info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه سون یات سن چین

یکی از دانشگاه های معتبر کشور چین که دانشجویان از سراسر دنیا از جمله کشور عزیزمان استقبال زیادی از فرصت تحصیل در آن می نمایند، دانشگاه سون یات سن می باشد. این دانشگاه در شهر گوانژو واقع در استان گوانگ دونگ کشور چین قرار گرفته و تاسیس آن به سال 1924 میلادی بر می گردد. وجه تسمیه این دانشگاه، نام دکتر سون یات سن بوده که موسس این دانشگاه بوده است. دکتر سون یات سن پزشک، نویسنده، سیاستمدار، فیلسوف، خطاط و یکی از بنیانگذاران جمهوری خلق چین بوده است. دانشگاه سون یات سن چین که یک دانشگاه دولتی است، در حال حاضر دوره های تحصیلی را در رشته ها و مقاطع تحصیلی گوناگون به بیش از 56 هزار دانشجو ارائه می نماید. بیش از 32200 دانشجوی این دانشگاه در مقطع کارشناسی و بیش از 23800 دانشجو نیز در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری به تحصیل می پردازند. تعداد اعضای هیئت علمی و کادر آموزشی این دانشگاه بیش از 17 هزار نفر می باشد که عدد بسیار قابل توجهی است.



زبان اغلب دوره های تحصیل کارشناسی در دانشگاه سون یات سن چین، زبان چینی می باشد و معدود دوره هایی در رشته های فنی مهندسی و بیزینس و مدیریت در این دانشگاه در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دوره های متعددی در رشته های مختلف در این دانشگاه به زبان انگلیسی وجود دارد. اما دوره های تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. طبیعتا دوره های ارائه شده به زبان چینی با شهریه کمتری همراه هستند و به دانشجویانی که به زبان چینی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند، تسهیلات و بورسیه های بیشتری نیز تعلق می گیرد.

 

رتبه دانشگاه سون یات سن

یکی از اصلی ترین نکاتی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای کار پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در چین نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه سون یات سن می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه سون یات سن را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره چهار ساله از 2018 تا 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم.

بر اساس اعلام این موسسه در سال 2018، رتبه دانشگاه سون یات سن در میان دانشگاه های چین 11 و در میان دانشگاه های دنیا 319 بوده است. در سال 2019، رنکینگ دانشگاه سون یات سن چین در میان دانشگاه های این کشور با یک پله نزول، 12 بوده و این دانشگاه با چندین پله صعود رتبه 295 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020، رتبه دانشگاه سون یات سن در میان دانشگاه های چین همچنان 12 بوده و این دانشگاه با چند رده صعود، رتبه 287 دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی، رنکینگ دانشگاه سون یات سن چین در میان دانشگاه های این کشور 11 و در میان دانشگاه های دنیا 263 بوده است که نشان دهنده 1 پله صعود در میان دانشگاه های این کشور و 24 پله صعود در میان دانشگاه های دنیا نسبت به سال گذشته می باشد. در مجموع در این دوره 4 ساله رتبه دانشگاه سون یات سن چین در میان دانشگاه های دنیا همواره صعودی بوده و بیش از 56 رده رشد را دارا بوده است.

اگر رتبه بندی تایمز را ملاک قرار دهیم، رنکینگ دانشگاه سون یات سن چین در سال 2021، در بین رده های 251 تا 300 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. در این رنکینگ، این دانشگاه رتبه 38 دانشگاه های قاره آسیا را نیز به خود اختصاص داده است. همچنین بر اساس دیگر رنکینگ معتبر یعنی رنکینگ شانگهای نیز رتبه دانشگاه سون یات سن در چهار سال گذشته، همواره رتبه این دانشگاه روند صعودی را در پیش گرفته است. در سال 2017 این دانشگاه رتبه ای بین 151 تا 200 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. اما از سال 2018 تا 2020 هر سال این دانشگاه رتبه ای بین 101 تا 150 در میان دانشگاه های دنیا را به دست آورده است.

 

هزینه تحصیل در دانشگاه سون یات سن چین

هزینه تحصیل در دانشگاه سون یات سن چین در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، متفاوت است. اما میانگین شهریه رشته های مختلف در هر مقطع تحصیلی در این دانشگاه بدین شرح است:

- هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه سون یات سن: 23000 تا 48000 یوان در سال

- هزینه تحصیل در دانشگاه سون یات سن چین در مقطع کارشناسی ارشد: 27000 تا 232036 یوان در سال

- هزینه تحصیل در مقطع دکترا در دانشگاه سون یات سن چین: 30000 تا 190000 یوان در سال

 

رشته های دانشگاه سون یات سن چین

تنوع رشته های دانشگاه سون یات سن چین بسیار بالاست، اما بیشتر تمرکز این دانشگاه در زمینه های علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم طبیعی، فناوری، علوم پزشکی، فارماکولوژی و علوم مدیریت است. لیست رشته های دانشگاه سون یات سن چین بدین شرح است:

کسب و کار و اقتصاد (مدیریت کسب و کار، اقتصاد و اقتصاد سنجی، حسابداری و مالی،علوم کامپیوتر)

فناوری مهندسی (مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی مکانیک و هوافضا، مهندسی برق و الکترونیک)

علوم اجتماعی (مطالعات ارتباطات و رسانه، سیاست و مطالعات بین المللی، جامعه شناسی، جغرافیا، روانشناسی)

علوم پایه (علوم فیزیکی، ریاضیات و آمار، فیزیک و نجوم، علم شیمی، زمین شناسی، محیط زیست، زمین و علوم دریایی)

هنر و علوم انسانی (تاریخ، فلسفه و الهیات)

هنر، هنرهای نمایشی و طراحی (باستان شناسی، زبان‌ها، ادبیات و زبان شناسی)

علوم زیستی (علوم بیولوژیکی، کشاورزی و جنگلداری، علوم ورزشی)

بالینی، بالینی و بهداشت (پزشکی، دندانپزشکی، بهداشت)

 

دانشگاه سون یات سن چین دارای 5 پردیس دانشگاهی است که در سه شهر گوانژو، ژوهای و شنزن واقع شده اند و در مجموع بیش از ۶/۱۷ کیلومتر مربع، فضای آموزشی را شامل می شود. این پردیس های دانشگاهی عبارتند از:

- پردیس جنوبی گوانژو: پردیس جنوبی گوانژو دانشگا‌ه سون ‌یات ‌سن چین یکی از ۱۰ پردیس‌ زیبای دانشگاهی در کل این کشور پهناور محسوب می ‌شود. این پردیس در ناحیه‌ های‌ ژوی (Haizhu) گوانژو واقع شده است که ۱/۱۷ کیلومتر مربع مساحت دارد. این مرکز بیشتر میزبان مراکز آموزشی مرتبط با رشته‌ های علوم پایه و علوم انسانی است.

- پردیس شمالی گوانژو: پردیس شمالی گوانژو در ناحیه‌ یوژیو (Yuexiu) گوانژو واقع شده است و محدوده ای به مساحت ۰/۳۹ کیلومتر مربع را در بر گرفته است. این پردیس اساسا برای رشته ‌های تحصیلی و پژوهشی در زمینه‌ علوم پزشکی در نظر گرفته شده است.

- پردیس شرقی گوانژو: این پردیس دانشگاهی در انتهای مرکز تحصیلات عالی شمالی در ژواوگودی (Xiaoguwei)  پان‌ یو واقع شده است. شهر دانشگاهی گوانژو شهر پیشرفته‌‌ ای است که دولت محلی آندر راستای اجرای راهبرد ارتقای استان گوانگ ‌دونگ (Guangdong) از طریق علم و تحصیلات ساخته شده است. اولین گروه دانشجویان فعالیت خود را در سپتامبر سال ۲۰۰۴ در این دانشگاه آغاز کردند.

- پردیس شنزن: پردیس شنزن در ناحیۀ جدید گوانگ مینگ (Guangming New District) در شهر شنزن‌ قرار دارد و حدود ۳/۲۱۷ کیلومتر مربع مساحت دارد که از سال ۲۰۱۶ در حال ساخت بوده و در ماه سپتامبر سال 2018 میلادی افتتاح شده است.

- پردیس ژوهای: پردیس ژوهای (Zhuhai) در تانگ جیاوان شهر ژوهای کشور چین واقع شده و بالغ بر ۳/۴۸ کیلومتر مربع مساحت دارد. تعدادی از دانشجویان سال اول و دوم در رشته ‌های هنرهای آزاد، علوم پایه و علوم پزشکی در حال حاضر در این پردیس ساکن هستند و در کنار دانشجویان دانشکده آموزش شبکه ‌ای و آموزش مستمر (School of Network Education and Continuing Education) در این مکان به تحصیل می پردازند.

 

برای دانشجویان ایرانی که اغلب مشتاق تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند فرصت تحصیل پزشکی در چین بسیار مغتنم بوده و امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه سون یات سن چین می تواند گزینه ای ایده آل باشد. از امکانات دانشکده علوم پزشکی این دانشگاه می توان به 10 بیمارستان و کلینیک اشاره نموده که دانشجویان در سال های آخر تحصیل خود، دوره های اینترنشیپ را در آن ها می گذرانند. 7 مورد از این بیمارستان ها عمومی بوده و 3 مورد نیز بیمارستان های تخصصی می باشند.

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی چین و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های چین از جمله سون یات سن و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه سون یات سن چین
  • هزینه تحصیل در دانشگاه سون یات سن چین
  • رشته های دانشگاه سون یات سن چین



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top