپزشکی در نیوزلند

علاوه بر امکان اخذ اقامت دائم نیوزلند که به خودی خود مزیت های بسیاری را در بر دارد، مناسب بودن درآمد دندانپزشکی در نیوزلند نیز موجب شده متخصصان این رشته از سراسر جهان از جمله کشور عزیزمان ایران، این کشور را بهترین کشور برای مهاجرت کاری خود به حساب آورند. به طور میانگین درآمد دندانپزشکی در نیوزلند حدود 100 هزار دلار نیوزلند در سال است که نسبت به هزینه های زندگی در این کشور بسیار مناسب است. همچنین این رقم نسبت به درآمد دندانپزشکان در بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا نیز رقمی مناسب به حساب می آید. همچنین باید در نظر داشت که این رقم یک میانگین بوده و افرادی که سابقه کاری و سطح تحصیلات بالاتری داشته باشند می توانند درآمد بسیار بیشتری را نیز بدست آورند. همچنین محل اقامت و کار در کشور نیوزلند و شرایط کارفرما نیز در تعیین درآمد دندانپزشکان در این کشور پیشرفته موثر می باشد و بر این اساس درآمد برخی دندانپزشکان می تواند تا 150 هزار دلار در سال نیز بالا رود.

 

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک دندانپزشکی و پزشکی و داروسازی در خارج از کشور از جمله کشور نیوزلند می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدارک دندانپزشکی در نیوزلند
  • امتحان دندانپزشکی در نیوزلند
  • درآمد دندانپزشکی در نیوزلند



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top