info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

دانشگاه ووهان چین

معروف ترین دانشگاه استان هوبِی چین که از بهترین دانشگاه های این کشور پهناور می باشد، دانشگاه ووهان نام دارد. نام شهر ووهان در حال حاضر در تمامی نقاط دنیا به خوبی شناخته شده است، زیرا این شهر محل پیدایش اولیه ویروس کووید 19 بوده که تمامی کشورها را درگیر کرده است. تاسیس دانشگاه ووهان چین به سال 1893 میلادی باز می گردد و این دانشگاه دولتی در طول بیش از 1 قرن عمر خود از نظر کمی و کیفی توسعه فراوانی را تجربه نموده است. در حال حاضر این دانشگاه معتبر، با بیش از 7300 عضو هیئت علمی و کادر آموزشی، به بیش از 58 هزار دانشجو در رشته ها و مقاطع تحصیلی مختلف، خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی ارائه می نماید. بیش از 3700 نفر از دانشجویان این دانشگاه را دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف تشکیل می دهند. فرصت تحصیل در این دانشگاه که همواره نام آن در میان 10 دانشگاه برتر کشور چین قرار داشته است، برای دانشجویان ایرانی نیز فراهم است.



محوطه این دانشگاه از نظر زیبایی بصری، از بهترین ها در دنیا به شمار رفته و مانند یک اثر هنری به چشم می آید. منظره دانشگاه به سمت مجموعه کوه های Luojia و دریاچه شرقی بوده و محوطه آن مملو از جنگلی و سرسبزی است. از نکات شاخص محوطه این دانشگاه وجود تعدادی ساکورا یا درختان گیلاس ژاپنی است که در سال 1973 توسط تاناکا کاکوئی نخست وزیر وقت ژاپن به کشور چین اهدا شده بودند و با توجه به وجود آن ها هر ساله جشنواره شکوفه های گیلاس در این دانشگاه برگزار می شود. پردیس دانشگاه ووهان چین در منطقه شهری قرار گرفته و بیش از 3.5 کیلومتر مربع وسعت دارد.

سیر تاریخی دانشگاه ووهان چین به موسسه زیکوانگ (Ziqiang) نسبت داده می شود که در سال ۱۸۹۳ توسط ژانگ ژیدانگ (Zhang Zhidong) فرماندار استان هوبِی (Hubei) و استان هونان (Hunan) تاسیس شد. در روند توسعه و تکامل موسسه زیکوانگ، نام آن چندین بار تغییر کرد تا اینکه در سال ۱۹۲۸ دانشگاه ملی ووهان نام گرفت. این دانشگاه از جمله اولین دانشگاه های ملی جامع در چین مدرن است. دانشگاه ووهان چین یکی از اولین دانشگاه های جامع ملی در این کشور به شمار می رود. در اواخر سال 1946، دانشگاه ووهان 6 کالج شامل: کالج هنر لیبرال، حقوق، علوم، مهندسی، کشاورزی و پزشکی تاسیس کرد که در سال 2000 در اثر ادغام این کالج سابق به شکل امروزی درآمد.

زبان اغلب دوره های تحصیل کارشناسی در دانشگاه ووهان چین، زبان چینی می باشد و معدود دوره هایی در این دانشگاه در این مقطع به زبان انگلیسی ارائه می شود. اما در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دوره های متعددی در رشته های مختلف در این دانشگاه به زبان انگلیسی وجود دارد. اما دوره های تحصیل پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند. طبیعتا دوره های ارائه شده به زبان چینی با شهریه کمتری همراه هستند و به دانشجویانی که به زبان چینی به تحصیل در این دانشگاه بپردازند، تسهیلات و بورسیه های بیشتری نیز تعلق می گیرد.

 

رتبه دانشگاه ووهان

از اصلی ترین نکاتی که مشتاقان تحصیل در خارج از کشور برای انتخاب دانشگاه محل تحصیل خود در نظر می گیرند، رتبه بین المللی دانشگاه است. طبیعتا تحصیل در یک دانشگاه با رتبه عالی می تواند شانس بیشتری برای کار پس از اتمام تحصیل را برای دانشجویان در پی داشته باشد. از این رو مشتاقان تحصیل در چین نیز سعی می کنند در بهترین دانشگاه های این کشور که صاحب رتبه های بین المللی بالایی هستند، تحصیل کنند. یکی از بهترین دانشگاه های این کشور که همواره رتبه بین المللی فاخری را در سال های مختلف به خود اختصاص داده است، دانشگاه ووهان می باشد. برای تبیین بهتر اعتبار این دانشگاه و ارزش تحصیل در آن قصد داریم رتبه دانشگاه ووهان را بر اساس رنکینگ اعلام شده توسط موسسه معتبر کیو اس در یک دوره چهار ساله از 2018 تا 2021 را خدمتتان ارائه می نماییم.

بر اساس اعلام این موسسه در سال 2018، رتبه دانشگاه ووهان در میان دانشگاه های چین 9 و در میان دانشگاه های دنیا 282 بوده است. در سال 2019، رنکینگ دانشگاه ووهان چین در میان دانشگاه های این کشور همچنان 8 بوده و این دانشگاه با چندین پله صعود رتبه 257 دانشگاه های دنیا را از آن خود کرده است. در سال 2020 نیز رتبه دانشگاه ووهان در میان دانشگاه های چین همچنان 8 بوده و این دانشگاه مجددا رتبه 257 دانشگاه های دنیا را به خود اختصاص داده است. در آخرین رتبه بندی اعلام شده توسط موسسه کیو اس برای سال 2021 میلادی، رنکینگ دانشگاه ووهان چین در میان دانشگاه های این کشور همچنان 8 و در میان دانشگاه های دنیا 246 بوده است که نشان دهنده 11 پله صعود در میان دانشگاه های دنیا نسبت به سال گذشته می باشد. در مجموع در این دوره 4 ساله رتبه دانشگاه ووهان چین در میان دانشگاه های دنیا همواره صعودی بوده است.

اگر رتبه بندی تایمز را ملاک قرار دهیم، رنکینگ دانشگاه ووهان چین در سال 2021، در بین رده های 301 تا 350 در میان دانشگاه های دنیا طبقه بندی شده است. در این رنکینگ، این دانشگاه رتبه 44 دانشگاه های قاره آسیا را نیز به خود اختصاص داده است. همچنین بر اساس دیگر رنکینگ معتبر یعنی رنکینگ شانگهای نیز رتبه دانشگاه ووهان در چهار سال گذشته، همواره رتبه این دانشگاه روند صعودی را در پیش گرفته است. در سال های 2017 و 2018 این دانشگاه رتبه ای بین 201 تا 300 را در میان دانشگاه های دنیا از آن خود کرده است. اما در سال های 2019 و 2020 سال این دانشگاه با رشدی قابل ملاحظه، رتبه ای بین 151 تا 200 در میان دانشگاه های دنیا را به دست آورده است.

دانشجویان بین المللی برای انتخاب دانشگاه خود در سایر کشورهای دنیا معمولاً همین رنکینگ های معتبر را ملاک عمل قرار می دهند. اما دانشجویان ایرانی که قصد دارند پس از اتمام دوره تحصیل خود در خارج از کشور به ایران بازگشته و در وطن خود مشغول به کار شوند، علاوه بر در نظر داشتن این رنکینگ ها می بایست دانشگاه محل تحصیل خود را از میان دانشگاه های مورد تایید در ایران انتخاب نمایند تا مدارکشان در ایران قابل ارزشیابی باشد. برای تحصیل رشته های علوم پزشکی و مرتبط با نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان در خارج از کشور، مرجع رسمی تایید دانشگاه ها وزارت بهداشت می باشد و دانشجویان باید به  روزترین لیست دانشگاه های مورد تایید وزارتخانه را برای همان سال تحصیلی ملاک عمل خود قرار دهد. برای تحصیل در رشته ‌های غیر پزشکی نیز وزارت علوم ارگان مسئول و صاحب نظر می باشد و دانشجویان برای تحصیل در این رشته ها باید لیست دانشگاه های مورد تایید این وزارتخانه در همان سال تحصیلی را ملاک عمل قرار دهند. خوشبختانه نام دانشگاه ووهان چین در آخرین لیست دانشگاه های مورد تایید هر دو وزارتخانه برای سال تحصیلی ۲۰۲۰ ۲۰۲۱ دیده می ‌شود و هموطنان عزیزمان که قصد تحصیل در هر رشته ای را در این دانشگاه داشته و بخواهد پس از اتمام دوره تحصیل خود به ایران باز گردند و در وطن خود مشغول به کار شوند، مشکلی در زمینه معادل سازی و ارزشیابی مدارک تحصیلی خود در ایران نخواهند داشت.

 

رشته های دانشگاه ووهان چین

تنوع رشته های دانشگاه ووهان چین بالاست و این رشته ها توسط دانشکده های این دانشگاه به دانشجویان ارائه می گردد. لیست دانشکده های دانشگاه ووهان چین بدین شرح است:

- دانشکده پزشکی

- دانشکده پزشکی عمومی

- دانشکده پرستاری

- دانشکده دندانپزشکی و پروتز

- دانشکده بهداشت

- دانشکده زبانهای خارجی و ادبیات

- دانشکده زبان و ادبیات چینی

- دانشکده تاریخ

- دانشکده فلسفه

- دانشکده زبانها و ادبیات خارجی

- دانشکده روزنامه نگاری و ارتباطات

- گروه هنر

- دانشکده مدیریت اطلاعات

- دانشکده اقتصاد و مدیریت

- دانشکده حقوق

- دانشکده علوم سیاسی و مدیریت عمومی

- دانشکده آموزش و پرورش

- مدرسه مطالعات سازمان تجارت جهانی

- موسسه مطالعات پیشرفته

- دانشکده ریاضیات و آمار

- دانشکده فیزیک

- دانشکده شیمی و علوم مولکولی

- دانشکده علوم زیستی

-دانشکده علوم منابع و محیط زیست

- دانشکده داروسازی

- دانشکده علوم و مهندسی مواد

- دانشکده منابع آب و برق آبی

- دانشکده مهندسی برق

- دانشکده برق و مهندسی مکانیک

- دانشکده طراحی شهری

- دانشکده مهندسی عمران

- دانشکده علوم کامپیوتر

- دانشکده سنجش از دور اطلاعات مهندسی

- دانشکده اطلاعات الکترونیکی

- مدرسه بین المللی نرم افزار

- دانشکده ژئودزی و ژئوماتیک

- دانشکده چاپ و بسته بندی

- دانشکده آموزش و پرورش دانش آموزان خارجی

- دانشکده آموزش شبکه

برای دانشجویان ایرانی که اغلب مشتاق تحصیل پزشکی در خارج از کشور هستند فرصت تحصیل پزشکی در چین بسیار مغتنم بوده و امکان تحصیل پزشکی در دانشگاه ووهان چین می تواند گزینه ای ایده آل باشد.

 

 

در پایان لازم به ذکر است جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه اخذ پذیرش تحصیلی چین و ویزا و مسائل مربوط به تحصیل رشته های مختلف در دانشگاه های چین از جمله دانششگاه ووهان و تعیین وقت مشاوره می توانید با شماره موسسه مهاجرتی پرگاس پارس در ساعات اداری تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • دانشگاه ووهان چین
  • رشته های دانشگاه ووهان چین
  • رتبه دانشگاه ووهان



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top