info@pergasvisa.com
موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

موسسه حقوقی بین المللی پرگاس پارس

شماره ثبت 44497

معادل سازی مدارک پیراپزشکی در استرالیا

استرالیا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیا به شمار رفته و بازار کار آن در زمینه های مختلف به ویژه رشته های مرتبط با نظام سلامت با کمبود نیروی کار مواجه است. به همین علت عده زیادی از متخصصین به ویژه در رشته های بخش سلامت همه ساله برای مهاجرت به این کشوراقدام می کنند. شرایط کار و همچنین میزان درآمد متخصصان رشته های بخش سلامت در استرالیا از دیگر دلایل اصلی اقبال زیاد به ورود به بازار کار این کشور است . از این رو عده زیادی از هموطنان ما نیز با داشتن تخصص در رشته های مختلف به ویژه رشته های مرتبط با نظام سلامت، مشتاق استفاده از فرصت مهاجرت کاری به این کشور هستند. سیستم های بهداشت و درمان کشورهای مختلف دنیا علاوه‌ بر پزشک، دندانپزشک و داروساز به متخصصان رشته های پیراپزشکی نیز نیاز مبرم دارند و نمی توان یک فرآیند درمانی و بازیابی را بدون استفاده از خدمات متخصصان این رشته ها تصور نمود. پاندمی کووید 19 نیز بیش از پیش ارزش کار متخصصان رشته های پیراپزشکی را نمایان کرد. به همین جهت اکثر کشورهای پیشرفته دنیا از جمله استرالیا با کمبود نیروی کار متخصص در این رشته ها مواجه هستند و نیروی متخصص مورد نیاز خود را نمی توانند تنها از طریق فارغ التحصیلان دانشگاه‌ هایشان تامین نمایند. علاوه بر این به طور کلی کشورهای مهاجرپذیر از جمله کشور استرالیا سال هاست با نرخ پایین زاد و ولد روبرو هستند و این موضوع خود موجب کمبود نیروی کار فعال در این کشورها شده است. طبیعتا نرخ پایین زاد و ولد در چند دهه به پیری جمعیت این کشورها نیز انجامیده و پیری جمعیت به خودی خود موجب نیاز بیشتر به خدمات درمانی در این کشورها شده و به همین دلیل فرصت کار برای متخصصان این رشته ها از کشورهای مختلف دنیا در این کشورها پدید آمده است. به همین جهت سعی می‌ کنند متخصصان این رشته ها را که در کشورهای دیگر تحصیل نموده اند و دارای شایستگی علمی مناسبی هستند برای کار در سیستم بهداشت و درمان خود جذب نمایند. البته متخصصان این رشته ها بدون انجام فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در استرالیا یا ارزشیابی مدارک تحصیلی پیراپزشکی در این کشور، نمی ‌توانند مجوز کار در نظام سلامت این کشور اروپایی را دریافت نمایند.



استرالیا یکی از سیستم های بهداشت و درمان معتبر دنیا را دارا بوده و متخصصان رشته های پیراپزشکی اشتیاق فراوانی به کار در این کشور دارند. بسیاری به همین دلیل سختی فرآیند معادل سازی مدارک پیراپزشکی در استرالیا را به جان می خرند تا شانس کار در این کشور مهاجرپذیر را به دست آورند. از این رو باید در گام اول مدرک زبان انگلیسی معتبر به دست آورده و در آزمون معادل سازی مدارک پیراپزشکی در استرالیا شرکت نمایند. در صورتی که در در بخش تئوری و عملی این آزمون نمره قبولی را کسب کنند مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان استرالیا را به دست می آورند. البته پیش از آن باید حتماً یک دوره کارورزی در این کشور را نیز بگذرانند. نکته مهم در این مسیر داشتن تسلط بالا به زبان انگلیسی است. زیرا علاوه بر اینکه برای اخذ مجوز کار در این کشور به داشتن مدرک زبان انگلیسی معتبر نیاز است، برای موفقیت در آزمون معادل سازی مدارک پیراپزشکی در این کشور نیز تسلط به این زبان نیاز است، چون این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می گردد و داوطلبان باید به زبان تخصصی رشته خود نیز تسلط بالایی داشته باشند تا بتوانند با موفقیت از عهده آن بر آیند.

افرادی که به تحصیل در استرالیا در این رشته ها پرداخته باشند، فارغ از ملیتشان می توانند بدون هیچ گونه معادل سازی مدارک در نظام سلامت این کشور مشغول به کار شوند. استرالیا سیستم آموزشی تقریبا یکسانی با نیوزلند دارد، از این رو فارغ التحصیلان کلیه رشته های پیراپزشکی که به تحصیل در نیوزلند پرداخته اند، نمی بایست برای ورود به بازار کار استرالیا مدارک تحصیلی خود را در این کشور معادل سازی نمایند. البته افرادی که به تحصیل در انگلیس، آمریکا و کانادا نیز پرداخته باشند، مراحل سختی برای ارزشیابی مدارک خود در استرالیا پیش رو ندارند. اما فارغ التحصیلان این رشته ها از دانشگاه های سایر کشورهای دنیا فرآیند سختی برای معادل سازی مدارک خود در استرالیا پیش رو دارند.

 

کار پیراپزشکی در استرالیا

به منظور از استفاده از فرصت کار پیراپزشکی در استرالیا علاوه بر نیاز به معادل سازی مدارک تحصیلی برای اخذ مجوز کار در این کشور، ابتدا متقاضیان باید سعی کنند که یک کارفرمای فعال در اکوسیستم کسب و کار این کشور که در بخش سلامت فعال است را به استخدام خود مجاب نمایند تا از این طریق بتوانند ویزای کار استرالیا را دریافت نمایند.

بدین منظور این افراد باید حتما مدارک تحصیلی و سوابق کاری خود را برای کارفرمایان فعال در بخش سلامت استرالیا ارسال کنند. سپس مدارک آنان توسط کارفرمایان بخش سلامت استرالیا مورد بررسی قرار می گیرد و در صورتی که تاییدیه اولیه را به دست آورند از آنان برای شرکت در یک مصاحبه شغلی آنلاین دعوت به عمل می آید. این افراد باید سعی کنند در طول این مصاحبه خود را فردی ماهر و حرفه ای نشان داده و تسلط خود به زبان انگلیسی را نیز به خوبی نمایان کنند تا جاب آفر یا پیشنهاد کاری را دریافت نموده و از این طریق ویزای کار استرالیا را دریافت نمایند. البته این عزیزان می توانند از طریق دریافت ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار استرالیا نیز وارد بازار کار این کشور شوند که این روش دارای ریسک بیشتری می باشد و اگر متقاضی نتواند در فرصت محدود داده شده، شغلی مرتبط با رشته خود بیابد ناچار به ترک خاک کشور استرالیا خواهد بود.

موسسه پرگاس پارس با سال ها تجربه در زمینه اخذ جاب آفر برای هموطنان عزیزمان از کشورهای مختلف آماده ارائه خدمات در این زمینه به ویژه برای متخصصان رشته های علوم پزشکی و اعضای کادر درمان می باشد. خوشبختانه به ویژه به علت مشکلات ناشی از پاندمی کرونا، شرایط برای اعزام کادر درمان به کشورهای مختلف از جمله استرالیا تسهیل شده و این عزیزان شانس بیشتری برای کار پیراپزشکی در استرالیا و سایر کشورهای مهاجرپذیر دنیا دارند.

 

در پایان لازم به ذکر است موسسه مهاجرتی پرگاس پارس با کارشناسان و وکلای مجرب خود در کلیه کشورهای ذکر شده و سایر نقاط دنیا، آماده ارائه خدمات در زمینه معادل سازی مدارک رشته های علوم پزشکی از جمله پیراپزشکی و به ویژه پرستاری در خارج از کشور از جمله کشور استرالیا می باشد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید با شماره این موسسه تماس حاصل فرموده یا فرم مشاوره را تکمیل فرمایید:

021-88662180

فرم مشاوره

اینستاگرام ماکانال ما

  • معادل سازی مدارک پیراپزشکی در استرالیا
  • کار پیراپزشکی در استرالیا
  • ارزشیابی مدارک تحصیلی پیراپزشکی در استرالیا



مطالب مرتبط

طراحی سایت و سئو توسط بهار آرام
Top