info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

اقامت مونته نگرو از طریق ثبت شرکت

یکی از روش های اخذ اقامت که در اکثر کشورهای دنیا به ویژه کشورهای اروپایی ارائه می گردد، اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت می باشد. اصلی ترین تفاوت میان کشورهای مختلف ارائه دهنده این نوع اقامت در میزان سرمایه گذاری لازم برای اعطای اقامت است. کشور مونته نگرو که از کشورهای نسبتا تازه تاسیس در قلب اروپا محسوب می شود، شرایط بسیار مناسبی را برای اعطای اقامت از طریق سرمایه گذاری در ثبت شرکت در نظر گرفته است. در این مطلب قصد داریم به شرایط اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ثبت شرکت اشاره نماییم.



معرفی کشور مونته نگرو

پیش از پرداختن به شرایط اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ثبت شرکت، لازم است در ابتدا به معرفی کشور مونته نگرو بپردازیم. این کشور کوهستانی و کوچک در منطقه بالکان در جنوب اروپا قرار گرفته و معنای لغوی نام این کشور، کوه سیاه می باشد. پایتخت کشور مونته نگرو شهر پودگوریتسا است. در سال های اخیر به انگیزه جذب سرمایه، دولت این کشور برنامه ‌های مختلفی را برای اعطای اقامت و شهروندی به افرادی که از تمکن مالی کافی برخوردار هستند، ارائه نموده و از این طریق توانست سرمایه کلانی را جذب نماید. مهم ترین این برنامه ها که توسط دولت این کشور ارائه شده، برنامه اخذ پاسپورت مونته نگرو و برنامه اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ثبت شرکت می باشند.

این کشور است کشور های به شدت در حال رشد در اروپا به حساب می آید و به زودی با سرمایه گذاری هایی که در آن صورت می پذیرد به یک قطب صنعت و گردشگری در قاره سبز تبدیل خواهد شد. همچنین این کشور که هم اکنون عضو پیمان آتلانتیک شمالی ناتو می باشد، کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا به شمار می رود و بر اساس پیش بینی های انجام شده در سال ۲۰۲۵ عضویت کشور مونته نگرو در اتحادیه اروپا به تصویب خواهد رسید.

 

ثبت شرکت در مونته نگرو

مشتاقان ثبت شرکت در مونته نگرو باید ابتدا با انواع شرکت قابل ثبت در این کشور آشنا شود که عبارتند از:

- شرکت های استارتاپی و کارآفرینی

- شرکت های با مسئولیت محدود

- شرکت های سهامی خاص

- شرکت های مشارکت عمومی یا سهامی عام

- شرکت های همکاری محدود

- شرکت با مشارکت شرکت های خارجی

 

شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در مونته نگرو

از شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در مونته نگرو داشتن کلیه مدارک مورد نیاز می باشد. اصلی ترین این موارد عبارتند از: قرارداد تاسیس شرکت، اسامی هیئت مدیره و مدیران، اساسنامه شرکت، امضای اظهارات توافقنامه به منظور اجرای وظایف شرکت، وکالتنامه رسمی، فرم ثبت نام تکمیل شده، کپی پاسپورت، آخرین مدارک تحصیلی و گواهی عدم سوء پیشینه. همچنین دیگر مورد از اصلی ترین شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در مونته نگرو داشتن سرمایه اولیه به میزان حداقل ۲۵ هزار یورو می باشد.

بر اساس قوانین کشور مونته نگرو هر شخص فقط می تواند در این کشور یک شرکت ثبت کند و خود نیز باید در آن مشغول به کار شود و برای اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ثبت شرکت می بایست حداقل یک نفر را نیز به صورت تمام وقت به استخدام شرکت خود در آورد. البته الزامی تعیین نشده که نیروی جذب شده حتما اهل کشور مونته نگرو باشد، از این رو می تواند فردی خارجی را به استخدام شرکت خود در آورد.

از دیگر شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در مونته نگرو این است که فرد متقاضی باید حداقل ۱۸۳ روز در سال را در خاک کشور مونته نگرو اقامت داشته باشد.

همچنین متقاضیان اخذ اقامت مونته نگرو از طریق ثبت شرکت می‌بایست ۱۰ یورو به ازای هر روز یعنی ۳۶۵۰ یورو برای یکسال موجودی در حساب بانکی خود به عنوان اثبات تمکن مالی داشته و مدارک آن را به ارائه نمایند. پس از انجام کلیه مراحل ثبت شرکت در مونته نگرو، متقاضیان باید مدارک لازم را ظرف ۵ روز به اداره مهاجرت ارائه نمایند تا اقامت مونته نگرو را به دست آورند.

 

 

موسسه مهاجرتی بین المللی پرگاس پارس با همکاری وکلای مجرب آماده ارایه مشاوره در خصوص انواع ویزا و اقامت دایم مونته نگرو از جمله اخذ اقامت ثبت شرکت مونته نگرو می باشد. برای اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را پر نمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • اقامت مونته نگرو از طریق ثبت شرکت
  • ثبت شرکت در مونته نگرو
  • شرایط اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در مونته نگرو



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top